Tüketici Sorunları ve Tüketici Hakem Heyeti Konuları İle İlgili Merak Edilenler.

Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Fatura Benim Adıma Kesilmedi ama malı/hizmeti ben kullanıyorum, Hakem heyetine başvurum kabul edilir mi?

6502 sayılı tüketiciyi koruma kanununun ''Tanımlar'' başlıklı 3 üncü maddesinde ''Tüketici'' ticari veya mesleki olmayan amaçlarla hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi ifade eder şeklinde tanımlanmış olup, ''Hareket etmek'' ifadesi edinmeyi, kullanmayı ve yararlanmayı kapsamaktadır. Bu bağlamda tüketici hakem heyetlerine ''Kullanan veya yararlanan'' sıfatıyla başvuran tüketicilerin başvurularının değerlendirmeye alınması gerekmektedir.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşıyım ama İkametgahım Yurt Dışında. Hakem heyetine Nasıl başvurabilirim?

''Başvuru'' başlıklı 11 inci madde, başvuruların ne şekilde yapılacağını belirlemiştir, Bununla birlikte ''Karar ve Karara itiraz'' başlıklı 70 inci maddesinde ve THH Yönetmeliğinin''Kararın tebliği'' başlıklı 25 inci maddesinde THH kararlkarının alındığı tarihten itibaren on iş günü içerisinde taraflara yazılı olarak 7201 sayılı tebliğ kanunu hükümlerine göre tebliğ edileceği hüküm altına alınmıştır.

Türkiyede ikametgahı bulunmayan TC vatandaşı tüketicilerin, Yapılacak tebligatlarda sıkıntı yaşamaması amasıyla THH ne Türkiyede vekalet vereceği bir avukat aracılığı ile başvuru yapabilecekleri değerlendirilmektedir.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Tüketici Hakem heyetlerince Uyuşmazlığın çözümü amacıyla karşı taraftan bilgi ve belge isteme zorunluluğu var mıdır?

6502 sayılı Tüketiciyi Koruma kanununun ''İnceleme'' başlıklı 69 uncu maddesinde ve THH Yönetmeliğinin ''Bilgi ve Belge İsteme Yetkisi'' başlıklı 12 inci maddesinde, THH nin uyuşmazlık konusuna ilişkin her türlü bilgi ve belgeyi taraflardan , ilgili kurum veya kuruluşlardan isteyebileceği düzenlenmiştir. Söz konusu maddeler emredici olmamakla birlikte, THH tarafından uyuşmazlıkların çözümü açısından taraflardan , ilgili kurum ve kuruluşlardan bilgi ve belge istenmesine yönelik genel kuralı belirleyen hükümlerdir.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Tüketici Hakem Heyetlerinde istenen bilgi ve belgelere kurum/kuruluş veya tüketiciler tarafından cevap verilmemesi durumunda ne olur?

Bilgi ve Belge istenmesine cevap verilmemesi halinde başvuru ve ekindeki bilgi belgeler başvuruya konu iddiaları ispatlar nitelikte ise talebin kabulüne karar verilebileceği, Başvuru ve ekinde başvuruya konu iddiaları ispatlar nitelikte bilgi ve belge sunulmamış olması halinde talebin reddine karar verilebileceği değerlendirilmektedir.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
İnceleme aşamasında,talep üzerine veya re'sen şikayet edilenin değiştirilmesi mümkün müdür?

Uyuşmazlık hakkında karar verilmeden önce inceleme aşamasında gerek hakem heyeti, gerekse tüketici tarafından şikayet edilenin uyuşmazlık konusu ile bağlantısı olmadığı anlaşılabilir. Bu durumda taleple bağlılık ilkesin gereğince THH tarafından re'sen şikayet edilenin değiştirilemeyeceği ancak tüketiciye bilgi verilerek gerekli değişikliğin yapılmasının sağlanabileceği, tüketicinin ise başvuruyu yapmış olduğu hakem heyetine dilekçe vererek uyuşmazlık hakkında karar verilmeden önce şikayet edileni değiştirebileceği değerlendirilmektedir. Şikayet edilenin değiştirilmesi durumunda taraf olarak gösterilen yeni şikayet edilene bilgi ve belge isteme yazısı gönderilmesi ve incelemenin yeni koşullara göre yeniden yapılması gerekmektedir.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Tüketici hakem heyetlerinin Satıcı veya sağlayıcılardan tüketiciler ile yapılan görüşmelere ilişkin ses kayıtlarını talep etme yetkisi var mıdır? Tüketiciler tarafından alınan ses kayıtları delil olarak kabul edilir mi?

6502 sayılı kanunun ''İnceleme'' başlıklı 69 uncu maddesinde ve Tüketici Hakem heyetleri Yönetmeliğinin ''Bilgi ve belge isteme yetkisi'' başlıklı 12 inci maddesinde tüketici hakem heyetlerinin uyuşmazlık konusuna ilişkin her türlü bilgi ve belgeyi taraflardan ilgili kurum veya kuruluşlardan isteyebileceği düzenlenmiştir.

Yukarıda belirtilen hükümler uyarınca THH nin satıcı veya sağlayıcıdan tüketiciler ile yapılan görüşmelere ilişkin ses kayıtlarını talep etme yetkisinin olduğu diğer taraftan bilgi dışı alınan ses kayıtlarının hukuki niteliği tartışmalı olduğundan tüketiciler tarafından alınan ses kayıtlarının delil olarak kabul edilemeyeceğini ancak karar verirken kanaat oluşturmasında dikkate alınabileceği değerlendirilmektedir.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Hangi Durumlarda Bilirkişi Görevlendirilebilir? Bilirkişi Görevlendirmesi Kim Tarafından yapılır?

Bilirkişi müessesesi THH yönetmeliği'nin 19 ila 21 inci maddeleri arasından düzenlenmiştir.

Bu bağlamda 19 uncu madde gereği tüketici hakem heyeti başkanının çözümü özel veya teknik bilgiyi gerektiren hallerde, taraflardan birisinin talebi veya re'sen, bilirkişi görevlendirebileceği, uyuşmazlık konusuna ilişkin bilgi ve belge isteme yazılarında verilen süre dolmadan uyuşmazlık konusunda bilirkişi görevlendirilemeyeceği ve tüketici hakem heyeti üyelerinin mesleklerinin gerektirdiği genel ve hukuki bilgiyle çözümlenmesi mümkün olan konularda bilirkişiye başvurulamayacağı anlaşılmaktadır.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Ayıplı Mala İlişkin başvurularda mal, başvuru sırasında THH başkanlığı tarafından teslim alınmalımıdır?
Mal Bilirkişiye THH başkanlığı tarafından mı yoksa tüketici tarafından mı teslim edilmelidir?


Ayıplı mal'a ilişkin başvurularda, THH başkanlığının sorumluluğunun sınırlı tutulabilmesi amacıyla uyuşmazlık konusu malın THH başkanlığı tarafından teslim alınmaması; Ayıplı mal hakkında bilirkişi incelemesi yaptırılmasının gerektiği durumlarda ise ayıplı mal'ın bilirkişiye tüketici tarafından teslim edilmesi gerektiği değerlendirilmektedir.
 
Geri
Üst Alt