Hadi Şahin
Aktif Üye
- 14 May 2018
- 153
İmzamı attım bu düşüncelere. Bence de markanın müşterisi “bayileri” de olsa bu bayiler nitelikli olmalı ve markanın genel itibarına asla zarar vermemeli. Zira Bugün “sakarlar” bayiliği alır yarın “sakarolmayanlar”. Ama tabela her zaman Arçelik veya Vestel vs dir, gerçek müşterinin gözünde.Yani bilemiyorum ama çok doğru bir bakış açısı gelmedi bana
Vatandaş araştırma yapmakta sonuna kadar haklı ve serbest. Mağaza mağaza dolaşır, en uygununu en ucuz fiyata bulu rve alır dünyanın en temel alışveriş mantığının başında gelir bu.
Dolaştığı mağazaların aynı şahsa ait olması nedeniyle bir defa yapılan bana göre terbiye sınırlarının dışında.
Kaldı ki farklı şahıslara ait dahi olsa ''Hııııı seni gidi seniiiii, demek benden fiyat alıp sonra başkasına da gittin hemiiiii, Yok sana 5500 de dolap, artık 5600'' diyemez. Asla ve kat-a diyemez ki bu ''Diyemez'' sözcüğünü gerçek esnaflık bakış açısı ile yazıyorum.
Yasal olarak ''ben bu arkadaşın kaşlarını beğenmedim'' diyerek malını satmaz o ayrı konu, kimse de itiraz edemez. Ancak etikten, ahilikden, esnaflıktan dem vurursak yapılan cidden büyük saygısızlık.
Ülkemizde bir çok anlaşma her zaman önce şifahi yapılır, tüm araştırma süreci biter, vatandaş gelir ve ''Tamam sayın bayi, araştırdım gerçekten sizin kadar uygun satış yapanı yok, satın alıyorum'' der, resmi anlaşmalar o noktadan sonra başlar.
Yanılıyorsam lütfen düzeltin
Bazı tartışmalar okudum ARÇELİK BAYİSİ mi yazılmalı yoksa ARÇELİK MARKASI mı şeklinde ve konuyu açan arkadaşın hatalı başlık açtığı belirtilmiş ki şahsi fikrim başlıkta bir sorun olmadığı yönde idi zira;
Ben eğer ARÇELİK markasıysam, X bir işletme ile malımı satması üzerine anlaşıyorsam öncelikle ARÇELİK markasının prensiplerine bağlı, satış politikalarını benimsemiş, belli bir kültür düzeyi olan, aklı başında ve ÇİĞ OLMAYAN şahıslar/firmalar ile anlaşma yaparım ki ARÇELİK markasına güvenen milyonları, böyle çiğlikler ile üzerek benim adımı lekelemesinler.
Buna paralel vatandaşın yaşadığı sorun ARÇELİK bayisi ile ise, bana göre direkt olarak ARÇELİK ile sorun yaşamış demektir zira ARÇELİK bayisi, ARÇELİK markasının o bölgedeki temsilcisidir.
Bu koşullarda ARÇELİK bayisi ile sorun yaşadıysam ARÇELİK MARKASINI temsil eden bu zihniyeti ARÇELİK markası ile sorun yaşadım diye deklere etmekten çekinmem aslında.
Sanırım Domestos hocam da başlığın yanlış olduğunu düşünenlerdendi ki demek ki bakış açılarımız burada farklıymış. Hayat, farklı bakış açıları ile çok daha güzel ?