metinmert
Aktif Üye
- 13 Mar 2019
- 243
Tüketici bilgi sisteminde "bilirkişi görüşü istendi" yazıyor. Gerçi abi sen sonuç bilgisi demişsin erken bir paylaşım oldu sanırım. ?Sonuç bilgisi paylaşırsanız çok mutlu olurum.
Son düzenleme:
Tüketici bilgi sisteminde "bilirkişi görüşü istendi" yazıyor. Gerçi abi sen sonuç bilgisi demişsin erken bir paylaşım oldu sanırım. ?Sonuç bilgisi paylaşırsanız çok mutlu olurum.
Paylaşımın iyisi kötüsü olmaz...Tüketici bilgi sisteminde "bilirkişi görüşü istendi" yazıyor. Gerçi abi sen sonuç bilgisi demişsin erken bir paylaşım oldu sanırım. ?
Üstad benim de merak ettiğim bir konu var açık bir cevap blamadım. 2 sene önce alınan bir ürün garanti süresi içerisinde arızalanıyor ve satıcı para iadesi yapmak istiyor ama biz de aynı ürünü veya muadilini iade edilen tutar ile artık satın alamaycağımız için para iadesi istemiyoruz ama stok da yok ve arz sıkıntısı yaşanıyorsa nasıl bir yol izlenmeli. Malum döviz artıyor ve iadeler satın alınan fiyattan ve TL cinsinden yapılıyor ama mal satılırken güncel döviz kuru üzerinden yapılıyor.
Tahmin ediyorum.Bu durumla ilgili bir bilgiye sahip birisi var mı?
Bu konuda bilgisi olan yok mu ?Peki satin aldığımız yer kapanmissa para iadesi kararı çıkarsa kimden alicaz paramızı?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
Adem Helvacı
Adem Helvacı'yı etiketlediğin için yazmadım...Bu konuda bilgisi olan yok mu ?
Ayıp daha çok kutudan hasarlı çıkması diye biliyorum.
O dediğiniz durum arızaya girer bence.
Yasaya göre ilk 6 ay içinde ki ayıplar satın alınma anında ki ayıp kabul ediliyor. Daha önce bu konuda hakem heyeti kararını paylaşmıştım (kendi başvurumdan) yeri gelmişken ilgili bölümü bir kez daha paylaşayım.Adem Hocam ayıp ile arıza arasındaki ilişkiyi açabilir misiniz biraz? Üründe hiçbir sorun yok, üretici satıcı görevini yaptı, ürünün saklanmış bir ayıbı kusuru yok, her şey iyi, lakin garanti süresi içinde kendiliğinden bozuldu. Ayıp kapsamına girer mi bu durum? Kaynağı şu an bulamıyorum ama bir yerde cep telefonu iadesi ile ilgili olarak buna yönelik bir rehber vardı ondan sordum.
Burada işin içine amortisman faktörü giriyor.Üstad benim de merak ettiğim bir konu var açık bir cevap blamadım. 2 sene önce alınan bir ürün garanti süresi içerisinde arızalanıyor ve satıcı para iadesi yapmak istiyor ama biz de aynı ürünü veya muadilini iade edilen tutar ile artık satın alamaycağımız için para iadesi istemiyoruz ama stok da yok ve arz sıkıntısı yaşanıyorsa nasıl bir yol izlenmeli. Malum döviz artıyor ve iadeler satın alınan fiyattan ve TL cinsinden yapılıyor ama mal satılırken güncel döviz kuru üzerinden yapılıyor.
Olsıun heyecan katıyorTüketici bilgi sisteminde "bilirkişi görüşü istendi" yazıyor. Gerçi abi sen sonuç bilgisi demişsin erken bir paylaşım oldu sanırım. ?
Çok beklediğiniz türde olmasa da cevapladım arkadaşımızın mesajını.Bu durumla ilgili bir bilgiye sahip birisi var mı?
O iş ne yazık ki icrada çözülür, kaldı ise mal varlığı üzerinden hak talebinde bulunabilirsiniz. Hakem heyeti sadece sizin HAKLI olduğunuzu ve ücretinizin iade edilmesi gerektiğine karar verebilir o kadar. (Haklıysanız elbette)Peki satin aldığımız yer kapanmissa para iadesi kararı çıkarsa kimden alicaz paramızı?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
Adem Helvacı
Aynen o şekilde.Yasaya göre ilk 6 ay içinde ki ayıplar satın alınma anında ki ayıp kabul ediliyor. Daha önce bu konuda hakem heyeti kararını paylaşmıştım (kendi başvurumdan) yeri gelmişken ilgili bölümü bir kez daha paylaşayım.
Markanın sorumluluğu yok mu hiç ?O iş ne yazık ki icrada çözülür, kaldı ise mal varlığı üzerinden hak talebinde bulunabilirsiniz. Hakem heyeti sadece sizin HAKLI olduğunuzu ve ücretinizin iade edilmesi gerektiğine karar verebilir o kadar. (Haklıysanız elbette)