Sıfırdan 3 Fabrika Kurdu | Türkiye’nin Elektrikli Araç Devi…

albanez Çevrimdışı

albanez 

Süper Üye
19 Mar 2018
3,383
ama Allah için GAZI süper bastılar millete:uyku

ayrıca hiç kimse şunu hesap etmiyor;örneğin dünyanın her yerinde bir şey tam kullanışlı
olur ve hatta doğrusu da budur,ama bize uymaz/uymayabilir!!

işte bu bahsedilen meret araç da aynen böyle olacaktır!

ama yine AKP ile devam edersek,bakın şu olacak GAZ verme için ve bu sefer gazı daha da
fazla basacaklar!

TRT nin sokak muhabirlerine röportaj yaptıracaklar,herif mikrofunu uzatacak TOGG cu herife
nasıl araba memnunmusunuz falan-filan diye soracak o herif de başlayacak anlatmaya
şöyle iyi böyle bilmem-ne v.s v.s yani aslında küllüm sallama... haa bu arada herif de tabiki AKP li birisi
ama hesap da öylesine durdurulmuş bir vatandaş yani yersen gazı olayı:haha1

yani palavradan mizansen!

Elektrikli araçlar epeyi yıllardır Batı da mevcut ama bir türlü istenen satış ve sürüş v.s
yüksek seviyelerine ulaşamıyor!
Sebeb ne ki???
 
BlackB Çevrimdışı

BlackB 

Süper Üye
25 May 2018
960
41
bence bu teknolojiyi şuanda yerden yere vurmak çok gereksiz. Togg özelinde değil de genel anlamda konuşuyorum. Henüz daha emekleme aşamasında, ilerleyen yıllarda akü sistemlerindeki gelişmelerle belki çok daha az akü ile çok hızlı bir şarj süresi ile (belki 5 dakikada %80-90) şarjlar sunan araçlar gelecektir. 100 yıl öncesine gidelim, ilk benzinli araçların tasarım, konfor, hız, güvenlik, menzil gibi kriterleri 2023 model bir araçla kıyaslayalım, çok komik olacaktır. Bu süreci de böyle düşünmek lazım.

birileri alacak binecek, kullanıcı şikayetleri oluşacak, firmalar arge ile bunların üzerine daha da yoğunlaşacak ve bu süreç yıllar alacak. bana sorarsanız ben şuanda alır mıyım, kesinlikle almam:hihi
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
590
45
Biraz fisyon ve füzyonu araştırın. Konu sandığınız gibi değil.
Ben de bilgilerinizin ne yazık ki güncelliğini yitirmiş olacak ki onları güncellemeniz konusunda size tavsiye vereyim.

Zira orta okulda kola kutusunda dozimetre yapıp ortam radyasyonunu (background radiation) ölçmeyi başaran, lisede de okul labaratuarında dikey parçacık hızlandırıcı yapan biriyim. Son 14 yılı direkt araç üreticisi olmak üzere toplamda 20 yıldır da otomotiv geliştirme departmanı tecrübesi olan bir makine mühendisiyim. Mesleğim gereği de 10 yıl sonra banda çıkacak aracı tasarlarken çok daha sonrasını malzeme ve teknolojisini takip etmem gerekiyor.

Ancak akıl akıldan üstündür. bana araştırma yapmam konusunda öğüt verdiğinize göre bu konudaki tecrübenizi öğrenmek isterim. Mesela araştırma yapmam için bana kaynak önerebilir misiniz?

bence bu teknolojiyi şuanda yerden yere vurmak çok gereksiz. Togg özelinde değil de genel anlamda konuşuyorum. Henüz daha emekleme aşamasında, ilerleyen yıllarda akü sistemlerindeki gelişmelerle belki çok daha az akü ile çok hızlı bir şarj süresi ile (belki 5 dakikada %80-90) şarjlar sunan araçlar gelecektir. 100 yıl öncesine gidelim, ilk benzinli araçların tasarım, konfor, hız, güvenlik, menzil gibi kriterleri 2023 model bir araçla kıyaslayalım, çok komik olacaktır. Bu süreci de böyle düşünmek lazım.

birileri alacak binecek, kullanıcı şikayetleri oluşacak, firmalar arge ile bunların üzerine daha da yoğunlaşacak ve bu süreç yıllar alacak. bana sorarsanız ben şuanda alır mıyım, kesinlikle almam:hihi
Elektrikli bir araç şu an için alınması pek de mantıklı bir alet değil ülkemiz koşullarında. Mesela hiç dillendirilmeyen bir konu var. Batarya ünitelerinde kullanılan hücrelerin belli bir şarj döngüsü var. Sonrasında performans kayıpları başlayacak. 600km menzil diye alınan araç 300km menzile inecek. O zaman o bataryalar nasıl değiştirilecek ve maliyeti ne kadar olacak?

Şu an CCS (şu an için araçlarda kullanılan şarj arayüzü) ie 500A verilebiliyor. Ondan sonrasında ya çok daha kalın kablolar kullanılması gerekiyor ya da kabloların soğutulmasının bir yolunu bulmak gerekiyor.

Üzerinde çalışılan ve standartlaştırılmaası devam eden MWC (Megawatt Charging System) arayüzü ile DC 1250V - 3000A ile şarj yapılacak. Ancak bu binek araçlara uygulanır mı bilemiyorum. Gerek soketin ebatları gerekse de kablo kalınlığı öyle kolay hareket ettirilebilirlikten çok uzakta şu an için.
 
Son düzenleme:
M Çevrimdışı

maymunkral 

Aktif Üye
30 May 2018
358
42
Ben de bilgilerinizin ne yazık ki güncelliğini yitirmiş olacak ki onları güncellemeniz konusunda size tavsiye vereyim.

Zira orta okulda kola kutusunda dozimetre yapıp ortam radyasyonunu (background radiation) ölçmeyi başaran, lisede de okul labaratuarında dikey parçacık hızlandırıcı yapan biriyim. Son 14 yılı direkt araç üreticisi olmak üzere toplamda 20 yıldır da otomotiv geliştirme departmanı tecrübesi olan bir makine mühendisiyim. Mesleğim gereği de 10 yıl sonra banda çıkacak aracı tasarlarken çok daha sonrasını malzeme ve teknolojisini takip etmem gerekiyor.

Ancak akıl akıldan üstündür. bana araştırma yapmam konusunda öğüt verdiğinize göre bu konudaki tecrübenizi öğrenmek isterim. Mesela araştırma yapmam için bana kaynak önerebilir misiniz?


Elektrikli bir araç şu an için alınması pek de mantıklı bir alet değil ülkemiz koşullarında. Mesela hiç dillendirilmeyen bir konu var. Batarya ünitelerinde kullanılan hücrelerin belli bir şarj döngüsü var. Sonrasında performans kayıpları başlayacak. 600km menzil diye alınan araç 300km menzile inecek. O zaman o bataryalar nasıl değiştirilecek ve maliyeti ne kadar olacak?

Şu an CCS (şu an için araçlarda kullanılan şarj arayüzü) ie 500A verilebiliyor. Ondan sonrasında ya çok daha kalın kablolar kullanılması gerekiyor ya da kabloların soğutulmasının bir yolunu bulmak gerekiyor.

Üzerinde çalışılan ve standartlaştırılmaası devam eden MWC (Megawatt Charging System) arayüzü ile DC 1250V - 3000A ile şarj yapılacak. Ancak bu binek araçlara uygulanır mı bilemiyorum. Gerek soketin ebatları gerekse de kablo kalınlığı öyle kolay hareket ettirilebilirlikten çok uzakta şu an için.
Bir bankada daire başkanıyım aynı zamanda 250 mio tl cirolu, tai ve aselsana üretim yapan sanayi şirketinin genel müdürüyüm. Sahip olduğunuz bilgi ve tecrübenin yorum yaptığınız konu ile bir ilgisi bulunmuyor. Füzyon dediğiniz işlemin hidrojen bombası haricinde uygulaması yok. Şu an nükleer uçak gemileri ve denizaltılar bile fisyon ile çalışıyor. Yani çekirdeği parçalıyor. Füzyon reaksiyonu için ilk etapta çok ciddi bir enerjiye ihtiyacınız var ki onu da ancak fisyon ile sağlayabilirsiniz. Yani füzyon için ilk önce fisyon nükleer santraline ihtiyacınız var. Arabaya ne kadar sığar mevcut teknolojide bir düşünün.
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Ben şu pil maliyetini söyleyecektim de. Çok cahil kalmayayım ortada belki birileri yazmıştır ben anlamamışımdır diye söylemedim. :) Bende söyleyeceğim işte. Arabalar iyi güzel de pilleri bittiği zaman kaça değişecek? Benzinden tasarruf ediyoruz derken pil işi astarını yüzünden pahalıya getirmesin.

Bu arada Sota Sota Başkan, bu Nissan' ın e-power teknolojisinde kullanılan içten yanmalı motora LPG ayarlayabilir miyiz? Sanki o hepsinden hesaplı olacak gibime geliyor.

(Şaka bir yana sizler değerlisiniz sayın üstadlar. Hatta titrlerinizi paylaşınca resmen "Ben bir garip keloğlanım." türküsü tutturdum. Konudaki gerginliği dağıtmak için bir hamle yaptım, şimdi gerisini siz değerli üstadlardan bekliyorum.) :) :deli1
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,463
Ben şu pil maliyetini söyleyecektim de. Çok cahil kalmayayım ortada belki birileri yazmıştır ben anlamamışımdır diye söylemedim. :) Bende söyleyeceğim işte. Arabalar iyi güzel de pilleri bittiği zaman kaça değişecek? Benzinden tasarruf ediyoruz derken pil işi astarını yüzünden pahalıya getirmesin.

Bu arada Sota Sota Başkan, bu Nissan' ın e-power teknolojisinde kullanılan içten yanmalı motora LPG ayarlayabilir miyiz? Sanki o hepsinden hesaplı olacak gibime geliyor.

(Şaka bir yana sizler değerlisiniz sayın üstadlar. Hatta titrlerinizi paylaşınca resmen "Ben bir garip keloğlanım." türküsü tutturdum. Konudaki gerginliği dağıtmak için bir hamle yaptım, şimdi gerisini siz değerli üstadlardan bekliyorum.) :) :deli1
Direk enjeksiyon sıvı sistem turbo beslemeli LPG motor.
Tüm yakınlardan TL/KM daha düşük olacağını kesin.
 
Z Çevrimdışı

zubizaretta

Aktif Üye
3 Mar 2023
100
49
Elektrikli otomobillerin önümüzdeki 20 yıl içerisinde tamamen hurdaya çıkacağını düşünüyorum. Bence onun yerini başka bir teknoloji alacak. Hidrojen bana da çok mantıklı geliyor. Şu anda çok "tehlikeli" hidrojen yakıt. Sıvı halde tutmak için çok yüksek basınç altında tutulması gerekiyor. Havadan ayrıştırmak da hem çok pahalı hem de meşakatli. Ama bir gün bu işi çözerler. Ya da belki güneş enerjisini daha verimli depolama çözümü gelebilir. Yani arabayı "fişe takmak" bana çok saçma ve "geriye gitmek" gibi geliyor. Teknolojik olarak. Fosil yakıt düşmanlığı son dönemde baya bi "popüler" oldu evet. Bi tane çocuk çıktı suratını büke büke iki laf etti diye bütün milenyaller "ay elektrik kullanıyorum ben mirim" diye konuşmaya başladılar. Ulan size ne veriliyosa siz onu kullanıyosunuz, sanki bana özel bi çaba sarf ediyomuş gibi. Adam Tesla'yı 3 araba fiyatına satıyor, sonra da kalkmış "dünyayı kurtaracam" diye geziyor ortalıkta paşam. Neymiş marsa gidecekmiş.

Biz bunları yer miyiz ya, biz kaçın kurasıyız.
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
590
45
Bir bankada daire başkanıyım aynı zamanda 250 mio tl cirolu, tai ve aselsana üretim yapan sanayi şirketinin genel müdürüyüm. Sahip olduğunuz bilgi ve tecrübenin yorum yaptığınız konu ile bir ilgisi bulunmuyor. Füzyon dediğiniz işlemin hidrojen bombası haricinde uygulaması yok. Şu an nükleer uçak gemileri ve denizaltılar bile fisyon ile çalışıyor. Yani çekirdeği parçalıyor. Füzyon reaksiyonu için ilk etapta çok ciddi bir enerjiye ihtiyacınız var ki onu da ancak fisyon ile sağlayabilirsiniz. Yani füzyon için ilk önce fisyon nükleer santraline ihtiyacınız var. Arabaya ne kadar sığar mevcut teknolojide bir düşünün.
diye buyurdu işin sadece organizasyon kısmında bulunan kişi.
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
590
45
Elektrikli otomobillerin önümüzdeki 20 yıl içerisinde tamamen hurdaya çıkacağını düşünüyorum. Bence onun yerini başka bir teknoloji alacak. Hidrojen bana da çok mantıklı geliyor. Şu anda çok "tehlikeli" hidrojen yakıt. Sıvı halde tutmak için çok yüksek basınç altında tutulması gerekiyor. Havadan ayrıştırmak da hem çok pahalı hem de meşakatli. Ama bir gün bu işi çözerler. Ya da belki güneş enerjisini daha verimli depolama çözümü gelebilir. Yani arabayı "fişe takmak" bana çok saçma ve "geriye gitmek" gibi geliyor. Teknolojik olarak. Fosil yakıt düşmanlığı son dönemde baya bi "popüler" oldu evet. Bi tane çocuk çıktı suratını büke büke iki laf etti diye bütün milenyaller "ay elektrik kullanıyorum ben mirim" diye konuşmaya başladılar. Ulan size ne veriliyosa siz onu kullanıyosunuz, sanki bana özel bi çaba sarf ediyomuş gibi. Adam Tesla'yı 3 araba fiyatına satıyor, sonra da kalkmış "dünyayı kurtaracam" diye geziyor ortalıkta paşam. Neymiş marsa gidecekmiş.

Biz bunları yer miyiz ya, biz kaçın kurasıyız.
Binek araçlar için biraz daha beklemek gerekecek ancak ağır ticari araç gamından konuşursak Hidrojenli araçlar yurtdışında trafikte mevcut.
Bu seneki IAA fuarıdaha çok kamyon fuarı gibiydi ve bilindik firmaların standlarının büyük kısmı elektrikli araçlara ayrılmıştı. Elektrikli araçtan kastım bataryalı araçlar. Her ne kadar fuelcell araçlarda yakıt olarak hidrojen kullanılsa da onlarda aslen elektrikli araç sınıfına giriyor.
 
Geri
Üst Alt