Adem Helvacı
Süper Üye
- 17 Şub 2017
- 24,294
- 51
Sebebi nedir peki bilginiz var mı ?
Bahsi geçen markanın geçmişe dayanan bir marka karizması mevcut. Bu markalar (GRUNDİG TOSHİBA JVC vs) Bizim üreticilerimize sadece isim haklarını satmış markalardır ancak uluslararasıo sözleşmeler ile de kendilerini korumaya alırlar.
Şöyle ki; Siz ki 30 yıl geçmişi olan bir markasınız ancak ekonomik sorunlar nedeniyle işletmenizi yürütemez hale gelmişsiniz. O halde bu çok bilinen isim hakkınızı, Yaptığınız araştırmalar sonucu yine iyi bilinen başka firmalara satarsınız ancak bu satış esnasında isim üzerinde oluşan kalite algısının korunmasına yönelik şerh koyarsınız sözleşmeye.
Bu doğrultuda gerek mühendislik ve gerekse üretimde kullanılan kozmetik kasa yapısı bakımından GRUNDİG TOSHİBA gibi markalara biraz daha özen gösterilir ancak buna paralel de fiyatları revize edilir.
Burada akla gelen ilk soru şu. ''Yani aslında daha kaliteli mal bizimkiler de üretebilir ama üretmiyor öyle mi?''
Hayır öyle değil. bana göre kalite kıstasında donanımsal anlamda değişen bir şey yok zira, Kullanılan panel ve anakartlar zaten aynı. Ancak yazılım mühendisliği ve kozmetik aksamda daha özenli davranılıyor ve ortaya daha TOK bir ürün çıkıyor bu da tüketiciye GÜVEN algısı oluşturuyor. Zaten GRUNDİG eski marka sahiplerinin de istediği farklı bir şey değildi ''Adımıza halel gelmesin yeter'' diyordu adamlar. Geliyor mu? Gelmiyor. O halde herkes mutlu )