teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
22,683
65
Ben o yüzden onları söylemedim. :) Sayın Emmi bulabilir miyiz ki hala marshall anfiyi? :hmm
Var var, ikisi de var.Bende fender vardı,lambalı+rcf hop. Sonradan hopları değiştirmiştim"selection" du sanırım :) hatta muhabbet konusunda bir arkadaşımızı nasıl kandırıp elektriğe çarptırmıştık(fişi ters takınca, zınk :) ) diye anlatmış olmalıyım Tabii cahilce bir olaydı ,o zaman düşünemiyor insan :kiskis
 
Umut Barış Çevrimdışı

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,945
Biraz da ben kafa karıştırayım. 2010'da evlenip ilk arabamız olan Pug 307'i aldıktan sonra her Türk genci gibi ben de bu işlere merak saldım biraz. Baya bir okuyup karaladiktan sonra, Hertz Hsk 165 2 yol component + jbl a604 4 kanal anfi ve Pioneer 8350sd ana ünite ile işe giriştim ama ön kapıdaki orijinal hoparlörlerin kapının metal gövdesine değil de fabrikasyon olarak döşemesine monte olduğunu öğrenince bütün planlarım suya düştü çünkü hoparlör de güçlü olunca titreşim ve zırıltıdan müzik dinlenmiyordu.

Hal böyle olunca pek bir heves kalmadı tabi, önce teybi ve amfiyi sattım. Hoparlörleri bir süre daha bir sonraki aracımda kullanmaya devam ettikten sonra, devamını getiremeyip onları da sattım.

Naçizane tavsiyem, arkadaşınızın da bir audiophile olmadığını varsayaraktan, bu işe kademe kademe girişmeniz olur. Öncelikle kafanızda şablonu, ne yapacağınızı netleştirin, sonra da önce ana ünite, isteniyorsa bass ve anfi. Çünkü sadece ana üniteyi değiştirmek bile seste kayda değer fark yaratabiliyor. Biraz teknik konuşacak olursak, sq (sound quality) sistemlerde piyasada oval veya kayık diye tabir edilen hoparlörler ve pandizota bunları dizmek gibi durumlar pek söz konusu olmaz. Çünkü stereo genişliği ve derinliği yakalamak, enstrüman ve vokal ayrımını iyi yapabilmek için komponent setler, bu amaca çok daha iyi hizmet ediyor. Böylelikle belli frekans aralıklarını arabanın farklı yerlerine yerleştirerek daha çevreleyen ses ve efekt elde edebilirsiniz. Mesela, a sütunundaki tiz sürücüyü iptal edip, kapıdaki ayağa yakın yerdeki mid sürücüsünün yerine de 2, hatta 3 yollu bir koaksiyel bir hoparlör koymak, bütün alt, orta ve üst notaları oradan dinlemek aradığınız müzik zevkini size sunmayacaktır. O yüzden yerleşim çok önemli. Hatta bazı arabalardaki üst donanımda bulunan özel müzik sistemlerine bakarsanız, ön göğsün tam ortasında ve üstünde bir adet merkez hoparlör bile görebilirsiniz. Öyle bir sistemde oradan vokal, kapılardan da diğer enstrüman seslerini alırsınız. Çünkü bir müzik sahnesinde vokalist tam karşınızda söylüyor olmalı.

Eğer arkadaşınız, kapıdaki hoparlorler çalışıyor ve onlardan memnunsa bir sonraki aşama olarak amfi ve bass üzerine kafa yorabilir. Böylelikle sistemde eksik olan alt tonları da ekleyip, o haliyle yetinebilir. O da kesmezse, 2 yol bir komponent set, biraz iyisinden, sanıyorum ki sonuç verecektir.

Ana ünite olarak, eğer navigasyon, carplay veya android auto zorunlu değilse, Pioneer, Alpine veya kenwood'un ikinci el USB, SD ve/veya Bluetooth özellikli çok kaliteli üniteleri mevcut. Double-din ünitelerin ne kadar kaliteli oldukları konusunda yorum yapamayacağım.

Subwoofer ve amfi konusunda, araba hatchback olduğundan, imkan varsa koltuk altı kendinden amfili slim subwooferlar bile (pahalılar ama) düşünülebilir. Bagaj sıkıntısı yoksa 8 inch orta halli bir sub ve buna yetecek bir amfi iş görür diye düşünüyorum. Hatta pandizota ahşap monteleyip subwooferı da ona monte edebilirsiniz. Marka ve model olarak aklımda çok birşey yok ama eskilerden kaldığı kadarıyla (ne kadarı marka veya model olarak Türkiye piyasasında bulunabilir, bilmiyorum) Alpine, Elettromedia grubu (Audison ve Hertz) Cadence, Rockford Fosgate (Punch serisi subları kalitelidir), Kicker (kare subları vardı, sert çalmasıyla bilinirdi), Harman Group (JBL ve Infinity - Reference ve Kappa serisi hâla aklıma gelir), Focal (fazla iyi ve pahalı) ve Morel (Focal'den bir tık daha aşağıda) gibi markalar tercih edebilirsiniz. Tabi bunlardan başka aklıma gelmeyen başka markalarda mevcut.

Ama tüm bunların yanında, iyi bir usta ve kaliteli işçilik, aldığınız ürünlerin hakkını verecektir. Yoksa sizi müzikten soğutabilir. Özellikle hoparlör ve anfi yerleşimi, kabloların en kestirme sekilde ve görünmeyecek, zarar gormeyecek şekilde çekilmesi, doğru uzunluk ve kalınlıkta (awg) kablo kullanması gibi dikkat edilmesi gereken hususlar mevcut.

Söyleyeceklerim kabaca bunlar, şimdiden kolay gelsin...
Arkadaş müzik dinlemeyi sever ama benim gibi odyofil değildir.
Aşırı olmasa da bende biraz odyofillik var. :sirit
Düzen olarak aracın orijinal yerleşimini bozmamak var aklımda.
O yüzden 2 kanal komponent takımları tercih etmeyi düşündüm.
3 kanal tercih etsem, midrange için yer yapmak gerekecek.
Ben daha kolay yolu tercih etmek istedim.

Bir sistemin performansı en zayıf bileşenidir fakat hoparlör kötüyse o sistemi frenleyen en önemli eleman ta kendisidir diye düşünüyorum.
Arkadaşın araca belki fazla iddialı gelecek, tabi bu kişiden kişiye değişir ben mantıklı hareket etmek istiyorum, aşağıdaki seti düşündüm.
2x100 RMS zaten sesi köklese insanı kapalı ortamda araba içinde sağır eder, strese sokar.


Aslında çok detaylı araştırma yapsam, daha nokta atışı sonuçlar elde ederim ama ona da üşeniyorum.
Ki bu işi sevenleri bilir, onu dinle bunu dinle derken kararsızlık sarmalına düşersiniz.
Aynı mevzu televizyon alırken de yaşanıyor.

Bana kalsa 2 veya 4 kanal kaliteli komponent takım bile güzel deneyim yaşatır.
Bas severim, aşırı düzeyde isteyenlerden değilim dengeli ve detaylı severim, ama arkadaş biraz da subwoofer ister diyerek şöyle mantıklı bir ürünü düşündüm;


Hem kendinden amfili, kontrol ünitesi detaylı ve ön konsola kadar gidebiliyor.
Bir de amfide ekstra kanal zorunluluğunu ortadan kaldırıyor.


Henüz amfi ve teyp için bir şey düşünmedim.
Double DIN ikinci el de bakılabilir, arkadaş olmasa da olur derse ben tek DIN alıp geçmeyi düşünürüm.
Bu piyasada deli gibi satılan Android'ler hiç içime sinmiyor.
İş görsün yeter veya çalışmasa da olur mantığıyla üretildikleri için, ses çıkışlarının iyi olduğunu hiç zannetmiyorum.

Sony, Kenwood, Pioneer, Alpine (belki) gibi bir firmadan tek DIN teyp seçmek var aklımda.
Onlar da birbirinden fazla fark yok sanırım.
Aktif subwoofer amfinin aktif çıkışına da takılabiliyor fakat subwoofer çıkışı olan teyp almak daha mantıklı diye düşünüyorum.

Tabi bu iş hoparlörle, amfi ve teyp ile bitmiyor.
Bunun yalıtımı var, ki hiç araştırdığım taraf değil, sadece sosyal medya sağ olsun Morel firmasını keşfetmemi sağladı.
Adamların kapı içine yalıtım malzemesi ürettiklerini görünce epey hayran kalmıştım.
Tabi o malzeme bütçe sarsacak fiyatta mı bakmadım.
Yalıtımdan sonra kablolar, kaliteli yalıtımı iyi akımı taşıyabilecek saflıkta bir kablo kullanmak lazım.
Elektrikçiden 0.75 mm alıp takacak değiliz.
Süslü püslü kutusu olan Çin mallarına da yönlendirmem.

Tabi bunların hepsinden daha önemlisi bu arabanın elektrik sistemini bu sisteme uygun hale nasıl getirebiliriz.
Sigortası, kablosu, kontak kapalıyken aküden harcamaması vs bir sürü şey düşünülmeli.
Ki bence en önemli konu.
O kabloda maliyetten kaçmak arabayı kaybetmeye neden olabilir. Yangın çıkartabilir.

Arkadaş aracı yeni satın alacak, 1-2 ay sonra da bu işe girişebiliriz.
Ben almışken bir kere alınsın diye bu tercihlerde bulundum.
Daha F/P tercihler de yapılabilir.

Gönlüm Focal'den yana ama zalım çok pahalı.

Bir detayı yazmayı unutmuşum, bu hoparlörlerin derinliği kapıya uyacak mı ona da bakmam lazım.
Fabrika çıkışı hoparlör çapını buldum ama derinliğini öğrenemedim.
Alpine'nin slim hoparlörleri de var bu durumlar için fakat zannediyorum ki daha düşük serilerdeydi.

Hertz'i gözüme kestirdim fakat daha çok güç odaklı düşünenler için diye yorumlar gördüm.
Yani güç ile ses kalitesi birbirine orantılı olsun bence daha mantıklı.
Fiyat performans dengesi gibi güç kalite dengesi yakalayabilmek.

Aracım olmadığı için bu işlere girişebilmiş değilim, elektroniğe ve ses sistemlerine; müzik dinlemeye ilgim olduğu için birşeyler yapabiliyorum.
Şu anki ekonomi koşullarında bu işe girişmek daha zor hepimiz biliyoruz.
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
22,683
65
RCF candır.
Tabi ben dış ortamda tercih edilenini görebildim yaş nedeniyle.
Önceden oto ses sistemi ürünleri de yapmışlar demek.
JBL de güzel gümletiyor dış mekanda. :deli1 :sirit
Hoparlör ustaları o ve onun gibilerdir, diğerleri çakma bana göre :hihi ,ama alınır mı alınır tabii,neden alınmasın.Ses olayı bambaşka bir şey :) Hadi bir anımı anlatıp susayım:
Tanıdığım bir sazcı orkestra vardı,tın tın ses çıkıyordu,anlattım anlattım anlamadı arkadaş,bir gün "gel yanımda saz çal ben klavye gör bak" dedim.Geldi ,çift kanal amfi ,hoplar süper.Kadının biri geldi ve arkadaşa ne dedi biliyor musun umut, "bizim düğünde böyle çalmadın ama" :haha1
Sonra paraya kıydı amfiyi ve hoplarını değiştirdi.Tabii şimdilerde 4x4cm lik entegreye her şeyi sığdırıyorlar,adına da amfi diyorlar :) Ben mesela arabadaki müzikten hiç zevk almıyorum ki herşeyi kendim yaptım, diyorum ve konuyu okumaya devam ediyorum :)
 
Umut Barış Çevrimdışı

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,945
Hoparlör ustaları o ve onun gibilerdir, diğerleri çakma bana göre :hihi ,ama alınır mı alınır tabii,neden alınmasın.Ses olayı bambaşka bir şey :) Hadi bir anımı anlatıp susayım:
Tanıdığım bir sazcı orkestra vardı,tın tın ses çıkıyordu,anlattım anlattım anlamadı arkadaş,bir gün "gel yanımda saz çal ben klavye gör bak" dedim.Geldi ,çift kanal amfi ,hoplar süper.Kadının biri geldi ve arkadaşa ne dedi biliyor musun umut, "bizim düğünde böyle çalmadın ama" :haha1
Sonra paraya kıydı amfiyi ve hoplarını değiştirdi.Tabii şimdilerde 4x4cm lik entegreye her şeyi sığdırıyorlar,adına da amfi diyorlar :) Ben mesela arabadaki müzikten hiç zevk almıyorum ki herşeyi kendim yaptım, diyorum ve konuyu okumaya devam ediyorum :)
Evet, şimdilerde o iş iyice ele ayağa düştü.
Ucuz ürünü tercih edenlerin genelde bütçesi olmuyor veya işi hiç bilmiyor.
Bizim burada bir dükkan var, pcb basıp power amfi mixer yapıyor. :sirit

PCB'de serigrafi falan değil bildiğimiz meslek lisesi yöntemi. :kop
Onu alan adam da o dükkanla muhatap oluyor, yandı mı git yaptır.
Yolda mı bıraktı git baktır.
Alan razı veren razı. :sirit
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
22,683
65
Evet, şimdilerde o iş iyice ele ayağa düştü.
Ucuz ürünü tercih edenlerin genelde bütçesi olmuyor veya işi hiç bilmiyor.
Bizim burada bir dükkan var, pcb basıp power amfi mixer yapıyor. :sirit

PCB'de serigrafi falan değil bildiğimiz meslek lisesi yöntemi. :kop
Onu alan adam da o dükkanla muhatap oluyor, yandı mı git yaptır.
Yolda mı bıraktı git baktır.
Alan razı veren razı. :sirit
Ben de yapmıştım,13 kanal mikser+eko+distorsiyon ,burada vardı kısa film, youtubeden :)
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Araç Astra h ise Allah kolaylık versin diyerek başlayayım. Önler 16 veya 16.5 oluyor genellikle derinlik gördüklerim de sorun olmuyor. Arkalar 13 ama ölçmeden sipariş vermenizi tavsiye etmem derinlik kurtarmayabiliyor. On kapıda ayna hizasinda tiwitterlar var. Piyasadan alacağınız herhangi bir set büyük gelecektir. Silikonla falan yapıştırmak gerekiyor. Küçük bir tadilat istiyor. Ayrıca Astra h ön camın orda havalandırmanin önünde tam orta noktada ekstra bir hoparlör daha var paketine göre değişiyor. Boş paket ise kablo oluyor ama yeri boş oluyor. Orijinalde yeri küçük ama camdan yansıyarak güzel bir ambiyans yakalanabiliyor.

Astra h larda en büyük problem orjinal teyip olmayinca kontak elektriği. Çünkü araç can hattından haberleştigi için çoğu yerde +12 sabit var. Kontağa bağlı elektriği ön konsol yakınında iki yerden alabilirsiniz. Biri çakmaklık lambası. Dikkat edin çakmaklık değil. Çünkü orda sabit +12 var. Diğeri de Dörtlü flaşör düğmesinin lambası. Çakmaklık lambası en kolay ama şöyle birşey var. Çakmaklık lambası gelen hat gösterge panelinden geliyor. O yüzden yalnız tetik alın besleme yapmayın. İki arac kamerasi aynı anda besleme yaptığım zaman olmuştu problem olmadı. Ama Aşırı akım çekilirse gösterge paneli sizlere ömür olabilir. Ben daha sonra kamralari çakmaklıkdan besleyip lambadan tetik alan role kullanmıştım. Daha güvenli hissettirdi beni.:cool

Android teyplerin gorduklerimin hiç biri bilindik markaların 1 din olanlarinin verdiği performansı vermiyor. Aşağıdaki Görece piyasada olanlardan daha iyi. Ama yinede bir bilindik markalar gibi değil. Bu arada göz hizasında olması Astra h lara ayrı bir hava katıyor.

AliExpress'te bu muhteşem ürünü buldum. Hemen göz atın! 1.870,87TL 50%OFF | Opel Astra H 2006 -2014 için QSZN araba radyo multimedya Video oynatıcı navigasyon GPS 4G Carplay Android 12 radyo 2K QLED Stereo

Eğer bir 1 din teyp alacak olursanız o zaman da onun için çerçeve almalısınız. Onlarında en büyük handikapı direksiyon tuşları çalışmıyor. Tabi boş paketse zaten direksiyon tuşu yoktur. İkinci büyük handikapı Astra h larda hararet göstergesi yok. Bu yüzden sıcaklık takibi önem arz ediyor. Bunu orjinal teyp üzerinden bir iki tuşa basarak bilgi ekranin dan takip edebiliyorsunuz. Ama 1 din alırsaniz bilgi ekranındaki bu menüyü acamazsiniz. Ayrıca opcom olmazsa bilgi ekranin da görünen tarih ve saati de ayarlayamazsiniz.

Android araca uyumlu ise sıcaklık takibi yapabileceğiniz canbus modül de içerir harareti takip edebilirsiniz. Uyumsuz ise de harici can bus modül alarak alabilirsiniz. Yada Astra h lara uyumlu obd güvenlik modülü var. Onu alip takip edebilirsiniz. O modül bir çok ek özellikte katıyor tavsiye ederim. O modülû alırsanız Teypin ne olduğu farketmez harareti bilgi ekraninda görebilirsiniz. YouTube Astra h obd ek güvenlik modülü yazarsanız tanıtımı çıkar. Birçok ekstra özellik içerir.( Hararet, dijital hız, kadran selamlama, alarm, korna selamlama, follow me home, kilitlenince otomatik cam kaldirma, Amerikan Park vs.. aklıma gelenler) Bunları kesip biçmeden can hattindan haberleserek yapıyor. Benimki de reklam gibi oldu.:clap2


Teyp uyumlu android olursa yukarıdaki gibi veya orjinal teyp yerine oturan uyumlulardan olursa kablo kesmezsiniz. Ama uyumsuz android yada 1 din alırsanız orjinal soketleri kesmeniz lazım.

Hoparlör konusunda tavsiye veremeyeceğim. Çünkü herkesin kulağı farklı beklenti içinde. Ben dinlemeden araç için hoparlör almaya tövbe ettim. Boşa çok param gitti. O kısmı geçiyorum.

Arkadaşlar bahsetmiş ama Astra h larda su alma sorunu oluyor hoparlör değişiminden sonra bunun için naçizane iki tavsiyem var. Birincisi açtığınızda döşemelerin altında şeffaf naylon var. Eğer onda yırtık veya ayrılma varsa ya da siz işlem yaparken ayrılırsa mutlaka onarın açıklık kalmasın. İkincisi hoparlör monte ederken eğer orjinal kasnaklarini attılar ise mutlaka uyumlu kasnak alıp kasnak ile monte edin. Orjinal veya uyumlu farketmez kapıya dönük yüzünü mutlaka izole edin. Silikon baya kullanışlı oluyor bu durumda. Daha önce hoparlör patlamış ve orijinalini degistirmislerse çoğu kasap multimedyaci kasnakları atıyor ve direk kapıya vidaliyor. Bunu yaparsanız su alma problemi yaşamazsınız.

Hazır döşemeler açılmışken kapı içlerine ses izolasyonu yapılırsa tadından yenmez. Sökerken de döşemeye sabit plastik klipsleri tutan parçalar elinizde kalabilir. Sorun değil yapıştırın geçin. Klipslerden kırık varsa yedek parçacılarda uygun fiyata satılıyor.
 
Umut Barış Çevrimdışı

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,945
Araç Astra h ise Allah kolaylık versin diyerek başlayayım. Önler 16 veya 16.5 oluyor genellikle derinlik gördüklerim de sorun olmuyor. Arkalar 13 ama ölçmeden sipariş vermenizi tavsiye etmem derinlik kurtarmayabiliyor. On kapıda ayna hizasinda tiwitterlar var. Piyasadan alacağınız herhangi bir set büyük gelecektir. Silikonla falan yapıştırmak gerekiyor. Küçük bir tadilat istiyor. Ayrıca Astra h ön camın orda havalandırmanin önünde tam orta noktada ekstra bir hoparlör daha var paketine göre değişiyor. Boş paket ise kablo oluyor ama yeri boş oluyor. Orijinalde yeri küçük ama camdan yansıyarak güzel bir ambiyans yakalanabiliyor.

Astra h larda en büyük problem orjinal teyip olmayinca kontak elektriği. Çünkü araç can hattından haberleştigi için çoğu yerde +12 sabit var. Kontağa bağlı elektriği ön konsol yakınında iki yerden alabilirsiniz. Biri çakmaklık lambası. Dikkat edin çakmaklık değil. Çünkü orda sabit +12 var. Diğeri de Dörtlü flaşör düğmesinin lambası. Çakmaklık lambası en kolay ama şöyle birşey var. Çakmaklık lambası gelen hat gösterge panelinden geliyor. O yüzden yalnız tetik alın besleme yapmayın. İki arac kamerasi aynı anda besleme yaptığım zaman olmuştu problem olmadı. Ama Aşırı akım çekilirse gösterge paneli sizlere ömür olabilir. Ben daha sonra kamralari çakmaklıkdan besleyip lambadan tetik alan role kullanmıştım. Daha güvenli hissettirdi beni.:cool

Android teyplerin gorduklerimin hiç biri bilindik markaların 1 din olanlarinin verdiği performansı vermiyor. Aşağıdaki Görece piyasada olanlardan daha iyi. Ama yinede bir bilindik markalar gibi değil. Bu arada göz hizasında olması Astra h lara ayrı bir hava katıyor.

AliExpress'te bu muhteşem ürünü buldum. Hemen göz atın! 1.870,87TL 50%OFF | Opel Astra H 2006 -2014 için QSZN araba radyo multimedya Video oynatıcı navigasyon GPS 4G Carplay Android 12 radyo 2K QLED Stereo

Eğer bir 1 din teyp alacak olursanız o zaman da onun için çerçeve almalısınız. Onlarında en büyük handikapı direksiyon tuşları çalışmıyor. Tabi boş paketse zaten direksiyon tuşu yoktur. İkinci büyük handikapı Astra h larda hararet göstergesi yok. Bu yüzden sıcaklık takibi önem arz ediyor. Bunu orjinal teyp üzerinden bir iki tuşa basarak bilgi ekranin dan takip edebiliyorsunuz. Ama 1 din alırsaniz bilgi ekranındaki bu menüyü acamazsiniz. Ayrıca opcom olmazsa bilgi ekranin da görünen tarih ve saati de ayarlayamazsiniz.

Android araca uyumlu ise sıcaklık takibi yapabileceğiniz canbus modül de içerir harareti takip edebilirsiniz. Uyumsuz ise de harici can bus modül alarak alabilirsiniz. Yada Astra h lara uyumlu obd güvenlik modülü var. Onu alip takip edebilirsiniz. O modül bir çok ek özellikte katıyor tavsiye ederim. O modülû alırsanız Teypin ne olduğu farketmez harareti bilgi ekraninda görebilirsiniz. YouTube Astra h obd ek güvenlik modülü yazarsanız tanıtımı çıkar. Birçok ekstra özellik içerir.( Hararet, dijital hız, kadran selamlama, alarm, korna selamlama, follow me home, kilitlenince otomatik cam kaldirma, Amerikan Park vs.. aklıma gelenler) Bunları kesip biçmeden can hattindan haberleserek yapıyor. Benimki de reklam gibi oldu.:clap2


Teyp uyumlu android olursa yukarıdaki gibi veya orjinal teyp yerine oturan uyumlulardan olursa kablo kesmezsiniz. Ama uyumsuz android yada 1 din alırsanız orjinal soketleri kesmeniz lazım.

Hoparlör konusunda tavsiye veremeyeceğim. Çünkü herkesin kulağı farklı beklenti içinde. Ben dinlemeden araç için hoparlör almaya tövbe ettim. Boşa çok param gitti. O kısmı geçiyorum.

Arkadaşlar bahsetmiş ama Astra h larda su alma sorunu oluyor hoparlör değişiminden sonra bunun için naçizane iki tavsiyem var. Birincisi açtığınızda döşemelerin altında şeffaf naylon var. Eğer onda yırtık veya ayrılma varsa ya da siz işlem yaparken ayrılırsa mutlaka onarın açıklık kalmasın. İkincisi hoparlör monte ederken eğer orjinal kasnaklarini attılar ise mutlaka uyumlu kasnak alıp kasnak ile monte edin. Orjinal veya uyumlu farketmez kapıya dönük yüzünü mutlaka izole edin. Silikon baya kullanışlı oluyor bu durumda. Daha önce hoparlör patlamış ve orijinalini degistirmislerse çoğu kasap multimedyaci kasnakları atıyor ve direk kapıya vidaliyor. Bunu yaparsanız su alma problemi yaşamazsınız.

Hazır döşemeler açılmışken kapı içlerine ses izolasyonu yapılırsa tadından yenmez. Sökerken de döşemeye sabit plastik klipsleri tutan parçalar elinizde kalabilir. Sorun değil yapıştırın geçin. Klipslerden kırık varsa yedek parçacılarda uygun fiyata satılıyor.
Sanki çok matah bir teyp takıyorlarmış gibi bir de CAN bus karıştırıyorlar araya.
Arkadaşa bu yazılanları atacağım. Biraz canı sıkılacak :sirit
O araca bu sistemi düşünen mühendise gel de sövme.
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Sanki çok matah bir teyp takıyorlarmış gibi bir de CAN bus karıştırıyorlar araya.
Arkadaşa bu yazılanları atacağım. Biraz canı sıkılacak :sirit
O araca bu sistemi düşünen mühendise gel de sövme.
O zaman şunu da söyleyeyim. Bence Astra h fiyat segmentinde yol tutuşu ve güvenlik açısından çok güzel bir araç. Eksisi de bana göre yine fiyat segmentindeki muadillerine göre hantal kalıyor motor tipi farketmeksizin. Araç bakımsız ise ikinci elde tüm araçlarda bir sürü sorun yaşanabiliyor.
Bu arada seste orijinal teyp kullanmak isterseniz. Amfi çıkışı bulunmuyor. Bu yüzden amfi bağlamak icin deck çevirici almalısınız. Orjinal teyp de USB girişi bulunmuyor. Bazi modellerde aux girişi var bazılarında yok. Aux girişi olanlara bluetooth modül rahat bağlanabilir. Aux girişi olmayan model ise baglanabilir ama iki Kanal çıkış alırsınız. USB girişi olan orjinal teyp de var. Ama her pakette yok alıp yerine takılabilir. Zor bulunuyor ama piyasada var. Alırken eski araçdan boşandirilmis olmasına dikkat etmek gerekiyor. Yoksa hirsizliga karşı koruma var. Onunda çözümü var ama alış maliyeti artıyor. Genelde Android'e geçiş zaten bu USB Bluetooth gibi özellikler yüzünden oluyor zaten.
 
Umut Barış Çevrimdışı

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,945
O zaman şunu da söyleyeyim. Bence Astra h fiyat segmentinde yol tutuşu ve güvenlik açısından çok güzel bir araç. Eksisi de bana göre yine fiyat segmentindeki muadillerine göre hantal kalıyor motor tipi farketmeksizin. Araç bakımsız ise ikinci elde tüm araçlarda bir sürü sorun yaşanabiliyor.
Bu arada seste orijinal teyp kullanmak isterseniz. Amfi çıkışı bulunmuyor. Bu yüzden amfi bağlamak icin deck çevirici almalısınız. Orjinal teyp de USB girişi bulunmuyor. Bazi modellerde aux girişi var bazılarında yok. Aux girişi olanlara bluetooth modül rahat bağlanabilir. Aux girişi olmayan model ise baglanabilir ama iki Kanal çıkış alırsınız. USB girişi olan orjinal teyp de var. Ama her pakette yok alıp yerine takılabilir. Zor bulunuyor ama piyasada var. Alırken eski araçdan boşandirilmis olmasına dikkat etmek gerekiyor. Yoksa hirsizliga karşı koruma var. Onunda çözümü var ama alış maliyeti artıyor. Genelde Android'e geçiş zaten bu USB Bluetooth gibi özellikler yüzünden oluyor zaten.
Hocam o teyp kullanılacaksa zaten aktif çıkışlardan faydalanılır o sorun değil.
Orijinal radyodan kurtulacağımız kesin.
Aracı kendi tanıdığından yok fiyatına alıyor, sorun yaşayacağını sanmıyorum.
Arkadaş otomotiv mezunu, meraklı biri zaten. Söker takar. :hihi
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,657
40
Hazır konusu açılmışken ben de sizden bir tavsiye almak isterim.

Ön kapılarda Alpine S-S65 var;
  • Güç kontrolü​

    • Tepe Gücü: 240 Watt
    • RMS Gücü: 80 Watt (CTA-2031 Uyumlu)

Woofer Boyutları​

  • Çerçeve 165 mm
  • Montaj Derinliği: 57,7 mm
  • Montaj Yüksekliği: 19,5 mm
  • Mıknatıs: 90.0 mm

Genel​

  • Frekans Aralığı: 70 Hz - 22 kHz
  • Empedans: 4 Ohm
  • Hassasiyet: 88 dB / W

Woofer​

  • Özelleştirilmiş kauçuk çerçeveli CFRP (Karbon Fiberle Güçlendirilmiş Plastik) koni
  • HAMR (Yüksek Genlikli Çoklu Rulo) Surround
  • Büyük 35 mm Ses Bobini
  • Mıknatıs Malzemesi: Ferrit
  • Izgara ayrı satılır:

Tweeter​

  • Tweeter Tipi: 1 "Geniş Aralıklı İpek Kubbe
  • Mıknatıs Malzemesi: Neodimyum

Arka kapılara da Alpine R2-S65 takarsam,
  • Maksimum Tepe Gücü: 300 Watt
  • Maksimum RMS Gücü: 100 Watt
  • Nominal Empedans: 4 Ohm
  • Frekans Tepkisi: 65Hz-40kHz
  • Hassasiyet: 88dB SPL (1W @ 1m)
  • Woofer Montaj Derinliği: 6,3cm
  • Woofer Kesik Çapı: 13,5cm

Amfi olarak Alpine KTA-450 yetersiz kalır mı ?
  • Kanal Başına 2 Ohm, 14.4V (≤1% THD + N): 4 x 45W
  • Kanal Başına 4 Ohm, 14.4V (≤1% THD + N): 4 x 50W
  • Köprülü, 4 Ohm, 14.4V: 2 x 100W
  • DPP (Dinamik Tepe Güç) Güç Değerleri
  • Kanal Başına 2 Ohm, 14.4V (≤1% THD + N): 4 x 100W
  • Kanal Başına 4 Ohm, 14.4V (≤1% THD + N): 4 x 100W
 
Geri
Üst Alt