Satın Aldığımız MAL Veya Hizmet Ayıplı Çıkarsa Ne Yapmalıyız?

Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
çünkü servis hizmetleri bu denli kötü olan bir firma ile ileride muhattab olmak istemiyorum.
Bunu daha ürün çıktığında kendileri ile kurduğum diyalog sonrası bas bas bağırdım sosyal mecrada.

Mal kalitesinden ziyade SSH kalitesini sorgularım öncelikle.


Öncelikli muhatabınız her zaman size kesilen faturada ismi geçen işletmedir.

Müteselsil sorumluluk ise üretici/ithalatçıda olduğu için Bİlkom dur.

HTS ve yetkili servisin yasal sorumluluğu yoktur bilginiz olsun.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Küçük bir düzeltme: Adem bey, THH kararları iki tarafa da bildirilir, yani bir nüsha da firmaya gönderilmiştir.
Doğru söylüyorsunuz. Ben yazmamışım nedense? Halbuki karşı tarafa tebliğ edilene kadar bekleyin diye yazdığımı hatırlıyordum :alala

Uyukladım sanırım o esnada :kop
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
590
45
Bunu daha ürün çıktığında kendileri ile kurduğum diyalog sonrası bas bas bağırdım sosyal mecrada.

Mal kalitesinden ziyade SSH kalitesini sorgularım öncelikle.


Öncelikli muhatabınız her zaman size kesilen faturada ismi geçen işletmedir.

Müteselsil sorumluluk ise üretici/ithalatçıda olduğu için Bİlkom dur.

HTS ve yetkili servisin yasal sorumluluğu yoktur bilginiz olsun.
Zaten sıkıntımda burada başlıyor.
Ben ürünü Vatan Bilgisayar'dan aldım. Televizyon ürün gurubunda satışı yaptıktan sonra garanti kapsamında her türlü arıza durumunda sizin televizyonun servisi ile iletişime geçmesi gerektiğini söylüyor. Vatan Bilgisayar, ürün değişimi veya ücret iadesi konusunda teknik servis raporu istiyor. Teknik servis de azami süreyi aşmasına rağmen böyle bir rapor vermiyor.
Bu durumda ben Tüketici Hakem Heyetine "Şikayet Edilen Firma" olarak Vatan Bilgisayar'ı şikayet etmem gerekiyor. Doğru mu anladım acaba?
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Zaten sıkıntımda burada başlıyor.
Ben ürünü Vatan Bilgisayar'dan aldım. Televizyon ürün gurubunda satışı yaptıktan sonra garanti kapsamında her türlü arıza durumunda sizin televizyonun servisi ile iletişime geçmesi gerektiğini söylüyor. Vatan Bilgisayar, ürün değişimi veya ücret iadesi konusunda teknik servis raporu istiyor. Teknik servis de azami süreyi aşmasına rağmen böyle bir rapor vermiyor.
Bu durumda ben Tüketici Hakem Heyetine "Şikayet Edilen Firma" olarak Vatan Bilgisayar'ı şikayet etmem gerekiyor. Doğru mu anladım acaba?
Doğru anladınız. Şikayet konusunda muhatabınız yani size parayı iade edecek olan firma sizden parayı alan firmadır. Elbette kurumsal bağlantıları nedeniyle onlar da konuyu müteselsil sorumlu olan Bilkoma aktaracak yani teknik olarak aslında vatanın cebinden bir şey çıkmamış olacak.

Bu nedenle siz hem Vatanda hem de Bilkomu aynı anda şikayet edeceksiniz. para talebinizi vatandan yapacaksınız.

Yani şöyle bir cümle kurabilirsiniz.

.... tarihinde..... firmasından ....tl karşılığında ....marka....model olarak satın aldığım ürünün .... nedenlerle arıza yapması neticesi 6502 bla bla (Bunları yazmıştım) dan kaynaklanan haklarım çerçevesinde öncelikle ürünün satıcı olarak sorumlusu olan Vatan bilgisayar ve müteselsil sorumluluğu bulunan İthalatçı Bilkom bla bla firmasının ücretimi iade etmeleri konusunda talebimi heyetinize sunar gereğini arz ederim saygılarımla bla bla
 
metinmert Çevrimdışı

metinmert

Aktif Üye
13 Mar 2019
243


Doğru söylüyorsunuz. Ben yazmamışım nedense? Halbuki karşı tarafa tebliğ edilene kadar bekleyin diye yazdığımı hatırlıyordum :alala

Uyukladım sanırım o esnada :kop
Ben kararı e devlet üzerinden okudum indirdim. Adrese karar ulaşınca mı tebliğ edilmiş sayılıyor ve yasal süreç başlıyor?
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
590
45
Doğru anladınız. Şikayet konusunda muhatabınız yani size parayı iade edecek olan firma sizden parayı alan firmadır. Elbette kurumsal bağlantıları nedeniyle onlar da konuyu müteselsil sorumlu olan Bilkoma aktaracak yani teknik olarak aslında vatanın cebinden bir şey çıkmamış olacak.

Bu nedenle siz hem Vatanda hem de Bilkomu aynı anda şikayet edeceksiniz. para talebinizi vatandan yapacaksınız.

Yani şöyle bir cümle kurabilirsiniz.

.... tarihinde..... firmasından ....tl karşılığında ....marka....model olarak satın aldığım ürünün .... nedenlerle arıza yapması neticesi 6502 bla bla (Bunları yazmıştım) dan kaynaklanan haklarım çerçevesinde öncelikle ürünün satıcı olarak sorumlusu olan Vatan bilgisayar ve müteselsil sorumluluğu bulunan İthalatçı Bilkom bla bla firmasının ücretimi iade etmeleri konusunda talebimi heyetinize sunar gereğini arz ederim saygılarımla bla bla
Değerli yardımlarınızla başvurumu yaptım.
Adamlar hala "Ürünü getirmek için yola çıktık. Müsait misiniz?" diye sms atıyor. Ben de kendilerine konuyu Tüketici Hakem Heyetine aktardığımdan dolayı ürünü teslim alamayacağımı sms ile bildirdim. Bakalım sonuç ne olacak. Gelişmelerden sizleri haberdar ederim. İsterseniz konuyu da youtube da yayınlamanız için başvuru dilekçesinin bir kopyasını ve ekteki bilgileri size iletebilirim.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Değerli yardımlarınızla başvurumu yaptım.
Adamlar hala "Ürünü getirmek için yola çıktık. Müsait misiniz?" diye sms atıyor. Ben de kendilerine konuyu Tüketici Hakem Heyetine aktardığımdan dolayı ürünü teslim alamayacağımı sms ile bildirdim. Bakalım sonuç ne olacak. Gelişmelerden sizleri haberdar ederim. İsterseniz konuyu da youtube da yayınlamanız için başvuru dilekçesinin bir kopyasını ve ekteki bilgileri size iletebilirim.
Ürünü teslim al istersen kullan istersen kutusunda dursun THH'den karar çıkana kadar TV 'sizde veya serviste olması birşey ifade etmiyor alın TV ,yi karar çıkana kadar kullanın yada kenarda kutusunda beklesin çıkan karar ne ise uymak zorundadırlar olmadı icra iflas yolu ile para iadesini alırsınız... Süreç uzun olduğu için TV sizde durmalı servis yapacağı işlemi yapmıs servis fişinde yazar şu kadar süre içinde teslim alınmayan cihazlar için sorumluluk kabul edilmez diye kanuni hakları vardır THH ve vatan ile çözeceksiniz
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Değerli yardımlarınızla başvurumu yaptım.
Adamlar hala "Ürünü getirmek için yola çıktık. Müsait misiniz?" diye sms atıyor. Ben de kendilerine konuyu Tüketici Hakem Heyetine aktardığımdan dolayı ürünü teslim alamayacağımı sms ile bildirdim. Bakalım sonuç ne olacak. Gelişmelerden sizleri haberdar ederim. İsterseniz konuyu da youtube da yayınlamanız için başvuru dilekçesinin bir kopyasını ve ekteki bilgileri size iletebilirim.
Çok mutlu olurum. Yaşadığınız süreci de kısaca yazarsanız çok sevinirim.

admin@tavsiyeforumu.com

Tv yi teslim almayın, bırakın size ihtar çeksinler (Kafaları çalışıyorsa bu yola giderler zaten)

İhtar geldiğinde yasal karşılık verebilecek durumdasınız artık o nedenle ihtarın hükmü kalmamış olacak :kas
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Ürünü teslim al istersen kullan istersen kutusunda dursun THH'den karar çıkana kadar TV 'sizde veya serviste olması birşey ifade etmiyor alın TV ,yi karar çıkana kadar kullanın yada kenarda kutusunda beklesin çıkan karar ne ise uymak zorundadırlar olmadı icra iflas yolu ile para iadesini alırsınız... Süreç uzun olduğu için TV sizde durmalı servis yapacağı işlemi yapmıs servis fişinde yazar şu kadar süre içinde teslim alınmayan cihazlar için sorumluluk kabul edilmez diye kanuni hakları vardır THH ve vatan ile çözeceksiniz
Servis formlarında yazan ''Şu kadar sürede almazsanız karışmayız'' içerikli beyan veya ifadelerin yasal geçerliliği yoktur zira servis formu dediğiniz şey matbu formdur. Öyle olsa ben kendi hazırladığım servis formuna o süreyi 3 gün diye yazar, önüme gelenin televizyonunu satar geçerim, gelene de derim ki ''Eeeee 3 günde gelip alaydın'' :ok

Biz zamanında yaptık o işi, 1991 yılında Elinde form ile ürün tesliminden 2 yıl sonra gelen adamın tv sini ödemek zorunda kalacaktık eğer depoda bulamasaydık.

Bahsi geçen formda 30 gün olarak yazıyordu ilgili süre. Sonra amcamdan öğrendik geçerliliği olmadığını. (Cumhuriyet savcısıdır babamın küçük kardeşi)

O nedenle firmalar resmi tebligat adreslerine iadeli taahhütlü yoldan ihtar çekme yolundan gidiyor zaten.

Eğer tv evinde olsaydı sizinle hemfikir olurdum yalnız şu koşullarda teslim almasını kişisel olarak doğru bulmuyorum. Nihai karar kendisinindir elbet. :ok
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
590
45
Ürünü teslim al istersen kullan istersen kutusunda dursun THH'den karar çıkana kadar TV 'sizde veya serviste olması birşey ifade etmiyor alın TV ,yi karar çıkana kadar kullanın yada kenarda kutusunda beklesin çıkan karar ne ise uymak zorundadırlar olmadı icra iflas yolu ile para iadesini alırsınız... Süreç uzun olduğu için TV sizde durmalı servis yapacağı işlemi yapmıs servis fişinde yazar şu kadar süre içinde teslim alınmayan cihazlar için sorumluluk kabul edilmez diye kanuni hakları vardır THH ve vatan ile çözeceksiniz
Ürünü teslim almam durumunda konu olurda mahkemeye gitme durumuna geldiğinde karşı taraf "Biz kendisiyle anlaştık ve ürünü teslim alması bunun bir göstergesidir" dediğinde olay uzar da uzar. Haklıyken, haksız haksız duruma bile düşülebilir. Bu nedenle varsın ürün onlarda kalsın. Bunu neye dayanarak söylediğimi de hemen açıklayayım. Ben TCL Çağrı Merkezi ile görüşürken "Servisimiz uzun süreli test yapmak için sizden onay almış. O yüzden cihazı test ettiklerini söylediler." dedi ki ben böyle bir onay vermedim. Ayrıca "uzun süreli test"'ten kasıt nedir. Oldu olacak 5 yıl alıkoysun cihazı "uzun süreli test" adı altında. Cihazı teslim alırlarken gerekirse anakartını değiştirebileceklerini ama daha sıfır sayılabilecek bir cihaz için bunun iyi olmadığını da söylediler.
Cihazın kurulumu için gelen servis elamanı ile de yaptığım görüşmede bir parça değiştirildiğinde fabrikaya gönderildiğini ve eğer fabrika parçanın sorunu olmadığı belirtirse parça ücretinin servisten kesildiğini de söylemişti. Anladığım kadarıyla "ustamız" dedikleri kişi servisin sahibi aynı zamanda. Çünkü ustalarının soyadı aynı zamanda servisin adı. servis bu raporu vermeme gerekçesi olarak "eğer böyle bir rapor verirsek televizyonun parasını biz öderiz" dahi dedi.
Yani anlayacağınız karşı taraf tam anlamıyla "yan yattı, çamura battı." edebiyatı yapmaya meyilli. Bundan dolayı mümkün olduğunca ağızlarına laf vermemek düşüncesindeyim.
 
LİMAN Çevrimdışı

LİMAN

Aktif Üye
2 Nis 2018
243
54
Ürünü teslim almam durumunda konu olurda mahkemeye gitme durumuna geldiğinde karşı taraf "Biz kendisiyle anlaştık ve ürünü teslim alması bunun bir göstergesidir" dediğinde olay uzar da uzar. Haklıyken, haksız haksız duruma bile düşülebilir. Bu nedenle varsın ürün onlarda kalsın. Bunu neye dayanarak söylediğimi de hemen açıklayayım. Ben TCL Çağrı Merkezi ile görüşürken "Servisimiz uzun süreli test yapmak için sizden onay almış. O yüzden cihazı test ettiklerini söylediler." dedi ki ben böyle bir onay vermedim. Ayrıca "uzun süreli test"'ten kasıt nedir. Oldu olacak 5 yıl alıkoysun cihazı "uzun süreli test" adı altında. Cihazı teslim alırlarken gerekirse anakartını değiştirebileceklerini ama daha sıfır sayılabilecek bir cihaz için bunun iyi olmadığını da söylediler.
Cihazın kurulumu için gelen servis elamanı ile de yaptığım görüşmede bir parça değiştirildiğinde fabrikaya gönderildiğini ve eğer fabrika parçanın sorunu olmadığı belirtirse parça ücretinin servisten kesildiğini de söylemişti. Anladığım kadarıyla "ustamız" dedikleri kişi servisin sahibi aynı zamanda. Çünkü ustalarının soyadı aynı zamanda servisin adı. servis bu raporu vermeme gerekçesi olarak "eğer böyle bir rapor verirsek televizyonun parasını biz öderiz" dahi dedi.
Yani anlayacağınız karşı taraf tam anlamıyla "yan yattı, çamura battı." edebiyatı yapmaya meyilli. Bundan dolayı mümkün olduğunca ağızlarına laf vermemek düşüncesindeyim.
Ürünü teslim almanız bir şeyi değiştirmez. Benzer süreçten geçtim, Philips TV Vatandan almıştım (forumda inceleme ve iade ayrıntıları mevcut) ve iki kere servise verdim servis geri getirdi servis forumuna teslim alırken servise verme nedenim olan arızaların giderilmediğini belirtmiştim ve o şekilde teslim almıştım, daha sonra THH ne başvurdum ve başvuru dilekçeme de bu delilleri eklemiştim.
Bu noktada siz biraz acele etmişsiniz sanki, keşke servisten geldikten sonra benzer şekilde yapsaydınız, böylelikle; tüketici olarak "tamir edilmesini talep ettim ancak yapamadılar" demiş olurdunuz ve süreciniz daha etkili olurdu.
Son olarak şunu da belirteyim; THH ne başvurduktan sonra artık TV firmasıyla muhatap olmayınız, artık sizin muhatabınız satıcı!
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Servis formlarında yazan ''Şu kadar sürede almazsanız karışmayız'' içerikli beyan veya ifadelerin yasal geçerliliği yoktur zira servis formu dediğiniz şey matbu formdur. Öyle olsa ben kendi hazırladığım servis formuna o süreyi 3 gün diye yazar, önüme gelenin televizyonunu satar geçerim, gelene de derim ki ''Eeeee 3 günde gelip alaydın'' :ok

Biz zamanında yaptık o işi, 1991 yılında Elinde form ile ürün tesliminden 2 yıl sonra gelen adamın tv sini ödemek zorunda kalacaktık eğer depoda bulamasaydık.

Bahsi geçen formda 30 gün olarak yazıyordu ilgili süre. Sonra amcamdan öğrendik geçerliliği olmadığını. (Cumhuriyet savcısıdır babamın küçük kardeşi)

O nedenle firmalar resmi tebligat adreslerine iadeli taahhütlü yoldan ihtar çekme yolundan gidiyor zaten.

Eğer tv evinde olsaydı sizinle hemfikir olurdum yalnız şu koşullarda teslim almasını kişisel olarak doğru bulmuyorum. Nihai karar kendisinindir elbet. :ok
Adem Bey, "Şu koşullarda teslim almasını doğru bulmuyorum" demişsiniz. THH başvurusuna konu olan bir TV ve TV arıza şikayeti mevcut, TV serviste ve servis sorunu giderdik deyip teslim etmek istiyor hayır dendiğinde THH savunmasına bahsi geçen arıza giderilmiş olmasına rağmen tüketici TV yi almayı ret etti, denilmesi süreci tüketici aleyhine baltalamaz mı? Kaldı ki, karşı taraf ücretini ödeyip bilir kişi isteyebilir, o bilirkişi de TV şu an serviste olduğundan serviste durum tespiti yapmak zorunda kalacak ve bilirkişi orada bahsi geçen arızaya rastlayamadığına yönelik rapor hazırlarsa, tüketicinin cebinden estra para çıkmaz mı (bilirkişi ücreti, dosya masrafları v.s)?
 
Son düzenleme:
metinmert Çevrimdışı

metinmert

Aktif Üye
13 Mar 2019
243
THH savunmasına bahsi geçen arıza giderilmiş olmasına rağmen tüketici TV yi almayı ret etti, denilmesi süreci tüketici aleyhine baltalamaz mı?
Öncelikle arızayı kabul etmemişler herhangi bir arızaya rastlanmadı şeklinde mesaj atmışlar.
İkincisi burada esas şikayet konularından biri yasal süre içerisinde servisin ürünü teslim etmemiş olması.
Şikayet konusu sadece ürünün arızasının giderilmemesi olsa dediğiniz doğru.
 
Son düzenleme:
LİMAN Çevrimdışı

LİMAN

Aktif Üye
2 Nis 2018
243
54
Öncelikle arızayı kabul etmemişler herhangi bir arızaya rastlanmadı şeklinde mesaj atmışlar.
İkincisi burada esas şikayet konularından biri yasal süre içerisinde servisin ürünü teslim etmemiş olması.
Şikayet konusu sadece ürünün arızasının giderilmemesi olsa dediğiniz doğru.
Bu da ayrı bir muallak olan nokta çünkü Tüketici Kanunu madde 11 e 4) de "Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir." diyor bu durumda süre 30 gün mü 20 gün mü?
 
Geri
Üst Alt