TCL 65P735 - Dikey Çizgilenme Sorunu (Desteğe ihtiyacım var.)

N Çevrimdışı

nixlytr

Aktif Üye
20 Eyl 2023
78
23
slowfood slowfood ve W Winston sizlerden bir konuda ricam olacak. İlk defa böyle bir durumla karşılaşıyorum. Yarın Vatan Bilgisayar'dan beni aradıkları zaman para iadesi olayı dönerse benim ne gibi bir hakkım mevcut. Bu durumu Tüketici Hakem Heyetine taşıyabilir miyim böyle bir durumda? Yardımcı olursanız çok iyi olur.
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
slowfood slowfood ve W Winston sizlerden bir konuda ricam olacak. İlk defa böyle bir durumla karşılaşıyorum. Yarın Vatan Bilgisayar'dan beni aradıkları zaman para iadesi olayı dönerse benim ne gibi bir hakkım mevcut. Bu durumu Tüketici Hakem Heyetine taşıyabilir miyim böyle bir durumda? Yardımcı olursanız çok iyi olur.
Yardımcı olursanız çok iyi olur derken? Öncelikle üslup konusunda bir sıkıntınız olduğunu ve benim anladığım tavrı kastetmediğinizi varsayıyorum.

Tüketici kanunu linkini paylaştım. Kısaca bilgi vermem gerekirse, tüketicinin seçimlik hakları tüketiciye aittir. Bu hakları satıcı, sağlayıcı SEÇEMEZ. Dolayısıyla mutabakat sağlanamadığı noktada (Değişim yerine ücret iadesinde direnilirse) T.H.H. başvurunuzu mevcut belgeleriniz ve kayıtlarınızla yapar, oradan gelen karara göre hareket edersiniz.
 
Son düzenleme:
N Çevrimdışı

nixlytr

Aktif Üye
20 Eyl 2023
78
23
Yardımcı olursanız çok iyi olur derken? Öncelikle üslup konusunda bir sıkıntınız olduğunu ve benim anladığım tavrı kastetmediğinizi varsayıyorum.

Tükeyici kanunu linkini paylaştım. Kısaca bilgi vermem gerekirse, tüketicinin seçimlik hakları tüketiciye aittir. Bu hakları satıcı, sağlayıcı SEÇEMEZ. Dolayısıyla mutabakat sağlanamadığı noktada (Değişim yerine ücret iadesinde direnilirse) T.H.H. başvurunuzu mevcut belgeleriniz ve kayıtlarınızla yapar, oradan gelen karara göre hareket edersiniz.
Öncelikle yanlış anlaşılma olmuş olabilir ben sizden öneri istiyorum, ne yapabileceğimi soruyorum. İlk defa böyle bir durumla karşı karşıyayım ve hiç bir zaman Tüketici Hakem Heyetine başvurmadım. Sizden ricam sadece bana nasıl bir yol izleyeceğim hakkında yardımcı olmanız.
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,354
39
slowfood slowfood ve W Winston sizlerden bir konuda ricam olacak. İlk defa böyle bir durumla karşılaşıyorum. Yarın Vatan Bilgisayar'dan beni aradıkları zaman para iadesi olayı dönerse benim ne gibi bir hakkım mevcut. Bu durumu Tüketici Hakem Heyetine taşıyabilir miyim böyle bir durumda? Yardımcı olursanız çok iyi olur.
Para iadesini kabul etmediğiniz yönünde net bir tavır sergileyin, size bunun yerine muadil ürün vermek zorundalar. Zaten vereceklerini de söylemişler, neden bu kadar olumsuz düşünüyorsunuz anlamadım. Oldu da sizi para iadesine yöneltmeye kalkarlar ise alırsınız servis raporunu ve faturanızı, gidip THH'ye başvuru yaparsınız.

Ama bence olumlu düşünün ve sakin bir şekilde yaklaşarak yeni ürün istediğinizi belirtin. Firma zaten yenisini vereceğini söylemiş size. 33.000 yazdıklarına bakmayın, o kadar para edecek bir tv değil zaten 20.000 civarına satılan yerler mevcut.
 
W Çevrimdışı

Winston

Moderatör
4 Haz 2021
1,611
N nixlytr,
Siz orada net durun. Servis ürün arıza demiş. Yani malın sahibi garantili ürünü rapor veriyor değişim diyor. Vatan(satıcı) ve üretici bunu çözer. Aralarında. Vatanında bu işte zararı olmaz. Üretici malım arızalı değiştiriyorum diyor. Bir sorun yasarsan tcl ara. Vatan bana TV vermiyor. Siz verin dersin. Ürünü vermek zorundalar.
 
W Çevrimdışı

Winston

Moderatör
4 Haz 2021
1,611
Vatan in burada bir zararı olmaz zaten. Arızalı ürünü sizden alabilir. Ama bir süre sonra tcl e göndermek zorunda. Kural bu
 
N Çevrimdışı

nixlytr

Aktif Üye
20 Eyl 2023
78
23
Para iadesini kabul etmediğiniz yönünde net bir tavır sergileyin, size bunun yerine muadil ürün vermek zorundalar. Zaten vereceklerini de söylemişler, neden bu kadar olumsuz düşünüyorsunuz anlamadım. Oldu da sizi para iadesine yöneltmeye kalkarlar ise alırsınız servis raporunu ve faturanızı, gidip THH'ye başvuru yaparsınız.

Ama bence olumlu düşünün ve sakin bir şekilde yaklaşarak yeni ürün istediğinizi belirtin. Firma zaten yenisini vereceğini söylemiş size. 33.000 yazdıklarına bakmayın, o kadar para edecek bir tv değil zaten 20.000 civarına satılan yerler mevcut.
Muadil ürün verecekleri konusunda kendileri hem fikir değil çünkü, benim dışımda TCL Müşteri hizmetlerini kendileride aradı muadil ürün için model numarası istediklerinde herhangi bir şey belirtmiyor TCL Müşteri hizmetleri. Bu da kafamda şüpheye yol açıyor.
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,354
39
Muadil ürün verecekleri konusunda kendileri hem fikir değil çünkü, benim dışımda TCL Müşteri hizmetlerini kendileride aradı muadil ürün için model numarası istediklerinde herhangi bir şey belirtmiyor TCL Müşteri hizmetleri. Bu da kafamda şüpheye yol açıyor.
Hocam zaten size P745 teklif etmişler, bu muadil modeldir. Zaten istese de size daha düşük bir model veremezler çünkü P735'ten daha aşağıda bir model yok gibi. P635 var, onunla arasındaki farkı da anlayabilmeniz zor.

635'te Dolby Vision yok, Dolby Atmos yok, USB 3.0 yok. Fakat her iki tv'nin de verebildiği parlaklık zaten 300 nit bile değilken Dolby Vision olsa da sadece kağıt üstünde var, sinyalini alır yani. Yoksa 280 nit parlaklık ile ne HDR olur ne de Dolby Vision.

Arada başka fark göremedim. Yani en kötü senaryoda size 635 vermeye kalkarlar ki bunu kabul etmezsiniz. Etseniz de 735 ile arasında görüntü farkı hissetmezsiniz. Dolayısıyla bence boşuna stres yapıyorsunuz. Para iadesi yapmaya kalkarlarsa da kabul etmeyin.

Hatta bire bir değişim yaparlarsa ebatı 55'e düşürüp C745 alın. C745 ile P735/745 arasında dağlar kadar fark var görüntü kalitesi anlamında.
 
N Çevrimdışı

nixlytr

Aktif Üye
20 Eyl 2023
78
23
Hocam zaten size P745 teklif etmişler, bu muadil modeldir. Zaten istese de size daha düşük bir model veremezler çünkü P735'ten daha aşağıda bir model yok gibi. P635 var, onunla arasındaki farkı da anlayabilmeniz zor.

635'te Dolby Vision yok, Dolby Atmos yok, USB 3.0 yok. Fakat her iki tv'nin de verebildiği parlaklık zaten 300 nit bile değilken Dolby Vision olsa da sadece kağıt üstünde var, sinyalini alır yani. Yoksa 280 nit parlaklık ile ne HDR olur ne de Dolby Vision.

Arada başka fark göremedim. Yani en kötü senaryoda size 635 vermeye kalkarlar ki bunu kabul etmezsiniz. Etseniz de 735 ile arasında görüntü farkı hissetmezsiniz. Dolayısıyla bence boşuna stres yapıyorsunuz. Para iadesi yapmaya kalkarlarsa da kabul etmeyin.

Hatta bire bir değişim yaparlarsa ebatı 55'e düşürüp C745 alın. C745 ile P735/745 arasında dağlar kadar fark var görüntü kalitesi anlamında.
Bilkom ile Vatan'ın istişaresi sonucu bana dönüş sağlayacaklarmış. Dönüş sağladıkların da 55'e düşürüp C745 serisi alıp alamayacağımı sorarım. Kararım kesinlikle değişim olması yönünde. Tekrardan bana yardımcı olduğunuz için ve bilgi aktardığınız için teşekkür ederim.
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,354
39
Bilkom ile Vatan'ın istişaresi sonucu bana dönüş sağlayacaklarmış. Dönüş sağladıkların da 55'e düşürüp C745 serisi alıp alamayacağımı sorarım. Kararım kesinlikle değişim olması yönünde. Tekrardan bana yardımcı olduğunuz için ve bilgi aktardığınız için teşekkür ederim.
Rica ederim, sonuçtan bizi haberdar edersiniz. Umarım her şey istediğiniz gibi olur.
 
N Çevrimdışı

nixlytr

Aktif Üye
20 Eyl 2023
78
23
Rica ederim, sonuçtan bizi haberdar edersiniz. Umarım her şey istediğiniz gibi olur.
Merhabalar tekrardan, Vatan Bilgisayardan SMS geldi ve aramam gerektiği söylendi. Aradım ve para iadesi sağlanabileceğini muadilini veremeyeceklerini söylediler. Ürün şuanda neredeyse 30 bin lira civarında bana sağlanacak para iadesi 20 bin lira falan. Şaka gibiler resmen.

Yanlış anlaşılma olmasın Vatan'da son stokta 30 bin lira olarak kaydedilmiş.

Ne yapacağım hakkında bir fikrim yok. Yasal süreç mi başlatmalıyım yoksa para iadesini kabul mu etmeliyim? Tam adapte olamadım artık konuya. Sinirimi bozmaktan başka bir şey yaptıkları yok.
 
Son düzenleme:
N Çevrimdışı

nixlytr

Aktif Üye
20 Eyl 2023
78
23
Samurai Samurai Tüketici Hakem Heyetine başvuru sağlayacağım. Ellerinde ayıpsız bir misli (aynı özelliklere sahip) bir ürün olmasına rağmen Vatan Bilgisayar değişim sağlamama konusunda ısrarcı. Umarım hakkımızda hayırlısı olur.
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,354
39
Samurai Samurai Tüketici Hakem Heyetine başvuru sağlayacağım. Ellerinde ayıpsız bir misli (aynı özelliklere sahip) bir ürün olmasına rağmen Vatan Bilgisayar değişim sağlamama konusunda ısrarcı. Umarım hakkımızda hayırlısı olur.
Bence şu aşamada en doğrusu bu olur. İsterseniz evrakları hazırlayıp THH'ye başvurmadan önce son kez Vatan'a uğrayın. THH'ye başvuracağınızı söyleyin, son kez uyarın.
 
N Çevrimdışı

nixlytr

Aktif Üye
20 Eyl 2023
78
23
Bence şu aşamada en doğrusu bu olur. İsterseniz evrakları hazırlayıp THH'ye başvurmadan önce son kez Vatan'a uğrayın. THH'ye başvuracağınızı söyleyin, son kez uyarın.
Gün içerisinde TCL Müşteri hizmetlerini aradım, vatan personeli raporu ilettiklerinde bilkom ile konuşup ona göre karar vereceklerini söylemişti. Ama TCL bu durumdan bir haberdi. Ben söylediğimde haberleri oldu. Artık yasal sürece döktüm bu aşamayı. Vatan müşteri hizmetleride tüketici hakem heyetine başvurabilirsiniz demişti. Ben de hiç çekinmeden hiç acımadan başvurup çatır çatır hakkımı kullanmak istiyorum.

Yine gelişmeleri buradan paylaşırım.
 
Geri
Üst Alt