Satın Aldığımız MAL Veya Hizmet Ayıplı Çıkarsa Ne Yapmalıyız?

Domestos Çevrimdışı

Domestos 

Süper Üye
3 Tem 2018
4,206
51
Markanın sorumluluğu yok mu hiç ?
Marka ile iflas bayrağı çeken arasındaki hukuki haklar haricinde her hangi bir sorumluluğu yoktur...

İflas etmiş (kapanmış) işletmenin; Kanuni mirasçısı, aynı şartlarla devralma, aynı sektörde başka bir adreste aynı unvanla ticari hayatına devam etmiyorsa, kimseye karşı sorumluluk teşkil etmez. Yani, ölmüş birisinden sigorta veya kanuni mirasçı yoksa ne talep edebilirsiniz ki?
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Markanın sorumluluğu yok mu hiç ?
Marka dediğiniz üretici oluyor. Vergi usul kanununa göre de Türk Ticaret Kanuna göre de size mal satan taraf üretici değil.
Satıştan sonra 2 yıl müteselsil sorumluluk var olsa da bu maldan sorumluluktur, ticari faaliyet doğrultusunda üretici size mal satan taraf konumunda değil, para da tahsil etmemiş, icra durumunda tek muhatabınız, size faturayı kesen taraf olsa gerek. Yine de sizin için Barı temsilcisi arkadaşa sorarım bu konuyu. :ok


Düzeltme; Sevgili Domestos Domestos yanıtlamış, teşekkür ediyorum :ok
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Sota Sota Konudan bağımsız, Hani şu bir mesaj cevaplanmış ise ve kim cevaplamış ise cevap yazmadan evvel görebilmemizi sağlayacak ek özellik arıyordun ya, var mı bir gelişme gardaş? :alala
 
metinmert Çevrimdışı

metinmert

Aktif Üye
13 Mar 2019
243
Samsung tablet iademi kabul etmeyen hepsiburada ile ilgili tüketici hakem heyetine yaptığım başvuruda karar çıktı. Tüketici hakem heyeti bilirkişinin görüşü doğrultusunda oy birliği ile karar vermiş. Bilirkişi ürünün dokunmatiğinin bozuk olduğunu, servisin güncelleme ve yazılım yükleyerek sorunu çözmeye çalıştığını başarılı olamadığını, ürünün sorununun üretim kaynaklı olduğunu, ayıplı olduğunu belirtmiş.
Üç yüz küsür lira masrafın da hepsiburada tarafından ödenmesini istemişler.
On beş günlük karara itiraz süresi varmış.
Sizce şimdi nasıl bir yol izlemeliyim? Adem Helvacı Adem Helvacı
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Samsung tablet iademi kabul etmeyen hepsiburada ile ilgili tüketici hakem heyetine yaptığım başvuruda karar çıktı. Tüketici hakem heyeti bilirkişinin görüşü doğrultusunda oy birliği ile karar vermiş. Bilirkişi ürünün dokunmatiğinin bozuk olduğunu, servisin güncelleme ve yazılım yükleyerek sorunu çözmeye çalıştığını başarılı olamadığını, ürünün sorununun üretim kaynaklı olduğunu, ayıplı olduğunu belirtmiş.
Üç yüz küsür lira masrafın da hepsiburada tarafından ödenmesini istemişler.
On beş günlük karara itiraz süresi varmış.
Sizce şimdi nasıl bir yol izlemeliyim? Adem Helvacı Adem Helvacı
Karar senin olmakla birlikte iki yol var önünde
Ya hemen icra takibi başlatır, ya da tebliğ sonrası yasal süre olan 15 günü beklersin.
Tahmin ediyorum ki mahkeme yolu açık olarak karar çıkmıştır.
Yani karşı taraf THH kararına itiraz edebilir ki bunun çok sayıda örneği var. THH nin tüketici lehine verdiği kararı mahkeme bozabiliyor.

Size tavsiyem, kararı önce firmaya bildirin ve karara uyup uymayacaklarını sorun, ona göre icra yoluna gideceğinizi belirtin.

Kati şekilde karar uymayacaklarını belirtiyorlarsa beklemenize zaten gerek yok icra müdürlüğünden işlem bulaştırabilirsiniz.


Eğer itiraz ederlerse, (sizin konuda çok düşük olasılık) fakat mahkeme aksi yönde karar verirse ve karşı taraf avukat ile temsil edildi ise uyuşmazlık bedelinin %12 si oranında vekalet ücretini sizin ödemeniz gerekir. Ancak dava masraflarını ödemezsiniz onu bakanlık sizin adınıza karşılıyor.

Eğer mahkeme sizin lehinize karar verirse bu sefer yargılama giderlerini de karşı taraf ödüyor.

Sizin konuda işin içinde bir de bilirkişi raporu olduğuna göre mahkemenin aksi yönde karar çıkartacağını düşünmüyorum. Firma da böyle düşünüp ''Uğraşmayalım değiştirip iade edip geçelim'' diyebilir o nedenle karşı taraf ile irtibat kurmanız bana göre mantıklı.
 
metinmert Çevrimdışı

metinmert

Aktif Üye
13 Mar 2019
243
Karar senin olmakla birlikte iki yol var önünde
Ya hemen icra takibi başlatır, ya da tebliğ sonrası yasal süre olan 15 günü beklersin.
Tahmin ediyorum ki mahkeme yolu açık olarak karar çıkmıştır.
Yani karşı taraf THH kararına itiraz edebilir ki bunun çok sayıda örneği var. THH nin tüketici lehine verdiği kararı mahkeme bozabiliyor.

Size tavsiyem, kararı önce firmaya bildirin ve karara uyup uymayacaklarını sorun, ona göre icra yoluna gideceğinizi belirtin.

Kati şekilde karar uymayacaklarını belirtiyorlarsa beklemenize zaten gerek yok icra müdürlüğünden işlem bulaştırabilirsiniz.


Eğer itiraz ederlerse, (sizin konuda çok düşük olasılık) fakat mahkeme aksi yönde karar verirse ve karşı taraf avukat ile temsil edildi ise uyuşmazlık bedelinin %12 si oranında vekalet ücretini sizin ödemeniz gerekir. Ancak dava masraflarını ödemezsiniz onu bakanlık sizin adınıza karşılıyor.

Eğer mahkeme sizin lehinize karar verirse bu sefer yargılama giderlerini de karşı taraf ödüyor.

Sizin konuda işin içinde bir de bilirkişi raporu olduğuna göre mahkemenin aksi yönde karar çıkartacağını düşünmüyorum. Firma da böyle düşünüp ''Uğraşmayalım değiştirip iade edip geçelim'' diyebilir o nedenle karşı taraf ile irtibat kurmanız bana göre mantıklı.

Screenshot_20210409_121640.jpg

Karar bu şekilde. On beş günlük itiraz süresi varmış. Her ihtimale karşı sürecin daha fazla uzamaması için itiraz sürecinin son günü icra takibi başlatayım diyorum. Diyaloğa girmeyi hiç düşünmüyorum abi yani sözlerine güvenmiyorum. Karar veremediğim nokta ürünü de sürecin sonuna doğru iade etsem sorun olur mu? İyice paronayaya mı bağladım bilmiyorum ama ürünü tamir edip itirazı öyle yapmalarından çekiniyorum açıkçası.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Screenshot_20210409_121640.jpg

Karar bu şekilde. On beş günlük itiraz süresi varmış. Her ihtimale karşı sürecin daha fazla uzamaması için itiraz sürecinin son günü icra takibi başlatayım diyorum. Diyaloğa girmeyi hiç düşünmüyorum abi yani sözlerine güvenmiyorum. Karar veremediğim nokta ürünü de sürecin sonuna doğru iade etsem sorun olur mu? İyice paronayaya mı bağladım bilmiyorum ama ürünü tamir edip itirazı öyle yapmalarından çekiniyorum açıkçası.
Abi sen icra yolu ile git, bırak ürünün peşine kendileri düşsün, kapına kadar gelsinler almak için. İcra bu yahu ötesi var mı? :)))


Kapılarına dayanacaksın abi sen hakkını almak için :)


Şu işi bitir de, bir zafer videosu yapalım :kas
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
590
45
Merhaba Adem Helvacı Adem Helvacı
Benim de bu konuda bir sorum olacaktı.
Aralık 2020'de Vatan Bilgisayar'dan TCL 55C715 marka ve model bir televizyon aldım. Aynı zamanda KabloTV modül kullanıcısıyım. Televizyon 2 hafta kadar problemsiz çalıştıktan sonra ekranda "Şifreli Yayın" yazarak kanalları göstermemeye başladı. Türksat'tan gelip modülü değiştirdiler. Televizyon bir süre çalıştıktan sonra tekrar aynı hatayı verdi. Bunun üstüne tekrar yeni modül getirdiler ve ambalajı benim yanımda açıldı. Televizyon bir süre daha düzgün çalıştıktan sonra yine "şifreli yayın" hatası verdi. Bunun üzerine TCL servisini aradım. TCL servisi cihazın sağlam olduğunu ve arızanın modülde olduğunu belirten rapor verdi.

Bunun üstüne Türksat Servisi tekrar adresime geldiler. Bu sefer yanlarında Vestel marka bir de test televizyonu getirdiler. Benim modülü taktılar. Hiç sıkıntısız görüntü aldılar. Modülün sağlam olduğu ve televizyonun uyumsuz olduğuna dair rapor tuttular. Daha sonra modülü tekrar TCL'e taktık ve görüntü aldık. 2 gün sonra TCL tekrar "şifreli yayın" hatası verdi. 9 Mart'da TCL servisi gelerek televizyonu servise götürdü.

8 Nisan tarihinde Vatan Bilgisayar ile görüştüm ve durumu anlattım. Azami servis süresi olan 20 işgünü dolup 2 gün de geçtiğinden ücret iadesi istediğimi bildirdim ve bunun için ne yapmam gerektiğini sordum. TCL Servisinden ücret iadesinin onaylandığına dair bir rapor almam gerektiğini söylediler. TCL Servisine gittiğimde ise bunu Genel Merkez ile görüşmeleri gerekti cevabını aldım. Servisten çıktıktan sonra TCL Müşteri Hizmetlerini aradım ve azami servis süresi aşımından doğan ücret iadesi hakkımı kullanmak istediğimi bildirdim. Onlar da genel Merkeze aktaracaklarını ilettiler.

Bugün (9 Nisan) servisten aradılar ve cihazı geri getirecekleri söylediler. Ben de Vatan Bilgisayarı aradım. Vatan Bilgisayar Çağrı Merkezinde konuştuğum kişi ürünü teslim almamamı ve rapor almam gerektiğini bildirdi.

Ben de servisi arayıp ürünü değil raporu istediğimi bildirdim. Servis, böyle bir uygulamalarının olmadığını söyledi. Az önce de cihazın uzun süreli teste tabii tutulduğunu ve arızaya rastlanmadığını bildiren bir sms attılar.

Bu durumda bana ne yapmamı önerirsiniz acaba?
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Merhaba Adem Helvacı Adem Helvacı
Benim de bu konuda bir sorum olacaktı.
Aralık 2020'de Vatan Bilgisayar'dan TCL 55C715 marka ve model bir televizyon aldım. Aynı zamanda KabloTV modül kullanıcısıyım. Televizyon 2 hafta kadar problemsiz çalıştıktan sonra ekranda "Şifreli Yayın" yazarak kanalları göstermemeye başladı. Türksat'tan gelip modülü değiştirdiler. Televizyon bir süre çalıştıktan sonra tekrar aynı hatayı verdi. Bunun üstüne tekrar yeni modül getirdiler ve ambalajı benim yanımda açıldı. Televizyon bir süre daha düzgün çalıştıktan sonra yine "şifreli yayın" hatası verdi. Bunun üzerine TCL servisini aradım. TCL servisi cihazın sağlam olduğunu ve arızanın modülde olduğunu belirten rapor verdi.

Bunun üstüne Türksat Servisi tekrar adresime geldiler. Bu sefer yanlarında Vestel marka bir de test televizyonu getirdiler. Benim modülü taktılar. Hiç sıkıntısız görüntü aldılar. Modülün sağlam olduğu ve televizyonun uyumsuz olduğuna dair rapor tuttular. Daha sonra modülü tekrar TCL'e taktık ve görüntü aldık. 2 gün sonra TCL tekrar "şifreli yayın" hatası verdi. 9 Mart'da TCL servisi gelerek televizyonu servise götürdü.

8 Nisan tarihinde Vatan Bilgisayar ile görüştüm ve durumu anlattım. Azami servis süresi olan 20 işgünü dolup 2 gün de geçtiğinden ücret iadesi istediğimi bildirdim ve bunun için ne yapmam gerektiğini sordum. TCL Servisinden ücret iadesinin onaylandığına dair bir rapor almam gerektiğini söylediler. TCL Servisine gittiğimde ise bunu Genel Merkez ile görüşmeleri gerekti cevabını aldım. Servisten çıktıktan sonra TCL Müşteri Hizmetlerini aradım ve azami servis süresi aşımından doğan ücret iadesi hakkımı kullanmak istediğimi bildirdim. Onlar da genel Merkeze aktaracaklarını ilettiler.

Bugün (9 Nisan) servisten aradılar ve cihazı geri getirecekleri söylediler. Ben de Vatan Bilgisayarı aradım. Vatan Bilgisayar Çağrı Merkezinde konuştuğum kişi ürünü teslim almamamı ve rapor almam gerektiğini bildirdi.

Ben de servisi arayıp ürünü değil raporu istediğimi bildirdim. Servis, böyle bir uygulamalarının olmadığını söyledi. Az önce de cihazın uzun süreli teste tabii tutulduğunu ve arızaya rastlanmadığını bildiren bir sms attılar.

Bu durumda bana ne yapmamı önerirsiniz acaba?
Kesinlikle ürünü teslim almıyorsunuz fakat, karşı tarafın üzerinden yasal sorumluluk atma kurnazlığına hazırlıklı olarak acil öncelikli şekilde bu mesajı okur okumaz internetten Edevletinize girip (Fatura kimin adına ise o) hemen THH üzerinden bir yasal değişim talebinde bulunuyorsunuz.

Dilekçenizde ''Satış sonrası hizmetler yönetmeliği ve 6502 sayılı tüketici kanunu ile tarafıma sunulan haklar içerisinde bulunan 20 iş günü azami onarım süresi aşımından dolayı ürün değişimi talep ediyorum'' diye belirtmeyi ve elinizde var ise servis formu, yok ise ürünün halen serviste olduğunu belirtir yazışmaları da delil olarak ekleyiniz.

Yetkili servisler yasal sorumluluk altında kalmamak adına size ihtar çeker ve 15 gün içinde ürünü almazsanız yasal sorumluluk kabul etmeyeceklerini beyan ederler.

Onlara bu fırsatı vermeden evvel siz hakem heyetinden başvuru numarası almış olursanız hiç bir sorun yaşamazsınız.

Her zaman yazıyorum, DEVLETİMİZİN kanunları tanımayanları biz hiç bir şekilde TANIMIYORUZ.

TCL kim kardeşim de gelip benim ülkemde benim insanıma bozuk mal satıp sonra da kanunlarımıza yönetmeliklerimize uymayacak?
 
LİMAN Çevrimdışı

LİMAN

Aktif Üye
2 Nis 2018
243
54
Karar senin olmakla birlikte iki yol var önünde
Ya hemen icra takibi başlatır, ya da tebliğ sonrası yasal süre olan 15 günü beklersin.
Tahmin ediyorum ki mahkeme yolu açık olarak karar çıkmıştır.
Yani karşı taraf THH kararına itiraz edebilir ki bunun çok sayıda örneği var. THH nin tüketici lehine verdiği kararı mahkeme bozabiliyor.

Size tavsiyem, kararı önce firmaya bildirin ve karara uyup uymayacaklarını sorun, ona göre icra yoluna gideceğinizi belirtin.

Kati şekilde karar uymayacaklarını belirtiyorlarsa beklemenize zaten gerek yok icra müdürlüğünden işlem bulaştırabilirsiniz.


Eğer itiraz ederlerse, (sizin konuda çok düşük olasılık) fakat mahkeme aksi yönde karar verirse ve karşı taraf avukat ile temsil edildi ise uyuşmazlık bedelinin %12 si oranında vekalet ücretini sizin ödemeniz gerekir. Ancak dava masraflarını ödemezsiniz onu bakanlık sizin adınıza karşılıyor.

Eğer mahkeme sizin lehinize karar verirse bu sefer yargılama giderlerini de karşı taraf ödüyor.

Sizin konuda işin içinde bir de bilirkişi raporu olduğuna göre mahkemenin aksi yönde karar çıkartacağını düşünmüyorum. Firma da böyle düşünüp ''Uğraşmayalım değiştirip iade edip geçelim'' diyebilir o nedenle karşı taraf ile irtibat kurmanız bana göre mantıklı.
Küçük bir düzeltme: Adem bey, THH kararları iki tarafa da bildirilir, yani bir nüsha da firmaya gönderilmiştir.
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
590
45
Kesinlikle ürünü teslim almıyorsunuz fakat, karşı tarafın üzerinden yasal sorumluluk atma kurnazlığına hazırlıklı olarak acil öncelikli şekilde bu mesajı okur okumaz internetten Edevletinize girip (Fatura kimin adına ise o) hemen THH üzerinden bir yasal değişim talebinde bulunuyorsunuz.

Dilekçenizde ''Satış sonrası hizmetler yönetmeliği ve 6502 sayılı tüketici kanunu ile tarafıma sunulan haklar içerisinde bulunan 20 iş günü azami onarım süresi aşımından dolayı ürün değişimi talep ediyorum'' diye belirtmeyi ve elinizde var ise servis formu, yok ise ürünün halen serviste olduğunu belirtir yazışmaları da delil olarak ekleyiniz.

Yetkili servisler yasal sorumluluk altında kalmamak adına size ihtar çeker ve 15 gün içinde ürünü almazsanız yasal sorumluluk kabul etmeyeceklerini beyan ederler.

Onlara bu fırsatı vermeden evvel siz hakem heyetinden başvuru numarası almış olursanız hiç bir sorun yaşamazsınız.

Her zaman yazıyorum, DEVLETİMİZİN kanunları tanımayanları biz hiç bir şekilde TANIMIYORUZ.

TCL kim kardeşim de gelip benim ülkemde benim insanıma bozuk mal satıp sonra da kanunlarımıza yönetmeliklerimize uymayacak?
Merhaba Adem Helvacı Adem Helvacı
8 Nisanda (servise verildikten sonraki 22. işgünü) benim çağrı merkezinden ücret iadesi istediğimi belirtmemden sonra 9 Nisanda bana yolladıkları mesaj aşağıdaki gibi. Bunu da 9 Nisanda TCL müşteri hizmetlerine THH'ne başvuracağımı söyledikten sonra attılar. Ben ürün değişiminden ziyade ücret iadesi talebinde bulunmak istiyorum çünkü servis hizmetleri bu denli kötü olan bir firma ile ileride muhattab olmak istemiyorum.

Bir de ben burada kimden şikayetçi olacağım konusunda çelişkide kaldım.
1. Bilkom A.Ş. (Garanti belgesinde dağıtıcı firma sıfatı ile bulunuyor)
2. HTS Teknik Hizmetleri San. ve Tic. A.Ş. (TCL Satış Sonrası Hizmetleri)
3. Kültür Teknik (HTS'nin Zeytinburnu Servisi)

tempFileForShare_20210410-090639.jpg
 
Son düzenleme:
Geri
Üst Alt