kurtkaya
Aktif Üye
- 3 Şub 2018
- 73
Arkadaşlar merhaba,
Bazılarınızın malumudur; Geçen ay içinde, uzun araştırmalar sonucunda, VESTEL marka 55UD9650 model bir televizyon aldım. Aslında niyetim detaylı bir inceleme yaparak bunu sizlerle de paylaşmaktı; ancak ortaya çıkan sorun dolayısıyla mümkün olmadı.
Konuyu olabildiğince kısaca açıklamaya çalışayım:
Kurulum sırasında, Ado ağabeyin tüm uyarılarını dikkate alarak, gerekli dikkati gösterdim. Panel testi (piksel, siyah ekran, beyaz dengesi vs.) yaptım. Başlangıçta gözüme takılan bir sorun yoktu. İlk günler TV'yi çok fazla izleme imkanım da olmadı. Yaklaşık on gün sonra, gece karanlık ortamda ve dizideki karanlık sahnelerde oluşan bulutlanmayı fark ettim. Servis çağırdım. Birkaç gün sonra servis geldi. Sorunu ve hangi ortamda gerçekleştiğini anlattım. Gündüz fark etmesinin mümkün olmadığını açıkladım. O zaman fotoğraf/video çekin dedi. Bunu önceden düşündüğüm için çekmiştim, yolladım elemana. O da fabrikaya yollayacağını, onların benimle iletişime geçeceğini söyledi ve gitti.
Birkaç gün içinde dönüş olmayınca yine ben aradım ve yaşanan durumun "ayıplı mal" durumu olduğunu ve ürün bedelinin iadesini talep ettiğimi söyledim. İnceleme bitince çözüm masasının benimle iletişime geçeceğini söylediler. Birkaç gün sonra arayan arkadaş, durumun "normal" olduğunu, sadece Vestel'de değil tüm markalarda aynı durumun mevcut olduğunu, değişim yapsalar bile -ki benim öyle bir talebim yoktu- yine aynı durumun görüleceğini söyledi. Ben de karanlık sahneyi beyaz bulutlu, siyah takım elbiseyi gri izlemek bana göre "normal" değil dedim. O zaman da "Siz tamamen karanlık ortamda çekmişsiniz fotoları" deyince bardak taştı. Dedim ki "Ürün açıklamalarında "Şu kadar karanlıkta izlenmez" mi yazıyor? Cevap yok, az önceki standart tekrara devam. Hakkımı kanuni yollardan arayacağımı söyleyince idarecilerine durumu aktaracağını ve sonucun tarafıma bildirileceğini aktardı.
Üç gün sonra da inceleme sonucunda yine durumun "normal" olduğunu söyleyerek dönüş yaptılar. Ben de "Peki o zaman, Tüketici Hakem Heyeti vasıtasıyla çözerim sorunumu." diyerek görüşmeyi bitirdim. Fırsat bulamadığım için henüz THH'ye başvuramadım; ancak en yakın zamanda yapacağım.
Bu aşamada, sizlere de bir sorum olacak: Başvuruyu yaparken ürün faturası ve garanti belgesinin yanı sıra Servis Fişi de gerekli olacak mı? Zira servisten böyle bir kağıt almadım, unuttum.
Bazılarınızın malumudur; Geçen ay içinde, uzun araştırmalar sonucunda, VESTEL marka 55UD9650 model bir televizyon aldım. Aslında niyetim detaylı bir inceleme yaparak bunu sizlerle de paylaşmaktı; ancak ortaya çıkan sorun dolayısıyla mümkün olmadı.
Konuyu olabildiğince kısaca açıklamaya çalışayım:
Kurulum sırasında, Ado ağabeyin tüm uyarılarını dikkate alarak, gerekli dikkati gösterdim. Panel testi (piksel, siyah ekran, beyaz dengesi vs.) yaptım. Başlangıçta gözüme takılan bir sorun yoktu. İlk günler TV'yi çok fazla izleme imkanım da olmadı. Yaklaşık on gün sonra, gece karanlık ortamda ve dizideki karanlık sahnelerde oluşan bulutlanmayı fark ettim. Servis çağırdım. Birkaç gün sonra servis geldi. Sorunu ve hangi ortamda gerçekleştiğini anlattım. Gündüz fark etmesinin mümkün olmadığını açıkladım. O zaman fotoğraf/video çekin dedi. Bunu önceden düşündüğüm için çekmiştim, yolladım elemana. O da fabrikaya yollayacağını, onların benimle iletişime geçeceğini söyledi ve gitti.
Birkaç gün içinde dönüş olmayınca yine ben aradım ve yaşanan durumun "ayıplı mal" durumu olduğunu ve ürün bedelinin iadesini talep ettiğimi söyledim. İnceleme bitince çözüm masasının benimle iletişime geçeceğini söylediler. Birkaç gün sonra arayan arkadaş, durumun "normal" olduğunu, sadece Vestel'de değil tüm markalarda aynı durumun mevcut olduğunu, değişim yapsalar bile -ki benim öyle bir talebim yoktu- yine aynı durumun görüleceğini söyledi. Ben de karanlık sahneyi beyaz bulutlu, siyah takım elbiseyi gri izlemek bana göre "normal" değil dedim. O zaman da "Siz tamamen karanlık ortamda çekmişsiniz fotoları" deyince bardak taştı. Dedim ki "Ürün açıklamalarında "Şu kadar karanlıkta izlenmez" mi yazıyor? Cevap yok, az önceki standart tekrara devam. Hakkımı kanuni yollardan arayacağımı söyleyince idarecilerine durumu aktaracağını ve sonucun tarafıma bildirileceğini aktardı.
Üç gün sonra da inceleme sonucunda yine durumun "normal" olduğunu söyleyerek dönüş yaptılar. Ben de "Peki o zaman, Tüketici Hakem Heyeti vasıtasıyla çözerim sorunumu." diyerek görüşmeyi bitirdim. Fırsat bulamadığım için henüz THH'ye başvuramadım; ancak en yakın zamanda yapacağım.
Bu aşamada, sizlere de bir sorum olacak: Başvuruyu yaparken ürün faturası ve garanti belgesinin yanı sıra Servis Fişi de gerekli olacak mı? Zira servisten böyle bir kağıt almadım, unuttum.