Daikin Shira Eco R410A FTX35KV 12000 BTU klimayı HB market üzerinden yapılan iki günlük kampanya ile Daikin Türkiye’den 5500 tl ye satın aldım. Kurulum esnasında vakumlama 1 dk civarında yapıldı ve cihazdan 1 gün sonra yüksek volümlü kulağı tırmalayan bir çınlama sesi gelmeye başladı, bu iki sebepten dolayı şikayet kaydı oluşturdum ve yetkili servis geldi. Klima bakır borularının montaj hatası kaynaklı eğildiğini, gaz akışı sağlanamadığını ve sesin bu yüzden geldiğini belirttiler. Servis fişine de yazılı olarak tarafıma teslim ettiler. Ben ilk şikâyet kaydımda da montajdaki vakumlamanın sağlıklı yapılmadığını, uzun yıllar kullanmayı düşündüğüm cihaza zarar verebilme ihtimalin olduğunu ve bir günlük cihazdan böyle bir ses gelmeyeceğini belirttim. Cihazın yenisi ile değişimini talep etmiştim. Bir gün sonra ya tamirat ya da para iadesi yapacaklarını belirterek iki seçenek sundular. Kabul etmedim yine değişim talebinde bulundum. Servisin hatasını kabul etmesi sonucunda ürün hatalı montajdan kaynaklı ayıplı ürün statüsüne girdi ve tarafıma değişim hakkı da doğdu. Bu durumda müşterisinin yanında olan kurumsal ve güvenilir bir şirket değişim seçeneği de sunardı ama Daikin’de böyle olmadı. Durumu anlatmak için Daikin genel müdürlük , bölge müdürlüğü kimseye ulaşamadım yüzlerce kez aradım, hiçbir yetkiliye ulaşamadım. Yaşadığım yer çok sıcak olduğu için, şirkete ulaşmak imkânsız olduğundan dolayı ve de bu durumdan bir an evvel kurtulmak adına iadeyi kabul etmek zorunda kaldım. Fakat yılmadım halen şirketi arıyorum, ben aradıktan bir saat sonra kurulum yapan servis bana dönüyor, aynen şu tavırla ‘’ hayırdır şirketi aramışsın, ne var’’ şeklinde soruyor, sanırım müdürlük kaydetmiş numaramı ve servise arattırıyor, benimle muhatap olmuyorlar. Bir kere Ege bölge müdürü Emre beydi sanırım emin değilim, aradı ve bana verilen para iadesi ile yeni bir cihaz almamı tavsiye etti. Ne diyeceğimi bilemedim. Daikin’in duruma karşı cevabı bu. Benim kullanıcı olarak hiçbir hatam yok cihazı aldım vakumlama yeterince yapılmadı, cihazdan çınlama sesi geliyor ve hatalı montaj yapıldı. Bu durumda Daikin markası asla müşterisinin yanında olmadı, çözüm üretmedi, muhatap dahi almadı. Markanın insanların algısında yaratmış olduğu kurumsallık ve güvenirliliğin aslında olmadığını gördüm. Marka imajına uygun davranmadı şirket. Benim bir Japon firması olarak Daikin’e güvenim kalmadı. 2 gün kullandığım cihaza tamir ya da ücret iadesi seçeneği sunup ta neden değişim yapılmadığını anlamış değilim! Sanırım HB kampanyası bitti ve cihaz şu an 8000 tl civarı, 2500 tl için mi şirket böyle davranıyor diye düşünmüyor değilim ama yine kendileri o fiyata satmıştı. Neden değişim olmaz anlayamıyorum? Yetkili servis hata da yapabilir insanlık hali sonuçta, o da kabul bundan şikayetçi değilim. Ama şirketin müşteriyi umursamaz ve dalga geçer tavırları asla kabul edilmez. Benden alınan cihaz tekrar satılacak büyük ihtimalle ve insanlar Daikin’e güvenerek bilmeden bu cihazı alacaklar. Kısacası bu markada yetkili ya da sizi dinleyecek birisine ulaşmak gibi bir durum yok. Daikin gibi bir marka kimlerin elinde yönetiliyor, şaşmamak elde değil…