videoyu dün izledim güzel bilgilendirme eline saglik. videoda sordugun bir soru vardi kendi adima yorum yapayim.
Adem Helvacı "yur disinda da durum böylemi"
Almanya icin deneyimlerim:
aldigim ürünlerde servisi aramak gibi bir durum pek söz konusu olmadi onu bastan bir söyliyeyim. biraz önce baska bir konuya da yazdim 2008 yilinda aldigim samsung marka lcd tv de ayagindaki problem yüzünden düz durmuyordu servisi aradik ve gelip hemen degistirdiler. burada türkiyedeki gibi tv yi servis kurmali yoksa garanti olmaz durumu yok sparis veririsin yada gider alirsin kurarsin 14 gün icinde iade hakkin vardir ürünü begenmezsen geri yollarsin genelde online sparislerde ücretsiz geri yollama icin paketle birlikte barkod gelir para ödemezsin. ek hizmet bedeli ödeyerek kurulumu (elektronik, beyaz esya, mobilya vs) servise yaptirabilirsin veya aldigin yere göre ücretsiz kurulum da yapabilirler ama bir zorunluluk olmadiginin altini cizelim.
burada yasadigim sürede evlenirken ve bosandigim icin toplamda 2 ev kurdum kullanici hatasi olmadan bozulan tek ses eskiyen camasir makinasiydi yaklasik 12 yillik beko ürünüydü ki yine eski esimin kullanim hatasi olmasi muhtemelen ( asiri doldurup calistirma) onun disinda fiyati uygun diye yerine aldigimiz yine beko camasir makinasi deterjan haznesinden köpük/su akitiyordu anlasmali oldugu alaman servisci geldi bakti sonra 1-2 kere tekrar etti problem yinede o arada ben evden ciktim ne oldu bilmiyorum.
bu iade olayinda biraz daha derine inersek simdiye kadar sadece amazon yapiyormus gibi görünen sorgusuz iade olayini burada her firma yapiyor.
asusun oyuncular icin tasarladigi sözde yüksek performansli en üst pcie wifi kartini aldim performansini begenmedim geri yolladim.
orjinalini 1900 lerde ilk alamanlarin tasarladigi ürüne ismini veren "thermos" markali bir termos aldim kendi hatam yüzünden ürün su sizidiriyor sandim ( cok doldudugunuzda ters cevirince kapagin bölümünde kalan fazla sivi akiyormus aslinda) aldigim firmaya ürünün sizdirdigini söyledim 2 gün icinde yenisini yolladilar. eski ürünü geri yollamak icin ücretsiz posta barcodu yollamadiklarini söyledim ki aslinda kutunun icindeymis sonradan fark ettim önemli olmadigini ürünün bende kalabilcegini söylediler 2 termosum olmustu. bu bahsetigim olaylar gibi bir sürü sey yasanmistir hic biriside öyle büyük firmalar vs degil ürünleri en ucuz buldugum biraz güven veren her hangi bir firmadan sparis veriyorum fakat sorun yasamadim.
uzun lafin özeti olay makarlardan daha cok insanlarin anlayisi ile alakali samsung sony vs bunlarin dagitim servis islerini yapanlar türkiyede bizim insanimiz bunlari yapanlar bizim insanimiz japonyadaki koredeki cekik gözlünün sizin sorunlarinizda haberi bile yoktur. alim gücü yüksek olsa daha ucuza satilabilsin diye 2. kalite malzeme degil 1. kalite malzemeyle üretilmis ürünleri türkiyede satabilirler ozaman bu kadar cok arizali ürün sorunu yasanmazdi dagiticilar servsiciler vs kär edebilmek icin müsterinin sirtina binmezdi belki