MAHKEME KARARLARI

eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
Sollama yapan araca hız cezası kesilemez. Bu açık ve net. Bunun sebebi de yine güvenlik. Yasal hız sınırı ne 110. Diyelim x marka araç göstergesinde 115 km ile gidiyor. Bu aracın gerçek hızı her değişkene bağlı olarak değişir. Lastik çapı, lastik hava basınçları, gösterge sapması gibi bir çok etken var. Gerçek hızı 90 da olabilir 120 de. Şimdi diğer y aracı da yine göstergesinde 115 ile geliyor. Öndekinin gerçek hızı 95 bunun da 107 diyelim. Nasıl sollayacak bunu. 12 km hız farkı ile ne kadar sürede sollayabilir. Elbetteki güvenli sollama için gaza basacak. Burada aracın torkuna göre 107 den 140 a kadar çıkabilir. Bu çok normal. Normal olmayan kısım sollama bittikten sonra hızını düşürüp düşürmediği. Radar aracı bunu yakalarsa kestiği ceza doğrudur. Ya da sollama yaparken sinyal verip vermediği. Veriyorsa sollamaya çıkmıştır denir. Yok vermeden solluyorsa radar aracı ceza keser ve doğrudur. Çünkü arakadan hangi hızla geldiğini tespit edemeyebilir. Burada sinyal ve sollama sonrası hızın düşürülmesi olayın haklılığını değiştirir. Bu, kanunda yok diyerek de işin içinden çıkılamaz, genel hayatın sürekliliği içindeki çoğu uygulama kanunlarla açık şekilde belirtilmemiştir zaten.
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Sollama yapan araca hız cezası kesilemez. Bu açık ve net. Bunun sebebi de yine güvenlik. Yasal hız sınırı ne 110. Diyelim x marka araç göstergesinde 115 km ile gidiyor. Bu aracın gerçek hızı her değişkene bağlı olarak değişir. Lastik çapı, lastik hava basınçları, gösterge sapması gibi bir çok etken var. Gerçek hızı 90 da olabilir 120 de. Şimdi diğer y aracı da yine göstergesinde 115 ile geliyor. Öndekinin gerçek hızı 95 bunun da 107 diyelim. Nasıl sollayacak bunu. 12 km hız farkı ile ne kadar sürede sollayabilir. Elbetteki güvenli sollama için gaza basacak. Burada aracın torkuna göre 107 den 140 a kadar çıkabilir. Bu çok normal. Normal olmayan kısım sollama bittikten sonra hızını düşürüp düşürmediği. Radar aracı bunu yakalarsa kestiği ceza doğrudur. Ya da sollama yaparken sinyal verip vermediği. Veriyorsa sollamaya çıkmıştır denir. Yok vermeden solluyorsa radar aracı ceza keser ve doğrudur. Çünkü arakadan hangi hızla geldiğini tespit edemeyebilir. Burada sinyal ve sollama sonrası hızın düşürülmesi olayın haklılığını değiştirir. Bu, kanunda yok diyerek de işin içinden çıkılamaz, genel hayatın sürekliliği içindeki çoğu uygulama kanunlarla açık şekilde belirtilmemiştir zaten.

Hocam yanlış olan nokta burada anlatiklariniz sizin fikrinizdir. Bugün yürürlükte bulunan yönetmelik veya kanunlar sizin dediğiniz gibi değil. Dogrulunu veya yanlışlığını tartışmiyorum. Yanlış anlaşılmasın. Yarın kanun ve yönetmelikler değişme ihtimali olur o zaman tartışabiliriz. ''Sollama yapan araca hız cezası kesilemez. Bu açık ve net. '' cümlesi bugün ki kanun ve yönetmeliklere göre tamamen yanlış bir cümledir.
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
B baran5454,

Sevgili baran kanundan bahsetmiyorum. Uygulanmakta olan kuraldan bahsediyorum. Trafik şubede bir tanıdığınız varsa uygulama nasıl diye sorun, bakalım ne diyecek. Kanunla her şeyi çözemezsiniz. Kanun temeli oluşturur. Geri kalan yönetmelikle kararname ile sessiz kanun olan uygulama ile çözülüyor. Anlattım, neye göre 110 km hız neye göre %10 tolerans. Hangi aracı kıstas alacağız. 30 bin liralık 30 yaşındaki aracı mı, 3 milyonluk aracımı. İkisi de 115 gösterge ile gitsin sizce yan yana mı gidecek. Burada iş uygulayıcıda bitiyor. Genel uygulama sollarken sinyal verip vermemek ve sollama sonrası hızı düşürmek üzere şekilleniyor. Şöyle düşünün 109 ile giden aracı kanunun izin verdiği limit olan 121ile sollarsanız sorun yok değil mi. Peki sollama izni olan yolun uzunluğu ne kadar. 12 km hız farkı buna izin verecek mi. Biz onu sollayana kadar sollama yasağı olan alana girmeyeceğimizin garantisi var mı. Ya da bir kavşağa girmeyeceğimizin, ya da karşıdan bir aracın çıkmayacağının. Kaldı ki siz sollamaya çıkınca gaza basan da azımsanmayacak kadar çok bizde. O yüzden sollama en kısa süre ve mesafede yapılmalı. Bunun için de hız aşım cezası sollama anında uygulanamaz. Uygulanırsa ve solladığınızı sinyal ile ispat edebiliyorsanız mahkemeden döner. Kanun, yönetmelik olsa da olmasa da. Selamlar.
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
B baran5454,

Sevgili baran kanundan bahsetmiyorum. Uygulanmakta olan kuraldan bahsediyorum. Trafik şubede bir tanıdığınız varsa uygulama nasıl diye sorun, bakalım ne diyecek. Kanunla her şeyi çözemezsiniz. Kanun temeli oluşturur. Geri kalan yönetmelikle kararname ile sessiz kanun olan uygulama ile çözülüyor. Anlattım, neye göre 110 km hız neye göre %10 tolerans. Hangi aracı kıstas alacağız. 30 bin liralık 30 yaşındaki aracı mı, 3 milyonluk aracımı. İkisi de 115 gösterge ile gitsin sizce yan yana mı gidecek. Burada iş uygulayıcıda bitiyor. Genel uygulama sollarken sinyal verip vermemek ve sollama sonrası hızı düşürmek üzere şekilleniyor. Şöyle düşünün 109 ile giden aracı kanunun izin verdiği limit olan 121ile sollarsanız sorun yok değil mi. Peki sollama izni olan yolun uzunluğu ne kadar. 12 km hız farkı buna izin verecek mi. Biz onu sollayana kadar sollama yasağı olan alana girmeyeceğimizin garantisi var mı. Ya da bir kavşağa girmeyeceğimizin, ya da karşıdan bir aracın çıkmayacağının. Kaldı ki siz sollamaya çıkınca gaza basan da azımsanmayacak kadar çok bizde. O yüzden sollama en kısa süre ve mesafede yapılmalı. Bunun için de hız aşım cezası sollama anında uygulanamaz. Uygulanırsa ve solladığınızı sinyal ile ispat edebiliyorsanız mahkemeden döner. Kanun, yönetmelik olsa da olmasa da. Selamlar.

Lütfen bir tane bu anlattığıniz olay ile ilgili mahkeme kararı sunabilir misiniz? Yanlış bilgimi düzeltmek isterim.
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,305
B baran5454,

Sevgili baran kanundan bahsetmiyorum. Uygulanmakta olan kuraldan bahsediyorum. Trafik şubede bir tanıdığınız varsa uygulama nasıl diye sorun, bakalım ne diyecek. Kanunla her şeyi çözemezsiniz. Kanun temeli oluşturur. Geri kalan yönetmelikle kararname ile sessiz kanun olan uygulama ile çözülüyor. Anlattım, neye göre 110 km hız neye göre %10 tolerans. Hangi aracı kıstas alacağız. 30 bin liralık 30 yaşındaki aracı mı, 3 milyonluk aracımı. İkisi de 115 gösterge ile gitsin sizce yan yana mı gidecek. Burada iş uygulayıcıda bitiyor. Genel uygulama sollarken sinyal verip vermemek ve sollama sonrası hızı düşürmek üzere şekilleniyor. Şöyle düşünün 109 ile giden aracı kanunun izin verdiği limit olan 121ile sollarsanız sorun yok değil mi. Peki sollama izni olan yolun uzunluğu ne kadar. 12 km hız farkı buna izin verecek mi. Biz onu sollayana kadar sollama yasağı olan alana girmeyeceğimizin garantisi var mı. Ya da bir kavşağa girmeyeceğimizin, ya da karşıdan bir aracın çıkmayacağının. Kaldı ki siz sollamaya çıkınca gaza basan da azımsanmayacak kadar çok bizde. O yüzden sollama en kısa süre ve mesafede yapılmalı. Bunun için de hız aşım cezası sollama anında uygulanamaz. Uygulanırsa ve solladığınızı sinyal ile ispat edebiliyorsanız mahkemeden döner. Kanun, yönetmelik olsa da olmasa da. Selamlar.
Hız ölçümü tekerlek dönüş çapından hesap eder araçlar. Eğer siz orijinali 15” ve belirtilen yanakla gelen lastik dışında bir ölçü kullanıyorsanız dediğiniz gibi %3-5 şaşar gerçek hız ama bunun sorumlusu yine araç sahibidir. Lastik jant orijinalliğini bozmayan ger araç aynı hızı gösterir (göstergesi bozuk değilse,bozuksa yine şoför sorumludur). Arabasının orjinalini bozuyorsa hızınıda buna göre ayarlamak zorundadır,ayarlayamazsa ceza yer.
Bende hiç duymadım sollarken ceza iptal olur diye. Örnekler verirseniz öğrenmiş oluruz.

Dipnot:Bildiğim duyduğum kadarıylar radarlarında hız ölçme toleransları 3% kadar,lastik değişiminden radara giren olmaması gerek. Tabi şehir efsanesi de olabilir.
 
Son düzenleme:
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
B baran5454,

Burada sizinle inatlaşmıyorum. Mahkeme kararı istemek de ? Başıma gelirse emin ol sunarım. Mahkemelerden kaç tane trafik cezasının iptal olduğu malum. Sizce o kesilen cezalar kanunda olmayan maddeye mi dayanıyordu. Kanun maddesi başka onun reel hayattaki uygulanışı başka. 2013 de KT Yönetmeliği 23. Madde de değişiklik ile sollama hız sınırı kaldırılmıştı. Bugün neyi nasıl uygularlar bilmem ama bu da değişmişse niye değiştiği az çok belli.
Puzik Puzik,

Yani her aracın kadran ve gerçek hız farkı aynıdır diyorsunuz öyle mi. Göstergede arıza varsa bu sürücünün hatasıdır öyle mi. İnşallah trafik polisi veya sulh ceza hakimi değilsinizdir ?
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
B baran5454,

Burada sizinle inatlaşmıyorum. Mahkeme kararı istemek de ? Başıma gelirse emin ol sunarım. Mahkemelerden kaç tane trafik cezasının iptal olduğu malum. Sizce o kesilen cezalar kanunda olmayan maddeye mi dayanıyordu. Kanun maddesi başka onun reel hayattaki uygulanışı başka. 2013 de KT Yönetmeliği 23. Madde de değişiklik ile sollama hız sınırı kaldırılmıştı. Bugün neyi nasıl uygularlar bilmem ama bu da değişmişse niye değiştiği az çok belli.

Farkındayım inatlasmadiginizi. Ben karar olup olmadığını merak ettim bilginiz vardır diye. Karar varsa okumak isterdim. Yoksa zaten sizin dediğiniz durum 2 yönlü yollarda sadece sollama ile sınırlı kalmak koşulu ile sınırlı ve ülkemizde dediğiniz tip yol olup da hız tespiti yapılması neredeyse yok gibi. Şimdi bulamamış olsam da dediğinize benzer bir değişiklik bende hatırlıyorum.
 
A Çevrimdışı

Alperentoy

Süper Üye
12 Nis 2019
647
Bence konuyu başlatan baştan sona haklı. Ama bu gün aynı durumlar pek geçerli değil. İşte örneği aşağıdaki linkte okumlu karar örnek gösterilebilir.



İş mahkeme de değil işi oraya yük olarak aksettiren de. Sanki her hızlı gidene her gittiğinde ceza yazılıyor. İnisiyatif kullansa herkes rahat etse iyi olmaz mı. Bir çoğu zaten kullanıyor bu tür örnekler istisna gibi olduğundan anca böyle konuşuluyor. Memlekette kral dan çok kralcı var maalesef.
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
Farkındayım inatlasmadiginizi. Ben karar olup olmadığını merak ettim bilginiz vardır diye. Karar varsa okumak isterdim. Yoksa zaten sizin dediğiniz durum 2 yönlü yollarda sadece sollama ile sınırlı kalmak koşulu ile sınırlı ve ülkemizde dediğiniz tip yol olup da hız tespiti yapılması neredeyse yok gibi. Şimdi bulamamış olsam da dediğinize benzer bir değişiklik bende hatırlıyorum.

Ben de deli gibi gidilmesine karşıyım. Neticede hepimiz yollarda ailemiz ile bulunuyoruz. Ama sollamada radar korkusu ile hareket edilirse daha büyük sıkıntılar çıkabilir. Bakın radar kuruluyor, plakaya geliyor ceza. Bu kimi yüksek hızdan alıkoyar düşünün. Altında 2, 3 milyonluk araçları olanı caydırabilir misiniz. Çoğu şirket üzerine kayıtlı zaten. Umurunda olur mu. Daha ne kadar oldu radar kurulduğu açıkça belirtilecek meselesi. Devlet vatandaşına tuzak kuramaz olayı. Yani kanun her şeyi çözemiyor. Uygulayıcı birimler olayı çözüyor. Eğer sn Ruhitan sollama esnasında sinyal vermişse bu ceza tamamen radardaki memurun işgüzarlığı. Yok vermemişse genel kanı ile hız sınırının üzerinde demiştir. Şimdi 1 km ihlal ile ceza iptal ediliyor mahkemede. Bu doğru mu sizce. Bir aracın radara girdiği hız 56 ise göstergesindeki hız en iyi ihtimalle 65 civarıdır. Burada ben karar verici hakim olsam cezayı iptal etmem. Çünkü limiti 50 olan Şehiriçi güzergahta 60 km üstü kadran hızıyla gidiyor derim. Şehir dışı 130 a kadar affedilebilir ama ş. içi affedilemez. Çünkü çocukların, yaşlıların olduğu güzergah.
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Bence konuyu başlatan baştan sona haklı. Ama bu gün aynı durumlar pek geçerli değil. İşte örneği aşağıdaki linkte okumlu karar örnek gösterilebilir.



İş mahkeme de değil işi oraya yük olarak aksettiren de. Sanki her hızlı gidene her gittiğinde ceza yazılıyor. İnisiyatif kullansa herkes rahat etse iyi olmaz mı. Bir çoğu zaten kullanıyor bu tür örnekler istisna gibi olduğundan anca böyle konuşuluyor. Memlekette kral dan çok kralcı var maalesef.
Ama arada şöyle bir fark var itirazda belirttiğiniz hususlar. Eğer siz itirazınızı kanunda açıkça geçen ifadeye göre ceza yazilmamali derseniz ve kanunda bu ceza yazilmasini gerektiriyorsa hakim doğal olarak itiraza red kararı verecektir. Ama eğer radarın kalibrasyonuna veya hız tespitinde fark olabileceğine itiraz edersiniz hakim bunun hakkında bilir kişiden görüş isteyecek ve eğer sizin belirttiğiniz yönde hakimde kanaat oluşur ise cezayı iptal edecektir. Artı sunduğunuz belgeler ve bu alanda bilinen kaideler derli toplu belirtildiyse kararın lehine olma durumu daha da yükselir. Birde üzerine emsal karar varsa iptal olasılığı daha yüksek olur. Ama kesin diyemem hiç bir zaman. Sonuçta mesele hakimde kanaat oluşturmaya dayanir.

Diğer taraftan herkese ceza yazilabilmesi olanağı yoktur. Bunun için her araca hız tespiti için cihaz takılması gerekir ki insanlar bunun bile hilesini bulur. Ki böyle bir mantık hiç bir uygulamada da yoktur konu sadece hız ihlali değil. Örneğin 18 yaş altı sigara satışı yasaktır. Tüm satıcıların orda ceza yazacak bir kişi bulundurarak bunu çozemezsiniz. Daha sık denetim yaparsınız daha çok eğitim verirsiniz cezaları daha çok artirirsiniz ama %100 engellemeyezsiniz.

İnsiyatif alarak kanun düzenlenmesi yapılamaz bu keyfiyete sebebiyet verir. Örneğin bu olayda polis insiyatif kullansa %10 + 3 km/sa hıza izin verse bu sefer de 4 km/sa ile geçen itiraz edecek. %15 hız aşımına insiyatif kullansa bu seferde orda %16 olanın suçu ne olacak. O yüzden bir yerde bir hız sınırı belirlenmesi gerekiyor.

Tabi burada gerçekten bazı yollarda hız sınırı yükseltmek gerekir mi? Bu tartışılır. Yada bazı yollarda sinir tamamen kaldırılmalı mi? Tartışılır. Ama sonuçta tamamen kaldirmadiktan sonra bir sınır belirlenmesi gerekiyor.
Ben de deli gibi gidilmesine karşıyım. Neticede hepimiz yollarda ailemiz ile bulunuyoruz. Ama sollamada radar korkusu ile hareket edilirse daha büyük sıkıntılar çıkabilir. Bakın radar kuruluyor, plakaya geliyor ceza. Bu kimi yüksek hızdan alıkoyar düşünün. Altında 2, 3 milyonluk araçları olanı caydırabilir misiniz. Çoğu şirket üzerine kayıtlı zaten. Umurunda olur mu. Daha ne kadar oldu radar kurulduğu açıkça belirtilecek meselesi. Devlet vatandaşına tuzak kuramaz olayı. Yani kanun her şeyi çözemiyor. Uygulayıcı birimler olayı çözüyor. Eğer sn Ruhitan sollama esnasında sinyal vermişse bu ceza tamamen radardaki memurun işgüzarlığı. Yok vermemişse genel kanı ile hız sınırının üzerinde demiştir. Şimdi 1 km ihlal ile ceza iptal ediliyor mahkemede. Bu doğru mu sizce. Bir aracın radara girdiği hız 56 ise göstergesindeki hız en iyi ihtimalle 65 civarıdır. Burada ben karar verici hakim olsam cezayı iptal etmem. Çünkü limiti 50 olan Şehiriçi güzergahta 60 km üstü kadran hızıyla gidiyor derim. Şehir dışı 130 a kadar affedilebilir ama ş. içi affedilemez. Çünkü çocukların, yaşlıların olduğu güzergah.
Bana göre de iptal edilmesi yanlış. Orda benim açımdan tek iptal gerekçesi olabilir. Cihazın Kalibrasyonunda hata tespit edilir ve düzeltme uygulandığında hız sinirinda kalıyorsa o zaman iptal edilmeli. Yoksa sinir neyse o uygulanmalı. Öbür türlü aynı şey ürün alırken firmaların yaptığı itiraz edene kadar sorun yok durumuna dönüyor.

Birde ayrıca bildiğim kadariyal RUHİTAN RUHİTAN hocamın yolu gidiş gelişi ayrı sizin dediğiniz sollamada sıkıntı tek yön gidiş tek yön geliş yolda olur. Yani bu olayda kurtarır tarafı yok sizin dediğinize göre bile.
 
Son düzenleme:
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,305
B baran5454,

Burada sizinle inatlaşmıyorum. Mahkeme kararı istemek de ? Başıma gelirse emin ol sunarım. Mahkemelerden kaç tane trafik cezasının iptal olduğu malum. Sizce o kesilen cezalar kanunda olmayan maddeye mi dayanıyordu. Kanun maddesi başka onun reel hayattaki uygulanışı başka. 2013 de KT Yönetmeliği 23. Madde de değişiklik ile sollama hız sınırı kaldırılmıştı. Bugün neyi nasıl uygularlar bilmem ama bu da değişmişse niye değiştiği az çok belli.
Puzik Puzik,

Yani her aracın kadran ve gerçek hız farkı aynıdır diyorsunuz öyle mi. Göstergede arıza varsa bu sürücünün hatasıdır öyle mi. İnşallah trafik polisi veya sulh ceza hakimi değilsinizdir ?
Aynıdır demiyorum maksimum bir yüzdesi vardır. Orijinal lastik ebatından aşırı farklı bir durum varsa bunu yapan sonucuyla yüzleşmeye hazırdır. Kadran hatası tabiki ceza kesimini engellemez sonuç olarak dolaylı yoldan şoförün hatası oluyor kendi bozmasada.
 
A Çevrimdışı

Alperentoy

Süper Üye
12 Nis 2019
647
Ama arada şöyle bir fark var itirazda belirttiğiniz hususlar. Eğer siz itirazınızı kanunda açıkça geçen ifadeye göre ceza yazilmamali derseniz ve kanunda bu ceza yazilmasini gerektiriyorsa hakim doğal olarak itiraza red kararı verecektir. Ama eğer radarın kalibrasyonuna veya hız tespitinde fark olabileceğine itiraz edersiniz hakim bunun hakkında bilir kişiden görüş isteyecek ve eğer sizin belirttiğiniz yönde hakimde kanaat oluşur ise cezayı iptal edecektir. Artı sunduğunuz belgeler ve bu alanda bilinen kaideler derli toplu belirtildiyse kararın lehine olma durumu daha da yükselir. Birde üzerine emsal karar varsa iptal olasılığı daha yüksek olur. Ama kesin diyemem hiç bir zaman. Sonuçta mesele hakimde kanaat oluşturmaya dayanir.

Diğer taraftan herkese ceza yazilabilmesi olanağı yoktur. Bunun için her araca hız tespiti için cihaz takılması gerekir ki insanlar bunun bile hilesini bulur. Ki böyle bir mantık hiç bir uygulamada da yoktur konu sadece hız ihlali değil. Örneğin 18 yaş altı sigara satışı yasaktır. Tüm satıcıların orda ceza yazacak bir kişi bulundurarak bunu çozemezsiniz. Daha sık denetim yaparsınız daha çok eğitim verirsiniz cezaları daha çok artirirsiniz ama %100 engellemeyezsiniz.

İnsiyatif alarak kanun düzenlenmesi yapılamaz bu keyfiyete sebebiyet verir. Örneğin bu olayda polis insiyatif kullansa %10 + 3 km/sa hıza izin verse bu sefer de 4 km/sa ile geçen itiraz edecek. %15 hız aşımına insiyatif kullansa bu seferde orda %16 olanın suçu ne olacak. O yüzden bir yerde bir hız sınırı belirlenmesi gerekiyor.

Tabi burada gerçekten bazı yollarda hız sınırı yükseltmek gerekir mi? Bu tartışılır. Yada bazı yollarda sinir tamamen kaldırılmalı mi? Tartışılır. Ama sonuçta tamamen kaldirmadiktan sonra bir sınır belirlenmesi gerekiyor.

Bana göre de iptal edilmesi yanlış. Orda benim açımdan tek iptal gerekçesi olabilir. Cihazın Kalibrasyonunda hata tespit edilir ve düzeltme uygulandığında hız sinirinda kalıyorsa o zaman iptal edilmeli. Yoksa sinir neyse o uygulanmalı. Öbür türlü aynı şey ürün alırken firmaların yaptığı itiraz edene kadar sorun yok durumuna dönüyor.

Birde ayrıca bildiğim kadariyal RUHİTAN RUHİTAN hocamın yolu gidiş gelişi ayrı sizin dediğiniz sollamada sıkıntı tek yön gidiş tek yön geliş yolda olur. Yani bu olayda kurtarır tarafı yok sizin dediğinize göre bile.
Cezalar sollama vs için değil hız sınırı aşıldığı için kesiliyor. Yoksa sadece sollarken hız aşımına izin verilir sollamayanların ki % 10 eksik bakılırdı. Cezanın sollamayla alakası yok. Sollamadan hatalı yapıldığında ayrıca kesiliyor. Trafikte aşırı hız tanımı yerine yüksek hız tanımı kabul ediliyor, yüksek hızı da sadece tabela sınırlandırması belirlemiyor. Çevresel koşullar, hava durumu sis durumu trafik yoğunluğu v.b. diğer koşullar da dikkate alınarak belirleniyor. Sabit bir şey değil, radar uygulaması ise belirli bölgede haber verilerek tabela ile ilan edilen hız temelli planlı yapılan bir uygulama. Araç sollamaya falan bakılmaz. Uygulayan kişilere göre önceden değişmekteydi, bir-iki km üsten başlayarak yazıyorlardı. Ancak şu anda cihazlar bağlı merkezlerinden de izlenebiliyor. Amirlerin bilgisinde planlı yapılan uygulamalar da 1-2 km yukarıdan başlanarak denetim yapılması keyfiyet değil normal olması gerekendir. Kanun dışına çıkılmış olmaz. Çünkü vatandaşın aleyhine değildir. Uygulama da zaten kaza ve ölüm oranların düşürülmesi için vatandaş yararı için yapılmaktadır. İnisiyatif kullanmak her zaman kanun dışına çıkmak anlamına gelmez, bazen kanunun eksiğini tamamlar. Aynen hakimlerin vicdanlarının kararlarına etki ettiği örneğin de olduğu gibi.

 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Cezalar sollama vs için değil hız sınırı aşıldığı için kesiliyor. Yoksa sadece sollarken hız aşımına izin verilir sollamayanların ki % 10 eksik bakılırdı. Cezanın sollamayla alakası yok. Sollamadan hatalı yapıldığında ayrıca kesiliyor. Trafikte aşırı hız tanımı yerine yüksek hız tanımı kabul ediliyor, yüksek hızı da sadece tabela sınırlandırması belirlemiyor. Çevresel koşullar, hava durumu sis durumu trafik yoğunluğu v.b. diğer koşullar da dikkate alınarak belirleniyor. Sabit bir şey değil, radar uygulaması ise belirli bölgede haber verilerek tabela ile ilan edilen hız temelli planlı yapılan bir uygulama. Araç sollamaya falan bakılmaz. Uygulayan kişilere göre önceden değişmekteydi, bir-iki km üsten başlayarak yazıyorlardı. Ancak şu anda cihazlar bağlı merkezlerinden de izlenebiliyor. Amirlerin bilgisinde planlı yapılan uygulamalar da 1-2 km yukarıdan başlanarak denetim yapılması keyfiyet değil normal olması gerekendir. Kanun dışına çıkılmış olmaz. Çünkü vatandaşın aleyhine değildir. Uygulama da zaten kaza ve ölüm oranların düşürülmesi için vatandaş yararı için yapılmaktadır. İnisiyatif kullanmak her zaman kanun dışına çıkmak anlamına gelmez, bazen kanunun eksiğini tamamlar. Aynen hakimlerin vicdanlarının kararlarına etki ettiği örneğin de olduğu gibi.

Tamam da bu durumda neden 1-2 km neden 3 değil mesela. Bu keyfiyet değil mi? Zaten hız sınırına %10 tolerans gösterilmiş ve en düşük ceza %10 ile 30 arasından başlatılmış. Ayrıca bunun tüm vatandaşların lehine olabilmesi ve haksızlık olmaması için trafik başkanlığının veya emniyet genel müdürlüğünün yada iç işleri bakanlığınin resmi yazı ile tüm personele duyurması gerekir ki uygulama birlikteliği sağlansın. Bu durumda da kanuna ve yönetmeliğe aykırı bir yazı göndermiş olursunuz bunu da yargıya taşıyan birileri mutlaka olur.
 
A Çevrimdışı

Alperentoy

Süper Üye
12 Nis 2019
647
Trafikte tüm araçlarda radardaki gibi dijital gösterge mi var. Okuyan şoförler bile koltuk ayarı boyları farklı olduğundan analog göstergeye baktıklarında aynı değeri okuyamazlar. Mutlaka bir iki km farklılık olacaktır. Tolerans kul yapımı her şeyde vardır. Kulun yaptığı da bu nedenle Allahın ki gibi tekdir. Yani aynı ürün dediğiniz iki ürün bile aynı değildir. Toleranslar dahilinde kabulle aynı sayılırlar. Neden her şeyde olan toleransa bu kadar bu konuda karşısınız.
 
Geri
Üst Alt