VESTEL 55UD9650 Bulutlanma Sorunu ve Süreç

kurtkaya Çevrimdışı

kurtkaya

Aktif Üye
3 Şub 2018
73
Arkadaşlar merhaba,
Bazılarınızın malumudur; Geçen ay içinde, uzun araştırmalar sonucunda, VESTEL marka 55UD9650 model bir televizyon aldım. Aslında niyetim detaylı bir inceleme yaparak bunu sizlerle de paylaşmaktı; ancak ortaya çıkan sorun dolayısıyla mümkün olmadı.

Konuyu olabildiğince kısaca açıklamaya çalışayım:
Kurulum sırasında, A Ado ağabeyin tüm uyarılarını dikkate alarak, gerekli dikkati gösterdim. Panel testi (piksel, siyah ekran, beyaz dengesi vs.) yaptım. Başlangıçta gözüme takılan bir sorun yoktu. İlk günler TV'yi çok fazla izleme imkanım da olmadı. Yaklaşık on gün sonra, gece karanlık ortamda ve dizideki karanlık sahnelerde oluşan bulutlanmayı fark ettim. Servis çağırdım. Birkaç gün sonra servis geldi. Sorunu ve hangi ortamda gerçekleştiğini anlattım. Gündüz fark etmesinin mümkün olmadığını açıkladım. O zaman fotoğraf/video çekin dedi. Bunu önceden düşündüğüm için çekmiştim, yolladım elemana. O da fabrikaya yollayacağını, onların benimle iletişime geçeceğini söyledi ve gitti.

Birkaç gün içinde dönüş olmayınca yine ben aradım ve yaşanan durumun "ayıplı mal" durumu olduğunu ve ürün bedelinin iadesini talep ettiğimi söyledim. İnceleme bitince çözüm masasının benimle iletişime geçeceğini söylediler. Birkaç gün sonra arayan arkadaş, durumun "normal" olduğunu, sadece Vestel'de değil tüm markalarda aynı durumun mevcut olduğunu, değişim yapsalar bile -ki benim öyle bir talebim yoktu- yine aynı durumun görüleceğini söyledi. Ben de karanlık sahneyi beyaz bulutlu, siyah takım elbiseyi gri izlemek bana göre "normal" değil dedim. O zaman da "Siz tamamen karanlık ortamda çekmişsiniz fotoları" deyince bardak taştı. Dedim ki "Ürün açıklamalarında "Şu kadar karanlıkta izlenmez" mi yazıyor? Cevap yok, az önceki standart tekrara devam. Hakkımı kanuni yollardan arayacağımı söyleyince idarecilerine durumu aktaracağını ve sonucun tarafıma bildirileceğini aktardı.

Üç gün sonra da inceleme sonucunda yine durumun "normal" olduğunu söyleyerek dönüş yaptılar. Ben de "Peki o zaman, Tüketici Hakem Heyeti vasıtasıyla çözerim sorunumu." diyerek görüşmeyi bitirdim. Fırsat bulamadığım için henüz THH'ye başvuramadım; ancak en yakın zamanda yapacağım.

Bu aşamada, sizlere de bir sorum olacak: Başvuruyu yaparken ürün faturası ve garanti belgesinin yanı sıra Servis Fişi de gerekli olacak mı? Zira servisten böyle bir kağıt almadım, unuttum.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Arkadaşlar merhaba,
Bazılarınızın malumudur; Geçen ay içinde, uzun araştırmalar sonucunda, VESTEL marka 55UD9650 model bir televizyon aldım. Aslında niyetim detaylı bir inceleme yaparak bunu sizlerle de paylaşmaktı; ancak ortaya çıkan sorun dolayısıyla mümkün olmadı.

Konuyu olabildiğince kısaca açıklamaya çalışayım:
Kurulum sırasında, A Ado ağabeyin tüm uyarılarını dikkate alarak, gerekli dikkati gösterdim. Panel testi (piksel, siyah ekran, beyaz dengesi vs.) yaptım. Başlangıçta gözüme takılan bir sorun yoktu. İlk günler TV'yi çok fazla izleme imkanım da olmadı. Yaklaşık on gün sonra, gece karanlık ortamda ve dizideki karanlık sahnelerde oluşan bulutlanmayı fark ettim. Servis çağırdım. Birkaç gün sonra servis geldi. Sorunu ve hangi ortamda gerçekleştiğini anlattım. Gündüz fark etmesinin mümkün olmadığını açıkladım. O zaman fotoğraf/video çekin dedi. Bunu önceden düşündüğüm için çekmiştim, yolladım elemana. O da fabrikaya yollayacağını, onların benimle iletişime geçeceğini söyledi ve gitti.

Birkaç gün içinde dönüş olmayınca yine ben aradım ve yaşanan durumun "ayıplı mal" durumu olduğunu ve ürün bedelinin iadesini talep ettiğimi söyledim. İnceleme bitince çözüm masasının benimle iletişime geçeceğini söylediler. Birkaç gün sonra arayan arkadaş, durumun "normal" olduğunu, sadece Vestel'de değil tüm markalarda aynı durumun mevcut olduğunu, değişim yapsalar bile -ki benim öyle bir talebim yoktu- yine aynı durumun görüleceğini söyledi. Ben de karanlık sahneyi beyaz bulutlu, siyah takım elbiseyi gri izlemek bana göre "normal" değil dedim. O zaman da "Siz tamamen karanlık ortamda çekmişsiniz fotoları" deyince bardak taştı. Dedim ki "Ürün açıklamalarında "Şu kadar karanlıkta izlenmez" mi yazıyor? Cevap yok, az önceki standart tekrara devam. Hakkımı kanuni yollardan arayacağımı söyleyince idarecilerine durumu aktaracağını ve sonucun tarafıma bildirileceğini aktardı.

Üç gün sonra da inceleme sonucunda yine durumun "normal" olduğunu söyleyerek dönüş yaptılar. Ben de "Peki o zaman, Tüketici Hakem Heyeti vasıtasıyla çözerim sorunumu." diyerek görüşmeyi bitirdim. Fırsat bulamadığım için henüz THH'ye başvuramadım; ancak en yakın zamanda yapacağım.

Bu aşamada, sizlere de bir sorum olacak: Başvuruyu yaparken ürün faturası ve garanti belgesinin yanı sıra Servis Fişi de gerekli olacak mı? Zira servisten böyle bir kağıt almadım, unuttum.

Selamlar Kardeşim;
Evet kurumun resmi cevabının ne olduğunu devlet yetkililerinin görebilmesi adına servis formu ve en önemlisi ise servis formunda durumun normal karşılandığının belirtilmiş olması gerekli.

Unutmuş dahi olsanız bu belgeyi servisten yine talep edebilirsiniz.
 
B Çevrimdışı

balkan

Yeni Üye
12 Şub 2018
28
Bir ihtimal okuyan bir yetkili olur diye yaziyorum, kesin almiyorum vestel bu tutumun uzerine. Arkadasin onceden paylasmis oldugu foto yu hepimiz gorduk zaten, adem bey in de bahsettigi gibi, her panelde normal karsilanabilecek seviyede isik sizmasinin disinda daha farkli bir durum oldugu da bariz.
 
kurtkaya Çevrimdışı

kurtkaya

Aktif Üye
3 Şub 2018
73
Bir ihtimal okuyan bir yetkili olur diye yaziyorum, kesin almiyorum vestel bu tutumun uzerine. Arkadasin onceden paylasmis oldugu foto yu hepimiz gorduk zaten, adem bey in de bahsettigi gibi, her panelde normal karsilanabilecek seviyede isik sizmasinin disinda daha farkli bir durum oldugu da bariz.
Ben daha önce fotoğraf paylaşmadım. Şimdi paylaşayım ve sizlerin fikirlerini de almış olayım.

ec5d86e3-b2d1-4366-9632-33c8ed6797a5-jpeg.jpg


bc8b0da6-f6f3-49d2-80ec-533a17820b21-jpeg.jpg


441ef3a9-0a8c-41c9-a281-5e4fb00f2a81-jpeg.jpg
 
kurtkaya Çevrimdışı

kurtkaya

Aktif Üye
3 Şub 2018
73
Selamlar Kardeşim;
Evet kurumun resmi cevabının ne olduğunu devlet yetkililerinin görebilmesi adına servis formu ve en önemlisi ise servis formunda durumun normal karşılandığının belirtilmiş olması gerekli.

Unutmuş dahi olsanız bu belgeyi servisten yine talep edebilirsiniz.
Eyvallah abi, dediğin gibi yapacağım.
 
F Çevrimdışı

fottili 

Aktif Üye
27 Şub 2018
76
2.5 yıl önce aldığım LG marka televizyonu vertikal banding dolayısıyla iade etmek istemiştim . Ne tesadüfki LG genel merkezi , servisin gelip gördüğü sorunu görmezden gelerek led tv'lerde olur böyle şeyler diye yuvarlak bir mesajla sorunu görmezden gelmişti.Bende tüketici mahkemesine dava açmıştım. 2.5 yıl sonunda icrayla tv bedeli ve yaptığım tüm masrafları geri aldım. Bu süreçte TV'yi kullandım ,halen daha tv bende , karşı tarafın iade edin artık demesini bekliyorum.

Bir taraftan da yeni televizyon bakıyorum . 55ud9650 almayı kafama koymuştum ama bu tarz yaklaşımı görünce kafamda soru işaretleri uyandı . Genel manada marka ayırt etmeksizin tüm markaların bu tarz tutumda olduğu aşikar . Yine de Vestel belki biraz daha duyarlı olur diye düşünmek istemiştim ama olmadığını anlıyorum.

Senelerdir okuduklarımızdan anladığımız kadarıyla , bugün edge led yada direkt led tekniğiyle üretilmiş LED TV'lerde ışık sızması olmaması nadir görülen bir olay , fakat bunun kabul edilebilir bir seviyede olması lazım . Burada ki yaklaşım maalesef malı sattık gerisini siz düşünün yaklaşımı . Sorun lokal olarak çözülse bile binlerce sorunlu televizyonu farkında olmadan millete yutturuyorlar . Bugün gidip 6-7 bine Sony xe9005 fald panel bile alsanız , ışık sızıyor . Çünkü çakma fald . iki mağaza geziyorum teşhirde ki ürünlerde bile fald panel gündüz vakti ampül gibi ışık sızdırıyor. O yüzden ya çok şanslı olmak yada hiç bu sitelerde vakit harcamayıp hiç bir şeyden haberiniz olmayan bilinçsiz bir tüketici olmak gerekiyor.


kurtkaya kurtkaya Servis fişi gerekli hatta , fabrikadan size yazılı olarak üründe sorun olmadığına dair bir yazı yada mail atmalarını da isteyin bence.
 
kurtkaya Çevrimdışı

kurtkaya

Aktif Üye
3 Şub 2018
73
2.5 yıl önce aldığım LG marka televizyonu vertikal banding dolayısıyla iade etmek istemiştim . Ne tesadüfki LG genel merkezi , servisin gelip gördüğü sorunu görmezden gelerek led tv'lerde olur böyle şeyler diye yuvarlak bir mesajla sorunu görmezden gelmişti.Bende tüketici mahkemesine dava açmıştım. 2.5 yıl sonunda icrayla tv bedeli ve yaptığım tüm masrafları geri aldım. Bu süreçte TV'yi kullandım ,halen daha tv bende , karşı tarafın iade edin artık demesini bekliyorum.

Bir taraftan da yeni televizyon bakıyorum . 55ud9650 almayı kafama koymuştum ama bu tarz yaklaşımı görünce kafamda soru işaretleri uyandı . Genel manada marka ayırt etmeksizin tüm markaların bu tarz tutumda olduğu aşikar . Yine de Vestel belki biraz daha duyarlı olur diye düşünmek istemiştim ama olmadığını anlıyorum.

Senelerdir okuduklarımızdan anladığımız kadarıyla , bugün edge led yada direkt led tekniğiyle üretilmiş LED TV'lerde ışık sızması olmaması nadir görülen bir olay , fakat bunun kabul edilebilir bir seviyede olması lazım . Burada ki yaklaşım maalesef malı sattık gerisini siz düşünün yaklaşımı . Sorun lokal olarak çözülse bile binlerce sorunlu televizyonu farkında olmadan millete yutturuyorlar . Bugün gidip 6-7 bine Sony xe9005 fald panel bile alsanız , ışık sızıyor . Çünkü çakma fald . iki mağaza geziyorum teşhirde ki ürünlerde bile fald panel gündüz vakti ampül gibi ışık sızdırıyor. O yüzden ya çok şanslı olmak yada hiç bu sitelerde vakit harcamayıp hiç bir şeyden haberiniz olmayan bilinçsiz bir tüketici olmak gerekiyor.


kurtkaya kurtkaya Servis fişi gerekli hatta , fabrikadan size yazılı olarak üründe sorun olmadığına dair bir yazı yada mail atmalarını da isteyin bence.
Teşekkür ederim. Servis fişini aldım bugün. Gerekirse Mail de talep ederim.
 
albanez Çevrimdışı

albanez 

Süper Üye
19 Mar 2018
3,221
Bu konuları senelerdir TF/FT/DH de çok işledim!

İşin "şans" faktörü bu TFT-LCD lerin fıtratı gereği aynen hep böyledir! gıdım ilerleme/iyileşme de yoktur
bilakis daha da rezil hallare gelinmiştir>>> "Teknoloji çok ilerledi çünkü"

Dolayısıyla üreticiler de artık bıkıp;hangi sorunu görseler sizlere kafa dan .....abi bunlar çok normaldir.....
deyip işi tamamen "normalleştirdiler"

Sonuç da işiniz tamamen ve tamamen "ŞANS" faktörüne kalıyor!
Yoksa adamlar Babaları bile gelse kafadan "abi normaldir" diyorlar ona göre

Bir de şöyle bir durum vardır,paneli aldığınız yerle bir ilişkiniz v.s varsa veya o gün birilerinin
size iyilikleri filan tutarsa o zaman paneli değişime sokarlar! netice de bunlar da yine Şans
faktörüyle ilişkilidir!

Adam(daha doğrusu çok büyük çoğunluk) abi ben Jilet gibi incecik panel isterim diye tutturuyor!
üretici de seni kırmıyor tabiki! emrin olur deyip gördüğünüz şekil 1 deki yapıda size TV üretiyor!
Kabahat adamlar da değilki sizlerde yaw

"Bilgisizlik&Bilinçsizlik" kötü bir şey vesselam!

Biz bir de millet olarak acaip Gaza geliyoruz özellikle de Forum denen abuk yerlerle!
İşin tekniğini anlatırsın anlamaz teknolojisi budur dersin yine anlamaz;bana Jilet gibi panel olacak deyip durur!

Bu arada benim panelimin derinliği(kalınlık dediğiniz mesafe) 11,5CM dir! efsane Sony X45x de 12,5CM dir
bunlar aslında olması gereken harbi ölçülerdir!

Ya teknolojisini değiştireceksin ya da kalın yapacaksın! bir de tabiki adam gibi montaj yapacaksın!
 
kurtkaya Çevrimdışı

kurtkaya

Aktif Üye
3 Şub 2018
73
Kimse size öyle bir mail vermez azizim mecbur değiller buna, Garanti esasları yönetmeliğine göre hareket edilir ve bu yönetmeliğe göre de servisin size verdiği belge bırakın fabrikayı, bütün anonim şirketi temsil eder.
Eyvallah abi, sıkıntı yok. Evraklar tamam, yarın başvuru yapacağım. Hakkımızda hayırlısı...
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,622
Bu konuları senelerdir TF/FT/DH de çok işledim!

İşin "şans" faktörü bu TFT-LCD lerin fıtratı gereği aynen hep böyledir! gıdım ilerleme/iyileşme de yoktur
bilakis daha da rezil hallare gelinmiştir>>> "Teknoloji çok ilerledi çünkü"

Dolayısıyla üreticiler de artık bıkıp;hangi sorunu görseler sizlere kafa dan .....abi bunlar çok normaldir.....
deyip işi tamamen "normalleştirdiler"

Sonuç da işiniz tamamen ve tamamen "ŞANS" faktörüne kalıyor!
Yoksa adamlar Babaları bile gelse kafadan "abi normaldir" diyorlar ona göre

Bir de şöyle bir durum vardır,paneli aldığınız yerle bir ilişkiniz v.s varsa veya o gün birilerinin
size iyilikleri filan tutarsa o zaman paneli değişime sokarlar! netice de bunlar da yine Şans
faktörüyle ilişkilidir!

Adam(daha doğrusu çok büyük çoğunluk) abi ben Jilet gibi incecik panel isterim diye tutturuyor!
üretici de seni kırmıyor tabiki! emrin olur deyip gördüğünüz şekil 1 deki yapıda size TV üretiyor!
Kabahat adamlar da değilki sizlerde yaw

"Bilgisizlik&Bilinçsizlik" kötü bir şey vesselam!

Biz bir de millet olarak acaip Gaza geliyoruz özellikle de Forum denen abuk yerlerle!
İşin tekniğini anlatırsın anlamaz teknolojisi budur dersin yine anlamaz;bana Jilet gibi panel olacak deyip durur!

Bu arada benim panelimin derinliği(kalınlık dediğiniz mesafe) 11,5CM dir! efsane Sony X45x de 12,5CM dir
bunlar aslında olması gereken harbi ölçülerdir!

Ya teknolojisini değiştireceksin ya da kalın yapacaksın! bir de tabiki adam gibi montaj yapacaksın!

Abi reklam bu işin mertliğini bozdu bence. :)
Bir de maliyet mevzusu var tabi.
 
albanez Çevrimdışı

albanez 

Süper Üye
19 Mar 2018
3,221
İyi de panel maliyetleri dibe vurdu! tamamı da Çin de montajlanıyor(daha doğrusu üretiliyor)
maliyet filan mazeret göstermesin kimse sakın! ama fiyatlar tavan yaptı yaw!
Neredeyse üç kuruşa çıkıyor bunlar!
Vestel/Beko filan bunları geçin bir kalem;siz Çin üretimine bakın beyler,Vestele maliyeti yüksek olur
veya Beko da filan iyide bunlar üretici değilki!

Siz Çin bakın!

örnek X marka yerli piyasa paneli Çin de $ 250/300 kağıt dır ama aynı panel Y markası(bu sizlerin aldığı
panellerdir)olarak dışarıda bu fiyatın 4/5 katına satılıyor! 5/10katına satılanlar da vardır!
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt