Migros Sipariş İptali

Adem Helvacı 

Everybody Dies
Administrator
Katılım
17 Şub 2017
Mesajlar
24,312
Yaş
50
Yasal olarak hak arayabiliyorsunuz, ilgili konuda gayet detaylı açıklamalar da yapılmış. Ben olayın bir heyetin içinde olan taraf kısmı ile yorum yapacak olursam her talep pozitif değerlendirilmiyor diye de ayrı bir bilgi vermek isterim.

Yönetmelik açık ve net, ancak ne yazık ki sahadaki uygulamalarda muğlak kalan çok fazla yer var ve bu tarz firmalar bunları çok iyi bildiği için olasılık hesaplarını da önceden yapıp bu reklamları salıyorlar.

Benim aklıma gelen bazı konular mesela bu ürünün kampanyada satılacağı adet sınırlama bilgisi, Sistemin gerçek zamanlı (real time) olup olmadığı yani her bir sipariş girildiğinde sistem otomatik stok düşüyor mu? Eğer bu sistem yok ise siz elinizde 5.000adet ürün ile 50.000kişiye hitap edip reklam kısmına da ''Adetlerle sınırlıdır'' yazıp nasıl bu işten sıyrılabiliyorsunuz vs vs

Sorun şu ki sıyrılabiliyorlar, özellikle çılgın perşembe - kara cuma dönemlerinde bu şikayetleri çok sık alıyoruz, ancak birçok firma sunucu sistem hatası diye rapor dahi sunup bunun art niyetli bir davranış olmadığını iddia ediyor, sunulan deliller ile yaşanan olayı kıyasladığımızda birçok dosyayı reddedebiliyoruz. (Özellikle fiyatlandırma hatalarında)

Yani ilgili yazıdaki maddelerde de belirtildiği üzere siz yasal olarak mağduriyetinizin giderilmesi talebinde bulunma hakkınıza sahipsiniz ancak karşı tarafın ne savunma yapacağı ve heyetin konuyu nasıl yorumlayacağı da önemli.
 

ALwuhusH

Bronz Üye
Katılım
12 Ağu 2020
Mesajlar
266
Yasal olarak hak arayabiliyorsunuz, ilgili konuda gayet detaylı açıklamalar da yapılmış. Ben olayın bir heyetin içinde olan taraf kısmı ile yorum yapacak olursam her talep pozitif değerlendirilmiyor diye de ayrı bir bilgi vermek isterim.

Yönetmelik açık ve net, ancak ne yazık ki sahadaki uygulamalarda muğlak kalan çok fazla yer var ve bu tarz firmalar bunları çok iyi bildiği için olasılık hesaplarını da önceden yapıp bu reklamları salıyorlar.

Benim aklıma gelen bazı konular mesela bu ürünün kampanyada satılacağı adet sınırlama bilgisi, Sistemin gerçek zamanlı (real time) olup olmadığı yani her bir sipariş girildiğinde sistem otomatik stok düşüyor mu? Eğer bu sistem yok ise siz elinizde 5.000adet ürün ile 50.000kişiye hitap edip reklam kısmına da ''Adetlerle sınırlıdır'' yazıp nasıl bu işten sıyrılabiliyorsunuz vs vs

Sorun şu ki sıyrılabiliyorlar, özellikle çılgın perşembe - kara cuma dönemlerinde bu şikayetleri çok sık alıyoruz, ancak birçok firma sunucu sistem hatası diye rapor dahi sunup bunun art niyetli bir davranış olmadığını iddia ediyor, sunulan deliller ile yaşanan olayı kıyasladığımızda birçok dosyayı reddedebiliyoruz. (Özellikle fiyatlandırma hatalarında)

Yani ilgili yazıdaki maddelerde de belirtildiği üzere siz yasal olarak mağduriyetinizin giderilmesi talebinde bulunma hakkınıza sahipsiniz ancak karşı tarafın ne savunma yapacağı ve heyetin konuyu nasıl yorumlayacağı da önemli.
teşekkür ederim en iyisi uğraşmamak hocam bana 50'tl hediye çeki tanımladılar zaten kendilerinden hiçbir zaman alışveriş yapmadım fritöz hariç onuda üyeliksiz sipariş vermiştim dahada bulaşmam bu firmaya
 

confickerbelasi 

Aktif Üye
Katılım
27 Eyl 2021
Mesajlar
535
Yaş
45
sonra niye siparişim iptal oldu? dersin şimdi hakkını aramalısın 50TL çocuğa şeker verip susturma sen vazgeçersen ötekilerin de hakkı gider vazgeçme siparişi sadece sen iptal edebilmen gerek.
 

Adem Helvacı 

Everybody Dies
Administrator
Katılım
17 Şub 2017
Mesajlar
24,312
Yaş
50
sonra niye siparişim iptal oldu? dersin şimdi hakkını aramalısın 50TL çocuğa şeker verip susturma sen vazgeçersen ötekilerin de hakkı gider vazgeçme siparişi sadece sen iptal edebilmen gerek.
Yönetmeliklerimiz ne yazık ki insanlara güven vermiyor. herkes biliyor başına neler gelebileceğini.
Siz kesinlikle haklısınız ve olması gereken o ancak mevcut koşullarda insanların bu yüzsüz firmalar ile neden uğraşmak istemediğini de gayet iyi anlayabiliyorum.
 

heamvivma 

Bronz Üye
Katılım
21 May 2020
Mesajlar
295
Yaş
32
Aynı ürünü bende almıştım. Az önce THH'ne başvuruyu yaptım. İlk defa böyle bir şey yapıyorum. Talebim %99 olumsuz sonuçlanacak ama en azından tepkimizi bu şekilde yerine getirerek firmalara, artık tüketiciler haklarını arıyor intibası oluşturtmak... Belki de bu tür davranışlardan vazgeçerler veya minimuma indirirler.
 

Adem Helvacı 

Everybody Dies
Administrator
Katılım
17 Şub 2017
Mesajlar
24,312
Yaş
50
Aynı ürünü bende almıştım. Az önce THH'ne başvuruyu yaptım. İlk defa böyle bir şey yapıyorum. Talebim %99 olumsuz sonuçlanacak ama en azından tepkimizi bu şekilde yerine getirerek firmalara, artık tüketiciler haklarını arıyor intibası oluşturtmak... Belki de bu tür davranışlardan vazgeçerler veya minimuma indirirler.
Devlet izin verse vatandaş hakikaten hakkını arayacak ancak hak aramanın dahi önüne geçilmeye çalışılıyor nedense.
Bakınız, İlçe hakem heyetlerinin kapatılması.
 

yazilimcionline

Aktif Üye
Katılım
2 Eki 2018
Mesajlar
31
Yaş
35
Ben burada konusu yoktur belki diyordum ama varmış. Ben de Adem Abi 'ye instadan sormuştum durum ne olur diye. Çünkü ben de şikayette bulundum. Bugün karara bağlanmış ama henüz bir tebliğ ulaşmadı sistemde de gözükmüyor. Bakalım Eskişehir Odunpazarı THH'nden ne karar çıkacak.

Ama lehime çıkarsa %100 migros dava açacak gözüküyor. Bundan sonra ne yapmam lazım bilemiyorum. Mutlaka bir avukatla mı savunma yapmalıyım ?

Dava migrosun lehine sonuçlanırsa masrafım ne olacak ? Hem benim avukat ücretim hem karşı tarafın falan filan ? :)


O geceyi biliyorum ben de, sabaha kadar satışı sürdü ürünün. Sipariş iptali ise pat diye oldu. Hiç bir açıklama dahi yoktu. Ve görsellerde eski fiyat çizilip yeni fiyat yazılmış, üstüne de % bilmem kaç indirim diye belirtilmişti.

Rafa bu ürünü böyle koymuşsan ve satın alma aşamasına kadar getiriyorsan müşteri haklıdır. 3 tane değişken var zaten. Normal fiyat, % de indirim ve final fiyat. Bu üçünden biri elle girilir ve oraya yazılır. Hiç mi bir kontrol mekanizmanız yok, sabaha kadar insanları oyaladınız ?

Üstelik muhteşem indirim diye kampanya gününe özel yapılmış bir indirim diye alındı. Normalde görülse hatalı fiyattır herhalde der ve almazsın ama migrosa güveniyorsun. Sipariş veirp başka ürünü almaktan vaz geçiyorsun. Migrosu da diğerini de kaybediyırsun alamııyorsun. Müşteri burada tamamen zararda. Bu hata kabul edilemez.
 

TC Yıldırım 

𝒴ℐℒ𝒟ℐℛℐℳ
Platin Üye
Katılım
6 Ara 2019
Mesajlar
4,189
Bu ürün için THH'ye giden arkadaşlar vardı sonuçlananTHH kararı ürünün aynı fiyattan tekrar tüketiciye satılmasına dair karar verildi.
 

yazilimcionline

Aktif Üye
Katılım
2 Eki 2018
Mesajlar
31
Yaş
35
Şu an böyle, karar eve gelecek herhalde. Online ulaşılamıyor.

image7b1636501586d5e0.png
 

ataseven 

Platin Üye
Katılım
24 Tem 2017
Mesajlar
1,557
bende başvurmuştum başka bir firma hakkında 6 ay sonra kağıt eve geldi.
 

Benzer konular