LG Çamaşır Makinesi Titreşim Sorunu...

Salih445 Çevrimdışı

Salih445 

Süper Üye
21 Mar 2021
621
Bugün arayan soran olmadığı için ben arayıp sorduğumda aynen şunları söylediler
servis: Sizin makine bugün de gelmez, yarın da gelmez, ondan sonraki gün de gelmez. Hala testleri devam ediyor.
ben: Dün video attınız ben de tamir ettiğinizi düşündüm o yüzden aradım kusura bakmayın, peki o videoda güzel çalışıyordu?
servis: Ben beyaz eşyacımıza vereyim sizi
ben: abi merhaba, dün video atmıştın o yüzden aradım, müsaitsen neyini değiştirdin diye sorayım dedim.
b. eşyacı: Kardeşim senin makinenin içindeki o kablo sesini kestim, yerinden kurtulmuştu hallettim. Ama ben sana açık konuşayım dün videoda gördüğün gibi ben bi sarsıntı hissetmedim. Ama bugün çalıştırdım ayağı az dengesiz olunca direk sarsıntılar başlıyor. Senin için rahat etsin diye amortisör siparişi vereceğim yine de. En geç haftaya cumaya eline ulaşır. Yeni makineler çok hassas.
ben: Değiştirin, ben istiyorum.
b. eşyacı: Dediğim gibi için rahat olsun diye yapacağım, hafta içi gelir amortisörler, değiştirir getiririm.

Yani arkadaşlar, ilk 4-5 ay önce bu sebepten arıza kaydımı oluşturdum. Oluştururken de amortisör takımı getirsinler diye belirttim. Kadın not etti. İlkinde ayağını iyi ayarlayın deyip gelmedi. İkincide Ordu Japon Elektronikten gelen arkadaşlar bana elimizde yedek parça yok sipariş ile geliyor dedi. Dün videodaki hali bana tamir yapılmış gibi geldi (makinemi tanıyorsam eğer). Ben, bu arkadaşın ben amortisör değişiminde ısrarcı oldukça onun; ben hiç değiştirmedim bu zamana kadar, hiç bozulmuyorlar demesi ile aramızda geçen diyalogların sonucunda, kendisinin de arızalı olduğunu kabul edip değişimini yaptığını ama 12 yaşından beri bu işi yaptığı için, benim ona tek seferde arızayı söylemem onu incitebileceği için ve gurur yapacağı için beni 2-3 gün oyalayarak geri getireceğini düşünüyorum. LG Ordu servisinin çalışanlarını bir gözden geçirmesini düşünüyorum. Yetkili servis edası ile değil de 2. elci gibi tavır takınması beni makineyi onlara emanet ettiğim için pişman etmek üzere ve pandemi döneminde evde 9 güne kadar makinesiz geçireceğimi duyunca sabrım zorlanmakta.
 
Salih445 Çevrimdışı

Salih445 

Süper Üye
21 Mar 2021
621
LG marka, F2J5TNP7S model, seri numaralı 8KG'lık çamaşır makinemizin titreşim sorunu. (Montaj formunda seri numarası farklı yazıyor fakat LG ile görüştüğümde sistemde düzelttiklerini belirttiler.) Makineyi aldıktan 5 ay sonra LG çağrı merkezine makinede titreşim ve sarsıntı sorunu olduğunu bildirdik, arıza kaydı oluşturmadan önce ayaklarının ayarlı olup olmadığını teyit ettiler ve kayıt oluşturdular.(çağrı merkezinde tam tarihi kayıt altındadır), servis telefondan bizi arayarak tekrardan makinenin ayağını ayarladınız mı diye sordu, biz de evet ayarladık dedik. Servis ayağını daha iyi ayarlamamızın gerektiğini, makinelerin kolay kolay arıza yapmadığını dile getirdi ve eve gelmedi. Sonrasında uzun bir süre pandemi nedeniyle köyde ikamet ettiğimiz için makineyi tam test edemedik. Sonrasında aynı sorunun devam ettiğini fark edince servisi aradık. Servis, normal olarak önce ayak ayarlarını sordu, bende bu sefer gelmeleri konusunda ısrarcı oldum. 15.01.2021 tarihinde eve geldi ve ayak ayarlarının ayarlı olduğunu görünce bize parke üzerinde olduğu için sarsıntılı çalıştığını söyledi, ve mermer zemin üzerinde kullanmamız konusunda tavsiyede bulundu. Biz de 3cm kalınlığında mermer ayarladık. Fakat ürünün titreşiminde değişim olmadığını görünce artık aşırı rahatsız olmamız sonucunda düzgün sabit fayans zemin üzerinde (bir ev için en ideal ortamında) makineyi test ettik (video linklerini Uyuşmazlığa ilişkin Belgeler bölümüne ekledim). Bu sefer makinenin kesinlikle sorunlu olduğunu gördük. Servis, 24.03.2021 tarihinde (ilk arıza kaydından 7-8 ay sonra) fayans zemin üzerinde inceleme yaptı ve sarsıntılı olduğunu görünce makineyi alıp götürdü. 1 hafta sonra makine elimize ulaştı. Sarsıntı için amortisör takımı değişmiş, ses yüksekliği şikayetim olmamasına rağmen DB ölçümü yapılmış, ek olarak içinden gelen kablo sesi için kablo izolasyonu yapılmış olarak geri getirildi. Neden 7-8 ay önce (satın alımdan 5 ay sonra oluşturduğumuz arıza kaydında) bunları yapmadınız diye sorduğumda, aslında makinenin servise göre sarsıntısı normalmiş (ki kesinlikle değil, videolarım mevcuttur), ben 3 kere servisi aradığım için, müşteriyi memnun etmek amaçlı yapıldığını söylediler. Bunun üzerine internette araştırmalarım sonucunda LG marka aynı model, ya da aynı dış görünüşe sahip, 7-8-9 kiloluk makinelerin hepsinde olmasa bile bazılarında (video yorumlarından okuduğum kadarı ile daha çok 2018-2019 üretimlerinde) (video linklerini ayrıntılı olarak ekledim) titreşim sorunu oluştuğunu ve LG'nin bu makineleri değişim yaptığını, değişim yapılmayan makinelerde ise ön kapak contasının daha yumuşak olanı ile değiştirdiğini öğrendim. Fakat Benim sorunum 5. ayında başlamasına rağmen 13 ay sonra bile yetkili servis bahsi geçen ön kapak contasının adını bile etmedikleri gibi amortisör takımını değiştirdi. Makinede sarsıntı sorunu devam ediyor. Tahminimce servis bu sorunun kaynağının ön kapak contasının sertliğinden kaynaklandığını bilmiyor. Biz, tüketici olarak 8 ay bu makineyi sarsıntılı olarak kullandık ve halen daha mecburen kullanıyoruz. Makineden ailecek soğuduk. Makinenin 8 aydan fazla sarsıntılı çalıştığını göz önünde bulundurarak ömrünün sarsıntıdan dolayı kısaldığını düşündüğümden, yetkili servisin bu sorun hakkında bilgisinin yetersiz olduğuna kanaat getirdiğimden ve aslında sorunum ilk 6 ay içinde oluştuğu için ayıplı mal olarak satıldığı göz önünde bulundurularak makinemin değişiminin yapılması gerektiği yerde 13 ay sonra bile onarımının yapılamamasını göz önünde bulundurarak bu makinenin geri alınmasını ve ücretinin geri iadesini istiyoruz. Gereğini bilgilerinize saygılarımla arz ederim.
 
Salih445 Çevrimdışı

Salih445 

Süper Üye
21 Mar 2021
621
Yukarıdaki uzun mesajım THH'ye yazdığım dilekçe arkadaşlar yazmayı unutmuşum :)
 
Salih445 Çevrimdışı

Salih445 

Süper Üye
21 Mar 2021
621
Bu dilekçeyi okuyacak olanın yerine koy kendini... :bye
Okuyan birisi olarak benim aklıma takılacak yerlerin cevabını yazmaya çalıştım.
*neden montaj yapılan makinenin seri nosu farklı
*neden ilk arıza kaydının servis kağıdı elimizde yok
*neden arıza kayıtları arasında bu kadar zaman farkı var
*neden servis parça değişimi yaptığı halde sorun çözülmedi
*neden değişimini veya onarımını talep etmedim de iadesini istedim
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Detaylarda boğulmuşsun.
Şu şu tarihte aldığımız makinenin şu şu sorununu servis çözemedi biz de bu yüzden iadesini talep ediyoruz şeklinde yazsaydım aynı sonucu mu alırdım tereddüte düştüm ? Sonuçta bahsi geçen miktar 200 300tl değil, bizim için büyük bir miktar. 20 sene sonra heves edip makine aldık uğraştığım duruma bak ?
 
Son düzenleme:
Domestos Çevrimdışı

Domestos 

Süper Üye
3 Tem 2018
4,206
51
Makineyi aldık 5 ay sonra şu sorun başladı ve bunu servis çözemedi veya çözmek istemedi ve gelinen süreçte özetle şunlar oldu, benim sorunumu servis çözemediğine göre, ayıplı mal olduğundan bahisle değişim veya para iadesi talep ediyorum.

* * *

Benimkisi sadece bir fikir, istediğin şekilde hareket etmekte özgürsün.
 
Salih445 Çevrimdışı

Salih445 

Süper Üye
21 Mar 2021
621
Makineyi aldık 5 ay sonra şu sorun başladı ve bunu servis çözemedi veya çözmek istemedi ve gelinen süreçte özetle şunlar oldu, benim sorunumu servis çözemediğine göre, ayıplı mal olduğundan bahisle değişim veya para iadesi talep ediyorum.

* * *

Benimkisi sadece bir fikir, istediğin şekilde hareket etmekte özgürsün.
Anladım, ben açık bir yer bırakmamak istedim, şu an için maddi durumumuz elimizdekilerle sınırlı olduğu için garantici olmak zorundaydım.Bu arada sele giden aracın dilekçesi hazır 3 satırlık, yeterli ve net bir dilekçe oldu bu konuda yardımlarınız için teşekkürü size borç biliyorum ?
 
Salih445 Çevrimdışı

Salih445 

Süper Üye
21 Mar 2021
621
Bugün babamı LG satış bayisinden aramışlar; ki makine annemin üstüne kayıtlı, şikayette benim numaram ile yapılmıştı :sirit Faturayı bulamamışlar (ne gariptir ki bizde de yok). Bu sıkıntı için keşke bana gelseydiniz THH'ye başvurana kadar demişler :hayir
 
Salih445 Çevrimdışı

Salih445 

Süper Üye
21 Mar 2021
621
LG kore merkeze mail atmıştım, 2. günüydü bugün LG Türkiye merkezden telefon geldi. Şaşırdım çünkü erkekti. Ben de yarım saate yakın yaşadığımız sorunu dile getirdim ve sorunum çözülmediği için THH'ye vermek zorunda kaldığımı bildirdim. 30 dakika daktilo gibi tıktıktık not etti, ve yöneticilere mail atacaklarını, 1-2 gün içinde bize haber gelmezse tekrar LG çağrı merkezini arayıp xxx adlı kişiye bağlanıp haber gelmediğini bildirmem gerekiyormuş. Eğer cihazı incelemek için isterlerse vermeyeceğim. Çağrı merkezinde erkeklerinde olduğunu öğrendim :hihi
 
Salih445 Çevrimdışı

Salih445 

Süper Üye
21 Mar 2021
621
dasad.jpg
 
Geri
Üst Alt