Ayrıca VESTEL 'de ben olsam pazarlama ve satış bölümü grubunu toptan işten çıkarırdım. Düşünün ki, 49/55 ud9650, veya ud9400 gibi F/P ürünleri, sözde markalı ürünleri ile yarıştırabilecek iken, 3 yıl garanti gibi bir avantajın ve yaygın etkili bir teknik servis tecrüben var iken, bu modellerin neredeyse hiç bir şekilde ve sitede incelenmemesi ( Ado hocam ve bu forum istisna) hayret edilecek bir şey.
Televizyona reklam vermekle ürün satamazsın. Hala sosyal medyanın gücünü anlayamadılar.
2012 den sonra VESTEL kanadında gerçekten İNANILMAZ bir gelişme, büyük ve köklü bir Değişiklik görüldü. Sn Tarkan Tekcan (VESTEL Müşteri hizmetleri genel müdürü) ve Sn Mustafa Şahingöz (VESTEL Müşteri hizmetleri genel müdür yardımcısı) liderliğinde gerçekten ve cidden hayal dahi edemeyeceğimiz olumlu etkiler gördük hem üretim hem de satış sonrası hizmet anlamında.
Sorun şu ki son 2 yıldır ben bu etkileri ilk 3-4 yıl kadar hissetmiyorum. Yani bence nöbet değişim zamanı gelmiş. (Aslında bildiğim kadarıyla Mevcut üst yönetimin görevde son senesi olması lazımdı)
Ben Sn Mustafa Şahingöz ile bizzat görüşmüş ve DH kanadında bu anlamda görev almıştım ki kendilerini buna ikna edebilmek adına ilk olarak 9, ikinci olarak ise 12 sayfa rapor sunmuştum, Yine de istediğim anlamda RESMİ değil gayrıresmi bir yetki ile çalışma yapmıştım.
Aslında Facebook, Twitter gibi noktalardan aadıkları geri bildirimlere çok çok önem veriyor olsalar da, ben bu ÖNEM unsurunun ''bakın ne kadar iyi ilgileniyoruz'' şovu olmasından şikayetçiydim her zaman.
Benim için İLGİ demek;
Sayın xxxx, görüşleriniz bizim için çok değerlidir, lütfen bize xxx@xmail.com adresinden ulaşınız hemen destek olalım.
Demek değildir.
Gerçekten tüketicin ile ilgilenmek istiyorsan, tüketicinin soru ve sorunlarına GERÇEKÇİ yaklaşımlar sergilemek zorundasın.
Örnek verelim azizim, (Bu önerim, kurum tarafından reddedilmiştir)
VESTEL gibi ciddi anlamda profesyonel altyapıya, gerçekten neredeyse milyondolarlık yazılım altyapısına, ve SAP consultant gurubunda tanıdığım onlarca sihirli parmaklara sahip yazılımcı kardeşime sahip bir marka nasıl olur da tüketicilerinin hassas olduğu VA ve IPS panelli üretimlerini kutularının üzerine YAZAMAZLAR?
kayıtlarını açıp baksınlar binlerce kere müşterilerinden ürün satın almadan evvel yazılı veya telefon kanalından kendilerine ulaşılıp ''Bu tv de VA mı yoksa IPS mi var'' sorusu ile karşılaşmışlardır. O halde demek ki tüketici kanadında bu konuya hassasiyet olduğunu anlamak zor değil, peki neden tüketicini düşünüp de kutu üzerine IPS üretim veya VA üretim veya TN üretim yazmazsınız ki?
albanez Can abinin beni DH de iken uyarması üzerine tam 2 sene evvel yönetime bir rapor daha sundum yazılı kanaldan ve VESTEL markasına özel yapılmış bir DEMO çalışması istedim.
Düşünebiliyormusunuz cevap dahi gelmedi zira bir noktadan sonra ADEM HELVACI ismi itici gelmeye başladı kendilerine
Cevapsız kalan o kadar çok sorum ve girişimim var ki inanamazsınız buna. Ancak ben biliyorum ki cevap gelmese dahi bu baskımızın mutlaka olumlu etkilerinibizler görüyoruz, görmeye de devam edeceğiz.
Size açık yürekilik ile söylüyorum arkadaşlar. Burada eğer yüksek kültüre sahip etkili bir platform oluşturmayı başarırsak, KİTLE olarak KURUM lar üzerinde büyük baskı oluşturmayı ve MAKUL isteklerimizi yerine getirtmeyi başarabiliriz.
İnanın bana, bunu başardığım 100 lerce örnek var geçmişimde, Bir çok kardeşimiz vardı servis yüksek ücret mağduru olan, Buradaki sosyal gücümüzü kullanarak o kardeşimizin kapısına kadar o servisi gönderip, ücret fazlasını iade ettirip bir de özür diletmişliğimiz bu örneklerin en basitlerindendir.
Burada ben elbette VESTEL yönetimini de, @Sota kardeşimizi de tebrik etmek isterim zira TÜKETİCİ ODAKLI ve karşılık beklemeden de hizmet verilebileceğinin en önemli, en somut örneklerindendir bu konular diye düşünüyorum.
Peki nasıl olur da karşılık beklemeden verilmiş olabilir bu hizmet?
Cevabı basit. VESTEL zaten ürün ve hizmet satan bir kuruluş. Ürün olarak sattığı malın parasını, Hizmet olarak da olası servis maliyetlerini zaten peşin peşin müşterisinden almıştı. Müşterisi sorun yaşadı ürün bozuldu, bu yetmezmiş gibi servisi de yüksek ücret aldı tüketici ikinci kere mağdur oldu, Biz burada devreye girerek duruma müdahale ettik, VESTEL tüketiciye ücret iadesi yaptırıp suistimale tenezzül eden servise para cezası kesti (Takip ettim konuyu) ve VESTEL bu konudan bir çıkar beklemedi zira en büyük çıkarı bir tüketicisini kaybetmemek oldu bu konuda, @sota ise bu altyapı ile yine hiç bir bedel talep etmeksizin bu hizmetin aktarılmasını sağladı.
İşte bizler bunu ancak sizlerle başarabiliriz, Sizler bu forumda ne kadar yoğun ve kalabalık olur, ne kadar çok bize inanır, destek verirseniz, bizler de kurumların dikkatini o kadar çok çekebiliriz.
Aynı olayları ARÇELİK markasında da başardık, MİTSUBİSHİ ELECTRİC Akdeniz bölge temsilcisinin bizden randevu alarak ofisimizde bizi ziyaret etmesini, tüketicileri için neler yapabileceklerini sormalarını sağladık.
Kendileri ile irtibat kurduğumuz halde bize dönüş yamaya dahi tenezzül etmeyen markaları sizlere deklere ettik ki tüketici için mücadele eden bir sosyal platformu dahi dikkate almayan bir kuruluş ileride birey olarak müracaat eden tüketicisini hiç dikkate almayabilir vurgusuna bulunduk vs vs vs.
Bizim mücadelemiz devam edecek, Sizlerin de bu konularda desteklerinizi her zaman bekliyoruz arkadaşlar