Arçelik Bayisini Kınıyorum

Hadi Şahin Çevrimdışı

Hadi Şahin 

Aktif Üye
14 May 2018
153
Yani bilemiyorum ama çok doğru bir bakış açısı gelmedi bana :alala

Vatandaş araştırma yapmakta sonuna kadar haklı ve serbest. Mağaza mağaza dolaşır, en uygununu en ucuz fiyata bulu rve alır dünyanın en temel alışveriş mantığının başında gelir bu.

Dolaştığı mağazaların aynı şahsa ait olması nedeniyle bir defa yapılan bana göre terbiye sınırlarının dışında.

Kaldı ki farklı şahıslara ait dahi olsa ''Hııııı seni gidi seniiiii, demek benden fiyat alıp sonra başkasına da gittin hemiiiii, Yok sana 5500 de dolap, artık 5600'' diyemez. Asla ve kat-a diyemez ki bu ''Diyemez'' sözcüğünü gerçek esnaflık bakış açısı ile yazıyorum.

Yasal olarak ''ben bu arkadaşın kaşlarını beğenmedim'' diyerek malını satmaz o ayrı konu, kimse de itiraz edemez. Ancak etikten, ahilikden, esnaflıktan dem vurursak yapılan cidden büyük saygısızlık.

Ülkemizde bir çok anlaşma her zaman önce şifahi yapılır, tüm araştırma süreci biter, vatandaş gelir ve ''Tamam sayın bayi, araştırdım gerçekten sizin kadar uygun satış yapanı yok, satın alıyorum'' der, resmi anlaşmalar o noktadan sonra başlar.

Yanılıyorsam lütfen düzeltin :ok


Bazı tartışmalar okudum ARÇELİK BAYİSİ mi yazılmalı yoksa ARÇELİK MARKASI mı şeklinde ve konuyu açan arkadaşın hatalı başlık açtığı belirtilmiş ki şahsi fikrim başlıkta bir sorun olmadığı yönde idi zira;

Ben eğer ARÇELİK markasıysam, X bir işletme ile malımı satması üzerine anlaşıyorsam öncelikle ARÇELİK markasının prensiplerine bağlı, satış politikalarını benimsemiş, belli bir kültür düzeyi olan, aklı başında ve ÇİĞ OLMAYAN şahıslar/firmalar ile anlaşma yaparım ki ARÇELİK markasına güvenen milyonları, böyle çiğlikler ile üzerek benim adımı lekelemesinler.

Buna paralel vatandaşın yaşadığı sorun ARÇELİK bayisi ile ise, bana göre direkt olarak ARÇELİK ile sorun yaşamış demektir zira ARÇELİK bayisi, ARÇELİK markasının o bölgedeki temsilcisidir.

Bu koşullarda ARÇELİK bayisi ile sorun yaşadıysam ARÇELİK MARKASINI temsil eden bu zihniyeti ARÇELİK markası ile sorun yaşadım diye deklere etmekten çekinmem aslında.

Sanırım Domestos Domestos hocam da başlığın yanlış olduğunu düşünenlerdendi ki demek ki bakış açılarımız burada farklıymış. Hayat, farklı bakış açıları ile çok daha güzel ?
İmzamı attım bu düşüncelere. Bence de markanın müşterisi “bayileri” de olsa bu bayiler nitelikli olmalı ve markanın genel itibarına asla zarar vermemeli. Zira Bugün “sakarlar” bayiliği alır yarın “sakarolmayanlar”. Ama tabela her zaman Arçelik veya Vestel vs dir, gerçek müşterinin gözünde.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Yani bilemiyorum ama çok doğru bir bakış açısı gelmedi bana :alala

Vatandaş araştırma yapmakta sonuna kadar haklı ve serbest. Mağaza mağaza dolaşır, en uygununu en ucuz fiyata bulu rve alır dünyanın en temel alışveriş mantığının başında gelir bu.

Dolaştığı mağazaların aynı şahsa ait olması nedeniyle bir defa yapılan bana göre terbiye sınırlarının dışında.

Kaldı ki farklı şahıslara ait dahi olsa ''Hııııı seni gidi seniiiii, demek benden fiyat alıp sonra başkasına da gittin hemiiiii, Yok sana 5500 de dolap, artık 5600'' diyemez. Asla ve kat-a diyemez ki bu ''Diyemez'' sözcüğünü gerçek esnaflık bakış açısı ile yazıyorum.

Yasal olarak ''ben bu arkadaşın kaşlarını beğenmedim'' diyerek malını satmaz o ayrı konu, kimse de itiraz edemez. Ancak etikten, ahilikden, esnaflıktan dem vurursak yapılan cidden büyük saygısızlık.

Ülkemizde bir çok anlaşma her zaman önce şifahi yapılır, tüm araştırma süreci biter, vatandaş gelir ve ''Tamam sayın bayi, araştırdım gerçekten sizin kadar uygun satış yapanı yok, satın alıyorum'' der, resmi anlaşmalar o noktadan sonra başlar.

Yanılıyorsam lütfen düzeltin :ok


Bazı tartışmalar okudum ARÇELİK BAYİSİ mi yazılmalı yoksa ARÇELİK MARKASI mı şeklinde ve konuyu açan arkadaşın hatalı başlık açtığı belirtilmiş ki şahsi fikrim başlıkta bir sorun olmadığı yönde idi zira;

Ben eğer ARÇELİK markasıysam, X bir işletme ile malımı satması üzerine anlaşıyorsam öncelikle ARÇELİK markasının prensiplerine bağlı, satış politikalarını benimsemiş, belli bir kültür düzeyi olan, aklı başında ve ÇİĞ OLMAYAN şahıslar/firmalar ile anlaşma yaparım ki ARÇELİK markasına güvenen milyonları, böyle çiğlikler ile üzerek benim adımı lekelemesinler.

Buna paralel vatandaşın yaşadığı sorun ARÇELİK bayisi ile ise, bana göre direkt olarak ARÇELİK ile sorun yaşamış demektir zira ARÇELİK bayisi, ARÇELİK markasının o bölgedeki temsilcisidir.

Bu koşullarda ARÇELİK bayisi ile sorun yaşadıysam ARÇELİK MARKASINI temsil eden bu zihniyeti ARÇELİK markası ile sorun yaşadım diye deklere etmekten çekinmem aslında.

Sanırım Domestos Domestos hocam da başlığın yanlış olduğunu düşünenlerdendi ki demek ki bakış açılarımız burada farklıymış. Hayat, farklı bakış açıları ile çok daha güzel ?
Adem Helvacı Adem Helvacı hocam yanılnız konu esnaflık olsa tamam ben gezmesin fiyat almasın demiyorum şimdi burda ortak faktörü devreye giriyor adam gezdi başka fiyat aldı diye yapılan bir zam yok demekki büyük ortaktan baskı gelmiş Biz diğer mağazayı ziyaret ettiğimizde orada bize daha yüksek fiyat verdikleri için haliyle dolabı diğer mağazadan almak istedik .Pazarlık sırasında orada bulunan mağaza ortaklarından biri bize ilk mağazada verilen 5500 lira fiyatı duydu . Biz mağazadan ayrılırken ortağı olduğu diğer 3 mağazayı arayarak bunlar benden dolabı almadı bu fiyattan aşağıya satmayın diye emir vermiş
ortaklık başka tek başına karar alamazsın bende ortak iş yeri açtım benden habersiz yapılan işler indirimler tanıdık diye eksik yapılan tahsilatlar yanlış alınan kararlar yüzünden ortaklığı bitirdim yemin ettim bir daha ortak iş yapmam dedim ortakla papaz olamazsın araya ortak girmiş kıramamış ortağı 100 TL zam yapmış ortağa 5500 den satmadım demek için ortak ortağı dinlemek zorunda kârda ortak zararda ortak bana ters geliyor falan yerde bu kadar sende niye bu kadar ortakmış yüksek fiyat veren mağaza eğer müşteri 5500 ağızından kaçırmasa ortağını arayıp 5600 den aşağıya satma diye baskı yapmıyacaktı
neyse müşteri herzaman haklıdır....
 
L Çevrimdışı

lolman

Aktif Üye
26 May 2018
531
40
Adem Helvacı Adem Helvacı hocam yanılnız konu esnaflık olsa tamam ben gezmesin fiyat almasın demiyorum şimdi burda ortak faktörü devreye giriyor adam gezdi başka fiyat aldı diye yapılan bir zam yok demekki büyük ortaktan baskı gelmiş Biz diğer mağazayı ziyaret ettiğimizde orada bize daha yüksek fiyat verdikleri için haliyle dolabı diğer mağazadan almak istedik .Pazarlık sırasında orada bulunan mağaza ortaklarından biri bize ilk mağazada verilen 5500 lira fiyatı duydu . Biz mağazadan ayrılırken ortağı olduğu diğer 3 mağazayı arayarak bunlar benden dolabı almadı bu fiyattan aşağıya satmayın diye emir vermiş
ortaklık başka tek başına karar alamazsın bende ortak iş yeri açtım benden habersiz yapılan işler indirimler tanıdık diye eksik yapılan tahsilatlar yanlış alınan kararlar yüzünden ortaklığı bitirdim yemin ettim bir daha ortak iş yapmam dedim ortakla papaz olamazsın araya ortak girmiş kıramamış ortağı 100 TL zam yapmış ortağa 5500 den satmadım demek için ortak ortağı dinlemek zorunda kârda ortak zararda ortak bana ters geliyor falan yerde bu kadar sende niye bu kadar ortakmış yüksek fiyat veren mağaza eğer müşteri 5500 ağızından kaçırmasa ortağını arayıp 5600 den aşağıya satma diye baskı yapmıyacaktı
neyse müşteri herzaman haklıdır....
Anlamamakta ısrar etmenize ve yazılanları iyi okumamanıza rağmen son kez açıklayım. Adam dolap sana 5600 oldu dedi sadece bu kelime yeterli sanırım.Ayrıca bugün dolabı başka bir şubeden 5450 liraya aldım.Hafta sonu kurulum yapacaklar
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Adem Helvacı Adem Helvacı hocam yanılnız konu esnaflık olsa tamam ben gezmesin fiyat almasın demiyorum şimdi burda ortak faktörü devreye giriyor adam gezdi başka fiyat aldı diye yapılan bir zam yok demekki büyük ortaktan baskı gelmiş Biz diğer mağazayı ziyaret ettiğimizde orada bize daha yüksek fiyat verdikleri için haliyle dolabı diğer mağazadan almak istedik .Pazarlık sırasında orada bulunan mağaza ortaklarından biri bize ilk mağazada verilen 5500 lira fiyatı duydu . Biz mağazadan ayrılırken ortağı olduğu diğer 3 mağazayı arayarak bunlar benden dolabı almadı bu fiyattan aşağıya satmayın diye emir vermiş
ortaklık başka tek başına karar alamazsın bende ortak iş yeri açtım benden habersiz yapılan işler indirimler tanıdık diye eksik yapılan tahsilatlar yanlış alınan kararlar yüzünden ortaklığı bitirdim yemin ettim bir daha ortak iş yapmam dedim ortakla papaz olamazsın araya ortak girmiş kıramamış ortağı 100 TL zam yapmış ortağa 5500 den satmadım demek için ortak ortağı dinlemek zorunda kârda ortak zararda ortak bana ters geliyor falan yerde bu kadar sende niye bu kadar ortakmış yüksek fiyat veren mağaza eğer müşteri 5500 ağızından kaçırmasa ortağını arayıp 5600 den aşağıya satma diye baskı yapmıyacaktı
neyse müşteri herzaman haklıdır....


Aslında en dikkat çekici cümle inan bana en son yazdığın cümle.

Bizim kültürümüze ters bana göre lakin mesela Migrosa git, TV üstünde 500tl etiket gör, çek fotosunu, tv gerçek fiyatı 5000tl olsun yasa önünde sen haklısın ve o 5000tl lik tv yi 500tl ye vermekle mükellefsin kanunen.

Bizde buna fırstçılık denir o ayrı konu zira ben 500tl ye o tv yi alıp seyredemem, bilirim ki 4500tl farkı, o etiketi yanlış yazan garibandan alırlar.

Bu bayide ise işler kim kime dum duma olmuş sizin de anlamış olduğunuz üzere, onların ortak-amcaoğlu-hala kızı vs olmaları samimi söylüyorum ki tüketici olarak bizi ilgilendirmez, kaldı ki cidden çok kaba bir davranış var işin içerisinde.

Hakikaten bu bayi milleti böyle.

Bu gün REGAL BAYİSİ arkadaşım aradı, Hatta isim de vereyim, MİLAS REGAL YETKİLİ BAYİSİ CELAL AYDIN

Çok çok çok yakın aile dostuyuzdur, kendisi ile aynı dönemler VESTEL yetkili servisliği yaptık. Aklına gelmişim beni aramış oturduk lak lak ettik.

Diyor ki ''Adem abi vallahi çok özlüyorum servis günlerini. Eskiden servis toplantıları olurdu, arkadaşlarla görüşür konuşur sohbet eder hasret giderirdik, Şimdi bayi toplantıları var (Bu arkadaşımız biraz cirolu çalışır 2-3 bayisi var) bu toplantılarda işte bayilere yalakalık yapsın diye firmalar yurt dılı gezileri veriyorlar agaya beleş olanlardan. O gezilerden birkaçına katıldıktan sonra bir daha gitmeme kararı almış. Neden diye sordum.

Abi hepsi görmemiş tipler, birisine yanaşıp iki sohbet edeyim desen hemen para pul mal mülk ve deponda kaç tl lik mal var sohbetine giriyorlar, bana ne senin depondaki maldan, sana ne benim depomdaki maldan arkadaş, sidik mi yarıştıracağız'' diyor kendisi.

Ben burada servis gömerim ama arkadaşlarım hep servis, Ben burada bayi gömerim ama arkadaşlarımın çoğu bayi. Yani aslında temel olarak ben zaten kimsenin şahsına laf etmiyorum haddim değil ama BAYİLİK denen sektörün tamamı bu maalesef. Sevgili arkadaşımızın maruz kaldığı muamelenin de sebebi bu.

Yani düşüncelerine karşı değilim, ama ben kabul edemiyorum bir türlü :ok ?
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Anlamamakta ısrar etmenize ve yazılanları iyi okumamanıza rağmen son kez açıklayım. Adam dolap sana 5600 oldu dedi sadece bu kelime yeterli sanırım.Ayrıca bugün dolabı başka bir şubeden 5450 liraya aldım.Hafta sonu kurulum yapacaklar
hayırlı uğurlu olsun birşey dediğim yok esnaf verdiği fiyatın akasında durmalı ama benim demek istediğim burası türkiye patron ne derse o olur ikinci ortak sizi sevmemiş pislik yapmış size dolap satmak istememişler konu bu kadar basit ben uygun mal aldım toptan piyasanın biraz altında sattım kârımı düşük tutup sürümden kazanıyım dedim bir müşterim soru sordu herkes bu fiyattan satıyor sizde niye ucuz üründe sorun olmasın sizin aynı ürünmü diye sordu ucuzda satsan sen niye bunu ucuz satıyorsun sorunlu malmı diye soru soran müşteri var
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

bayiyi arçeliğe şikayet edin uyarı alsın şikayet var,a yazın burası türkiye son zamanda dürüst esnaf bulamak zor aygaz bayi beni 1 sene kazıkladı mesela 1sene sonra meraktan aygaz sitesine bakıyım dedim mufak tüpü tavan satış fiyatı 116 TL bayi bana 120TL den satıyor aygazı aradım şikayet ettim whatsapp'tan fişi gönderdim bayi ile görüşüldüğünü paramın iade edileceğini tavan fiyatın üzerinde satış yapılamayacağını öğrendim 10 dk sonra tüpçü geldi aman abim canım abim kkartı ile ödüyorsun komisyon vs dedi özür diledi bidaha olursa şikayet ederim dedim 6 aydır tavan fiyatı geçmiyor o bayi tek olduğu için değiştirme sansım yok suçlu arçelik değil kendini bilmez üçkaıtçı fırsatçı bayidir
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
F Çevrimdışı

fikoloji

Süper Üye
13 Eki 2018
16,633
İstediğiniz kadar yazıp çizin, bayi her zaman firma gözünde iyi çocuk , servisler kötü çocuktur.
Anlatsam roman olur ama yine bana kizacaklar.
Serviste çalıştığım zamanlarda bayiye ürün gelirdi. Kampanyalı örnek yanında yorgan hediyesi, yada 1 yıl deterjan hediyesi. Bayi çalışanı indirim yapıyorum ayağına kendi bilgilerini girerek satış yapıyor hediyeler kendisine ürün müşteriye giderdi.
Müşterinin biri fark etti şikayet oluştu hiç bir şey olmadi.
Ben müşteriye kireç önleyici sattım müşteri fiyattan şikayetçi oldu en son gidip geri aldim. Gerçi buna zorunlu bırakıldım.

Bunlar en basit şeyler. O yüzden pek anlatmıyorum. Servislerin nasıl belinin büküldüğünü, bayilerin popişlerinin nasıl kaldırıldığını anlatsam ağzınız açık bakarsanız ?
Servis çalışanlarına acıyıp abi sen dur ben taşır kurarım dersiniz ??
 
Aragorn Çevrimdışı

Aragorn 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,892
47
Aslında en dikkat çekici cümle inan bana en son yazdığın cümle.

Bizim kültürümüze ters bana göre lakin mesela Migrosa git, TV üstünde 500tl etiket gör, çek fotosunu, tv gerçek fiyatı 5000tl olsun yasa önünde sen haklısın ve o 5000tl lik tv yi 500tl ye vermekle mükellefsin kanunen.

Bizde buna fırstçılık denir o ayrı konu zira ben 500tl ye o tv yi alıp seyredemem, bilirim ki 4500tl farkı, o etiketi yanlış yazan garibandan alırlar.

Bu bayide ise işler kim kime dum duma olmuş sizin de anlamış olduğunuz üzere, onların ortak-amcaoğlu-hala kızı vs olmaları samimi söylüyorum ki tüketici olarak bizi ilgilendirmez, kaldı ki cidden çok kaba bir davranış var işin içerisinde.

Hakikaten bu bayi milleti böyle.

Bu gün REGAL BAYİSİ arkadaşım aradı, Hatta isim de vereyim, MİLAS REGAL YETKİLİ BAYİSİ CELAL AYDIN

Çok çok çok yakın aile dostuyuzdur, kendisi ile aynı dönemler VESTEL yetkili servisliği yaptık. Aklına gelmişim beni aramış oturduk lak lak ettik.

Diyor ki ''Adem abi vallahi çok özlüyorum servis günlerini. Eskiden servis toplantıları olurdu, arkadaşlarla görüşür konuşur sohbet eder hasret giderirdik, Şimdi bayi toplantıları var (Bu arkadaşımız biraz cirolu çalışır 2-3 bayisi var) bu toplantılarda işte bayilere yalakalık yapsın diye firmalar yurt dılı gezileri veriyorlar agaya beleş olanlardan. O gezilerden birkaçına katıldıktan sonra bir daha gitmeme kararı almış. Neden diye sordum.

Abi hepsi görmemiş tipler, birisine yanaşıp iki sohbet edeyim desen hemen para pul mal mülk ve deponda kaç tl lik mal var sohbetine giriyorlar, bana ne senin depondaki maldan, sana ne benim depomdaki maldan arkadaş, sidik mi yarıştıracağız'' diyor kendisi.

Ben burada servis gömerim ama arkadaşlarım hep servis, Ben burada bayi gömerim ama arkadaşlarımın çoğu bayi. Yani aslında temel olarak ben zaten kimsenin şahsına laf etmiyorum haddim değil ama BAYİLİK denen sektörün tamamı bu maalesef. Sevgili arkadaşımızın maruz kaldığı muamelenin de sebebi bu.

Yani düşüncelerine karşı değilim, ama ben kabul edemiyorum bir türlü :ok ?
Netflikşe yeni bir film gelmiş bayi toplantısı diye, sinema açısından berbat ama senin anlattıklarını teyit açısından acayip bir film hele bir şarkı var cuk oturuyor konuya ?
 
yzzze Çevrimdışı

yzzze 

Aktif Üye
30 Eki 2019
131
74
Arçelikle alakası yok olurmu bu bayi kime şikayet edecekler vestel e değil herhalde, markayı kötülemektir bu. Arçelik buna göz yummamalıdır.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
21,011
İstediğiniz kadar yazıp çizin, bayi her zaman firma gözünde iyi çocuk , servisler kötü çocuktur.
Anlatsam roman olur ama yine bana kizacaklar.
Serviste çalıştığım zamanlarda bayiye ürün gelirdi. Kampanyalı örnek yanında yorgan hediyesi, yada 1 yıl deterjan hediyesi. Bayi çalışanı indirim yapıyorum ayağına kendi bilgilerini girerek satış yapıyor hediyeler kendisine ürün müşteriye giderdi.
Müşterinin biri fark etti şikayet oluştu hiç bir şey olmadi.
Ben müşteriye kireç önleyici sattım müşteri fiyattan şikayetçi oldu en son gidip geri aldim. Gerçi buna zorunlu bırakıldım.

Bunlar en basit şeyler. O yüzden pek anlatmıyorum. Servislerin nasıl belinin büküldüğünü, bayilerin popişlerinin nasıl kaldırıldığını anlatsam ağzınız açık bakarsanız ?
Servis çalışanlarına acıyıp abi sen dur ben taşır kurarım dersiniz ??

Yorgan peşine düşecek kadar aç gözlüler demek, yazık. :haha1
 
L Çevrimdışı

lolman

Aktif Üye
26 May 2018
531
40
Dolabı 4 gündür kullanıyorum gayet güzel soğutuyor. Dolabın artı yönü inverter olmasına rağmen hiçbir şekilde dolaptan en ufak bir ses gelmiyor ne kompresör sesi ne de farklı bir ses çalışıp çalışmadığı belli değil bir kaç sefer dolabın çalışmadığını düşünüp dinledim. Eski yönü ise dolabın sebzelik ve kahvaltılık bölümünü açmak için dolabın kapağını 90 derecen daha fazla açmak gerekiyor yoksa kapaklar yarıya kadar açılıyor. Dolabın hava üfleyen kısımlarına baktığım zaman bu şekilde karlanma olmuş dün gece aynıydı bu normal midir ?


Screenshot_3a409f38fcf41e0d4.png
 
L Çevrimdışı

lolman

Aktif Üye
26 May 2018
531
40
Yazmayı unutmuşum 4 derece soğutucu -18 derece buzluk kısmı bu şekilde çalışıyor
 
Geri
Üst Alt