Arçelik Bayisini Kınıyorum

By_Trol Çevrimdışı

By_Trol 

Administrator
24 Ağu 2019
15,026
Ortalık biraz karışmış fakat benim de belirtmek istediklerim var. Servise şikayet oluşturulduğunda ilgili firma servise hesap sorar haklı haksız araştırılır. Çünkü fabrikanın gözünde servis kolay lokmadır. Bayiye oluşturulan şikayette sizi teselli etmek için araralar sebebini yazıyorum üretici firmaların gözünde son kullanıcı tüketicidir. Müşteri ise bayidir. Fabrika bireysel kişilere ürün satmıyor. Müşterisine yani bayisine satıyor bayisine kızamaz. Bayi satmıyorum dediği zaman iş biter. X firmanın müşterisi bayidir.
 
Son düzenleme:
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
21,011
Ortalık biraz karışmış fakat benim de belirtmek istediklerim var. Servise şikayet oluşturulduğunda ilgili firma servise hesap sorar haklı haksız araştırılır. Çünkü fabrikanın gözünde servis kolay lokmadır. Bayiye oluşturulan şikayette sizi teselli etmek için araralar sebebini yazıyorum üretici firmaların gözünde son kullanıcı tüketicidir. Müşteri ise bayidir. Fabrika bireysel kişilere ürün satmıyor. Müşterisine yani bayisine kızamaz. Bayi satmıyorum dediği zaman iş biter. X firmanın müşterisi bayidir.

Aslında firmalar bayileri kolayca harcayabilmeli ama servisi ve müşteriyi tercih ediyorlar ilginç bir şekilde.
 
By_Trol Çevrimdışı

By_Trol 

Administrator
24 Ağu 2019
15,026
Aslında firmalar bayileri kolayca harcayabilmeli ama servisi ve müşteriyi tercih ediyorlar ilginç bir şekilde.
Bayiyi harcayamaz anlatmak istediğim de bu zaten ürettiğini bayiye satıyor. Bireysele değil benim bildiğim bir bayi var Türkiye genelinde 11 Şubesi var internet üzerinden de ürün satıyor. Fabrika bu bayiye hesap sorabilir mi kaybetmeyi göze alabilir mi?
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
21,011
Bayiyi harcayamaz anlatmak istediğim de bu zaten ürettiğini bayiye satıyor. Bireysele değil benim bildiğim bir bayi var Türkiye genelinde 11 Şubesi var internet üzerinden de ürün satıyor. Fabrika bu bayiye hesap sorabilir mi kaybetmeyi göze alabilir mi?

Nasıl ki Grundig Türkiye diye internete mağaza açıyor bu adamlar, aynı yöntemi Arçelik'e de yapacaklar.
İleride zaten bayi diye bir olay kalmayacak bence.
İnternet üzerinden satış işi yaygınlaştıkça, mağazalar yerini depolara bırakacak.
AVM'ler belki depo merkezlerine dönecek.
Belki depo sahibi olacak bu kişiler onu bilemem.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Bayiyi harcayamaz anlatmak istediğim de bu zaten ürettiğini bayiye satıyor. Bireysele değil benim bildiğim bir bayi var Türkiye genelinde 11 Şubesi var internet üzerinden de ürün satıyor. Fabrika bu bayiye hesap sorabilir mi kaybetmeyi göze alabilir mi?
İşte hep anlatmaya çalıştığım konu tam da bu, Kapital düzende sermayeye laf edemezsiniz bu kadar net.

Çoook eskiden bizi sürekli ''hepimiz aynı gemideyiz, Bayiler, Servisler, Fabrika bla bla bla'' derler gazlarlardı ama nedense onlar geminin hep balo salonunda, biz de avam kamarasında olurduk.

Sonra 2014 dü sanırım bir toplantıda Ahmet bey şöyle bir cümle kurmuştu. ''Hepimiz aynı gemide falan değiliz, bayilerimiz bizim en değerli müşterilerimiz, onları incitmeyin''

Mantık bu olunca siz sanmayın ki ARÇELİK vey VESTEL bu bayilere 'Höööyyt, napıyorsun sen bakiiiim'' diyebilsin. Yok öyle bir şey.

Satış ağları olmadan üretim yapan fabrikalar sadece vatandaşa tek tek mal satarak ayakta duramazlar. O nedele onlar da bayilere muhtaç. Peki biz bayileri neden sevmiyoruz? Cevap gayet basit, Eğitim yok, kültür yok, vizyon yok, bir tek misyon var o da ''en yüksek fiyattan en haksız kazanç nasıl elde edersem en iyi kazanç o dur'' misyonu.

Ancak yıllardır söylediğim üzere bence bayi sistemi bitmiştir, Onun yerine daha kurumsal çalışan zincir mağazalar A101 BİM ŞOK MİGROS vs vs ile anlaşma yapılıp Endüstrü 4.0 mantığında satış yapılmalı artık.
 
L Çevrimdışı

lolman

Aktif Üye
26 May 2018
531
40
Ama henüz yapmamış... :kas
Herkes her şeyi, herkesi anlayamaz... Öncelikle Arçelik'e başvurun, durumu anlatın, sonrasında gereği yapılmazsa istediğiniz başlıkta konu açın... Yine anlaşılmıyorsa yazdıklarım, beni muhatap almayı bırakın lütfen. :bye
Herkes her şeyi anlayamaz derken lafın altından neyi ima ediyorsunuz eğitim seviyesinden bahsediyorsanız 2 üniversite mezunuyum ayrıca hukuk işlerini de az çok bilirim.Yok sizi kapasiteniz yetmez diyorsanız Beni tanımadan bu önyarıya nereden vardınız. Olayın bayii ile alakalı olduğunu bende biliyorum Fakat bu kimi bağlar olayın o kısmına bakıyorum. Yok şunu bağlamaz bunla alakası yoktur diyemezsiniz.Bundan yaklaşık 10 sene önce otobüs yolcuğu yaptığım sırada muavin valizimi kaybetti. x otobüs firmasına dava açtım. Aslında olayın firma ile alakası yoktu tamamen muavinin suçuydu kazandım. .2005 li yılında marketten aldığım x marka çikolatanın içerisinden plastik parçası çıktı firma direk beni istanbula çağırarak para teklif edip olayı basına yansıtmamamı istedi.Geçen senelerde metro muavinin yaptığı olayını hatırlarsınız direk firma suçlu bulundu.Yani demek istediğim herşeyin ucu firmayı bağlar. Bence bu kafa yapısını değiştirin.
 
Aragorn Çevrimdışı

Aragorn 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,892
47
Herkes her şeyi anlayamaz derken lafın altından neyi ima ediyorsunuz eğitim seviyesinden bahsediyorsanız 2 üniversite mezunuyum ayrıca hukuk işlerini de az çok bilirim.Yok sizi kapasiteniz yetmez diyorsanız Beni tanımadan bu önyarıya nereden vardınız. Olayın bayii ile alakalı olduğunu bende biliyorum Fakat bu kimi bağlar olayın o kısmına bakıyorum. Yok şunu bağlamaz bunla alakası yoktur diyemezsiniz.Bundan yaklaşık 10 sene önce otobüs yolcuğu yaptığım sırada muavin valizimi kaybetti. x otobüs firmasına dava açtım. Aslında olayın firma ile alakası yoktu tamamen muavinin suçuydu kazandım. .2005 li yılında marketten aldığım x marka çikolatanın içerisinden plastik parçası çıktı firma direk beni istanbula çağırarak para teklif edip olayı basına yansıtmamamı istedi.Geçen senelerde metro muavinin yaptığı olayını hatırlarsınız direk firma suçlu bulundu.Yani demek istediğim herşeyin ucu firmayı bağlar. Bence bu kafa yapısını değiştirin.
Ben sizi temelde haklı buluyorum ancak hala söylüyorum bütün bayiler bu kafada olduğu müddetçe Vestel, Arçelik fark etmez sorun bayi sisteminde, tekel olmayı engelleyecek bir sistemi kurmak ise devletin görevi, bir ilde 10 bayi olup hepsi aynı adamın olursa rekabet olmaz. Verdiğiniz örnekle konunun bağlantısı olması için bayinin arçelik firmasının elemanı olması lazım, olmadığına göre mücadele bayiye karşı yapılmalıdır. Çikolata örneğine bakarsak siz arçelik buzdolabı alıp da anormal bir üretim hatası olsaydı o zaman fabrika sizinle direk ilgilendirdi. Konuyu önemsiyorum ve Arçelik firmasına şikayet oluşturup sürecin ilerleyişini buradan aktarmanızı rica ediyorum.
 
Domestos Çevrimdışı

Domestos 

Süper Üye
3 Tem 2018
4,206
51
Herkes her şeyi anlayamaz derken lafın altından neyi ima ediyorsunuz eğitim seviyesinden bahsediyorsanız 2 üniversite mezunuyum ayrıca hukuk işlerini de az çok bilirim.Yok sizi kapasiteniz yetmez diyorsanız Beni tanımadan bu önyarıya nereden vardınız. Olayın bayii ile alakalı olduğunu bende biliyorum Fakat bu kimi bağlar olayın o kısmına bakıyorum. Yok şunu bağlamaz bunla alakası yoktur diyemezsiniz.Bundan yaklaşık 10 sene önce otobüs yolcuğu yaptığım sırada muavin valizimi kaybetti. x otobüs firmasına dava açtım. Aslında olayın firma ile alakası yoktu tamamen muavinin suçuydu kazandım. .2005 li yılında marketten aldığım x marka çikolatanın içerisinden plastik parçası çıktı firma direk beni istanbula çağırarak para teklif edip olayı basına yansıtmamamı istedi.Geçen senelerde metro muavinin yaptığı olayını hatırlarsınız direk firma suçlu bulundu.Yani demek istediğim herşeyin ucu firmayı bağlar. Bence bu kafa yapısını değiştirin.
İlk baştan beri, konu başlığına dikkat çektim, düzeltilmiş olduğu için sizin bakış açınız ile şahsıma karşı "kafa yapısını değiştirin" önerinizin hiç bir anlamı kalmıyor...

Kolay gelsin.

Tekrar ediyorum, herkes her şeyi anlayamaz... Ben dahil. :bye
 
G Çevrimdışı

gencoisik

Yeni Üye
5 Tem 2020
1
44
Konu bayiinin tavrı ama bu tavrı yapan arcelik yetkili bayisi yani arcelik a.ş nin ordaki temsilcisi bu olaylar çoğaldığı zaman arçelik imaj kaybeder bu yüzdendirki arcelik olayın icin de olmak zorundazsten başlıkta arcelik bayisini kınıyorum diyor arcelik firmasına bişey demiyor
 
L Çevrimdışı

lolman

Aktif Üye
26 May 2018
531
40
Konu bayiinin tavrı ama bu tavrı yapan arcelik yetkili bayisi yani arcelik a.ş nin ordaki temsilcisi bu olaylar çoğaldığı zaman arçelik imaj kaybeder bu yüzdendirki arcelik olayın icin de olmak zorundazsten başlıkta arcelik bayisini kınıyorum diyor arcelik firmasına bişey demiyor
Ben zaten Arçelik markasını kınıyorum şeklinde başlık açmıştım yöneticiler değiştirdi.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
şimdi bu işte yanlış var konuştuk anlaştık söz uçar yazı kalır kapora vermemişin sözleşme yapmamışın bir miktar ödeme yapmadan anlaştık olmaz piyasa değişken döviz yukarı doğru gidiyor ödeme yapsan kapora versen haklısın fatura kestirmez isen mağaza istediği fiyatı yazar semtine göre kirasına göre mağaza kotasına göre fiyatlar değişir bazen kotayı tutturmak için bazen nakit akışı için fiyat uygun tutulur ben olsam 100 TL,yi sorun etmezdim internet fiyatınıda biliyorsunuz hem anlaştık diyorsunuz öbür mağazadan almaya kalkıyorsun fiyat yüksek gelince falan mağazada 5500 TL deyip almazsanız tabiki fiyat artacak başka yerden aldığınız fiyatı başka yerde bu kadar bunun fiyatı demeniz hiç etik değil
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
şimdi bu işte yanlış var konuştuk anlaştık söz uçar yazı kalır kapora vermemişin sözleşme yapmamışın bir miktar ödeme yapmadan anlaştık olmaz piyasa değişken döviz yukarı doğru gidiyor ödeme yapsan kapora versen haklısın fatura kestirmez isen mağaza istediği fiyatı yazar semtine göre kirasına göre mağaza kotasına göre fiyatlar değişir bazen kotayı tutturmak için bazen nakit akışı için fiyat uygun tutulur ben olsam 100 TL,yi sorun etmezdim internet fiyatınıda biliyorsunuz hem anlaştık diyorsunuz öbür mağazadan almaya kalkıyorsun fiyat yüksek gelince falan mağazada 5500 TL deyip almazsanız tabiki fiyat artacak başka yerden aldığınız fiyatı başka yerde bu kadar bunun fiyatı demeniz hiç etik değil

Yani bilemiyorum ama çok doğru bir bakış açısı gelmedi bana :alala

Vatandaş araştırma yapmakta sonuna kadar haklı ve serbest. Mağaza mağaza dolaşır, en uygununu en ucuz fiyata bulu rve alır dünyanın en temel alışveriş mantığının başında gelir bu.

Dolaştığı mağazaların aynı şahsa ait olması nedeniyle bir defa yapılan bana göre terbiye sınırlarının dışında.

Kaldı ki farklı şahıslara ait dahi olsa ''Hııııı seni gidi seniiiii, demek benden fiyat alıp sonra başkasına da gittin hemiiiii, Yok sana 5500 de dolap, artık 5600'' diyemez. Asla ve kat-a diyemez ki bu ''Diyemez'' sözcüğünü gerçek esnaflık bakış açısı ile yazıyorum.

Yasal olarak ''ben bu arkadaşın kaşlarını beğenmedim'' diyerek malını satmaz o ayrı konu, kimse de itiraz edemez. Ancak etikten, ahilikden, esnaflıktan dem vurursak yapılan cidden büyük saygısızlık.

Ülkemizde bir çok anlaşma her zaman önce şifahi yapılır, tüm araştırma süreci biter, vatandaş gelir ve ''Tamam sayın bayi, araştırdım gerçekten sizin kadar uygun satış yapanı yok, satın alıyorum'' der, resmi anlaşmalar o noktadan sonra başlar.

Yanılıyorsam lütfen düzeltin :ok


Bazı tartışmalar okudum ARÇELİK BAYİSİ mi yazılmalı yoksa ARÇELİK MARKASI mı şeklinde ve konuyu açan arkadaşın hatalı başlık açtığı belirtilmiş ki şahsi fikrim başlıkta bir sorun olmadığı yönde idi zira;

Ben eğer ARÇELİK markasıysam, X bir işletme ile malımı satması üzerine anlaşıyorsam öncelikle ARÇELİK markasının prensiplerine bağlı, satış politikalarını benimsemiş, belli bir kültür düzeyi olan, aklı başında ve ÇİĞ OLMAYAN şahıslar/firmalar ile anlaşma yaparım ki ARÇELİK markasına güvenen milyonları, böyle çiğlikler ile üzerek benim adımı lekelemesinler.

Buna paralel vatandaşın yaşadığı sorun ARÇELİK bayisi ile ise, bana göre direkt olarak ARÇELİK ile sorun yaşamış demektir zira ARÇELİK bayisi, ARÇELİK markasının o bölgedeki temsilcisidir.

Bu koşullarda ARÇELİK bayisi ile sorun yaşadıysam ARÇELİK MARKASINI temsil eden bu zihniyeti ARÇELİK markası ile sorun yaşadım diye deklere etmekten çekinmem aslında.

Sanırım Domestos Domestos hocam da başlığın yanlış olduğunu düşünenlerdendi ki demek ki bakış açılarımız burada farklıymış. Hayat, farklı bakış açıları ile çok daha güzel ?
 
L Çevrimdışı

lolman

Aktif Üye
26 May 2018
531
40
şimdi bu işte yanlış var konuştuk anlaştık söz uçar yazı kalır kapora vermemişin sözleşme yapmamışın bir miktar ödeme yapmadan anlaştık olmaz piyasa değişken döviz yukarı doğru gidiyor ödeme yapsan kapora versen haklısın fatura kestirmez isen mağaza istediği fiyatı yazar semtine göre kirasına göre mağaza kotasına göre fiyatlar değişir bazen kotayı tutturmak için bazen nakit akışı için fiyat uygun tutulur ben olsam 100 TL,yi sorun etmezdim internet fiyatınıda biliyorsunuz hem anlaştık diyorsunuz öbür mağazadan almaya kalkıyorsun fiyat yüksek gelince falan mağazada 5500 TL deyip almazsanız tabiki fiyat artacak başka yerden aldığınız fiyatı başka yerde bu kadar bunun fiyatı demeniz hiç etik değil
Zaten kapora vermiş olsak vazgeçme gibi birşey söz konusu olamaz satmak zorunda kalırlardı bundurım yaşanmamış olurdu.Ben esnaflıktan bahsediyorum kaldı olayın dövizle filan alakası yok önceki sayfaları okursanız olayın nasıl gidişatını görürsünüz.İstediğim yere istediğim fiyatı sorarım kimse babamın oğlu değil. Ben ekonomime bakarım saygı çerçevesinde pazarlık yaparım. Bayideki adamın biraz kafası çalışsa dolap satıldı elimizde kalmadı malesef kusura bakmayın diye bizi gönderirlerdi ama ürün size 5600 oldu diye cevap verirse o zaman kafam atar.Bu laftan sonra olay paradan çıkar 100 lira 200 lira olayı değil şahsiyet meselesi.
 
Geri
Üst Alt