ocak ayında 6200TL diye bugün 15000TL para iadesi isteyen süzme...

F Çevrimdışı

forcsf

Aktif Üye
10 Şub 2018
53
Kart sahibi nerede 15.000 TL para iadesi istemiş? Kartının muadili ile değiştirilmesini talep ediyor. Artan döviz ve kart fiyatlari nedeniyle alacağı para iadesi zarar etmesine yol açıyor. Ülkemizde hayal olsa da, her zaman tüketici lehine uygulama yapılması gerek. Eğer döviz ve kart fiyatlari düşmüş olsa ve firma/distribütör kart temin edilemiyor diye alım tarihindeki parayı iade etse o zaman iyi niyetlerine inanırdım.
 
M Çevrimdışı

metagu

Aktif Üye
26 Şub 2021
136
Konudaki arkadaş bal gibi mağdurdur.

Infocomm adlı servis tamir edilebilecek şeyleri bilerek tamir etmeyip "onarım süresi aşıldı" bahanesiyle ürünleri alıkoyuyor ve de vatandaşa da değişim raporu başlıklı paçavradan hallice bir kağıt gönderip gidin işinizi satıcıyla halledin diyor. Sorduğunuzda ürün imha için yurtdışına gönderilecek diyorlar tabi inanıp inanmamak sizin iyiniyetinize kalmış.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,611
Sevgili grezimonk grezimonk arkadaşa süzme diyene kadar keşke okuduğunuzu anlasaydınız. :hihi
Bahsi geçen şahsın konuda yazdığına göre kartı arızalanmış ve 2 ay kadar bir süre servisten duruma dair yanıt, çözüm alamamış.
En sonunda servis iade kararı vermiş fakat arkadaşın arızalı kartını da iade edememişler.
2 aydır duruma dair haber vermeyen bir servis var gördüğüm kadarıyla.
Arkadaşın kartı nerede bu bir.
Firma stoklarına mevcut veya muadili sayılabilecek kartları getirtiyorsa neden değişime yanaşmadı bu iki.
Değişime yanaşmadığı gibi neden müşteriye forum kanalı aracılığıyla değişim veya iade kararının servisin inisiyatifinde olduğunu belirtti bu üç.

Açıkçası bir firmayı araştırırken, bir mağduriyet karşısında ne kadar kurumsal davranıp davranmadıklarına bakarım.
Bu firmaya kendimce çok şans vermek istemiş olsam da, bir türlü şans verememiştim.
Amacım karalamak değil, tüketiciyi mağdur etmeyen, sattığı ürünün arkasında durabilen her firmanın gönlümüzde yeri mevcuttur.
Bu firmaya her şans vermek istediğimde aklıma müşterilerin firma hakkındaki şikayetleri ve mağduriyetleri gelir.

Tüketiciye burada düşen pay hakkını aramak elbette ama önce süreci şeffaf biçimde aktarabilmesi ve haklarını net bir şekilde öğrenmesi lazım.
Çünkü satıcı veya servis firma müşterinin bilgisizliğinden faydalanıp durumu yasalar önünde lehine çevirmiş olabilir.

A Adem Helvacı bu konuları benden daha iyi bilir. Ben sadece basit bir tüketiciyim.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Kanunun kestiği parmak acımaz tamiri mümkün değilse misli ile değişimi satıcıyı zora sokuyorsa vs yazıyor fatura bedeli tüketiciye iade edilir satıcının da hakları var kanun değişirse güncel satış fiyatı üzerinden ücret iadesi yapılırsa bu tür sorunların önüne geçilmiş olunur dünyada chip krizi var üretim sıkıntılı bu yüzden stok sorunu var firmalar ellerindeki sınırlı malı dolar kur vs verip zarar etmek istemediği için bedel iadesi yapıyorlar etik değil ama kanunen yapılacak birşey yok
 
grezimonk Çevrimdışı

grezimonk

Süper Üye
21 May 2018
647
Sevgili grezimonk grezimonk arkadaşa süzme diyene kadar keşke okuduğunuzu anlasaydınız. :hihi
Bahsi geçen şahsın konuda yazdığına göre kartı arızalanmış ve 2 ay kadar bir süre servisten duruma dair yanıt, çözüm alamamış.
En sonunda servis iade kararı vermiş fakat arkadaşın arızalı kartını da iade edememişler.
2 aydır duruma dair haber vermeyen bir servis var gördüğüm kadarıyla.
Arkadaşın kartı nerede bu bir.
Firma stoklarına mevcut veya muadili sayılabilecek kartları getirtiyorsa neden değişime yanaşmadı bu iki.
Değişime yanaşmadığı gibi neden müşteriye forum kanalı aracılığıyla değişim veya iade kararının servisin inisiyatifinde olduğunu belirtti bu üç.

Açıkçası bir firmayı araştırırken, bir mağduriyet karşısında ne kadar kurumsal davranıp davranmadıklarına bakarım.
Bu firmaya kendimce çok şans vermek istemiş olsam da, bir türlü şans verememiştim.
Amacım karalamak değil, tüketiciyi mağdur etmeyen, sattığı ürünün arkasında durabilen her firmanın gönlümüzde yeri mevcuttur.
Bu firmaya her şans vermek istediğimde aklıma müşterilerin firma hakkındaki şikayetleri ve mağduriyetleri gelir.

Tüketiciye burada düşen pay hakkını aramak elbette ama önce süreci şeffaf biçimde aktarabilmesi ve haklarını net bir şekilde öğrenmesi lazım.
Çünkü satıcı veya servis firma müşterinin bilgisizliğinden faydalanıp durumu yasalar önünde lehine çevirmiş olabilir.

A Adem Helvacı bu konuları benden daha iyi bilir. Ben sadece basit bir tüketiciyim.
ortada yanlış ne var? arızalı kart onarılamıyor değişimde mümkün değil... para iadesi yapılıyor... 6200TL fiyata almış kur farkından 15000TL para iadesi istiyor tabiki alamaz...
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Konudaki arkadaş bal gibi mağdurdur.

Infocomm adlı servis tamir edilebilecek şeyleri bilerek tamir etmeyip "onarım süresi aşıldı" bahanesiyle ürünleri alıkoyuyor ve de vatandaşa da değişim raporu başlıklı paçavradan hallice bir kağıt gönderip gidin işinizi satıcıyla halledin diyor. Sorduğunuzda ürün imha için yurtdışına gönderilecek diyorlar tabi inanıp inanmamak sizin iyiniyetinize kalmış.
İmha için gitmiyor y. Dışından kimden ithal edildiyse toplu halde oraya iade gönderiliyor
Yerine yenisi geliyor tüketici ödediği parayı iade alıyor aynı ürün 2katı fiyatla tekrar başka müşteriye satılıyor dolaylı yoldan tüketici zarara uğratılıyor
 
The_SreT Çevrimdışı

The_SreT 

TFC Team
18 Kas 2017
4,135
Ne süzmesi, ne soygunu arkadaş ? İlgili sitede ki konuyu açan arkadaş bildiğin mağdur. Adamı kaç aydır mağdur etmişler, adam para iadesi istemiyor zaten, muadiliyle değişim istiyor. Kartı almış 6200 TL'ye kart olmuş 15000 TL, 6200 TL para iadesi alsa aynı kartı nasıl alacak ? Bildiğin mağdur, kartta ortada yok zaten, belki de taktılar kartı bir hazır sisteme sattılar başkasına, adama da 6200 TL iade ederiz büyük kâr yaparız dediler.
 
ramchomania Çevrimdışı

ramchomania 

Süper Üye
8 Mar 2020
2,098
40
Arkadaş süzme falan değil konusunda sonuna kadar haklı başlığı açan arkadaş kendi başına gelse ne yapardı çok merak ediyorum

Konuda penta nın adı geçiyor penta firmaya misli ile ödemiştir veya kartın aynısını vermiştir zaten

Aradaki firma ya kartı almış yada parayı almış üstüne yatmış şimdi arkadaşı uğraştırıyor firmanın yaptığı ticaret ahlağına uymayan bir durum
 
Fair Play Çevrimdışı

Fair Play 

Süper Üye
4 Şub 2021
556
15000 lira istediğini nerde yazmış? Ben mi atladım? Muadil kart istemiş arkadaş.

90larda da buna benzer kur sıçramalarında herkes zarar etti. Ülke krizde. Para iadesini yapalım diyor firmalar yoksa batarlar. Devlet ihalelerinden cezası pahasına çıkan firmalar var. Teknik şartnamedeki bilgisayarlar için verdikleri teklif uçmuş gitmiş firma batsın mı elindeki malı verse yerine koyamayacak bir karar vermek zorunda.

Tabi vatandaş da mağdur. Bunun varacağı yer tüketim iyice azalır. İthalat da azalır.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Yılı geçti diyebilirim şu konuda verdiğim mücadele ile ilgili.

Komisyon her toplandığında ilk işim, heyet üyelerine bu konuda serzenişte bulunmak oluyor zira ülkedeki gizli enflasyon ne yazık ki hesaba katılmadan hazırlanmış bir TKK var ortada.

SSH yetersiz, TKK yetersiz, TBK yetersiz hepsi güncel koşullara göre revize edilmeli.

Aylar sürecek de olsa hukuk yolu ile seçimlik haklarından ÜRÜNÜN AYIPSIZ MİSLİ İLE DEĞİŞİMİ konusunda ısrarcı olursanız ancak o zaman değişim yapılır.

Çok karar yazdım bu yönde, firmalar inanılmaz çakallık yapıyor ve ürün değişimi yerine para iadesi yolunu seçiyorlar.

MALIN AYIPSIZ MİSLİ İLE DEĞİŞİMİ

Tüketicinin seçimlik hakkı konusunda tercih ettiği ne ise, satıcı veya müteselsil sorumlu olan üretici/ithalatçı bu talebi yerine getirmek zorunda.

Bahsi geçen arkadaşa bilgi verin bana ulaşsın, dilekçesini kendi ellerimle yazarım seve seve.. (Daha dün sabaha karşı başka birisi için oturdum bir saat kadar uğraştım ve örnek karar metinleri ile birlikte dilekçe hazırladım yolladım bir televizyon konusunda)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri