Migros Sipariş İptali

Y Çevrimdışı

yazilimcionline

Yeni Üye
2 Eki 2018
39
37
Migros dava açarsa 15gün içinde haberimiz de olmaz bu bürokrasi ile. Firmaya tebligat gidiyor da kullanıcıya niye gelmiyor anlamıyorum.

Zaten migros herkese dava açmaya başlamış. Ürünü alabilen yok. Başvurmadan önce herkes bi gaz veriyor ovv voyy hakkın bu senin diyor. Sonra herkes kayboluyor. Yardımcı olan yok. Gidip avukata başvuracaz mecbur. Kaybedersek de hem kendi avukatımızın hem de karşının ücretini ödeyeceğiz. Davayı kazanan biri olsa emsal olarak gösterecem de. Migros dava açarsa, şikayetimden vaz geçme oluyorsa o yolu seçerim muhtemelen. Kimseden hayır yok çünkü, benim de uğraşacak gücüm yok. Başlarım böyle işe :)
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Migros dava açarsa 15gün içinde haberimiz de olmaz bu bürokrasi ile. Firmaya tebligat gidiyor da kullanıcıya niye gelmiyor anlamıyorum.

Zaten migros herkese dava açmaya başlamış. Ürünü alabilen yok. Başvurmadan önce herkes bi gaz veriyor ovv voyy hakkın bu senin diyor. Sonra herkes kayboluyor. Yardımcı olan yok. Gidip avukata başvuracaz mecbur. Kaybedersek de hem kendi avukatımızın hem de karşının ücretini ödeyeceğiz. Davayı kazanan biri olsa emsal olarak gösterecem de. Migros dava açarsa, şikayetimden vaz geçme oluyorsa o yolu seçerim muhtemelen. Kimseden hayır yok çünkü, benim de uğraşacak gücüm yok. Başlarım böyle işe :)
Mağdur çok hocam herkes şikayetçi olmadığı hakkını, aramadığı için bunlar böyle yüzsüz olabiliyor.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Migros dava açarsa 15gün içinde haberimiz de olmaz bu bürokrasi ile. Firmaya tebligat gidiyor da kullanıcıya niye gelmiyor anlamıyorum.

Zaten migros herkese dava açmaya başlamış. Ürünü alabilen yok. Başvurmadan önce herkes bi gaz veriyor ovv voyy hakkın bu senin diyor. Sonra herkes kayboluyor. Yardımcı olan yok. Gidip avukata başvuracaz mecbur. Kaybedersek de hem kendi avukatımızın hem de karşının ücretini ödeyeceğiz. Davayı kazanan biri olsa emsal olarak gösterecem de. Migros dava açarsa, şikayetimden vaz geçme oluyorsa o yolu seçerim muhtemelen. Kimseden hayır yok çünkü, benim de uğraşacak gücüm yok. Başlarım böyle işe :)
Hakem heyeti süreci yıldıran bir süreç ve elbette ki firmalar kasıtlı tercih ediyor bu yolu.
Yaptırım yok, yaptırım yok ise meydan boş demektir, meydan boş olunca da herkes istediği gibi at koşturuyor.
Sitemlerinin adresinde ben mi varım bilemiyorum ama buraya yazamadımsa dahi arka planda çok ciddi mücadeleler yürütüyoruz biz, sadece attığımız her adımın reklamını yapmıyoruz çünkü amacımız şov yapmak değil, maksat vatandaşın bu sorunlarını resmi bir kanaldan Devlete duyurabilmiş olalım.

Heyet sonrası konu mahkemeye taşındığında (ki bu şekilde oluyor) tüketici kaybederse ne olur kısmında her alanda olduğu gibi hukuk alanında da farklı sesler çıkıyor. Bir Avukat ''Tüketici kaybederse bedeller üstüne yüklenir'' derken diğer bir Avukat ise ''Sadece dosya masrafını öder'' diyor.

Yine de ben bildiğimi yazayım. Yapılan son düzenlemeleri takiben artık nisbi ücret anlamında mevcut avukatlık giderinin %12 si ödeniyor.

Bizim Heyette dahi özellikle elektirk dağıtım şirketlerindeki tüketici taleplrinde ''Biz haklı buluruz ama mahkemeye taşır firma, tüketici gereksiz bedel öder'' diyerek dosyayı baştan reddetme gibi bir yaklaşım vardı mesela. Uzun mücadeleler sonucu vatandaşın hakkını yine de biz verelim, mahkeme sürecinde kısmen ödenecek bir masraf için komple haklarını kaybetmesin dedik ve nihayet artık tüketici lehine daha çok çıkıyor dosyalar.
 
Y Çevrimdışı

yazilimcionline

Yeni Üye
2 Eki 2018
39
37
Hakem heyeti süreci yıldıran bir süreç ve elbette ki firmalar kasıtlı tercih ediyor bu yolu.
Yaptırım yok, yaptırım yok ise meydan boş demektir, meydan boş olunca da herkes istediği gibi at koşturuyor.
Sitemlerinin adresinde ben mi varım bilemiyorum ama buraya yazamadımsa dahi arka planda çok ciddi mücadeleler yürütüyoruz biz, sadece attığımız her adımın reklamını yapmıyoruz çünkü amacımız şov yapmak değil, maksat vatandaşın bu sorunlarını resmi bir kanaldan Devlete duyurabilmiş olalım.

Heyet sonrası konu mahkemeye taşındığında (ki bu şekilde oluyor) tüketici kaybederse ne olur kısmında her alanda olduğu gibi hukuk alanında da farklı sesler çıkıyor. Bir Avukat ''Tüketici kaybederse bedeller üstüne yüklenir'' derken diğer bir Avukat ise ''Sadece dosya masrafını öder'' diyor.

Yine de ben bildiğimi yazayım. Yapılan son düzenlemeleri takiben artık nisbi ücret anlamında mevcut avukatlık giderinin %12 si ödeniyor.

Bizim Heyette dahi özellikle elektirk dağıtım şirketlerindeki tüketici taleplrinde ''Biz haklı buluruz ama mahkemeye taşır firma, tüketici gereksiz bedel öder'' diyerek dosyayı baştan reddetme gibi bir yaklaşım vardı mesela. Uzun mücadeleler sonucu vatandaşın hakkını yine de biz verelim, mahkeme sürecinde kısmen ödenecek bir masraf için komple haklarını kaybetmesin dedik ve nihayet artık tüketici lehine daha çok çıkıyor dosyalar.

Yok Adem Abi sana bir şey demiyorum yanlış anlama bir tanesin sen:cak ben genel olarak konuştum. Bizim diğer turuncu forumda çok gaza getiren oldu da. Şimdi soruyoruz ben bilmem diyorlar :kiskis


Vallahi dediğim gibi uğraşmazdım Adem Abi, hiç THH'ne de gitmedim bu zamana kadar ama artık canıma tak etti. Şimdi de biraz olsun pişmanlık var içimde ne olacağına dair. Migrosun işlerine kılım zaten, geçmişte mağazada kafama kocaman cam kapı düştü, müşteriler yardımıma geldi de mağaza müdürü ve çalışanlar bir şey yapmamıştı, Raf fiyatları hep yanlış çıkardı. Şikayet ettim 2 kere, çözülmeyince şikayetvar a yazdım. Mağazadan aradılar direkt niye şikayet ediyorsunuz diye :) Gerekçe de rakip firmalar fiyatları değiştiriyormuş :) Bu yıllardır çözülmedi gitti halen aynı sorumsuzluğu yapıyorlar.

En son olanda bu ve artık canıma tak etti :)

Adem abi peki bu hususta, eğer karar lehime çıkmışsa ne yapmamı tavsiye edersin ? Migrosun dava açmasını mı bekleyeyim yoksa icra yoluna mı başvurayım direkt. Ya da dava açılırsa avukata gidip hakkımı mı arayayım ? Yoksa vazgeçmek mi en mantıklısı :) O fritözden hayır gelmez artık ama migrosa sinirim baki kalacaktır.

Mağdur çok hocam herkes şikayetçi olmadığı hakkını, aramadığı için bunlar böyle yüzsüz olabiliyor.

Yani böyle bile isteye bir hata yapıp, diğer mesajımda da dedim hiç kontrol mekanizması olmadan fiyat bilgisi girip insanı yanıltıyorlar sonra sebepsiz yere iptal ediyorlar. Gelen mesajların da görüntüsü her şey duruyor. Sadece siparişiniz iptal edilmiştir diyor. Üstelik çılgın indirimler adı altında yapılan kampanyada satılabilecek bir fiyata satıyor. İnsan güvenip alıyor. Bileydim böyle olacağını, Amazon indirimindeki bir ürünü alırdım. Daha uygun diye migrostan aldık. :) Keşke herkes şikayetçi olsa. Ama şikayet edene de sen hırsızsın diyorlar. Yani burada ürüne 10 lira 50 lira yazılmamış ki. O zaman 1900 civarında olan ürüne 800 TL demiş 1000 tl indirim neredeyse. Ben amazondan UA ayakkabı aldım normalde 1700 tl ama 600e sattı amazon. Anormallik görmedik yani.

Gelen mesajda hadi fiyat hatalı dense yine neyse. O da yok. Oradan yürüyeceğim zaten eğer savunma falan yapmak gerekirse.
 
Son düzenleme:
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Adem abi peki bu hususta, eğer karar lehime çıkmışsa ne yapmamı tavsiye edersin ? Migrosun dava açmasını mı bekleyeyim yoksa icra yoluna mı başvurayım direkt.
Abi karar lehine çıkmış dahi olsa tebliğ süresine ilaveten karşı tarafa 15 gün içerisinde itiraz hakkı tanınıyor biliyorsunuz. Hemen işleme başlarsanız çok mantıklı olmayabilir. Bence Migros ile irtibat kurup kararı uygulayıp uygulamayacaklarını açık açık sorabilirsiniz. Mahkemeye gidiyoruz derlerse beklemek dışında yapabaileceğiniz bir durum yok zira her ne kadar İcra İflas Kanunu Madde 58 kapsamında yetki sorunu olmadandilediğiniz icra müdrülüğünde işlem başlatabilecek olsanız da, öncelikle İİK 58 çerçevesinde yapacağınız müracaat doğrultusunda karşı tarafa yine bir tebliğ süreci ile 7 gün süre tanınması durumu işin içine girecek. Kesinleşmiş bir tüketici hakem heyeti kararının ilamlı icrasında borçlunun borca itiraz hakkı yoktur. Dolayısıyla icra emrinin tebliğinden itibaren 7 gün içinde borcu ödemeyen borçlu için artık cebri icra başlatılabilir. Taşınır taşınmaz malları üzerinden işlem yapılabilir vs ancak karşı taraf muhtemelen bunu Hakim'e taşıyacakır ve Hakim de tedbiren icra kararını durduracaktır yani yine siz bekleme moduna girmiş olursunuz.

Açıkçası durum şu;
Tüketici THH ye gider
THH Tüketiciyi Haklı bulur
Tüketici İşlemi icraya koyar
İcra memuru talebi onayladıktan sonra işlem başlar
Karşı taraf icranın durdurulması talebini haklı gerekçe ile Hakim'e sunra
Hakim Tedbiren kararı durdurur.

Yani Elinizde bir THH haklı çıkma kararı var ise sizin işlemi icraya vermenize karşı taraf itiraz edemez ve durduramaz ama icranın dururulması talebinde bulunabilir. Takdir Sn Hakimdedir.
 
Y Çevrimdışı

yazilimcionline

Yeni Üye
2 Eki 2018
39
37
Abi karar lehine çıkmış dahi olsa tebliğ süresine ilaveten karşı tarafa 15 gün içerisinde itiraz hakkı tanınıyor biliyorsunuz. Hemen işleme başlarsanız çok mantıklı olmayabilir. Bence Migros ile irtibat kurup kararı uygulayıp uygulamayacaklarını açık açık sorabilirsiniz. Mahkemeye gidiyoruz derlerse beklemek dışında yapabaileceğiniz bir durum yok zira her ne kadar İcra İflas Kanunu Madde 58 kapsamında yetki sorunu olmadandilediğiniz icra müdrülüğünde işlem başlatabilecek olsanız da, öncelikle İİK 58 çerçevesinde yapacağınız müracaat doğrultusunda karşı tarafa yine bir tebliğ süreci ile 7 gün süre tanınması durumu işin içine girecek. Kesinleşmiş bir tüketici hakem heyeti kararının ilamlı icrasında borçlunun borca itiraz hakkı yoktur. Dolayısıyla icra emrinin tebliğinden itibaren 7 gün içinde borcu ödemeyen borçlu için artık cebri icra başlatılabilir. Taşınır taşınmaz malları üzerinden işlem yapılabilir vs ancak karşı taraf muhtemelen bunu Hakim'e taşıyacakır ve Hakim de tedbiren icra kararını durduracaktır yani yine siz bekleme moduna girmiş olursunuz.

Açıkçası durum şu;
Tüketici THH ye gider
THH Tüketiciyi Haklı bulur
Tüketici İşlemi icraya koyar
İcra memuru talebi onayladıktan sonra işlem başlar
Karşı taraf icranın durdurulması talebini haklı gerekçe ile Hakim'e sunra
Hakim Tedbiren kararı durdurur.

Yani Elinizde bir THH haklı çıkma kararı var ise sizin işlemi icraya vermenize karşı taraf itiraz edemez ve durduramaz ama icranın dururulması talebinde bulunabilir. Takdir Sn Hakimdedir.

Aynen abi, 15 gün süre içinde migros mutlaka dava açacaktır lehime çıkarsa. O zaman en mantıklısı, bütün dava serüvenini de atlatıp, üst mahkeme tekrar beni haklı bulursa o zaman icra yoluna gitmek. Diğer türlü birde icrayı durdurma falan olursa bir de onlarla uğraşmak gerekir gibi geldi bana.


Birine bu şekilde karar çıkmış, bizim turuncu forumdan alıntı,

Yalnız siparişin imkansız hale gelmesinin nedeni, tüketiciye bildirilmeden direkt iptal edildi ürün. Buradan bir açık yakalanamaz mı acaba merak konusu :) Ne online sistemde ne de gelen sms de diret olarak xxxx numaralı siparişiniz iptal edilmiştir yazıyor. İptal edilme nedenini sakla tutma hakkına sahipler mi ? Böyle bir madde var mı abi ?

image267f3e8176b67a61.png
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Aynen abi, 15 gün süre içinde migros mutlaka dava açacaktır lehime çıkarsa. O zaman en mantıklısı, bütün dava serüvenini de atlatıp, üst mahkeme tekrar beni haklı bulursa o zaman icra yoluna gitmek. Diğer türlü birde icrayı durdurma falan olursa bir de onlarla uğraşmak gerekir gibi geldi bana.


Birine bu şekilde karar çıkmış, bizim turuncu forumdan alıntı,

Yalnız siparişin imkansız hale gelmesinin nedeni, tüketiciye bildirilmeden direkt iptal edildi ürün. Buradan bir açık yakalanamaz mı acaba merak konusu :) Ne online sistemde ne de gelen sms de diret olarak xxxx numaralı siparişiniz iptal edilmiştir yazıyor. İptal edilme nedenini sakla tutma hakkına sahipler mi ? Böyle bir madde var mı abi ?

image267f3e8176b67a61.png
Senin sunduğun örnekten bağımsız şekilde ben bana gelen dosyaları ele alış şeklime göre bilgi vereyim.
Eğer hizmet sağlayıcı yaşanan sorunun teknik aksaklık olduğunu bir rapor ile ispatlayabilmiş ise (Somut örnek dosyalarım var bu şekilde, server hizmet sağlayıcı şirketin bilgi akışındaki hata kaynaklı yaşanan sorunlar) tüketici talebini reddediyorum ben mesela ancak burada ilginç bir durum var. HAYATIN OLAĞAN AKIŞINA AYKIRI diye bir kavram var. Evet tüketici gözü ile baktığımızda ''Etikette ne yazarsa o dur, bu kuraldır'' dense de 12 adet 120 li ıslak mendil saışının 29 liraya yapılamayacağının da oldukça aşikâr olduğu ortamda tüketici heyetimize başvurup ''Banane, etikette yazıyordu, vermek zorundalar'' dese de heyet burada takdir kullanıyor ve diyor ki ''Yahu bir paketi bu fiyata satılmayan ürünün 12 adetinin bu fiyata satılması mümkün değildir ve bu şekilde bir indirim söz konusu olamaz'' mantığından hareketle araştırınca adet rakamının 29.90, 12 adet rakamının 229.90 olduğu görüldü. Dosya reddedildi mesela.

Sizin örnek te ise 2099 yerine 299 yazmamış. 7099 yerine 799 da yazmamış. 2099 yerine 799 yazmış yani bu ne saçma bir SEHVEN durumudur? Ayrıca bahsi geçen sistenmsel aksaklık SOMUT şekilde BELGELİ mutlaka ispat edilmiş olmalıdır. Ben reddettiğim dosyada server şirketinin anlık bilgi akışının dökümanlarını inceleyip bakmıştım mesela.

Yazdığım karardan kısa bir kesit
f1e5500048bae731a1.jpg


Yani bu heyet konularına girdiğimde gördüğüm ve öğrendiğim en önemli konu, her dosya ne olursa olsun kendi özelinde ele alınmalı. Aynı içerikte aynı şikayette aynı firma ile iligili iki şikayet dosyasındaki birisinde eksik olan tek bir detay bütün akışı değiştirebiliyor. Heyetin bakış açısı da ayrı bir etken elbette.
 
Y Çevrimdışı

yazilimcionline

Yeni Üye
2 Eki 2018
39
37
Senin sunduğun örnekten bağımsız şekilde ben bana gelen dosyaları ele alış şeklime göre bilgi vereyim.
Eğer hizmet sağlayıcı yaşanan sorunun teknik aksaklık olduğunu bir rapor ile ispatlayabilmiş ise (Somut örnek dosyalarım var bu şekilde, server hizmet sağlayıcı şirketin bilgi akışındaki hata kaynaklı yaşanan sorunlar) tüketici talebini reddediyorum ben mesela ancak burada ilginç bir durum var. HAYATIN OLAĞAN AKIŞINA AYKIRI diye bir kavram var. Evet tüketici gözü ile baktığımızda ''Etikette ne yazarsa o dur, bu kuraldır'' dense de 12 adet 120 li ıslak mendil saışının 29 liraya yapılamayacağının da oldukça aşikâr olduğu ortamda tüketici heyetimize başvurup ''Banane, etikette yazıyordu, vermek zorundalar'' dese de heyet burada takdir kullanıyor ve diyor ki ''Yahu bir paketi bu fiyata satılmayan ürünün 12 adetinin bu fiyata satılması mümkün değildir ve bu şekilde bir indirim söz konusu olamaz'' mantığından hareketle araştırınca adet rakamının 29.90, 12 adet rakamının 229.90 olduğu görüldü. Dosya reddedildi mesela.

Sizin örnek te ise 2099 yerine 299 yazmamış. 7099 yerine 799 da yazmamış. 2099 yerine 799 yazmış yani bu ne saçma bir SEHVEN durumudur? Ayrıca bahsi geçen sistenmsel aksaklık SOMUT şekilde BELGELİ mutlaka ispat edilmiş olmalıdır. Ben reddettiğim dosyada server şirketinin anlık bilgi akışının dökümanlarını inceleyip bakmıştım mesela.

Yazdığım karardan kısa bir kesit
f1e5500048bae731a1.jpg


Yani bu heyet konularına girdiğimde gördüğüm ve öğrendiğim en önemli konu, her dosya ne olursa olsun kendi özelinde ele alınmalı. Aynı içerikte aynı şikayette aynı firma ile iligili iki şikayet dosyasındaki birisinde eksik olan tek bir detay bütün akışı değiştirebiliyor. Heyetin bakış açısı da ayrı bir etken elbette.

Adem abi selamlar,

Bugün bizim turuncu forumdan bir arkadaş yazdı PM'den. Ona olumlu sonuç çıkmıştı. Bekliyordu 15 iş günü de geçti (15iş günü sanırım değil mi normal 15 gün değil) 3 gün önce Migrosun dava açtığını öğrendi. 15 günlük itiraz süresini geciktirince itiraz etme hakkını kaybedip, sonucu kabullenmiş olmuyor mu ? Uzatma seçeneği falan mı var acaba ? Böyle bir durumda 15 gün içinde neredeydin niye dava açmadın diye savunma yapılamaz mı ? Benzer bir durumla karşılaştınız mı hocam ?
 
Knight Davi0N Çevrimdışı

Knight Davi0N

Aktif Üye
16 Eki 2021
66
Senin sunduğun örnekten bağımsız şekilde ben bana gelen dosyaları ele alış şeklime göre bilgi vereyim.
Eğer hizmet sağlayıcı yaşanan sorunun teknik aksaklık olduğunu bir rapor ile ispatlayabilmiş ise (Somut örnek dosyalarım var bu şekilde, server hizmet sağlayıcı şirketin bilgi akışındaki hata kaynaklı yaşanan sorunlar) tüketici talebini reddediyorum ben mesela ancak burada ilginç bir durum var. HAYATIN OLAĞAN AKIŞINA AYKIRI diye bir kavram var. Evet tüketici gözü ile baktığımızda ''Etikette ne yazarsa o dur, bu kuraldır'' dense de 12 adet 120 li ıslak mendil saışının 29 liraya yapılamayacağının da oldukça aşikâr olduğu ortamda tüketici heyetimize başvurup ''Banane, etikette yazıyordu, vermek zorundalar'' dese de heyet burada takdir kullanıyor ve diyor ki ''Yahu bir paketi bu fiyata satılmayan ürünün 12 adetinin bu fiyata satılması mümkün değildir ve bu şekilde bir indirim söz konusu olamaz'' mantığından hareketle araştırınca adet rakamının 29.90, 12 adet rakamının 229.90 olduğu görüldü. Dosya reddedildi mesela.

Sizin örnek te ise 2099 yerine 299 yazmamış. 7099 yerine 799 da yazmamış. 2099 yerine 799 yazmış yani bu ne saçma bir SEHVEN durumudur? Ayrıca bahsi geçen sistenmsel aksaklık SOMUT şekilde BELGELİ mutlaka ispat edilmiş olmalıdır. Ben reddettiğim dosyada server şirketinin anlık bilgi akışının dökümanlarını inceleyip bakmıştım mesela.

Yazdığım karardan kısa bir kesit
f1e5500048bae731a1.jpg


Yani bu heyet konularına girdiğimde gördüğüm ve öğrendiğim en önemli konu, her dosya ne olursa olsun kendi özelinde ele alınmalı. Aynı içerikte aynı şikayette aynı firma ile iligili iki şikayet dosyasındaki birisinde eksik olan tek bir detay bütün akışı değiştirebiliyor. Heyetin bakış açısı da ayrı bir etken elbette.



dwdwd.png


Hocam bu konu hakkında THH tarafından haklı bulunan bir tüketiciye karşı Migros tarafından açılan davada Migros haklı bulunup görseldeki ücretlerle ilgili masraf/ceza çıkmış. Migros sanırım THH'ye başvurup olumlu dönüş alan herkese bu şekilde dava açıp masrafı ödetecek gibi duruyor. Hatırladığım kadarıyla olayın yaşandığı gün gece "mağazadan teslim" olarak sipariş verip sabah erkenden ürünlerini mağazaya gidip teslim alıp internete fotoğraf atanlar olmuştu. Migros'un kendisi mağazara haber verene kadarki geçen süre zarfında sanırım bazı mağazalar bazı ürünleri teslim etmiş. Migros'tan eğer bu bir hata ise (ki bende inanmıyorum, bedavaya bir güzel reklamlarını yaptıklarını düşünüyorum) ilgili tarihte o fiyattan kimseye bu ürünü satmadıklarını kanıtlamaları istenebilir mi? Eğer bazı müşterilerine verdilerse ve diğerlerine vermeyince bu durumu kabul etmiş olmazlar mı?

Ben de THH'ye başvuru yaptım. Karar alındı ama henüz karar formu siteye eklenmedi. Yarın arayıp soracağım. Eğer başvurum olumlu sonuçlanırsa kararla ilgili tebliğin Migros'a hangi tarihte ulaştığını nasıl anlayabilirim? Tebliğ ulaştıktan sonra 15 gün içinde dava açmazlarsa ve sonrasında dava açarlarsa gerekirse mahkemeye de gidilerek süresi dolduktan sonra dava açıldığından dolayı hukuksuzluk belirtilerek davanın geçersiz olması için savunma yapılabilir mi?

Yorumunuz tecrübenizi bildiğimdem dolayı tanıdığım tüm insanların yorumundan daha önemli.


Sağlıklı günler dilerim.
 
DOSS BLACK Çevrimdışı

DOSS BLACK 

Aktif Üye
20 Eki 2022
66
Hocam geçmiş olsun konuyu takibe aldım sonucunuzu merak ediyorum. İnsan hakkını ararken yine başka dipsiz bir kuyuya düşüyor gerçekten. Twitter uygulamasında avukata sor gibi birisi vardı sanırım ordan bir sorununuzu yazın belki yardımcı olabilecek birisi çıkar.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Adem abi selamlar,

Bugün bizim turuncu forumdan bir arkadaş yazdı PM'den. Ona olumlu sonuç çıkmıştı. Bekliyordu 15 iş günü de geçti (15iş günü sanırım değil mi normal 15 gün değil) 3 gün önce Migrosun dava açtığını öğrendi. 15 günlük itiraz süresini geciktirince itiraz etme hakkını kaybedip, sonucu kabullenmiş olmuyor mu ? Uzatma seçeneği falan mı var acaba ? Böyle bir durumda 15 gün içinde neredeydin niye dava açmadın diye savunma yapılamaz mı ? Benzer bir durumla karşılaştınız mı hocam ?
Abi zaten o 15 gün itiraz hakkını her zaman için haksız bulunan taraf kullanır biliyorsunuz, zaten hakkında olumlu sonuç çıkan tüketicinin yapacağı bir durum yoktu o sadece beklemek zorundaydı. Yani kimse tüketiciye ''Şimdiye kadar neredeydin'' diyemez zira bu zaten yasal bir itiraz süreci.
 
Y Çevrimdışı

yazilimcionline

Yeni Üye
2 Eki 2018
39
37
Abi zaten o 15 gün itiraz hakkını her zaman için haksız bulunan taraf kullanır biliyorsunuz, zaten hakkında olumlu sonuç çıkan tüketicinin yapacağı bir durum yoktu o sadece beklemek zorundaydı. Yani kimse tüketiciye ''Şimdiye kadar neredeydin'' diyemez zira bu zaten yasal bir itiraz süreci.

Yok abi tüketiciye değil de satıcıya niye 15 gün içinde dava açmadın ? Diyemez mi neredeyse 25 gün sonra dava açmış migros.

Biz adamlara ceza olsun bir daha tüketici kandırmasınlar diye şikayet ediyoruz. Adamlar tekrar dava açıp bir de kar'a geçiyorlar, avukatla parayı götürüyorlar. Başlarım böyle sisteme yahu. Çıkması gereken karar şu olmalı, eğer gerçekten firmanın zararına oluyorsa bu durum, ürünün verilmemesine ama tüketiciyi kandırıp yanılttıkları için de ekstradan bir cezaya çarptırılmasına karar verilmiştir. Denip tüketiciye hiç bir masraf çıkarılmaması lazım.

He ben bu olaydan sonra bir daha asla başvuruda bulunmam. Sonucu ne olacak belli değil çünkü. Firmalar avukatlarıyla çatır çatır kazanıyor davaları.

Migros denen tüketici düşmanlarından zaten 3 aydır normal alışveriş yapmıyorum. Ne halleri varsa görsünler. Ancak müthiş indirimli bir şey olursa gider alırım :hihi, eskiden normal alışverişe de giderdim evin hitiyaçları için, artık kampanya dışında hayatta gitmem.:hih

Ayrıca bize, kelepire ürün almak istiyorlar diye hırsız gözüyle bakan vizyonsuz, at gözlüklü, vur ensesine al lokmasını tarzı insanlara da Allahtan, daha beterlerini vermesini dilerim haklıyken haksız bulunsunlar bakalım nasıl bir duyguymuş. Biz onlar da yanmasın, tüketiciler zarar görmesin herkes işini adam gibi yapsın diye uğraşıyoruz. Yemediğimiz laf kalmamıştı.


Peki merak ettiğim, direkt tüketici mahkemesine başvuruda bulanamıyor muyuz bireysel olarak. Madem THH kararı bozdurulabiliyor, en son kararı Tüketici Mahkemesi veriyor, e o zaman oraya gidelim. Tek seferde kesin karar çıksın :)

Dün THH ni aradım. 1 inde karara bağlandı gözüküyor form yok sistemde durumu nedir öğrenebilir miyim dedim. İmzaya gitmiştir, gelince sisteme yüklenir deniyor. Bu kadar uzun mu sürüyor Adem Abi imzadan gelmesi ?






Bir de merak ettiğim, migros dava açtıktan sonra direkt sonuçlanıyor mu, yoksa sonuçlanmadan önce bize savunma yapın diye bilgi mi geliyor. Ya da sonuçlanınca karşı dava mı açmamız gerekiyor. Gerçi Tüketici Mahkemesinin kararı kesin olduğu için tekrardan dava olmuyor diye biliyorum. SAnırım e-devlette görünce dava dosyasını hemen avukata gidip başvurmak lazım. Bu aşamada da bilir kişi raporu isteyeceğim. Migros bunun gerçekten bir sistem hatası olduğunu kanıtlasın. Sistemsel hata değil de, bunu elle bilerek reklam amaçlı girip, sistem hatası arkasına sığındığını nasıl bileceğiz ? Aklıma gelenleri tek tek not ediyorum. Avukata gidersem anlatayım :)
 
Son düzenleme:
Y Çevrimdışı

yazilimcionline

Yeni Üye
2 Eki 2018
39
37
Hocam geçmiş olsun konuyu takibe aldım sonucunuzu merak ediyorum. İnsan hakkını ararken yine başka dipsiz bir kuyuya düşüyor gerçekten. Twitter uygulamasında avukata sor gibi birisi vardı sanırım ordan bir sorununuzu yazın belki yardımcı olabilecek birisi çıkar.


THH daha karar metnini eklemedi sisteme. Telefonla arıyorum söylemiyorlar da. İmzadan gelince eklenir sisteme deniyor. Ama bazıları böyle kararı beklerken, migrosun davasıyla karşılaşmıştı. Umarım haberim olur, ne olur ne olmaz diye e-devletten sürekli adama açılmış dava var mı diye kontrol ediyorum.

Sonuca göre işte internetten Eskişehir de tüketici hakları ile ilgilenen bir iki avukat buldum. Sitelerinde soru sor kısmı da var. Oradan bilgi almaya çalışacağım. Normal bir avukata danışmak yerine Tüketici davalarında tecrübeli, sürekli bunlara bakan biri olursa daha iyi olur diye düşünüyorum.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Yok abi tüketiciye değil de satıcıya niye 15 gün içinde dava açmadın ? Diyemez mi neredeyse 25 gün sonra dava açmış migros.

Biz adamlara ceza olsun bir daha tüketici kandırmasınlar diye şikayet ediyoruz. Adamlar tekrar dava açıp bir de kar'a geçiyorlar, avukatla parayı götürüyorlar. Başlarım böyle sisteme yahu. Çıkması gereken karar şu olmalı, eğer gerçekten firmanın zararına oluyorsa bu durum, ürünün verilmemesine ama tüketiciyi kandırıp yanılttıkları için de ekstradan bir cezaya çarptırılmasına karar verilmiştir. Denip tüketiciye hiç bir masraf çıkarılmaması lazım.

He ben bu olaydan sonra bir daha asla başvuruda bulunmam. Sonucu ne olacak belli değil çünkü. Firmalar avukatlarıyla çatır çatır kazanıyor davaları.

Migros denen tüketici düşmanlarından zaten 3 aydır normal alışveriş yapmıyorum. Ne halleri varsa görsünler. Ancak müthiş indirimli bir şey olursa gider alırım :hihi, eskiden normal alışverişe de giderdim evin hitiyaçları için, artık kampanya dışında hayatta gitmem.:hih

Ayrıca bize, kelepire ürün almak istiyorlar diye hırsız gözüyle bakan vizyonsuz, at gözlüklü, vur ensesine al lokmasını tarzı insanlara da Allahtan, daha beterlerini vermesini dilerim haklıyken haksız bulunsunlar bakalım nasıl bir duyguymuş. Biz onlar da yanmasın, tüketiciler zarar görmesin herkes işini adam gibi yapsın diye uğraşıyoruz. Yemediğimiz laf kalmamıştı.


Peki merak ettiğim, direkt tüketici mahkemesine başvuruda bulanamıyor muyuz bireysel olarak. Madem THH kararı bozdurulabiliyor, en son kararı Tüketici Mahkemesi veriyor, e o zaman oraya gidelim. Tek seferde kesin karar çıksın :)

Dün THH ni aradım. 1 inde karara bağlandı gözüküyor form yok sistemde durumu nedir öğrenebilir miyim dedim. İmzaya gitmiştir, gelince sisteme yüklenir deniyor. Bu kadar uzun mu sürüyor Adem Abi imzadan gelmesi ?






Bir de merak ettiğim, migros dava açtıktan sonra direkt sonuçlanıyor mu, yoksa sonuçlanmadan önce bize savunma yapın diye bilgi mi geliyor. Ya da sonuçlanınca karşı dava mı açmamız gerekiyor. Gerçi Tüketici Mahkemesinin kararı kesin olduğu için tekrardan dava olmuyor diye biliyorum. SAnırım e-devlette görünce dava dosyasını hemen avukata gidip başvurmak lazım. Bu aşamada da bilir kişi raporu isteyeceğim. Migros bunun gerçekten bir sistem hatası olduğunu kanıtlasın. Sistemsel hata değil de, bunu elle bilerek reklam amaçlı girip, sistem hatası arkasına sığındığını nasıl bileceğiz ? Aklıma gelenleri tek tek not ediyorum. Avukata gidersem anlatayım :)
Aaaaa özür abi ben yanlış yorumlamışım. yasal süre 15 gün, iş günü değil. En azından hiçbir yazışmada bunun iş günü olduğuna dair vurgu yok, oysa ki SSH yönetmeliğinde ürün azami onarım süresi kısmında ısrarla iş günü diye vurgulanır. Dolayısı ile süresinde mahkemeye vermediler ise usulen reddedilmesi gerekir diye düşünüyorum. Yine de hukuk sistemimiz biz vatandaşların bakış açısına göre yamalı bohça, bizim olmaz dediğimiz kısım için kim bilir hangi yama yapıştırılmıştır bilmiyoruz ki.

Nedenkesin ifadeler kullanamıyorumbiliyor musun? Karar metni yok ve gerçekte o tarafta ne olduğunu bilmiyoruz.
 
Geri
Üst Alt