Selamlar;
Bu kıyaslamalarda VESTEL yerine NU7100 tavsiye ediyor ancak elbette eksiklerini de biliyor/yazıyoruz.
Geçen gün bir arkadaşımız bana bir video ulaştırdı, altyazı sorununu o tv de bariz şekilde gördüm ve hemen SAMSUNG yetkililerine konuyu aktardım.
Bakınız yıllardır forum ortamlarında teknolojik yazılar yazarım, Benim forum kökenim 2001-2002 yıllarına dayanır, sanırım 2004 de DH de yönetici olmuştum ve o yıllarda da teknoloji yazıları yazardımama daha çok elektronik içerikliydi o zamanlar, şimdi daha tüketici elektroniği ve ev teknolojilerine evrilmiş durumda konu.
Bunları şu sebeple yazdım, Geçmiş yıllardaki yazılarıma da bakın, markalar arasında kaymalarım vardır. Şöyle ki;
Benim en temel düsturum şu dur ki bize mutlaka ama mutlaka bir MUHATAP lazım.
Bir dönem bunu VESTEL ile çok başarılı yönettik. Beni tanıyanlar bilirler ki 15 yıla yakın zaman VESTEL ailesinin içindeydim. İstifamdan sonra gönül bağımı kopartmadım ve yine DH de yönetici vasfı ile VESTEL ile ortak bir çalışma yaptık. DH üyelerinin tüm VESTEL sorunlarına birlikte çözüm ürettik, DH üzerinden yazan ve bana ulaşan tüm DH üyesi ve VESTEL kullanıcılarının sorunlarını birlikte çözdük vs vs.
Sonra süreç bir şekilde tıkandı, zaten bu sürecin yoğun olarak benim baskımla yürümesi nedeniyle onların da artık gönüllü cevap vermemesi, sorularımıza cevap alamamaya başlamam, karşımda bir muhatap bulamamaya başlamam nedeniyle süreci sonlandırdım.
Ben bunu sadece VESTEL ile yapmadım, Ülkemizde bilinen ve aklınıza gelebilecek tüm markalara yazdım ve talebimi dile getirdim. Kâr amacı olmayan, ticaribir faaliyet yürütmeden gönüllülük esasına bağlı olarak bir aracı birim vazifesi üstlenebileceğimi tüm markalara yazdım. Burada en temel amaç, sizlerden gelen bu BİLİNÇLİ geri dönüşleri onlara erkenden aktarıp, sorun yaygınlaşmadan bir an önce çözüm üretebilmekti.
Bunu başaran markalar oldu, Hiç umursamayan markalar oldu, CEVAP DAHİ VERMEYEN markalar oldu mesela SUNNY gibi.
SAMSUNG konusunda ise özellikle son 2 yıldır TÜRKİYE pazarına daha farklı bir ilgi ve değişim süreci görüyorum. Buna paralel SAMSUNG markasından daha ılımlı bir yaklaşım aldım ve bu tarz teknik sorunlarda en azından bunları aktarabileceğim bir muhatap bildirdiler ve sizlerden gelen bu geri dönüşleri olumlu/olumsuz HALK GÖRÜŞÜ olarak kendilerine aktarıyorum. Bir sorun olduğunda cevap alabiliyorum.
Özetlemek gerekirse eğer, benim forumda öneri önceliğim, markayı satanların, halkın taleplerine yaklaşımlarına kulak tıkayıp tıkamamasıdır.
Bakınız forumda @tkartal kardeşimiz var ki o bu konuyu yakinen bilir, Tamı tamına 1,5 sene evvel tespit ettiğim ve bildirdiğim bir AWOX marka sorunu için üreticiler, yöneticiler halen bir çözüm sunabilmiş değiller, ancak aynı model aynı hatalar ile halen satılmaya devam ediyor. Biz de forumda AWOX öneriyor ancak diyoruz ki ''Aman haaa kardeşim bakın bu tv de bu sorunlarla karşılaşacaksınız''
Bunu yapıyoruz çünkü ileri derece büyük bir sorun değil (Kanal listesi kendiliğinden değişiyor)
AWOX yetkililerinden ise 2 seneye yaklaşan bu süreçte bu sorunu çözmeye yönelik tek bir yaklaşım görememenin yanısıra yazdığım derin teknik terminoloji içerikli maillerime cevap dahi dönmeye tenezzül etmiyorlar.
Biz halkız sevgili kardeşim, Mal aldığımızda o malda bir sorun oluşunca buna erken çözüm isteriz.
Şimdi; SAMSUNG markasında belli modellerde sorun yok mu? Tabii ki var. SAMSUNG markasında ticari saçmalıklar yok mu? Tabii ki var (İşte malum NU=DTS konusu) ancak sorun şu ki saçmalık olmayan marka ve model yok.
Yani burada bizim temel hedefimiz bir marka güzellemek veya bir marka karalamak değil.
Dönemsel olarak hangi markalar halka hitap ediyor, hangilerinin teknolojisi daha makul, hangileri çabuk çözüm üretiyor, hangileri daha az sorun çıkartıyor ise dönemsel olarak biz o markaya yöneliyoruz.
Benim şu forumda üstüne basa basa LG SJ800 önerdiğimi göreceğiniz onlarca yazı vardır, ancak son birkaç aydır sürekliolarak LG TÜRKİYE satış sonrası hizmet politikaları nedeniyle kimseye LG markasını dahi zikretmiyorum. Ama bu demek değil ki LG kötü bir marka. Hayır marka da sorun yok, o markayı TÜRKİYE pzarında temsil edenlerin satış sonrası hizmet anlayışlarında problem var ve benim derdim bu, 2 yıl garantili bir ürünün 2 yıl sonra bozulması ve yetkili servisin sadece anakarta 1300tl istemesi, aslında bu anakartın fiyatının 574 TL olması, LG Müşteri hizmetleri şikayet amaçlı arandığında ise ''Sevislerin iç işlerine karışamayız'' cevabı alınması sonrası ben nasıl burada insanlara ''Gidin LG alın'' diyebilirim ki?
Dikkat ederseniz teknolojisi ile ilgili negatif bir söylemde bulunmadım. LG nin arayüzünden ben nefret ederim ama o kişisel görüşüm benim, markanın genel algısına ithaf edemem bunu.
Yani LG dün iyiydi bu gün değil.
SAMSUNG Bu gün bize iyi ama 2 hafta sonra sorunlarımıza çözüm üretemiyorsa kötü, önermemeye başlarız olur biter.
VESTEL efendi ayağını denk alırsa, müşteri memnuniyeti ilkelerine geri döner ve o saçma sapan puan sistemini kaldırır veya pozitif anlamda revize ederse yine seve seve gönüllü olarak ama hak ediyor ise ve tüketicinin profiline uygun ise önermeye devam ederim.
ARÇELİK markası eğer TV grubunda bir atak yaparsa göğsüm kabara kabara öneririm
PHILIPS SONY vs vs tüm markalar için durum hep aynıdır.
Yani olaya şu göz ile bakın ve sonra yazımı sonlandırayım.
Dolar bu gün 4 TL ye düşse ''Gidip alın'' dememde nasıl sakınca yok ise, Dolar 8TL olduğunda ''Sakın haaaa'' dememin de bir yanlışlığı olmadığı gibi, Kalite/teknoloji/hizmet gibi anlayışların değişkenlik gösterdiği bu piyasada bizlerin de dönemsel olarak belli başlı markalar arasında git/gel yaşamamız gayet normal bir durum.
Kısa/orta/uzun vadede çok şükür ki yıllardır şu ortamdayım, bir ürün aldırdığım hiç kimseden negatif bir yaklaşım görmedim şimdiye kadar.
Bir tek o kadar uyarmamıza rağmen televizyonuna yanlış yazılım yükleyip gelip beni suçlayan biris olmuştu o kadar
Benim bir marka bağım veya marka takıntım yoktur arkadaşlar, herhangi bir markaya düşmanlığım da yoktur. Ben konuya MANTIK gözü ile bakıyorum ve o dönem hangi ürünü almak MANTIKLI ise onu almayı/aldırmayı tercih ediyorum.
Bu anlamda elbette DTS olmaması konusunu geçerek diğer dimming sorununun SAMSUNG mühendisleri tarafından çözüleceğine inanıyor o nedenle önermeye devam ediyorum
Sizin kıyaslamada VESTEL in artısı o fiyata o ekran tv olmasıdır.
Ben hangisini seçerdim derseniz ben VESTEL i alırdım zira kurcalamak işime gelirdi.
Ancak kullanıcı gözü ile SAMSUNG yine de daha baskın gelir bana göre .
Her ne olursa olsun Nihai karar sizindir