Sıfırdan 3 Fabrika Kurdu | Türkiye’nin Elektrikli Araç Devi…

eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
Abim insanların çok azının kafası gerçek manada teknik olarak çalışmakta.
45dk şarj oluyor denilince evdeki prize takıp 1 saat sonra %100 doğacağını sana çok büyük bir kitle var.
o araçlar alınacak acı tecrübe edilecek :kiskis
şehir içi kullanım yapacaklara sözüm yok onlar durumu erken kavrayacak
günlük sarja takarak bu sorunsalı bypass etmeye çalışacaklardır.

Bize de gün doğar belki ozaman V10 - 700HP alabiliriz :kiskis




Evdeki prizde 1 saatte şarj olsa ne olur. 40 dairelik apt nın 1/3 ü şarja taktığında olacakları kimse bilmiyor.

3+1 130m2 lik 40 daireli bir binayı düşün. Daire başına kurulu güç olarak ortalama 14 kw aldın. Bunun 8 kw a kadar olan kısmı için %60, kalan 6 kw için de %40 talep alıyorsun. Yönetmelikte olan bu.
8kw x %60 = 4.8 kw
6kw x %40 = 2.4 kw
Etti mi sana daire başı talep gücün 7.2 kw
7.2kw x 40 daire = 288 kw
Şimdi geldik talebin talebi uygulamasına.
Eş zamanlık katsayısı 40 daire için 0.29. Yönetmelikte olan.
288kw x 0.29 = 83.52 kw
Buna bina gideri olarak da asansör, hidrofor, ortak kullanım için 20kw ekledik. Oldu mu sana 3+1 130 m2 lik 40 daireli binanın toplam talep gücü 83.52 kw + 20 kw = 103.52 kw. Bu binaya da 125 kw lık şalter koyuyorsun. Bu şekilde bir kurulum yapmazsan projen enerji şirketinde onaydan geçmiyor. Niye, kurulu sisteminin altyapısı yüzünden. Sen de binandaki sistemi buna göre kuruyorsun.
Burada senin için tek açık kapı, 14 kw lık kurulum gücünü istediğin kadar yükseltebilmek. Dersin ki ben dairede 15 priz değil 30 priz kullanacağım. Bunu diyecek, demiş olan müteahhit var mı orası ayrı konu. Dese enerji şirketi ne diyecek apayrı konu.

Şimdi 52.4 kw lık TX10 un bataryasını 1 saatte doldurma işine geldiğimizde 40 dairelik binamıza 10 tane ünite koyduğunu düşün. 500 kw. :haha

Binamda trifaze var, ana sigortadan garaja 10 adet 21 kw kuracağız dersen sence 40 daire için 103 kw kurduran enerji şirketi buna izin verir mi, binana gelen altyapı bu gücü kaldırır mı? 🙂
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,463
Evdeki prizde 1 saatte şarj olsa ne olur. 40 dairelik apt nın 1/3 ü şarja taktığında olacakları kimse bilmiyor.

3+1 130m2 lik 40 daireli bir binayı düşün. Daire başına kurulu güç olarak ortalama 14 kw aldın. Bunun 8 kw a kadar olan kısmı için %60, kalan 6 kw için de %40 talep alıyorsun. Yönetmelikte olan bu.
8kw x %60 = 4.8 kw
6kw x %40 = 2.4 kw
Etti mi sana daire başı talep gücün 7.2 kw
7.2kw x 40 daire = 288 kw
Şimdi geldik talebin talebi uygulamasına.
Eş zamanlık katsayısı 40 daire için 0.29. Yönetmelikte olan.
288kw x 0.29 = 83.52 kw
Buna bina gideri olarak da asansör, hidrofor, ortak kullanım için 20kw ekledik. Oldu mu sana 3+1 130 m2 lik 40 daireli binanın toplam talep gücü 83.52 kw + 20 kw = 103.52 kw. Bu binaya da 125 kw lık şalter koyuyorsun. Bu şekilde bir kurulum yapmazsan projen enerji şirketinde onaydan geçmiyor. Niye, kurulu sisteminin altyapısı yüzünden. Sen de binandaki sistemi buna göre kuruyorsun.
Burada senin için tek açık kapı, 14 kw lık kurulum gücünü istediğin kadar yükseltebilmek. Dersin ki ben dairede 15 priz değil 30 priz kullanacağım. Bunu diyecek, demiş olan müteahhit var mı orası ayrı konu. Dese enerji şirketi ne diyecek apayrı konu.

Şimdi 52.4 kw lık TX10 un bataryasını 1 saatte doldurma işine geldiğimizde 40 dairelik binamıza 10 tane ünite koyduğunu düşün. 500 kw. :haha

Binamda trifaze var, ana sigortadan garaja 10 adet 21 kw kuracağız dersen sence 40 daire için 103 kw kurduran enerji şirketi buna izin verir mi, binana gelen altyapı bu gücü kaldırır mı? 🙂
Bende bunu anlatmak istemiştim.
Çoğu kullanıcı 2kw , şanslı olanlar 21kw aracını doldurabilecek :ok
50-100-150kw şarj istasyonları hariç hayal
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
Bende bunu anlatmak istemiştim.
Çoğu kullanıcı 2kw , şanslı olanlar 21kw aracını doldurabilecek :ok
50-100-150kw şarj istasyonları hariç hayal

Bence 2kw bile zor. 103 kw lık sisteme 125 lik şalter koyuyorsun. 20 daire gece taktı şarja. Sisteme artı 40 kw yük bindi. Gece tarifesinde olanlar da basarsa çamaşır bulaşık makinelerinin düğmesine. :gul Nöbetleşe şalter açar millet.
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
Bu işin tadını yine belli bir seviyenin üstünde olanlar çıkarır.

Evde ikinci araç olarak, şehiriçi, müstakil ev, villa, bir de güneş enerjisi… Mis.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,463
eketen eketen, bu tarz araçların yaygınlaşması ciddi zaman alacak hatta yaygınlaştıkça içten yanmalı motorlar daha ucuzlayacaktır.
Ülkemizdeki LPG kullanım oranı da malumunuz, km birim maliyeti LPG çok altında olmalı insanlar elektrikli araçlara geçiş yapsın. şahsım adına şuan bu geçişi düşünmüyorum.
 
albanez Çevrimdışı

albanez 

Süper Üye
19 Mar 2018
3,383
yukarıda yazılan hesaplamalara filan baktım da;yine yazayım ayıp olmazsa
lan ittirin gidin be:ogg

peki bu araç satarmı?
hem de acaip satacak!

zaten kaç bin kişi sıraya girmiş!
beleş veriyorlar deselerdi ancak bu kadar kişi çıkardı:hihi
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
yukarıda yazılan hesaplamalara filan baktım da;yine yazayım ayıp olmazsa
lan ittirin gidin be:ogg

peki bu araç satarmı?
hem de acaip satacak!

zaten kaç bin kişi sıraya girmiş!
beleş veriyorlar deselerdi ancak bu kadar kişi çıkardı:hihi

Aynen üstat. Hem de öyle bir satıyor ki, inan beleş denseydi bu kadar taliplisi çıkmazdı. İşin matematiğini anlatınca da yüzüne bakıp garip garip gülüyor. Bence sıkıntı bizde. :gul
 
M Çevrimdışı

maymunkral 

Aktif Üye
30 May 2018
358
42
Aynen üstat. Hem de öyle bir satıyor ki, inan beleş denseydi bu kadar taliplisi çıkmazdı. İşin matematiğini anlatınca da yüzüne bakıp garip garip gülüyor. Bence sıkıntı bizde. :gul
bu arabaya talip olanların %80'i kullanmak niyetinde değil. üretim beklentisi 50-100bin aralığındayken 28binde kalınca fiyat artışı olacak diye satmak amacıyla alıyor. ülkede zaten belli bir miktarda elektrikli araç satılıyor. togga başvuru yapanlar da o kitleye yüksek fiyattan aracı satmayı planlıyor. o nedenle matematik çok umurlarında değil.
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
bu arabaya talip olanların %80'i kullanmak niyetinde değil. üretim beklentisi 50-100bin aralığındayken 28binde kalınca fiyat artışı olacak diye satmak amacıyla alıyor. ülkede zaten belli bir miktarda elektrikli araç satılıyor. togga başvuru yapanlar da o kitleye yüksek fiyattan aracı satmayı planlıyor. o nedenle matematik çok umurlarında değil.

Doğrudur, o tarafını bilmiyorum.

Binici yönünden bakınca, kapıya çektiği dizel, hibrit C suv gibi bir kullanımı olamayacak. Mecburen yüksek kapasiteli DC şarj istasyonları devreye girecek.

Bugün için fiyatlar da bu şekilde. Yarın ne olur, muamma.


IMG_5166.jpg
 
M Çevrimdışı

maymunkral 

Aktif Üye
30 May 2018
358
42
Doğrudur, o tarafını bilmiyorum.

Binici yönünden bakınca, kapıya çektiği dizel, hibrit C suv gibi bir kullanımı olamayacak. Mecburen yüksek kapasiteli DC şarj istasyonları devreye girecek.

Bugün için fiyatlar da bu şekilde. Yarın ne olur, muamma.


IMG_5166.jpg
müstakil evi olan için sorun değil. trifaze hat çeker evine sabaha kadar şarj eder. zira ülkede satılan ilk elektrikli otomobil bu değil. hali hazırda bir kitle zaten elektrikli araç alıyor. o aracı alanlar araçlarını nasıl şarj etmeyi planlıyorsa toggu da o şekilde şarj edecektir.
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
müstakil evi olan için sorun değil. trifaze hat çeker evine sabaha kadar şarj eder. zira ülkede satılan ilk elektrikli otomobil bu değil. hali hazırda bir kitle zaten elektrikli araç alıyor. o aracı alanlar araçlarını nasıl şarj etmeyi planlıyorsa toggu da o şekilde şarj edecektir.


Sorun zaten müstakil eve sahip seviyedeki insanlar değil. (Zaten yeni binalar hep trifaze tesisatla projelendiriliyor. Apt veya villa/müstakil ev farketmiyor.) Sorun apartman dairesinde oturup da 15, 20 bin lira maaşla elektrikli araca mis gibi binebileceğini zanneden yurdum insanında. Togg kendisi için üretiliyor zannedenlerde. Ben 12 bin lira ücretle çalışıp tx10 a yazılan biliyorum. Ne yaşayacağının farkında değil. Çünkü çok farklı gazlandı bu araç.

Lpg ortalama 10.5 lira. 1 lt lpg ile 10 km giden araç km’de 1.05 lira harcıyor. Tx10 ise 60 kw lık ünitede bir saatte şarj edeyim dediğinde 400 liraya dolacak. Bununla da 300 km menzil gidecek. Km’de 1.33 lira. Bu da lpg %25 daha hesaplı demek ki yanında 1 saate 3 dk gibi bir dolum süresi ile istasyon bulunabilirliği gibi avantajları da mevcut. Bu, işte sıradan vatandaşın bugün için harcı değil.
 
M Çevrimdışı

maymunkral 

Aktif Üye
30 May 2018
358
42
Sorun zaten müstakil eve sahip seviyedeki insanlar değil. (Zaten yeni binalar hep trifaze tesisatla projelendiriliyor. Apt veya villa/müstakil ev farketmiyor.) Sorun apartman dairesinde oturup da 15, 20 bin lira maaşla elektrikli araca mis gibi binebileceğini zanneden yurdum insanında. Togg kendisi için üretiliyor zannedenlerde. Ben 12 bin lira ücretle çalışıp tx10 a yazılan biliyorum. Ne yaşayacağının farkında değil. Çünkü çok farklı gazlandı bu araç.

Lpg ortalama 10.5 lira. 1 lt lpg ile 10 km giden araç km’de 1.05 lira harcıyor. Tx10 ise 60 kw lık ünitede bir saatte şarj edeyim dediğinde 400 liraya dolacak. Bununla da 300 km menzil gidecek. Km’de 1.33 lira. Bu da lpg %25 daha hesaplı demek ki yanında 1 saate 3 dk gibi bir dolum süresi ile istasyon bulunabilirliği gibi avantajları da mevcut. Bu, işte sıradan vatandaşın bugün için harcı değil.
İnsanoğlu ilk defa hata yapmıyor. Bir konu internette sürekli gündeme geldiğinde insanlar hesaplama yapmadan aksiyon alır ve evdeki hesap çarşıya uymaz. Bu durumda önemli olan geri dönüş maliyetidir. Bu araç da o noktada para kaybettirmeyecektir. Bugün hesaplama yapmadan o aracı alan adam evdeki hesap çarşıya uymayınca asgari %50 karla satış yapabileceği için yazılıyor zaten o araca.
 
Geri
Üst Alt