Adem Helvacı
Süper Üye
- 17 Şub 2017
- 24,294
- 51
Ado hocam merhaba. 55UD9650 sahibiyim. Bu tv ile ilgili ilginç bir serüven yaşadım ve bir problemle karşılaştım. Biraz uzun bir yazı olacak beni daha iyi anlamanız için uzun yazdım.
Problemle ilgili çözüm ararken burayı keşfettim ve yazılarınızı okudum. Anladığım kadarı ile ya vestel ile bir bağlantınız var yada tv dünyası içindesiniz o yüzden size anlatmak istediğim birşeyler var.
Öncelikle bu tv yi uzun araştırmalarım sonucu büyük bir hevesle 15 haziran da vestel bayisinden aldım bana ellerinde olmadığı için 20 gün sonra fabrikadan çıkan ürünü göndereceklerini söylediler bende kabul ettim. Ürün elime 1 buçuk ay sonra ulaştı geçtiğimiz pazartesi geldi. Ancak birkaç saat sonra büyük bir hayal kırıklığı yaşadım. Servis menüsüne girdiğimde tv nin açık kalma süresinin 137300 dk (3 ay 5 gün) olduğunu görünce çok büyük üzüntü yaşadım sabahı beklemeden saat gece 11 olmasına rağmen mh aradım ve şikayet kaydımı oluşturdular. Bu arada 1 adet ölü piksel var ama bu sorun değil.
İki gün sonra servis geldi ölü pikseli buldu sonra bana 3 5 tane olmadan değişim olmaz vs dedi bende ben ölü pikselde değilim ekran 3 aydan fazla süre açık kalmış yani kullanılmış yada teşhir ürünü yollanmış bana ben bunu böyle kabul etmem bunu alın sıfır gönderin o kadar para verdik 2. El tv için miydi vs dedim. Servisin bana dediği ürünü hangi bayiden aldıysanız orayı arayın onlar değiştirebilir dedi ekranın resmini çekti ve gittiler. Aldığım yeri aradım sağolsun ilgilendi şaşırdı o da nasıl olur böyle bişey diye ve değiştireceğini söyledi bakalım yarın(cuma) gelmelerini bekliyorum.
Şimdi sormak istediklerim
Servis ile bayii telefonda konuşturdum servis elemanı bayiiye ürün sıfırdır ekran panel kasa vs herşey sıfır olabilir ama anakart başka bir tv ye ait olabilir dedi. Şimdi bu cümleye bakarak vestel müşterilerine böyle bozuk malların sağlam kısımlarını toplayıp tam bir tv yaptıktan sonra yeni tv gibi satmaya çalışan bir firma mı?
İkinci sormak istediğim gelen tv nin kartı mb120 idi inşallah yerine 130e gelir. 130e nin gelmesi için bayii ile nasıl bir diyolağa girmeliyim.
Yardımcı olursan çok sevinirim hocam inan çok araştırarak ve beğenerek aldım bu tv yi hala da iade edeyim paramı alayım diye düşünmüyorum hala bi umudum var o beklediğim tv gelecek diye ama şu anakart muhabbetinde nasıl 130e yi denk getirebilirim
Selamlar Azizim, öncelikle geçmiş olsun.
Servis, başta yapması gereken kontrolü yapmayınca bu olanları ben anormal karşılamıyorum, eğer bu maceranızdan önce bizleri tanımış olsaydınız mutlaka o tv yi teslim almadan evvel size life time ve panel test adımlarını kesinlikle kontrol ettirirdik, nasip değilmiş, biz önümüze bakalım şimdi.
Sizin elinizde servisin kurulum formu vardır, kurulum formu olmasa dahi sistemde kaydınız var yani ürünün size kuruluş tarihi ile life time birbirini tutmadığı için öncelikle bu satış zaten ayıplı satışa girer ve kesinlikle satıştan cayma dahil olmak üzere 4 seçimlik hakkınız devreye girer.
Peki asıl sorun nedir? neden life time uzun? Vestel Müşterisini kandırıyor mu? vs vs sorularına
Hemen şunu belirteyim ki her ne kadar üst yönetimini, bazı işgüzar müdürlerini ve kurumsal anlamda bir çok tutumunu eleştirsem de, VESTEL inanın bu ucuz oyunlara zaman ayırmaya dahi tenezzül edecek bir marka değildir.
Size ikinci el anakartlı ürün satma zihniyetinde olan bir firma için yazılım ile o anakartın life timne süresini sıfırlamak 1 dakika sürer bu nedenle öncelikle tepkilerimizi VESTEL üretim kanadına değil de, VESTEL satış kanadına yönlendirelim.
Açık ve net ifade ediyorum ki %90 VESTEL satıcısı, VESTEL in Vizyon ve Misyonunu sahaya yansıtabilecek kapasitede değildir. Hele ki o mağazalarda çalışan bazı parmak arası terlikli kendini artiz zanneden tipler hiç değildir.
Bir çok eğitim ve toplantıda ben, Kurum yöneticilerine bizzat, VESTEL in üretim ve yönetimdeki profesyonelliğini sahaya taşımayı başaramadıklarını ve bu nedenle çok büyük kayıp yaşadıklarını ifade ettim. Sahadan gelen geri dönüşleri de iyi organize edemedikleri için böyle okyanusu aşıp derede boğulmak gibi bir huy edinmeleri de gözlerden kaçmıyor değil.
Sizin ürün kesinlikle teşhirdir, Tüketiciye teşhir ürünü hissettirmeden satmanın onlarca yolu vardır bunu bazı servisler dahi anlayamaz, zaten bir çoğunun da anlamak gibi bir derdi yok zira eğer amaçları ''Aç kutuyu kanka aç da takalım çıkıp gidelim sonraki servisleri bitilerim alşam halı saha maçı var'' şeklinde olmasaydı, Daha kurulum aşamasında life time kontrolü yapmaları gerekirdi (Tabi montaj hizmeti almadıysanız burayı pas geçebiliriz)
Satıcının şaşırmış takliti yapmasına da bence gerek yoktu, zira 1,5 ay bulamadığı bir tv yi size rica etse 10 gün daha beklerdiniz sanırım, ama bir an önce satışı yapayım bitireyim iptal olmasın korkusu ile teşhir vs farketmez yollayın gitsin demiş de olabilir.
Benim satıcılarla aram çok iyi değildir zira kurnazlıklarını sevmiyorum o nedenle çok önyargılı yaklaşıyorda olabilirim lakin sorununuzun sorumlusu bu aşamada kesinlikle satış kanadıdır. O tv yi size satan değilse dahi, size satana yollayan kullanıp yollamış belli.
Bu aşamadan sonrasını kafanıza takmayın her türlü değişim hakedişiniz var, VESTEL kendisi normal yollardan değişrmese dahi hukuk yolu ile zaten değişir bunu kendileri de biliyor.
MB130 konusu ise kuruma şart koşabileceğiniz bir durum değil lakin MB120 li 9650 çok fazla kalmadı zaten, bulabilecekleri konusunda soru işaretleri var kafamda, Bu durumda size MB130 lu ürün gelme olasılığı yüksek, yine de çok bilinmeyenli denklem bu maalesef.