Elinizdeki delil nitelikli görseller ile bir dilekçe yazıp hakem heyetine konuyu aktarın ve dosya sonuçlanana kadar ürünü kullanmaya devam edin.
Dilekçenizde şu aşağıdaki hususu dile getirmeyi unutmayın.
adem hocam dün yolladım başvuruyu,
ben iadeden sonra yine ma elektronikten alacaktım ürünü fakat servis o kadar lakayt o kadar terbiyesiz biri ki bir daha ürün alırsam gene bu adamla muhatap olmak zorunda kalacağım, sırf bu nedenle servisle bir daha muhatap olmamak adına ürünü almayı düşünmüyorum. zaten asıl sorun servisin ölü piksel var diye rapor yazmayı reddetmesi, a101 iade almayı kabul ediyor ama rapor olması gerek diyor. servis ise yazmam deyip geçiyor ma alektronik zaten umursamadı(kendi servislerine söz geçiremediklerine inanmamızı bekliyorlar sanırım adamın tavrına bakılırsa yukarıdakilerin kesin emri var) o nedenle fotoğrafları ekledim, servise yazdıklarımı gösteren whatsapp goruntulerı var a101 ile yapılan mailleşmeler, fatura ve lazım olursa diye yapılan bütün görüşmelerin ses kaydı mevcut, eve gelen servisin konuşmaları dahil. ma elektronik vs bilmezdim ben hatta bu tv markalarının hepsini sizin sayenizde tanıdık. ma elektronik sayenizde çok olumlu bir algı oluşturmuştu ama böyle iş bilmez iki üç personel yüzünden bir çuval inciri berbat ediyorlar. ben tv den memnundum fakat bu servisle muhatap olmak istemediğim için başka alternatiflere bakacağım.
şu şekilde yazdım hakem heyetine, a101 müşteri hizmetlerinede bildirdim durumu;
12 temmuz 2022 günü a101.com.tr den satın aldığım mehmet atmaca elektronik a.ş. üretimi
NORDMENDE NM58351 58"UHD ANDROID LED TV'nin teslimatı 16 temmuz 2022 cumartesi
günü horoz lojistik tarafından tarafıma yapıldı. ürünün kutu açılımını kameraya çekerek ben yaptım,
görüntüler tv açılana kadar elimde mevcuttur. Bu noktaya kadar tv de her hangi bir sorun çıkmadı, cihaz
çalışıyordu. Daha sonra cihazın sağ üst tarafından bulutumsu bir iz olduğunu fark ettim. Cumartesi günü
olduğu için mehmet atmaca elektronik aş. müşteri hizmetlerine ulaşamadım. İnternette bu konuya dair
kurulmuş web forumlarında Görüntüdeki bulutumsu şeyin led ışık sızması ya da ölü piksel olabileceği
söylendi, pazartesi günü normende'nin bornova yetkili servisini aradım durumu anlatıp bana vermiş
olduğu whatsapp numarasına videoyu yolladım. Sonrasın da a101 müşteri hizmetlerini aradım ve
durumu onlarada izah ettim kayıt açtılar ve servisi çağırmamı servisin sorunlu olan konu hakkında tespit
ve arıza tutanağı tutması gerektiğini başka türlü cayma hakkımdan ya da ürün değişimi gibi haklarımdan
faydalanmamın mümkün olmadığını söylediler. 14 gün içinde bu hakkımın olduğunu ürünün yapısal bir
soruna sahip olduğunu ve memnun olmadığımı söylediğim halde yapacak bir şey olmadığını yetkili
servis tutanağı olmazsa ürünü almayacaklarını söylediler. bu konuşma 18 temmuz saat 12:07 de
08508082101 nolu a101 müşteri hizmetleri numarasıyla 13 dakika 45 saniye sürmüş. sonuç olarak
servisle bu konuyu görüşmem gerektiğine ikna edildim, zaten süreçte bu şekilde işliyor.
aynı gün saat 12:21 de normende bornova yetkili servisi olan esen elektrik ile görüştüm durumu anlattım,
bana geleceğini ve bakacağını söyledi. Çarşamba gününe kadar defalarca aramak zorunda kaldım
servisin gelmesi için çarşamba akşam üzeri evime geldi. tv ye baktı bunda "bir tane ölü piksel var
bundan bir şey olmaz 5 adete kadar ölü pksel sorun değil" dedi. bende 1 tane de olsa ürüne 5700 lira
verdiğimi ürünün ayıplı mal olduğunu a101 'in iade almak için servis tutanağı istediğini, ölü piksel
sorunuyla alakalı tutanak tutmasını ve durum tespiti yapmasını istedim. hayır yapamam dedi. neden diye
sordum mehmet atmaca elektronik tarafından baskıya uğradığını bu sebeple onlarla görüşmeden böyle
bir tutanak yazamayacağını söyledi. bende herkesi topu birbirine atıp kenara çekildiğini tüketci olarak ne
suçum olduğunu anlatıken elimden bir şey gelmez fabrika ile görüştükten sonra size haber veririm dedi,
bu dilekçeyi yazmadan evvel gün içinde arayıp sonucu sorduğum halde, görüşemediğini söyleyip beni
geçiştirdi.
a101 müşteri hizmetleri şikayetime konu dosyayı kendilerine servis tutanağı vermediğimi söyleyip
kapattılar. daha sonra a101 müşteri hizmetlerini aradığımda servisle alakaları olmadığını o tutanak
olmadan iade almayacaklarını servis tutanak tutmuyorsa mehmet atmaca elektronikle görüşmemi
söylediler. bende ürünü a101 den aldığımı kendilerinin mehmet atmaca elektronikle iletişime geçip
servisin tutanak tutmasını sağlamalarını söyledim. böyle bir şey yapamayacaklarını konunun kendileriyle
alakaları olmadığını söyleyip ilgilenmediler. ürünün ekranı black screen denilen uygulama ile
karartıldığında birden fazla ölü piksel olduğu görülüyor ancak normende'nin bornova servisi "ben bir
tane ölü piksel gördüm başka bir şey yok" diyerek inkar ediyor durumu. mehmet atmaca eektronik
müşteri hizmetlerine servislerinin tutanak tutmayı reddettiğini söylüyorum bizlik bir şey yok servisle
görüşün" diyor.
"sizin şirket olarak bu tip raporlar vermemeniz için baskı yaptığınızı söylüyor" diyorum
"baskı var dediyse o raporu yazamaz elbette" diyor. "benim durumum ne olacak rapor olmadan a101
cihazı geri almıyor" diyorum
"bilmiyorum bizlik bir durum yok" diyorlar.
ekdeki gmail ile a101 müşteri hizmetlerine yolladığım pdf belgesinde cihazın ekranındaki ölü pikselleri
görebilirsiniz.
ben bu insanlara güvenmediğim için servisin eve geldiği andan itibaren konuşmalarımızı ses kaydına
aldım başka türlü kanıtlama şansım yok çünkü servis whatsapp yazışmalarında kesinlikle cevap vermiyor
görüş belirtmiyor kanıt olacak en ufak bir şey bırakmıyor , eğer ben böyle bir şey demedim derse ses
kaydında konuyla alakalı her söylediği mevcuttur.
ölü piksel nedeniyle satın alınan tv'nin bedel iadesi konusunda yargıtay 13. Hukuk Dairesi 2013/1750
E., 2013/10680 K. no lu kararınında dikkate alınmasını rica ediyorum.
Tüm bu durumlar göz önüne alınarak; ürünün şahsıma teslim edilmesi sonrası kusur tespiti ile hem
üretici hemde satıcı şirketlere durumu arz etmiş olmama rağmen, her iki şirketinde konuyu kendilerinin
dışında görerek mağduriyetimi giderme yoluna gitmedikleri için cihazımın bedel iadesinin, güncel kur ve
ekonomik şartlar nedeniyle tv fiyatlarınında hızla artabileceği göz önüne alınarak ivedilikle yapılmasını
arz ederim.
BEDEL İADESİNİ İÇEREN SÖZLEŞMEDEN DÖNME