Ado hocam merhaba,
Yaklaşık bir buçuk aydır forumu takip ediyorum. Bende tavsiyeleriniz üzerine JVC 50VU73T kodlu üründen satın aldım BİM'den. Forumda birçok arkadaş ürünün renklerinden, stabil olmayan yazılımından veya bağlantı kopmalarından vs şikayet ediyorlar. Tabi burada genelde insanlar sorunlarını yazıyorlar, memnun olanlar veya bir problem ile karşılaşmayan da birçok insan vardır belkide. Burasıda konunun diğer tarafı. Yalnız şikayet eden insan sayısı da azımsanmayacak kadar çok gibi gözüküyor. Benim merak ettiğim konular;
- BİM bu televizyondan kaç adet sattı acaba? Bunu şundan dolayı soruyorum, eğer 20 bin adet satıp 200 kişiden olumsuz dönüş alınıyorsa belki bu normaldir ama 1000 adet satıp 200 kişiden olumsuz dönüş alınıyorsa bu büyük bir sıkıntı oransal anlamda.
- JVC köklü/iyi bir Japon markası ve Japonların kalite ve müşteri memnuniyeti konusunda çok hassas olduklarını tüm dünya biliyordur. JVC nasıl olurda bu kadar şikayet alan bir ürünü kendi imajını tehlikeye atarak ürettirir?
- Yoksa bu tip sıkıntılar diğer markalarda da (Samsung, Sony, LG vs) bu kadar sık olarak yaşanıyor mu?
Genel anlamda ben TV'den memnunum. Fakat bazen benimde karşılaştığım (bluetooh ve internet bağlantı sorunları gibi) veya buradan takip ettiğim sıkıntıları görünce bu tip sorular geldi aklıma.
Hazır konu sıcakken bir başlık açılsa, herkes buraya TV'den kaynaklı karşılaştığı "mantıklı ve kayda değer" sıkıntıları madde madde yazsa ve sizde ilgili mercilere ulaştırarak yazılımın bu yönde geliştirilerek açıkların kapatılması sağlayabilirseniz harika olurdu. Belkide bu söylediğim olay yapılmış, gözümden kaçmış olabilir.
Selamlar;
Bir dönemler bazı tamirci arkadaşlar vardı, Önce insanlara ''lanet olsun bu VESTEL'e, alınmaz bu marka, evlere bile sokulmaz, bak dükkana her yer VESTEL, Hiç burada SONY TV görüyormusun?'' derlerdi müşterilerine.
İlginç olan şuydu ki, müşteri gittikten sonra hani şu meşhur off the record görüşmelerde ''Allah razı olsun VESTEL den vallahi sayesinde ekmek yiyiyoruz'' derlerdi.
Buradaki yaklaşımn aslında İnşallah Maşallah Süphanallah ile değil satış rakamları ile ilgisi olduğunu anlayabilenler bu kazma tamircileri kaale almazdı lakin ''Evet haklısın lanet olsun işte yerli dedik aldık bir daha asla'' mantığı ile yaklaşanlar da çok olmuştu elbette.
Daha önce belirtmiştim, VESTEL MANİSA tesislerinde o meşhür sayacın önünde çekilmiş resimlerim de vardır ki o fabrikadan her 2,60 saniyede (Bu rakam 3 aşağı 5 yukarı değişkenlik gösterir) biz bunu 3 saniye diyelim, hatta vazgeçtim 5 saniye diyelim, 5 de yetmez 10 saniyede 1 adet tv çıkıyor.
Yani ben size şu satırları yazarken dahi muhtemelen 1000 adet tv bantlardan geçmiştir.
Elbette bu rakamın tamamı iç piyasa değil, önemli olan üretim kapasitesi ve kalitesi (Hitap ettiği kitleye paralel)
Gelelim rakam kısmına, BİM yetkililerinin bunu açıklaması gerekir zira doğru bilgi onlardadır benim bunu bilmem mümkün değil ancak oran orantı hesabı ve birazda mantık yürüterek belki sonuca ulaşabiliriz.
Şöyle ki;
Benim bölgemde bahsi geçen 50'' JVC den toplamda 117 tane tüketici hizmet almış. kaldı ki satın alıp kendisi kuran ve servis beklemek istemeyen bir çok insan olduğunu da biliyoruz. Bunu ortalama 150 olarak kabul edelim. Yine benim bölgemde yaklaşık 20 tane BİM mağazası olduğunu varsayarak (Bölgeleri ve bildiğim mağazaları syarak bulduğum ortalama rakamdır) Türkiye genelinde 7000 BİM mağazasıolduğuna göre de 7000 / 20 x 150 = 52.500 adet sonucuna ulaşırız.
Rakamlar abartılı gelmiş olsun ve bölgesel farklılıkları da göz önünde bulunduralım zira bulunduğum bölge satış oranı şu sıralar sezon nedeniyle yüksek, bu veri bizi yanıltır diye düşünelim.
O halde elimizdeki en somut veri mağaza sayısı olduğuna göre bunun da 7000 olduğunu bildiğimize göre her mağaza sadece 3 adet tv dahi satmış olsa yine de 21.000 adet sonucu çıkar.
''Bu da abartılı hocam'' derseniz o halde maüaza başına 2 adet satmış olsunlar yine de 14.000, ''Onu dahi beceremezler en fazla her mağaza 1 adet satmıştır'' deseniz dahi yine de 7.000 adet bu modelden satıldığının kesinliğini verebiliriz.
Benim şahsi düşüncem ise bu modelden yaklaşık 40.000 adet üretildiği ve mağazaya özel üretim olması nedeniyle de sadece talep karşılığı üretildiğini (Zira sonradan istendi ancak depodan ''YOK'' cevabı alındı ve diğer bir örnek de, değişim tv için dahi stokta karşılığı yoktu) bu üretim adedinden sonra da üretim yapılmadığı yöndedir.
Yine ABARTI faktörü devreye girmesin diye biz yine de bu ralkamı 20.000 adet olarak kabul edelim. sizin örneğinizden hareketle 20.000 üretimden 200 ü X nedenle iade ettiyse bu hata payı sanırım 200 / 20.000 = 0,01 yani %1 gibi bir oransal hesap çıkartır karşımıza.
Gelelim neden tv tanircilerinde her yerde VESTEL var da neden hiç SONY yok sorusunun cevabına.
Evet doğru SONY TV söz konusu olduğunda geçmişin dünya lideridir (Günümzüde şartlar değişti) Sorun şu ki bir semtte SONY satın alan aile sayısı 1 iken, VESTEL satın alan aile sayısı 10 hatta 100 dahi olan yerler vardır.
Aynı kıstası ARÇELİK üzerinden de yapabiliriz. Bulduğum ilk tamirciden içeri girsem yerlerde tüpü ARÇELİK VESTEL tv ler görmek hiç ama hiç şaşırtıcı olmaz zira bu markalar ülkede MİLYONLAR ile ifade edilen rakamlarda satan markalar.
Bu nedenle benim kalite kıstasım tamircilerdeki arızalı tv sayısı veya şikayetvar sitelerinde ''Televizyonum bozuK'' diyen üyeler olmaz hiç bir zaman.
ŞV verilerini binlerce kere okumuşumdur halen de yakındna takip ederim, Üyelerimiz yanlış anlamasın lütfen lakin orada yazanların bir çoğu da zırvadan ibaret.
Adam Mitsubishi Electric klima almış, Şebekeden dolayı klima bozulmuş servis garanti dışı bırakmış diye adam gidip ŞV ye ME yi şikayet etmiş. Kardeşim neden gidip elektrik işletmesini şikayet etmiyorsun? ME elektrik üreticisimi?
Buna benzer abartısız 1000 tane örnek bulurum size.
Biz biraz mızmızlanmayı seven milletiz kimse darılıp gücenmesin bana, gözünün üstünde kaşı var diyerek şikayet eden insanlar tanıdım gördüm ve hatta muhatap oldum o nedenle benim kalite kıstasım başkadır azizim