MAHKEME KARARLARI

Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,731
40
Dostlar şimdi size bir şey anlatsam belki bana inanmazsınız, ben yine de anlatayım.

Benim kardeşim 4 yıl Urfa Viranşehir'de öğretmenlik yaptı. İnanmayacaksınız belki ama orada polisler 63 plakalara ceza kesemiyor. Kardeşim canlı şahittir buna.
Bir defasında öğretmen arkadaşlarından biri aracını parkediyor. Daha sonra ekipler gelip ceza kesiyor ve aracı otoparka götürüyorlar (yediemin deniyor galiba tam bilmiyorum.) Ama şöyle bir durum var, bir sürü araç park etmiş, aralarından sadece 1 tane Gaziantep plaka var, alıp onu götürmüşler diğerleri duruyor.

Sonra ne mi oluyor ? Aracı çekilen Antepli kardeşimizin babası Antep'te eski bir emniyet müdürü. Viranşehir'deki şubeye bir telefon açılıyor. Cezayı yazan polis önce özür diliyor, daha sonra ekip aracıyla otoparka gidip arabayı alıyorlar ve cezayı da polisin kendisi ödüyor.
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Trafikte tüm araçlarda radardaki gibi dijital gösterge mi var. Okuyan şoförler bile koltuk ayarı boyları farklı olduğundan analog göstergeye baktıklarında aynı değeri okuyamazlar. Mutlaka bir iki km farklılık olacaktır. Tolerans kul yapımı her şeyde vardır. Kulun yaptığı da bu nedenle Allahın ki gibi tekdir. Yani aynı ürün dediğiniz iki ürün bile aynı değildir. Toleranslar dahilinde kabulle aynı sayılırlar. Neden her şeyde olan toleransa bu kadar bu konuda karşısınız.
Gösterge konusunda haklısınız ama buda bana göre araç kullananların sorunu olmalı. Sonuçta kimse limitlerde kullanmak zorunda değil aracını. Ben hep limitlerde kullanıyorum mesela ama bunu hem gps, hem aracımda bilgisayar desteği ile baktığım dijital hız göstergesi ile kontrol sağladım. Daha sonra radarlar ile yaptığım denemeler de sağlaması yaptım. Bu şekilde problemsiz kullanıyorum 2017 den beri.

Ben toleransa karşı değilim. Bende kabul ediyorum sizin gibi iki cihaz arasında fark olduğunu. Hatta iki farklı polis aracını bile test etsek radarlar arasında kalibrasyon farkı çıkar. Hatta farklı günlerde aynı araç aynı ölçümü yapamayabilir.
Ama sizin belirttiğiniz şey toleransın toleransı oluyor ben ona karşıyım. O zaman Ya hız sınırı kaldırılmalı tolerans olmamis olur ya da zaten %10' dan sonra ceza başlatılmış ona uyulmalıdır. Burada %10 zaten toleranstir. Yada oda kaldırılmalı hız sınırı su bu asılmamali denmeli. Bu şekilde uygulama birliği sağlanmalı en azından el verdiği ölçüde.

Yoksa benim itirazım toleransa değil belirttiğim gibi toleransın toleransına. Herşey doğru bir o mu kaldı derseniz o zaman haklısınız derim susarım.
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
Sevgili. Puzik Puzik,
Biz çok denedik. Fiyat farkı çok olan araçlar arasında her haltı fabrikasyonda iken bile fark var, hem de tahmin edebileceğinden çok ?
Buraya nereden geldik kadran hızı 110 olan 30 binlik araç ile yine kadran hızı 110 olan 1 milyonluk araç aynı hızda gitmiyor. Diğeri arkadan yaklaşıp geçmek istediğinde belki de tamamen istemsizce gaza yükleniyor. Hızı motorunun torkuna göre aniden yükselebiliyor. İşte tam o anda da radar yakalarsa ceza yemeli mi. Sizin söylediğiniz göstergesi bozuksa, aracı standart değilse cezasını çeksin olayı da tamamen geçersiz neden çünkü her zaman gösterge gerçek hızdan daha fazlasını gösteriyor. Verdiğim örnekte fiyatı yüksek olanın gösterge hatası diğerine göre çok daha az olduğu için gerçek hıza daha yakın değer görüyor kadranında ve belki de limitte gittiğini zanneden diğer aracın arkasına yapışıyor. Anlatabiliyor muyum. Aslında biz burada tamamen artık hiçbir geçerliliği olmayan bir olay hakkında tartışıyoruz. Çünkü radarlı kontrol yapıldığını artık insanların gözüne soktukları için hiç kimse radara yaklaşırken limit üstü sollama yapmaz. Bilakis limit 110 olan yolda 90 ile gitmeye başlıyor. :kiskis
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,305
Sevgili. Puzik Puzik,
Biz çok denedik. Fiyat farkı çok olan araçlar arasında her haltı fabrikasyonda iken bile fark var, hem de tahmin edebileceğinden çok ?
Buraya nereden geldik kadran hızı 110 olan 30 binlik araç ile yine kadran hızı 110 olan 1 milyonluk araç aynı hızda gitmiyor. Diğeri arkadan yaklaşıp geçmek istediğinde belki de tamamen istemsizce gaza yükleniyor. Hızı motorunun torkuna göre aniden yükselebiliyor. İşte tam o anda da radar yakalarsa ceza yemeli mi. Sizin söylediğiniz göstergesi bozuksa, aracı standart değilse cezasını çeksin olayı da tamamen geçersiz neden çünkü her zaman gösterge gerçek hızdan daha fazlasını gösteriyor. Verdiğim örnekte fiyatı yüksek olanın gösterge hatası diğerine göre çok daha az olduğu için gerçek hıza daha yakın değer görüyor kadranında ve belki de limitte gittiğini zanneden diğer aracın arkasına yapışıyor. Anlatabiliyor muyum. Aslında biz burada tamamen artık hiçbir geçerliliği olmayan bir olay hakkında tartışıyoruz. Çünkü radarlı kontrol yapıldığını artık insanların gözüne soktukları için hiç kimse radara yaklaşırken limit üstü sollama yapmaz. Bilakis limit 110 olan yolda 90 ile gitmeye başlıyor. :kiskis
Hocam herkes hızına göre şerit seçse bir sıkıntı olmayacak,siz illaki geçelim diyorsunuz,acil durumunuz dışında bu geçme hevesi limit aşımı olursa cezaya yansır, Eds olursa acil durumda dinlemez yansır. Bu arada gösterge hataları değil o aslında, gösterge yanılma payı konuluyor. Yani 90 ile giden adamı 89 ile gösteren gösterge adam öldürmeye teşebbüs olarak görülebileceğinden göstergeyi yukarıda bırakıyorlar ki orada pay kalsın. Üniversite yıllarında Hyundai Assan fabrikası ziyaretinde anlatmışlardı. Ne desek boş çünkü fikirlerimiz bu konuda çok ayrı, problem değil benim görüşüm sizin görüşünüzü dövmez :) Her fikre saygı duyarım.
 
Son düzenleme:
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
Hocam herkes hızına göre şerit seçse bir sıkıntı olmayacak,siz illaki geçelim diyorsunuz,acil durumunuz dışında bu geçme hevesi limit aşımı olursa cezaya yansır, Eda olursa acil durumda dinlemez yansır. Bu arada gösterge hataları değil o aslında, gösterge yanılma payı konuluyor. Yani 90 ile giden adamı 89 ile gösteren gösterge adam öldürmeye teşebbüs olarak görülebileceğinden göstergeyi yukarıda bırakıyorlar ki orada pay kalsın. Üniversite yıllarında Hyundai Assan fabrikası ziyaretinde anlatmışlardı. Ne desek boş çünkü fikirlerimiz bu konuda çok ayrı, problem değil benim görüşüm sizin görüşünüzü dövmez :) Her fikre saygı duyarım.

Aksine görüşlerimiz aynı. Ben kesinlikle en önde gidelim, herkesi geçelim demiyorum. Sadece sollama konusunda ceza olmamalı diyorum. Bu zaten anlık olduğu için risk teşkil etmez. Solla geç normal seyrine dön. Aslında şöyle düşünün iki kamyon yokuşta birbirini sollamaya çıkmış. Arkadakilerin cefası ? Sollama ne kadar çabuk o kadar temiz. Saygılar.
 
RUHİTAN Çevrimdışı

RUHİTAN 

Aktif Üye
11 Tem 2021
260
65
Sollama yapan araca hız cezası kesilemez. Bu açık ve net. Bunun sebebi de yine güvenlik. Yasal hız sınırı ne 110. Diyelim x marka araç göstergesinde 115 km ile gidiyor. Bu aracın gerçek hızı her değişkene bağlı olarak değişir. Lastik çapı, lastik hava basınçları, gösterge sapması gibi bir çok etken var. Gerçek hızı 90 da olabilir 120 de. Şimdi diğer y aracı da yine göstergesinde 115 ile geliyor. Öndekinin gerçek hızı 95 bunun da 107 diyelim. Nasıl sollayacak bunu. 12 km hız farkı ile ne kadar sürede sollayabilir. Elbetteki güvenli sollama için gaza basacak. Burada aracın torkuna göre 107 den 140 a kadar çıkabilir. Bu çok normal. Normal olmayan kısım sollama bittikten sonra hızını düşürüp düşürmediği. Radar aracı bunu yakalarsa kestiği ceza doğrudur. Ya da sollama yaparken sinyal verip vermediği. Veriyorsa sollamaya çıkmıştır denir. Yok vermeden solluyorsa radar aracı ceza keser ve doğrudur. Çünkü arakadan hangi hızla geldiğini tespit edemeyebilir. Burada sinyal ve sollama sonrası hızın düşürülmesi olayın haklılığını değiştirir. Bu, kanunda yok diyerek de işin içinden çıkılamaz, genel hayatın sürekliliği içindeki çoğu uygulama kanunlarla açık şekilde belirtilmemiştir zaten.
Dostum o zamanlar radar olarak sivil araçlar dururdu. Daha önce de açıkladım. Radar verisini aldım. Solladığım araçla tam yan yana fotoğrafı vardı ve o esnada benim hızım ve solladığım aracın hızı görülüyordu. Bir daha söyleyeyim tam yan yana. Aslında o yüzden ceza yazılmamalıydı ama o polisin iğrençliği de orada ortaya çıkıyor zaten. Benim itirazım hem buna hem de 4 defa aynı olay için celp gönderen hakime. Sanırım katip hallediyordu bu işleri. Daha önce gönderdiğini unutup bir kez daha gönderiyordu. Bu arada bir diğer itirazım da radar verisi olduğu halde ona hiç bakılmamıştı. Belki o kararı da katip yazmıştır. Hakim görmemiştir bile...
Trafikte tüm araçlarda radardaki gibi dijital gösterge mi var. Okuyan şoförler bile koltuk ayarı boyları farklı olduğundan analog göstergeye baktıklarında aynı değeri okuyamazlar. Mutlaka bir iki km farklılık olacaktır. Tolerans kul yapımı her şeyde vardır. Kulun yaptığı da bu nedenle Allahın ki gibi tekdir. Yani aynı ürün dediğiniz iki ürün bile aynı değildir. Toleranslar dahilinde kabulle aynı sayılırlar. Neden her şeyde olan toleransa bu kadar bu konuda karşısınız.
Dostlar burada bir şeyi açıklayayım. Araçların hız göstergeleri genellikle marka ve değere göre %10 ila % 5 arası fazla gösterir. Bu fabrikasyon olarak ayarlanmıştır. Örneğin siz 110 ile gittiğinizi sanırsınız ama aracınız 105 le gidiyordur. Bu arada araç sollanırken kimse hız göstergesine bakmaz bakmamalı da zaten. Bir an önce sollayıp sağ şeride geçip o şeritteki hızda gitmeli. O yüzden ben de aynı şeyi iddia ediyorum. Sollamada belli bir hızla hareket etmezseniz, dakikalarca diğer arabayla yan yana gidersiniz bu gidiş geliş aynı olan yollarda faciaya sebep olur. Bu yüzden Antalya - Manavgat arasında, polise bir otobüs durdurtmuştum. Neredeyse iki otobüs 10 dakika boyunca yan yana gitmişti ve trafiği felç etmişti.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst Alt