TCL 65P735 - Dikey Çizgilenme Sorunu (Desteğe ihtiyacım var.)

Umut Barış Çevrimiçi

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,960
Adamı TCL'den soğuturlar yeminle.
Hayır, mal sorunlu çıkmış, neyin davası bu?
Adam evde polarizer katmanları mı sökecek?
Bir mağazada kaç trilyonluk mal var, 1 tane TV değişimi onlar için hiçbir şey.
Ki o işlerin bile ekonomik dönüşleri vardır, yani tamamen zarar diye bir olay yoktur bence.
TCL zaten ülkeye adam gibi giriş yapmadı, o bariz belli de, alınabilir seçeneklerden de soğutuyor.
Şahsen ben TCL'in satış sonrası desteğine güvenemediğim için gözü Samsung'a kestirdim.
Samsung, LG, Vestel, Arçelik bunlarda karşınızda bir muhatap var.
Pahalı veya büyük bir şey alacaksanız bu markalardan alın.
En basiti Vestel, bazen uğraştırsa da, o model değişimi illa ki yapılıyor.
Arçelik'te de adam gibi muhatap olabileceğiniz bir yer.
LG, Samsung zaten çer çöp adamlara emanet etmiyor bu işleri.
Uyanıklık, işin ahlaki boyutu elbette soru işareti bu firmalarınb servisleri için ama en azından adı sanı belli, adresi belli.
Bu işlerin böyle yaşanmasının nedeni işte vatandaşın bu konular hakkında bilgi sahibi olmaması.
Sıkı yaptırım olsa zaten bunlara gerek kalmaz ama adamlarda kafa rahat.
Ciddi bir yaptırımı yok.
Trafikteki denetim bu sektörde olsa, ülkede bu kadar satıcı iş yapamaz. :kiskis
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,684
40
TCL 65P735 ile TCL'in verdiği iade raporuyla değişim sağlayabileceklerini söyledi Vatan Bilgisayar Yöneticisi. İade alıp tekrardan sipariş geçebileceklerini söyledi. Ben de şikayet kaydını takip edicem. Dediğim gibi siz en iyisi direkt tüm Vatan Bilgisayar şubelerinden uzak durun. Denizli'de oturuyorum ben. Denizli'de 1 adet şubeleri var. Benim bile hosting firmam var. Müşteriler sorun yaşadığında bile böyle davranmıyorum. Çok acayip bir işleyiş tarzları mevcut açıkcası.

Şunu unutmamakta fayda var. TCL tekrardan değişim raporu değil, iade raporu verecek. Bu iade raporu üzerinden Vatan kendisi değişim sağlayacak.
Askerlik yaptığım yer Denizli, ekmeğimi de oradan kazanıyorum. Fabrikamız Honaz'da ama ben başka şehirdeyim. Bunlar böyle davrandıkça bizleri online alışverişe zorluyorlar. Mesela tv'yi internetten, özellikle Amazon'dan alsaydınız, olumlu anlamda çok farklı bir Müşteri Hizmetleri politikası ile karşılaşırdınız.
 
N Çevrimdışı

nixlytr

Aktif Üye
20 Eyl 2023
78
24
Askerlik yaptığım yer Denizli, ekmeğimi de oradan kazanıyorum. Fabrikamız Honaz'da ama ben başka şehirdeyim. Bunlar böyle davrandıkça bizleri online alışverişe zorluyorlar. Mesela tv'yi internetten, özellikle Amazon'dan alsaydınız, olumlu anlamda çok farklı bir Müşteri Hizmetleri politikası ile karşılaşırdınız.
O zaman 1-2 bin lira indirim var diye Amazon yerine Vatan Bilgisayar'dan almıştım. Bu da son olur diye düşünüyorum.

Adamı TCL'den soğuturlar yeminle.
Hayır, mal sorunlu çıkmış, neyin davası bu?
Adam evde polarizer katmanları mı sökecek?
Bir mağazada kaç trilyonluk mal var, 1 tane TV değişimi onlar için hiçbir şey.
Ki o işlerin bile ekonomik dönüşleri vardır, yani tamamen zarar diye bir olay yoktur bence.
TCL zaten ülkeye adam gibi giriş yapmadı, o bariz belli de, alınabilir seçeneklerden de soğutuyor.
Şahsen ben TCL'in satış sonrası desteğine güvenemediğim için gözü Samsung'a kestirdim.
Samsung, LG, Vestel, Arçelik bunlarda karşınızda bir muhatap var.
Pahalı veya büyük bir şey alacaksanız bu markalardan alın.
En basiti Vestel, bazen uğraştırsa da, o model değişimi illa ki yapılıyor.
Arçelik'te de adam gibi muhatap olabileceğiniz bir yer.
LG, Samsung zaten çer çöp adamlara emanet etmiyor bu işleri.
Uyanıklık, işin ahlaki boyutu elbette soru işareti bu firmalarınb servisleri için ama en azından adı sanı belli, adresi belli.
Bu işlerin böyle yaşanmasının nedeni işte vatandaşın bu konular hakkında bilgi sahibi olmaması.
Sıkı yaptırım olsa zaten bunlara gerek kalmaz ama adamlarda kafa rahat.
Ciddi bir yaptırımı yok.
Trafikteki denetim bu sektörde olsa, ülkede bu kadar satıcı iş yapamaz. :kiskis
Vallahi o kadar haklısınız ki, Şube yöneticisine ulaşamasam hiç bir konu da destek alamıyordum. Üstüne üstlük müşteri hizmetleri hukuki konu da bilgisi olmamasına rağmen "Bilmiyorum" gibi basit bir kelimeyi kullanmak yerine, absürt bir şeyler uyduruyor.

Umut Barış Umut Barış Hocam biz şeyden kaybediyoruz. TCL - Bilkom'la çalışıyor. Bilkom kurulum montaj destek vs. işlemleri için 3. parti bir firmayla çalışıyor. Ürün için bambaşka mağazadan işlem sağlatıyorsunuz. Siz hiç şey gördünüz mü? Bosch mağazasından ürün alıp işte gidip şurada işlem sağlayacaksınız. 3. parti bir teknik servisimiz gelecek gibi bir ibrazla karşılaştınız mı?
 
Son düzenleme:
Umut Barış Çevrimiçi

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,960
@ Umut Barış Hocam biz şeyden kaybediyoruz. TCL - Bilkom'la çalışıyor. Bilkom kurulum montaj destek vs. işlemleri için 3. parti bir firmayla çalışıyor. Ürün için bambaşka mağazadan işlem sağlatıyorsunuz. Siz hiç şey gördünüz mü? Bosch mağazasından ürün alıp işte gidip şurada işlem sağlayacaksınız. 3. parti bir teknik servisimiz gelecek gibi bir ibrazla karşılaştınız mı?
İşte bu yüzden TCL almam. :hihi
 
S Çevrimdışı

sadays

Aktif Üye
26 Eyl 2020
256
55
Maalesef TCL Türkiyede bilkom gibi bir firmayı seçerek zaten başlamadan bitirdi Türkiye macerasını oysa samsung qled panellere dolby vision v.s. desteği vererek gönülleri fethetmek üzereydi :uzgun
 
N Çevrimdışı

nixlytr

Aktif Üye
20 Eyl 2023
78
24
Hocam uzun zaman sonra güncelleme yapıyorum. Kısa bir özet geçmeye çalışıcam.

TCL firması televizyonda sorun yok dedi ve iade raporu verebileceklerini o da sadece müşteri mağdur olmasın diye dedi. Sonra TCL Müşteri hizmetlerindeki kadın Vatan bu sefer iade raporuyla kendi içlerinde değişim yapabilir dedi.

Bu süreçte hala THH'de süreç eski cihaz için işliyordu, bende THH ile konuştum ve süreci tekrardan uzatmak istediğimi söyledim. Bu zaman diliminde Vatan'dan bana ihbaname diye bir belge imzalatmak istediler. Belgede Tüketiciye ayıpsız bir misli ile değişim sağlanmıştır ve tüketici tüm haklarından feragat etmektedir diye bir evrak imzalatmak istediler. Bu evrakı THH görmek istedi. Ben de evrakı mail olarak isteyince Denizli Şube Müşteri Hizmetleri "Siz bana yalan söylediniz" diye bağırarak bir ithamda bulundu. Ben de kendisini şikayet ettim.

Bu şikayetten önce kendisiyle tekrardan müşteri hizmetleri numarasıyla konuştuk, o zaman bana yalan söylediniz diyen erkek personel yerine farklı bir personel istedim, kadın personeli telefona verdi ve kendisine hakem heyetinde bu evrakı isterseniz imzalayabilirsiniz ama şerh düşerek, isterseniz de imzalayabilirsiniz. Karar sizin dedi. Ben de müşteri hizmetlerine eğer ki şerh düşmem izin verilecekse imzalamak istiyorum diyince Kadın müşteri hizmetleri bağırmaya başladı. İşte biz size olanak sağladık sizden bir evrak imzalamanızı istedik şöyle böyle ben işte oraya bir evrak veririm sizin hakkınız kalmaz gibi bir tavırla karşılaştım.

Tam o sırada konuşmak istemediğim erkek müşteri hizmetleri telefonu aldı ve şunları dedi; "Ben senin için o kadar değişim işlemi için uğraştım, TCL firması tekrardan rapor verirse değişim işlemini sağlayacağımı düşünüyor musun? Suratıma nasıl bakacaksın?" gibi bir tavırla karşılaştım. Resmen komedi.

Şikayet sonrası gidip evrakı şerh düşerek imzaladım. 1-2 saat sonra beni Şube yöneticisi aradı ve müşteri hizmetlerinin bu tavrından ötürü özür dilediğini TCL firmasının vereceği iade raporuyla değişim sağlayacaklarını söylediler. Ben de değişim olacaksa kabulum dedim. Kendileride tabii, değişimi seve seve sağlarız dedi. Ben de kapattım ve raporu aldım TCL firmasından. Rapora'da televizyon sorunsuz yazmışlar. O da ayrı bir komedi.

Geçen hafta Raporu Vatan'a teslim etmek için gittim. Yönetici yine müşteri hizmetleriyle işi çözücez dedi ve beraber gittik. Orada raporu verdim ve yine o erkek personelle karşılaştım. İşlemi yine o sağlayacaktı. Ben raporu teslim ettim ve o sıra avukatı aradı. Evet bir de avukat aradı beni, işte tekrardan THH'e yenilemişsiniz süreci niye dedi bende cihaz sorunlu dedim. Ondan yeniledim dedim ve tamam teşekkürler diyip kapattı. O aynı avukatı yine mağazada müşteri temsilcisi aradı ve şöyle dediler bana "işte tcl bu raporu iptal etmiş, artık bir hükmü yok dedi." Nasıl yani dedim? O da avukat Bilkom firmasıyla görüşmüş. Hakem heyetine ortak savunma yapmak istiyorlarmış dedi. Ben de öyle iş mi olur daha raporu dün aldım. Bunu bana niye demiyorlar dedim.

Sonrasında TCL firmasıyla görüştüm. Rapor iptal edilmemiş ve hala kullanılabilirmiş. Şaka gibiler.

Bu süreçte şöyle durumlarla karşılaştım. Televizyon hala biz de ve süreç THH'de. THH bize televizyonu kullanmaya devam edebileceğimizi, durum için bilir kişi atayacağını söyledi. O ihbaname için gönderdikleri evrakı THH üyesi kabul etmemiş ve tekrardan adam akıllı bir savunma istemiş. :)

Televizyonun sol üst kısmı kasa ile ekran arasında fazla bir boşluk varken, sağ üst kısmında ekran ile kasa arasında boşluk yok. Bu da televizyonun ekranın menteşesinin yeteri kadar iyi olmadığını gösteriyor ve beni korkutuyor. Üstüne üstlük televizyon kendi kendine açılıp kapanmalara başladı. Bazen kapatınca açılmıyor. Açılmadığı yetmediği gibi bazen kapattığınız da 30-40 saniye boyunca ekran kapalı gibi gözükse de TV izlerken kapatırsanız sesleri oynatmaya devam ediyor. Bunlarının hepsinin video kayıtlarını aldım. Üstüne üstlük Netflix bile izleyemiyoruz, TV+ falan. Acayip takılıyor. Şöyle bir durum daha var. Bir yayını izlerken bazen pır pır ediyor ekran.

Bazılarının video ve fotoğraf kayıtlarını aldım. Şaka gibi bir televizyon resmen.

Umut Barış Umut Barış Hocam size şuanda o kadar çok katılıyorum ki.
Artık ne TCL Marka televizyon alırım ne de Vatan'dan en ufak bir teknolojik ürün alırım.
 
Son düzenleme:
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,684
40
N nixlytr

Öncelikle, THH süreci sonrası kararın yüksek ihtimalle lehinize sonuçlanacağını düşünüyorum.

İkincisi, yaşadıklarınızdan sonra markaya olan tutumunuza hak veriyorum. Ancak burada problemin kaynağı TCL'den daha çok Vatan Bilgisayar veya Bilkom gibi geliyor bana.

Üçüncüsü, çalışanlar ile bu şekilde gerginlikler yaşamanız da beni biraz düşündürüyor açıkçası, acaba sizde de iletişim problemi olabilir mi diye düşünmekteyim ? Kusura bakmazsınız ve bana kırılmazsınız umarım. Çünkü biz olayı tek taraflı olarak dinliyoruz burada ve sizin anlattığınız kadar. Yaklaşık 15 yıldır Vatan'dan alışveriş yaparım, oradan topladığım bilgisayarların sayısını unuttum, hiç bu kadar büyük sorunlar yaşamamıştım. Veya sizin bölgenizdeki şube sorunlu.

Dördüncüsü, Türkiye'de Vestel harici tüm tv markaları ile bu tarz bir Müşteri Hizmetleri deneyimi yaşamanız oldukça muhtemel. Vestel hariç tüm markalar iade ve değişimde problem çıkarıyor. En basitinden televizyonun kusurlarını kabul etmiyorlar.

Beşincisi, aldığınız televizyon segment olarak markanın ucuz serisi. Yani C745 ile P735 arasında fiyat farkı olmasının geçerli sebepleri var. Bu nedenle tv almak isteyen insanlara mümkün mertebe daha üst seviye cihaz almalarını öneriyoruz. Mesela şöyle bir yanılgı oluyor; ''Almışken aynı paraya daha büyüğünü alayım, dev ekranda izlerim.'' Bu çok yanlış bir yaklaşım. Mesafe kurtarıyorsa tv ebadını küçültüp daha üst model bir cihaz almalarına yönlendiriyoruz. Mesela aynı durumda kendim olsam, ucuz model alacağıma bir süre daha bekler, bütçemi arttırıp daha kalitelisini alırım. Tabi bu işin garantisi yok, QN90C'de bile sorunlar çıkabiliyor ama çok daha az yaşanıyor.
 
N Çevrimdışı

nixlytr

Aktif Üye
20 Eyl 2023
78
24
Üçüncüsü, çalışanlar ile bu şekilde gerginlikler yaşamanız da beni biraz düşündürüyor açıkçası, acaba sizde de iletişim problemi olabilir mi diye düşünmekteyim ? Kusura bakmazsınız ve bana kırılmazsınız umarım.
Emin olun kendilerine bu süreçte bir kere bile bağırmadım, müşteri hizmetleri bana bağırdığında bile kendilerine sakince onlarla ilgili bir problemim olmadığını sadece süreci takip etmek istediğimi söylediğim de bile tarafıma bağırıldı. Daha önce de o müşteri personeline şikayet gitmiş.

"Ben senin için o kadar değişim işlemi için uğraştım, TCL firması tekrardan rapor verirse değişim işlemini sağlayacağımı düşünüyor musun? Suratıma nasıl bakacaksın?"
Bana bunu müşteri hizmetleri dedikten sonra ihbanameyi şerh düşerek imzalamaya gittim. Orada müşteri hizmetlerine ilgi ve alakaları için teşekkür ettim ama bana böyle bağırmalarının doğru olmadığını onlarla ilgili sorunum olmadığını, sizin sadece bir çalışan olduğunuzu ve sürecin tamamı Bilkom ve Vatan'ın genel merkezi tarafından sağlandığını söylediğimde bile asabi bir tavırla "Sizin bizimle ilgili bir sorununuz olamaz, nasıl imzalamak istiyorsanız öyle imzalayın!" dedi.

Kaç seneden beri Denizli'de Teknosa şubesinde alışveriş yaparım kendilerinde bu kadar sorun yaşamadım lakin Vatan bilgisayar'da bir adım ileri gidemiyorum.
 
S Çevrimdışı

sadays

Aktif Üye
26 Eyl 2020
256
55
Allah allah roman gibi ya paranla rezillik hiç geri adım atma it ürür kervan yürür thh'da aleyhine karar çıkacağını sanmam elinde videolar var
 
N Çevrimdışı

nixlytr

Aktif Üye
20 Eyl 2023
78
24
Allah allah roman gibi ya paranla rezillik hiç geri adım atma it ürür kervan yürür thh'da aleyhine karar çıkacağını sanmam elinde videolar var
Bilkom'un anlaşmalı olduğu Denizli'deki teknik serviste TV'ye arızalı dediğimde "gri ekranları kullanmasınlar, onun dışında bir problem yok" demişlerdi. O yüzden artık süreci THH'e saldım ve bıraktım.
 
N Çevrimdışı

nixlytr

Aktif Üye
20 Eyl 2023
78
24
Hocam tekrar kontrol ettim, bu konuya yazdım mı bilmiyorum. Diğer forumda açtığım konulara yazmıştım.
Panel ile kasa arasında bir problem var. Panel, kasadan kayıyor. Umarım yukarı da bunu belirtmişimdir.

Normalde bunu 3-4 günde bir kontrol ediyordum. Bugün tekrar kontrol ettim. Panel, kasadan baya kaymış.

+

Vatan Bilgisayar, Hakem heyetine Savunma yapmış.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,461
Hocam tekrar kontrol ettim, bu konuya yazdım mı bilmiyorum. Diğer forumda açtığım konulara yazmıştım.
Panel ile kasa arasında bir problem var. Panel, kasadan kayıyor. Umarım yukarı da bunu belirtmişimdir.

Normalde bunu 3-4 günde bir kontrol ediyordum. Bugün tekrar kontrol ettim. Panel, kasadan baya kaymış.

+

Vatan Bilgisayar, Hakem heyetine Savunma yapmış.
TLC şikayetçi olmanız gerekmiyormuydu :alala
 
Geri
Üst Alt