Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
ocak ayında 6200TL diye bugün 15000TL para iadesi isteyen süzme...
Yani firma iade tamam der, misliyle değişime tamam der ama buna rağmen tüketici kabul etmiyorum güncel bedelini istiyorum derse belki konuyu açan arkadaşın dediği sıfata layık görülebilir (bence yine böyle bir yakıştırma hoş olmaz).
Adam başlık açıp mağduyetini herkesle paylaşınca ve tepkiler çığ gibi büyüyünce hemen mağduriyet giderildi. 1000 TL fark ile bir üst model verilecek arkadaşa, mağduyet giderildiği için sevindim. Peki bu arkadaş önemli bir forumda başlık açıp, mağduriyetini anlatmasaydı bir sonuca varabilecek miydi ? Hiç sanmıyorum.
Kanunun kestiği parmak acımaz tamiri mümkün değilse misli ile değişimi satıcıyı zora sokuyorsa vs yazıyor fatura bedeli tüketiciye iade edilir satıcının da hakları var kanun değişirse güncel satış fiyatı üzerinden ücret iadesi yapılırsa bu tür sorunların önüne geçilmiş olunur dünyada chip krizi var üretim sıkıntılı bu yüzden stok sorunu var firmalar ellerindeki sınırlı malı dolar kur vs verip zarar etmek istemediği için bedel iadesi yapıyorlar etik değil ama kanunen yapılacak birşey yok
Misli ile yazmasına gerek yok ürün yok stok yok üretimi yok
Parça vs yok bunlar Satıcıyı zora sokuyor olarak yorumlanıyor
Ucu açık yani firma isterse değişim isterse para iadesi yapar.
Mazeret çok ...
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
Kanun’un 11. maddesinde seçimlik haklar düzenlenmiş olup, yazımızın konusu olan “satılan malın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme” seçimlik hakkımızın başında “imkan varsa” ifadesi bulunmaktadır. Bu ifadeden çıkarılacak sonuç, satıcının söz konusu seçimlik hakkı gerçekleştirme imkanının bazı durumlarda bulunamayabileceğidir. Aynı maddenin 3. fıkrasında; “Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir
Misli ile yazmasına gerek yok ürün yok stok yok üretimi yok
Parça vs yok bunlar Satıcıyı zora sokuyor olarak yorumlanıyor
Ucu açık yani firma isterse değişim isterse para iadesi yapar.
Mazeret çok ...
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
Kanun’un 11. maddesinde seçimlik haklar düzenlenmiş olup, yazımızın konusu olan “satılan malın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme” seçimlik hakkımızın başında “imkan varsa” ifadesi bulunmaktadır. Bu ifadeden çıkarılacak sonuç, satıcının söz konusu seçimlik hakkı gerçekleştirme imkanının bazı durumlarda bulunamayabileceğidir. Aynı maddenin 3. fıkrasında; “Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir
Pek de tüketiciyi koruma kanunu olmuyor. O ürünü TL ile alsan da dolar bazında alıyorsun. 1000 dolarsa yine 1000 dolar. Dövizin artışını fırsat bilip 500 dolara gelen iade pek de hak gibi durmuyor.
Velhasıl millet gidin başka ülkede yaşayın. Fiyatların değişmediği ve haklarınızın gerçekten savunulduğu en az 40 ülke var. Türkiye bunlardan biri değil.
Pek de tüketiciyi koruma kanunu olmuyor. O ürünü TL ile alsan da dolar bazında alıyorsun. 1000 dolarsa yine 1000 dolar. Dövizin artışını fırsat bilip 500 dolara gelen iade pek de hak gibi durmuyor.
Velhasıl millet gidin başka ülkede yaşayın. Fiyatların değişmediği ve haklarınızın gerçekten savunulduğu en az 40 ülke var. Türkiye bunlardan biri değil.
Bizde önce parası olan adama göre yasa çıkıyor
Tüketici'ye kemik atarlar sadece al paranı otur aşağıya
6 ay geçmiş sen mağdursun kime ne yaptırım yok..
Kimse 6000 liralık mala 15000 istemiyor. 850 dolarlık mala 850 dolarlık işlem istiyor. İster 850 dolarlık başka mal, isterse 850 dolar iade. Hatta 1000 dolarlık mal verin, farkı vereyim bile demiş. Bilgisayar parçalarında her bir halt dolar üzerinden hesaplanır. Satarken dolarla sorun çıkınca TL ile. Bu olacak iş değil. Adam 850 doları paşa paşa ödemiş mi ödemiş. Satan da mis gibi almış. Sorun çıktığında da o birim üzerinden iş göreceksin. Kimse satıcıyı aldığı 850 dolar karşılığını TL de tut diye zorlamadı. Ve hiçbir satıcı 6 ay önce 6000 olan ve elinde kalan mala bugün müşteri çıkınca 6000 TL demez güncel kurdan hesaplar. Ha düşerse 6000 der de 6500 olsa 6500 ü yapıştırır. Bu satıcıya gelince hak oluyor da müşteriye gelince mi süzmelik oluyor.
Kimse 6000 liralık mala 15000 istemiyor. 850 dolarlık mala 850 dolarlık işlem istiyor. İster 850 dolarlık başka mal, isterse 850 dolar iade. Hatta 1000 dolarlık mal verin, farkı vereyim bile demiş. Bilgisayar parçalarında her bir halt dolar üzerinden hesaplanır. Satarken dolarla sorun çıkınca TL ile. Bu olacak iş değil. Adam 850 doları paşa paşa ödemiş mi ödemiş. Satan da mis gibi almış. Sorun çıktığında da o birim üzerinden iş göreceksin. Kimse satıcıyı aldığı 850 dolar karşılığını TL de tut diye zorlamadı. Ve hiçbir satıcı 6 ay önce 6000 olan ve elinde kalan mala bugün müşteri çıkınca 6000 TL demez güncel kurdan hesaplar. Ha düşerse 6000 der de 6500 olsa 6500 ü yapıştırır. Bu satıcıya gelince hak oluyor da müşteriye gelince mi süzmelik oluyor.
Misli ile yazmasına gerek yok ürün yok stok yok üretimi yok
Parça vs yok bunlar Satıcıyı zora sokuyor olarak yorumlanıyor
Ucu açık yani firma isterse değişim isterse para iadesi yapar.
Mazeret çok ...
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
Kanun’un 11. maddesinde seçimlik haklar düzenlenmiş olup, yazımızın konusu olan “satılan malın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme” seçimlik hakkımızın başında “imkan varsa” ifadesi bulunmaktadır. Bu ifadeden çıkarılacak sonuç, satıcının söz konusu seçimlik hakkı gerçekleştirme imkanının bazı durumlarda bulunamayabileceğidir. Aynı maddenin 3. fıkrasında; “Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir
Yani mesela ayakkabı üreten bir fabrika değişip mouse pad üretmeye başlamışsa, o zaman stok üretim falan yok diyebiliriz elbette ve misli ile değişim talep etsek de bu fiilen imkansızdır.
Ama konu "ekran kartı" ise, aynı (veya daha yüksek) güçte ve özelliklerde bir ekran kartı satışına / ithalatına / üretimine devam ediyorsa, "stok yok ürün yok" arkasına saklanılamaz. Burada kararı verecek olan mahkemedir. Satıcı değil. Bunu atlamamak lazım.
Aslında Adem Helvacı Bey'in bu konudaki görüşünü merak ediyorum. (Evet Üstat, Youtube'dan geldim ve foruma üye oldum)