Önemli Lcd ve led televizyonlarda görüntü , ses , sinyal sorunları ve çözümleri

H Çevrimdışı

haktanbozer 

Aktif Üye
26 Nis 2019
119
23
Hocam 55" olduğu için fiyat bu şekilde. Bulunduğum yerde, yakın zamanda yaşadığım durumlara göre diyorum, 55" Philips ve 32" Seg (Vestel grubu diyerek de genelleyebiliriz diye düşünüyorum) LED bar değişimi için yetkili servis ve özel servis/televizyoncu fiyatları birbirinin aynısı.
 
F Çevrimdışı

Fenomend

Yeni Üye
2 Tem 2021
2
37
Merhaba Toshiba 50UA2063DT 50" 4K Android Smart Led TV yi a101 den 28 haziran da satın aldım 1 temmuz da vestel montajını yaptı panel testi istedim herhangi bir soruna karşı bir sıkıntı olsa görürdük deyip geri çevirdiler isteğimi akşam annem trt1 izlerken beni çağırığ görüntü canlıyken birden bire bulanıklaşıp renk solması mı desem açılması mı desem beyazlaşıyor birden bire bunun sorunu ne olabilir? Bir de bu durumdan ötürü görüntüyü beğenmedik deyip iade etmek istedik kabul etmiyorlar görüntüyü beğenmemek ayrı tv nin özelliği odur diyorlar vestel servis biz iade belgesi veremiyoruz servis gelir bakar arızalık bir durum yok ise arıza tespiti yapılazsa 60 tl ücret alınır diyor(Bu da ayrı bir saçmalık servis ücretsiz değil mi çağırırım bakar sorun varsa halleder yoksa gider değil mi neyin ücretini alıyor 3 yıl garanti ne oluyor o zaman).
 
By_Trol Çevrimdışı

By_Trol 

Administrator
24 Ağu 2019
14,803
Merhaba Toshiba 50UA2063DT 50" 4K Android Smart Led TV yi a101 den 28 haziran da satın aldım 1 temmuz da vestel montajını yaptı panel testi istedim herhangi bir soruna karşı bir sıkıntı olsa görürdük deyip geri çevirdiler isteğimi akşam annem trt1 izlerken beni çağırığ görüntü canlıyken birden bire bulanıklaşıp renk solması mı desem açılması mı desem beyazlaşıyor birden bire bunun sorunu ne olabilir? Bir de bu durumdan ötürü görüntüyü beğenmedik deyip iade etmek istedik kabul etmiyorlar görüntüyü beğenmemek ayrı tv nin özelliği odur diyorlar vestel servis biz iade belgesi veremiyoruz servis gelir bakar arızalık bir durum yok ise arıza tespiti yapılazsa 60 tl ücret alınır diyor(Bu da ayrı bir saçmalık servis ücretsiz değil mi çağırırım bakar sorun varsa halleder yoksa gider değil mi neyin ücretini alıyor 3 yıl garanti ne oluyor o zaman).
Tv bahsettiğiniz hatayı yaparken kısa bir video çekip servise iletin arıza yok ise bir çok markada servis ücreti alınır. Garanti arızalar içindir.
 
H Çevrimdışı

haktanbozer 

Aktif Üye
26 Nis 2019
119
23
Merhabalar

Yaklaşık 3 hafta önce yetkili serviste faturalı bir şekilde televizyonumuzun led bar değişimini yaptırdık. Cihazı teslim almadan önce (rapora imza atmadan ve ödeme yapmadan önce) YouTube üzerinden birkaç video açıp ve uydu alıcısı yayınlarını açıp kontrolleri gerçekleştirdim. Herhangi bir aksaklık görmedim. Panelde vs de herhangi bir arıza görmedim.

Bu sabah birden bir problem ile karşılaştık. İki dakika önce başka odadaydım, döndüğümde bir baktım renkler bozulmuş haldeydi.. Olayın adı nedir bilmiyorum ama siyah-beyaz dengesi bozuktu. İlk başta acaba yayından mı diye düşünüp hem televizyonu hem uydu alıcısını kapattım. Açtığımda ise, normal şartlarda açılış ekranı siyah üzerine beyaz philips logosu şeklinde oluyordu (İnternetten bulduğum bir fotoğrafı ekliyorum), fakat açmaya çalıştığımda siyah yerine beyaz, beyaz yerine siyah şeklinde açıldı. Menü kısmı da beyaz oldu. Menü kısmının normal halini de ekliyorum. Panelin tam ortasında piksel piksel, anca yakından fark edilen dikey çizgi oluştu. Cihazın elektrik bağlantısını kesip yaklaşık 10 dakika beklettim. Bu sefer çerçevenin az üzerinde bir beyaz ışık kapladı. Yine elektrik bağlantısını kesip bu sefer 30-45 dakika arası bekledim. Bu sefer normal bir şekilde çalıştı.

Acaba sorun anlık bir şey midir? Yoksa tamirat sırasında büyük bir hasar gördüğü ancak bir şekilde çözüldüğünü mü belli etti?



philips-logo.jpg

Normal açışış logosu bu şekilde.


IMG_20210701_105806.jpg

İlk başımıza gelen sorun


IMG_20210701_105801.jpg

Ayarlar menüsü


menu.png

Şu video dan almış olduğum normal menü görüntüsü


IMG_20210701_110254.jpg

Cihazı 10 dakika sonra açtığımda oluşan beyaz çizgiler. Sol üst tarafta daha fazla belli oluyor.


IMG_20210701_110304.jpg

Burada çok belli olmuyor fakat yakından çekilmiş hali
Az önce servisle konuştum. Cihaz testteymiş. Sanırım test cihazına bağlamışlar. Ne kadar doğru bilmiyorum. Birden fazla sebebi olabilir diyorlar. Dediklerine göre kablolarını da kontrol etmişler sorun yokmuş. Temassızlık olamaz mı falan diyince test ettik sorun yok tarzı konuşuyorlar. Cuma veya cumartesi gününe kadar sorun çıkmazsa geri teslim edilecekmiş. İlginç
 
H Çevrimdışı

haktanbozer 

Aktif Üye
26 Nis 2019
119
23
Az önce servisle konuştum. Cihaz testteymiş. Sanırım test cihazına bağlamışlar. Ne kadar doğru bilmiyorum. Birden fazla sebebi olabilir diyorlar. Dediklerine göre kablolarını da kontrol etmişler sorun yokmuş. Temassızlık olamaz mı falan diyince test ettik sorun yok tarzı konuşuyorlar. Cuma veya cumartesi gününe kadar sorun çıkmazsa geri teslim edilecekmiş. İlginç
Kusura bakmayın forumu ve konuyu tekrardan meşgul ediyorum ama. Hem kendim için rapor/günlük hem de başına gelebilecek kişiler için en azından benim neler yaşadığımı öğrenip ona göre hareket edebilirler.

Bugün tekrardan konuştum. Halen testteymiş. İlginç geliyor teste gittiğinde ortaya çıkmaması. Daha önceki konuşmaya göre de kabloları kontrol etmişler. Tam yerine oturmamış kablo var mıdır görmüşler midir bilemiyorum.

Bir tüketici olarak sorun yaşandığı gün önce buraya sordum ve sonrasında serviste randevu oluşturdum. Sorun yaşadığım anda çektiğim fotoğraflar ve videolar mevcut.

Satış sonrası hizmetler yönetmeliğine göre ve elimde bulunan servis raporuna göre altı ay garantisi var.

"Madde 10 (7) Malın garanti süresi dışında, garanti belgesi ile satılması zorunlu olmayan bir parçasının servis istasyonu tarafından değiştirilmesi veya satılması durumunda, değişen veya satılan parça için altı aydan aşağı olmamak üzere bir garanti süresi verilir."

Yine satış sonrası hizmetler yönetmeliğine göre

"Madde 10 (6) Malın garanti süresi dışında, servis istasyonları tarafından verilen montaj, bakım ve onarım hizmetiyle ilgili olarak, bir yıl içerisinde aynı arızanın tekrarı halinde tüketiciden herhangi bir isim altında ücret istenemez. Tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızalar bu fıkra kapsamı dışındadır."

Servis geldiğinde "Bunda sorun yok bizi boşuna yordun bundan dolayı servis ücreti xTL ödemelisin" diyebilir mi?
 
M Çevrimdışı

mert341903

Yeni Üye
8 Haz 2019
27
33
Merhaba televizyonu alalı 2 sene 2 ay olmuş. 2 ay kadar geçmiş garanti süremiz. Yetkili servisi de aradım ancak ellerinde şuanda bar olmadığını bayram sonrası tekrar aramam gerektiğini söylediler.

Geçiçi veya rahatsız etmeyecekse kalıcı bir çözüm olması açısından. Televizyonu açıp hatalı olan ledi veya ledleri tespit edip, lehimle kısa devre yaptırıp o ledi atlattırıp çalıştırsam sorunu kısa süreli de olsa çözmüş olur muyum? örnek olması açısından bir video ekliyorum. daha önce bu şekilde yapılmış ve sorun görünmüyor.
 
By_Trol Çevrimdışı

By_Trol 

Administrator
24 Ağu 2019
14,803
Merhaba televizyonu alalı 2 sene 2 ay olmuş. 2 ay kadar geçmiş garanti süremiz. Yetkili servisi de aradım ancak ellerinde şuanda bar olmadığını bayram sonrası tekrar aramam gerektiğini söylediler.

Geçiçi veya rahatsız etmeyecekse kalıcı bir çözüm olması açısından. Televizyonu açıp hatalı olan ledi veya ledleri tespit edip, lehimle kısa devre yaptırıp o ledi atlattırıp çalıştırsam sorunu kısa süreli de olsa çözmüş olur muyum? örnek olması açısından bir video ekliyorum. daha önce bu şekilde yapılmış ve sorun görünmüyor.

Arızalı olan ledlere gidecek olan voltaj diğerlerine gidecek besleme kartı korumaya geçmez çalışmaya devam ederse sağlam ledlere yüklenme olacak içlerinden biri veya bir çoğunun arıza yapma ihtimali olacak aydınlatmayı menülerden kısma seçeneği varsa ledi kısa devre ederek geçici olarak kullanabilirsiniz. Kalıcı olarak kullanmayı düşünmeyin tedarik sürecinde kullanın yangın riskini unutmayın.
 
M Çevrimdışı

mert341903

Yeni Üye
8 Haz 2019
27
33
Arızalı olan ledlere gidecek olan voltaj diğerlerine gidecek besleme kartı korumaya geçmez çalışmaya devam ederse sağlam ledlere yüklenme olacak içlerinden biri veya bir çoğunun arıza yapma ihtimali olacak aydınlatmayı menülerden kısma seçeneği varsa ledi kısa devre ederek geçici olarak kullanabilirsiniz. Kalıcı olarak kullanmayı düşünmeyin tedarik sürecinde kullanın yangın riskini unutmayın.
çok teşekkür ederim hocam
 
K Çevrimdışı

Koçtan 

Yeni Üye
15 Ara 2020
18
49
20210717_14270055118d64f8d532b2.jpg
20210712_151450abffa28a057aa40c.jpg


Herkese kolay gelsin. Bu tvnin mainboard üzerinde smd bir parça patlamış. Kartı tamire gönderdim. Gelince taktım. Fakat böyle bir görüntü var. Tcon arızalı olabilir diye tconu değiştirdim. Panel elektronik kartında diyot ve kondansatörlerde kısadevre kontrolü yaptım. Sorun yok. Sizce problem nerede. Yardımcı olursanız memnun olurum.
 
TEKNOwest Çevrimdışı
23 Eyl 2018
10,455
50
20210717_14270055118d64f8d532b2.jpg
20210712_151450abffa28a057aa40c.jpg


Herkese kolay gelsin. Bu tvnin mainboard üzerinde smd bir parça patlamış. Kartı tamire gönderdim. Gelince taktım. Fakat böyle bir görüntü var. Tcon arızalı olabilir diye tconu değiştirdim. Panel elektronik kartında diyot ve kondansatörlerde kısadevre kontrolü yaptım. Sorun yok. Sizce problem nerede. Yardımcı olursanız memnun olurum.
panel yazılımı uygun değil sanırım kartı farklı panelle test etmiş kart tamircisi servis menüde ayarı olması lazım düzelmezse yazılım deneyin
 
Geri
Üst Alt