ocak ayında 6200TL diye bugün 15000TL para iadesi isteyen süzme... | Sayfa 2 | Tavsiye Forumu

ocak ayında 6200TL diye bugün 15000TL para iadesi isteyen süzme...

grezimonk

Bronz Üye
Katılım
21 May 2018
Mesajlar
117
15000 lira istediğini nerde yazmış? Ben mi atladım? Muadil kart istemiş arkadaş.

90larda da buna benzer kur sıçramalarında herkes zarar etti. Ülke krizde. Para iadesini yapalım diyor firmalar yoksa batarlar. Devlet ihalelerinden cezası pahasına çıkan firmalar var. Teknik şartnamedeki bilgisayarlar için verdikleri teklif uçmuş gitmiş firma batsın mı elindeki malı verse yerine koyamayacak bir karar vermek zorunda.

Tabi vatandaş da mağdur. Bunun varacağı yer tüketim iyice azalır. İthalat da azalır.
Özet olarak Asus Infocomm yetkili servisi ekran kartımı çaldı ve @QP Bilişim ellerinde kart olmasına rağmen bozulan ekran kartımı değiştirmeyi red ederek, piyasası şuan en az 15 Bin TL olan ekran kartıma 6200 TL iade etmeye çalışıyor
bence amaç o... aylar önce ucuza almış arızada kur uçunca fark uçmuş... bu senin şansızlığın... adamlar para iadesini $ olarak yapsa çok memnun olacak sanki...
 

Umut Barış 

Sadece Forum
Yönetici
Süper Moderatör
Katılım
23 Kas 2017
Mesajlar
15,641
ortada yanlış ne var? arızalı kart onarılamıyor değişimde mümkün değil... para iadesi yapılıyor... 6200TL fiyata almış kur farkından 15000TL para iadesi istiyor tabiki alamaz...
Değişim nasıl mümkün değil işte onu anlamaya çalışıyoruz.
Adam diyor ki, bu kartı sistemlere takıp satıyorsun, 1 tane neden bana vermiyorsunuz diyor.

6200 TL'ye aldığı kart için 15.000 iade beklemesi garip ama ücret iadesinde ısrarcı değil.
O kadar sisteme takıp satıyorsunuz 1 tane dahi ayıracak stoğunuz nasıl olmaz diyor.

Yani aynı kartın yenisi ile değişime de olur veriyor arkadaş ama firma yanaşmıyor işine gelmiyor çünkü.
Neden MSRP arttı çünkü. Yani piyasaya çıkış fiyatı.

Burada sorumlu olan bence satıcı firma.
Topu servise atıp daha sonra ücret iadesi ile müşteri mağduriyeti gideriyormuş taklidi yapmanın anlamı yok.

Aslında tüketici kanunları revize edilse, böyle durumları da gözetecek yasalar çıkarılmalı.

Yani malın piyasada olup olmaması tüketicinin sorunu olamaz.
Öyle olsa zaten büyük toptancıları, tedarikçileri, fabrikaları müşteri kendisi arar.
Ne gerek var Ahmet'in Mehmet'in ağız kokusunu çekmeye değil mi? :hihi

Adam sonuçta ekran kartına muhtaç, ya altıyla ya üstüyle değişeceksin başka yolu yok.
1 tane kart verirken bile eli titriyorsa hakikaten ticaret yapmasınlar, çünkü batmaya elverişliler demek ki. :kiskis
Bu tip firmaları çevirmek için gereken sermaye milyon TL düzeylerinde iken, 1 tane ekran kartının toptan fiyattan maliyeti sizi sarsıyorsa o ticaret için verilen çaba boşuna derim. Çekilen strese değmez. Batmak 1 pamuk ipliğine bağlı demek ki. Ama bence öyle değil. :coskun

6200 liraya kart bulur ama dengi olmayacağı kesin.
Sonuçta müşteri sıfır ürün almış, sorunsuzluk beklemesi hakkı.

Bir hevesle, belki de zorlanarak aldığınız bir üründe siz de bunu yaşayın o zaman adamın yaşadıklarını anlarsınız.
MSRP artışı, güncel kur farkı elbette 15.000 TL ücret iadesi almasını gerektirmez, kesilen fatura belli ama müşteri ürünün dengi ile değiştirilmesine zaten razı.

Sıkıntı, satıcı firmanın sorumluluk kabul etmemesinde. Ürünü satarken iyi ama. :hihi
 

yeninoob 

Aktif Üye
Katılım
4 Şub 2021
Mesajlar
68
Yaş
41
Bu tarz elektronik ithalatı yapan firmalar arızalı ürünleri üreticiye gönderip tamir/revize ettirip yerine sıfır ürünü garanti/anlaşma kapsamında alabiliyorlar mı bilginiz var mı süreç nasıl işliyor?

Böyle bir durum varsa (3 ay bile olsa yeni ürünü tedarik etmeleri) müşteri beklemeyi tercih edebilir. Sonuçta bu durumda maddi bir kayıptan ziyade 2 taraf içinde süre kaybı olur.

Heralde böyle bir yasal düzenleme de yok. İthalatçı diyorsa ver parasını biz garantiden yenisini alır daha pahalıya satarız oh mis. O zaman vatandaş olarak baya mağduruz. Bavul ticareti loading.

Burdan aklıma takılan bir diğer soru o zaman şöyle; zamanında Amerika'dan aldığım çoğu ürünü çok uzun yıllar kullandım. Aynı ürünlerin aynı marka modeli TR'den aldım ömürleri çok olmadı. (Traş makinesi, bir adet ekran kartı, laptop, fotoğraf makinesi vb ürünler). Sizce gelişmiş ülkelere giden ürünler daha mı kaliteli? (Aynı marka model ve üretici) Not: Eskiden daha kaliteli üretiyorlardı diyebilirsiniz ona katılıyorum. US'den aldığım Toshiba laptopımı bir okula bağışladım tanktı tank.

Bunu soruyorum çünkü eğer garanti işi TR'de böyle ise yurtdışından bir şekilde ürün almak daha mantıklı. Zaten garanti yok hükmünde gibi burda.
 

Umut Barış 

Sadece Forum
Yönetici
Süper Moderatör
Katılım
23 Kas 2017
Mesajlar
15,641
Burdan aklıma takılan bir diğer soru o zaman şöyle; zamanında Amerika'dan aldığım çoğu ürünü çok uzun yıllar kullandım. Aynı ürünlerin aynı marka modeli TR'den aldım ömürleri çok olmadı. (Traş makinesi, bir adet ekran kartı, laptop, fotoğraf makinesi vb ürünler). Sizce gelişmiş ülkelere giden ürünler daha mı kaliteli? (Aynı marka model ve üretici) Not: Eskiden daha kaliteli üretiyorlardı diyebilirsiniz ona katılıyorum. US'den aldığım Toshiba laptopımı bir okula bağışladım tanktı tank.
Üretici isterse yapabilir böyle bir şey. Maliyet bahanesiyle.
 

yeninoob 

Aktif Üye
Katılım
4 Şub 2021
Mesajlar
68
Yaş
41
Üretici isterse yapabilir böyle bir şey. Maliyet bahanesiyle.

Bir de orda garanti şartları üretici aleyhine daha ağırdı. Açma kapama tuşundan çıt sesi geliyor diye arkadaşımın dell laptopını evinden alıp bir tık daha iyi özellikli olanı bırakmıştı servis.

Böyle olunca dedim acaba mecbur daha kaliteli mi yapıyorlar diye.

Bu arada bestbuydaki çocuk getirin laptopı bırakın hemen sıfırını verelim demişti. 😅 inceleme de yapmıyorlardı bu arada beyan usulü. Ey gidi günler
 

Umut Barış 

Sadece Forum
Yönetici
Süper Moderatör
Katılım
23 Kas 2017
Mesajlar
15,641
kartı getiren şirket servis işini yapmıyor mu? onlar niye ortada yok?...
Distirbütör kimse o veya anlaştığı servis yapar bu işi.
Falanca bilgisayar kart getirtmez, kendisi distribütör değilse.
ASUS'un distribütörü kim bilmiyorum.
Bazen ürün gruplarında bile fark edebiliyor.
Atıyorum bilgisayar bileşenlerine bakan servis ile çevre birimlerine bakan servis farklı olabiliyor.
Distribütör getirtiği maldan sorumlu sonuçta.
Burada uyanıklık satıcı ve serviste.
 

Puzik

Bronz Üye
Katılım
9 Ara 2020
Mesajlar
397
Olayın hukuksal boyutunu kenara bırakıyorum (ayıpsız misliyle değişim olmak zorunda diye biliyorum) insani olarak mal almışsınız, malı getiren yada satan onaramamış ve fatura rakamından size iade yapıyor yani siz üretici yada malı getiren firma yüzünden aradaki fark kadar zarar edeceksiniz,hak mı reva mı? Kaç kişi o firmalar kadar zengin? Çoğumuz zorluklarla elektronik alıyoruz. Firma niye zarar etsin, sözleşmesini ona göre yapsın,ülkemizdeki maddelere göre onarılamazsa ayıpsız misliyle değişim yaparım farkıda bize ödemek zorundasınız diye sözleşme yapsın. Neden ezilen tüketici olmak zorunda? Bazı yorumları okurkan gözlerimden kan aktı resmen,üzüldüm!
 
Son düzenleme:

Umut Barış 

Sadece Forum
Yönetici
Süper Moderatör
Katılım
23 Kas 2017
Mesajlar
15,641
Olayın hukuksal boyutunu kenara bırakıyorum (ayıpsız misliyle değişim olmak zorunda diye biliyorum) insani olarak mal almışsınız, malı getiren yada satan onaramamış ve fatura rakamından size iade yapıyor yani siz üretici yada malı getiren firma yüzünden aradaki fark kadar zarar edeceksiniz,hak mı reva mı? Kaç kişi o firmalar kadar zengin? Çoğumuz zorluklarla elektronik alıyoruz. Firma niye zarar etsin, sözleşmesini ona göre yapsın,ülkemizdeki maddelere göre onarılamazsa ayıpsız misliyle değişim yaparım farkıda bize ödemek zorundasınız diye sözleşme yapsın. Neden ezilen tüketici olmak zorunda? Bazı yorumları okurkan gözlerimden kan aktı resmen,üzüldüm!
İadeye yanaşmaları zaten iyi niyetli olduklarından değil ki. :hihi
 

Puzik

Bronz Üye
Katılım
9 Ara 2020
Mesajlar
397
İadeye yanaşmaları zaten iyi niyetli olduklarından değil ki. :hihi
Yani firma iade tamam der, misliyle değişime tamam der ama buna rağmen tüketici kabul etmiyorum güncel bedelini istiyorum derse belki konuyu açan arkadaşın dediği sıfata layık görülebilir (bence yine böyle bir yakıştırma hoş olmaz).
 

hareketliperde 

Bronz Üye
Katılım
17 Ara 2019
Mesajlar
228
Yaş
32
bu f

gerçek mağdur bu konuda... bi bakın...
2 ARKADAşın durumu da aynı. firmalar ikisine de zorla iade yapmaya çalışıyor. hatta birine yapmış. benim gözümde hiçbir farkları yok. bu iki arkadaşa da yeni ürünleri teslim edilmeli
 

TeyesCC3 

Bronz Üye
Katılım
31 May 2018
Mesajlar
442
DH konuyu açan arkadaş sorun çözüldü. Asus TUF RTX 3060 Tİ ile değişim olacak diye yazmış açıkçası onun adına sevindim aynı durumda ben olsam para iadesi yerine birebir aynı kart değişimi isterdim
 

The_SreT 

Süper Üye
Katılım
18 Kas 2017
Mesajlar
2,316
DH konuyu açan arkadaş sorun çözüldü. Asus TUF RTX 3060 Tİ ile değişim olacak diye yazmış açıkçası onun adına sevindim aynı durumda ben olsam para iadesi yerine birebir aynı kart değişimi isterdim
Adam başlık açıp mağduyetini herkesle paylaşınca ve tepkiler çığ gibi büyüyünce hemen mağduriyet giderildi. 1000 TL fark ile bir üst model verilecek arkadaşa, mağduyet giderildiği için sevindim. Peki bu arkadaş önemli bir forumda başlık açıp, mağduriyetini anlatmasaydı bir sonuca varabilecek miydi ? Hiç sanmıyorum.
 

Benzer konular

Üst