Hi Level 49UHL650 3 Adet Ölü Piksel

Umut Barış Çevrimdışı

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,969
Konuyu biraz daha araştırdım. İptal edilen standardın yerine geçen bir kaç parça standart var. ISO 9241-302'den 307'ye kadar olan. Maalesef bu standartlar paralı olduğundan indirip bakamıyorum. Açık kaynaktan bu yeni standartlarda hatalı pikseller ile ilgili bulduğum bilgiler şöyle:

  • Class 0 panels are completely defect-free, including no full pixel or sub-pixel defects.
  • Class 1 panels permit any or all of the following:
    • 1 full bright (“stuck on white”) pixel
    • 1 full dark (“stuck off”) pixel
    • 2 single or double bright or dark sub-pixels
    • 3 to 5 “stuck on” or “stuck off” sub-pixels (depending on the number of each)
  • Class 2 panels permit any or all of the following:
    • 2 full bright pixels
    • 2 full dark pixels
    • 5-10 single or double bright or dark sub-pixels (again, depending on the number of each; no more than 5 bright (“stuck on”) subpixels are permitted).
  • Class 3 panels permit any or all of the following:
    • 5 full bright pixels
    • 15 full dark pixels
    • 50 single or double sub-pixels stuck on or off
Bu rakamlar her 1 milyon pixel için geçerli.

İlginç husus şu ki bu standarda uymak bir üretici için zorunlu değil keyfi.

Gelelim Vestel konuya nasıl yaklaşıyor:

Görebildiğim kadarıyla vestel tv etiketlerinde cihaz için bir sınıf beyanı yok.

Kullanım kılavuzunda konuyu şöyle ele almışlar:

55UD8200:

2. Ekran Teknolojisi hakkında uyarılar:
TFT ve Plazma teknolojiler dolayısıyla, ekranda aktif olmayan ya da sürekli beyaz,
kırmızı ya da mavi renklerde ışık veren pikseller olabilir. Bu durum ürünün performansını
etkilemez ve bir arıza değildir. Bu konu ile ilgili detaylar kullanım kılavuzunun ilgili sayfalarında verilmiştir. Üretici kriterlerin anlaşılamaması durumunda herhangi bir sorumluluk kabul etmez.

Kalın harfler ile belirttiğim yer zurnanın zırt dediği yer. Kılavuzu baştan sona Türkçe İngilizce taradım. O ilgili sayfalar yok, konu ile ilgili hiç bir detay verilmediği gibi ekranın Class 0 1 2 3 ne olduğu da hiç bir yerde belirtilmiyor. Herhangi bir TSE ISO standardına atıf da yok. Vestel'in her ne ise o kendi kriteri de ortada yok. Kriterlerini anlamazsak o da Vestel'in sorunu değilmiş.

Yukarıdaki bilgiler ve Tüketici hakları, garanti vb ileilgili mevzuata göre güzelce bir başvuru yapıldığında Vestel seçimlik hakkınızdan uygun gördüğünüz ne ise onu bir güzel yerine getirecek. Çift S kuralı burada geçerli.

Çok vaktim yok genel olarak bu ara. Corona mevzuları da yatışsın annemdeki Vestel'i değiştirtme yahut para iadesi yoluna gideceğim.(Para iadesi biraz yaş olabilir zira büyük kısmını mil ile ödemiştik.) Sonuçları mutlaka yazarım.

İyi de yukarıda durumu fikoloji açıklamış zaten, Vestel'le anlaşamazsanız işi THH ile çözersiniz diye.
Panelin sınıfını Vestel'in sizle paylaşması bir şey ifade etmez ki.
Çünkü bu paylaştığınız şey ISO kalite standartları, e bizim anayasamızdaki madde bunu referans almış mı?
Bu kısım önemli bence. :bilmiyom
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Aynı zamanda THH komisyon üyesi olarak yazıyorum.

Bunu baştan belirttim zira bazı yazılarda hafif kinaye sezdim.

6502 Sayılı tüketiciyi koruma kanunu
Garanti belge yönetmeliği
Satış sonrası hizmet yönetmeliği

Tüm bunlara ilaveten panel teknolojileri konusunda mesleki eğitimi olan, aynı zamanda fiilen panel teknolojileri konusunda çalışan birisi olarak da yazdığımı belirteyim.

Diplomatik bir lisan kullanmamış olması, sevgili F fikoloji nin verdiği bilgilerin yanlış olduğu algısı oluşturmasın sizlerde lütfen.

Konunun bir kanun koyma tarafı var, bir de uygulama tarafı var.

6502 den önce 4077 sayılı kanunda bu mevzuda çok derin detaylar yoktu o nedenle üreticiler ancak bitişik iki ölü piksel, 1cm2 içerisinde yan yana 3 ölü pixel, 10cm2 içerisinde yakın 5 ölü pixel veya ekranın tamamına yaygın şekilde 7 ölü pixel olursa bunu arıza olarak kabule diyor ve panel değişimi yapıyorlardı.

6502 sayılı tüketiciyi koruma kanununda özellikle AYIPLI MAL (Madde 8) üzerine atıf ile alınmış kararlar olduğunu ve tek ölü pixelden dahi bırakın panel değiştirmeyi, ürünün komple değiştiğini de biliyoruz.

Buradaki temel durum şu;

Aslında bu kadar uzatmaya dahi gerek yok.

Tek ölü pixel den ürün değişir mi?

EVET değişir, ama THH üzerinden zaman ve enerji harcayarak uğraşırsan.

Bu nedenle firmaların tavrı önemli diyoruz her zaman.

Tüm THH yazılarımda defalarca belirttiğim üzere 6502 sayılı tüketiciyi koruması beklenen kanun bazı açıkları nedeniyle üreticiyi korumaktadır. (Mesela dört seçimlik hakkında enflasyon farkının gözetilmemesi hususu)

İşte bu nedenle ölü pixel mövzularında firma (Onlarında tutumu değişken) nasıl yaklaşıyor ise sizin de ona göre poziyon almanız gerekiyor.

Yani biz hiyerarşik düzen ile önce talebimizi firmaya iletiyoruz, firma/marka işi yokuşa sürer ise (Kanun tanımamazlık olmasa da illa ki resmi kanaldan gitmenizi istiyorlar) o halde THH aracılığı ile bu işlemleri yürütmeniz gerekiyor.

Sahada yaşanan hiçbir gerçekliği, tam anlamıyla kanun maddelerine yansıtabilmek bu güne kadar mümkün olamamıştır. :ok
 
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
439
İyi de yukarıda durumu fikoloji açıklamış zaten, Vestel'le anlaşamazsanız işi THH ile çözersiniz diye.
Panelin sınıfını Vestel'in sizle paylaşması bir şey ifade etmez ki.
Çünkü bu paylaştığınız şey ISO kalite standartları, e bizim anayasamızdaki madde bunu referans almış mı?
Bu kısım önemli bence. :bilmiyom

ISO standartları güzelce çevrilip TSE EN ISO diye yayınlanıp yürürlüğe konuyor.

Fikoloji kardeşimiz güzelce açıklamış tabii am ben de kendimce farklı detayları bulup yazdım, sakıncası yoktur herhalde :sirit

Yine aynı konuya dönüyoruz belki ama, asıl sorun Vestel'in keyfi bile olsa bir kriteri ortaya koymaması. Ne standardı referans veriyor ne de kendi standardını ortyaya koyuyor. Aldımız 4K tv eğer Class 3 standardında olsa 400 hatalı piksele kadar standart dahilinde serbest oluyor, var mı böyle bir dünya? :) Neyse, Vestel ortaya hiçbir keyfi ya da yasal kriter/beyan koymadığından dolayı ayıpsız ürün sunmak zorundadır, tek hatalı pikselden dahi sorumludur, nokta.
 
Umut Barış Çevrimdışı

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,969
ISO standartları güzelce çevrilip TSE EN ISO diye yayınlanıp yürürlüğe konuyor.

Fikoloji kardeşimiz güzelce açıklamış tabii am ben de kendimce farklı detayları bulup yazdım, sakıncası yoktur herhalde :sirit

Yine aynı konuya dönüyoruz belki ama, asıl sorun Vestel'in keyfi bile olsa bir kriteri ortaya koymaması. Ne standardı referans veriyor ne de kendi standardını ortyaya koyuyor. Aldımız 4K tv eğer Class 3 standardında olsa 400 hatalı piksele kadar standart dahilinde serbest oluyor, var mı böyle bir dünya? :) Neyse, Vestel ortaya hiçbir keyfi ya da yasal kriter/beyan koymadığından dolayı ayıpsız ürün sunmak zorundadır, tek hatalı pikselden dahi sorumludur, nokta.

Yine yanlış düşünüyorsunuz. Vestel bununla ilgili bir uygulamaya sahip ki fikoloji bize bunun detayını verebiliyor.
Bunu tüketici ile paylaşmamış sadece. Benim anladığım bu.
Burada Vestel'e çatmak yerine kanun uygulayıcılara çatsanız daha mantıklı olmaz mı? :kiskis
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
ISO standartları güzelce çevrilip TSE EN ISO diye yayınlanıp yürürlüğe konuyor.

Fikoloji kardeşimiz güzelce açıklamış tabii am ben de kendimce farklı detayları bulup yazdım, sakıncası yoktur herhalde :sirit

Yine aynı konuya dönüyoruz belki ama, asıl sorun Vestel'in keyfi bile olsa bir kriteri ortaya koymaması. Ne standardı referans veriyor ne de kendi standardını ortyaya koyuyor. Aldımız 4K tv eğer Class 3 standardında olsa 400 hatalı piksele kadar standart dahilinde serbest oluyor, var mı böyle bir dünya? :) Neyse, Vestel ortaya hiçbir keyfi ya da yasal kriter/beyan koymadığından dolayı ayıpsız ürün sunmak zorundadır, tek hatalı pikselden dahi sorumludur, nokta.
Yani sizin koyduğunuz o noktaya Vestel uymayabiliyor, o zaman zaten nokta değil virgül olmuş oluyor (Bizzat kendi telefonumda yaşadığım konu, resmi yazışmaları yayınlayabilirim) ne ilginçtir ki hakem heyeti de Vestel'i haklı buldu bu konuda. (karar yazısını da yayınlayabilirim) Neden? Çünkü patronların avukat orduları devletimizin bu kanunlarının arka kapılarını buluyorlar o yüzden.

İşin aslı, noktaları biz değil, kapitalist düzenin sahipleri koyuyor ;)

Eğer ortada kendileri adına reklam (Bakın müşteri bizim için ne kadar da önemli, aman da aman, hanimiş benim müşterim'' diye bunu sahaya tamponlayacaksa bir saniye bile diretmeden hemen değiştiriyorlar. Diğer türlü mutlaka resmi kurum kararına dair yazı gelene kadar diretiyorlar.

Buradaki temel amaç (Bunun da istatistiki verileri ortada) bu prosedürler ile uğraşmak yerine ''Amaaann kim uğraşacak'' diyecek olan ve diyen %53 lük kesimin oranını yükseltmek.

Bu durumda ortaya şu manzara çıkıyor. Vestele kızan ve onu cezalandırmak için Samsunga giden bir kitle var.

Peki Samsung da durum ne? Aynı. Samsung da kızan da Sony ye gidiyor, Sony ye Kızan Phılıps, Phılıps e kızan Arçelik, Arçelike kızan vestel diye bu döngü devam ediyor.

17.000tl lik Q60RAT model televizyonu 3 kere değiştirip sorunu çözemeyince ''Bakın kullanma kılavuzumuzda yazıyor, bu normal'' diyerek bunun bir arıza olmadığını öne süren Samsung efendinin hakkından henüz gelemedik ama halen mücadelemiz devam ediyor.

4 ay oldu bu lanet Samsung halen bu üretimin hatalı olduğunu kabul etmiyor ama biz devlet kanalı ile bunu ispat edip ücret iadesi alacağız buna eminim.

Diyeceğim o ki bu mevzu ve mevzular vestel özelinde değil, bu kapitallerin tamamı böyle.
 
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
439
:sirit
Yine yanlış düşünüyorsunuz. Vestel bununla ilgili bir uygulamaya sahip ki fikoloji bize bunun detayını verebiliyor.
Bunu tüketici ile paylaşmamış sadece. Benim anladığım bu.
Burada Vestel'e çatmak yerine kanun uygulayıcılara çatsanız daha mantıklı olmaz mı? :kiskis

Konu Vestel üretimi bir cihazdan açıldığı için ve elimde aynı sorunu içeren bir cihaz olduğundan Vestel diye gittik. Yoksa Adem bey'in dediği gibi her marka bu konuda aynı seviyede şerefli esasında.

Kanun yapıcıya çatacak da çok bir şey yok. Kanun yapıcı açıkları ara ara kapatıyor. Eksikleri olsa da bizdeki tüketici hakları fena değil aslında. Ama yeterince şerefli olmayan firma ufacık bilgiyi bile sakınırken, kanunu bypass etmeye çalışırken tüm suçu neden kanunda kanun yapıcıda arayayım? Hırsızın hiç suçu yok mu?
 
Umut Barış Çevrimdışı

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,969
Kanun yapıcıya çatacak da çok bir şey yok. Kanun yapıcı açıkları ara ara kapatıyor. Eksikleri olsa da bizdeki tüketici hakları fena değil aslında. Ama yeterince şerefli olmayan firma ufacık bilgiyi bile sakınırken, kanunu bypass etmeye çalışırken tüm suçu neden kanunda kanun yapıcıda arayayım? Hırsızın hiç suçu yok mu?

Hırsızın elbette suçu var ama kanunu yazan ve uygulayan uyanık olacak ki kanunun etrafından dolaşmalarına göz açtırmayacak değil mi? :bilmiyom
Uyanık olmanın haricinde bir bilene de sorabilir. O kadar deneyimli mühendis, teknisyen var. :kiskis
 
F Çevrimdışı

fikoloji

Süper Üye
13 Eki 2018
16,633
Konuyu biraz daha araştırdım. İptal edilen standardın yerine geçen bir kaç parça standart var. ISO 9241-302'den 307'ye kadar olan. Maalesef bu standartlar paralı olduğundan indirip bakamıyorum. Açık kaynaktan bu yeni standartlarda hatalı pikseller ile ilgili bulduğum bilgiler şöyle:

  • Class 0 panels are completely defect-free, including no full pixel or sub-pixel defects.
  • Class 1 panels permit any or all of the following:
    • 1 full bright (“stuck on white”) pixel
    • 1 full dark (“stuck off”) pixel
    • 2 single or double bright or dark sub-pixels
    • 3 to 5 “stuck on” or “stuck off” sub-pixels (depending on the number of each)
  • Class 2 panels permit any or all of the following:
    • 2 full bright pixels
    • 2 full dark pixels
    • 5-10 single or double bright or dark sub-pixels (again, depending on the number of each; no more than 5 bright (“stuck on”) subpixels are permitted).
  • Class 3 panels permit any or all of the following:
    • 5 full bright pixels
    • 15 full dark pixels
    • 50 single or double sub-pixels stuck on or off
Bu rakamlar her 1 milyon pixel için geçerli.

İlginç husus şu ki bu standarda uymak bir üretici için zorunlu değil keyfi.

Gelelim Vestel konuya nasıl yaklaşıyor:

Görebildiğim kadarıyla vestel tv etiketlerinde cihaz için bir sınıf beyanı yok.

Kullanım kılavuzunda konuyu şöyle ele almışlar:

55UD8200:

2. Ekran Teknolojisi hakkında uyarılar:
TFT ve Plazma teknolojiler dolayısıyla, ekranda aktif olmayan ya da sürekli beyaz,
kırmızı ya da mavi renklerde ışık veren pikseller olabilir. Bu durum ürünün performansını
etkilemez ve bir arıza değildir. Bu konu ile ilgili detaylar kullanım kılavuzunun ilgili sayfalarında verilmiştir. Üretici kriterlerin anlaşılamaması durumunda herhangi bir sorumluluk kabul etmez.

Kalın harfler ile belirttiğim yer zurnanın zırt dediği yer. Kılavuzu baştan sona Türkçe İngilizce taradım. O ilgili sayfalar yok, konu ile ilgili hiç bir detay verilmediği gibi ekranın Class 0 1 2 3 ne olduğu da hiç bir yerde belirtilmiyor. Herhangi bir TSE ISO standardına atıf da yok. Vestel'in her ne ise o kendi kriteri de ortada yok. Kriterlerini anlamazsak o da Vestel'in sorunu değilmiş.

Yukarıdaki bilgiler ve Tüketici hakları, garanti vb ileilgili mevzuata göre güzelce bir başvuru yapıldığında Vestel seçimlik hakkınızdan uygun gördüğünüz ne ise onu bir güzel yerine getirecek. Çift S kuralı burada geçerli.

Çok vaktim yok genel olarak bu ara. Corona mevzuları da yatışsın annemdeki Vestel'i değiştirtme yahut para iadesi yoluna gideceğim.(Para iadesi biraz yaş olabilir zira büyük kısmını mil ile ödemiştik.) Sonuçları mutlaka yazarım.
Aynen öyle dediğim gibi üretici kendine çekebilir.
Thh çözüm sağlar
 
F Çevrimdışı

fikoloji

Süper Üye
13 Eki 2018
16,633
ISO standartları güzelce çevrilip TSE EN ISO diye yayınlanıp yürürlüğe konuyor.

Fikoloji kardeşimiz güzelce açıklamış tabii am ben de kendimce farklı detayları bulup yazdım, sakıncası yoktur herhalde :sirit

Yine aynı konuya dönüyoruz belki ama, asıl sorun Vestel'in keyfi bile olsa bir kriteri ortaya koymaması. Ne standardı referans veriyor ne de kendi standardını ortyaya koyuyor. Aldımız 4K tv eğer Class 3 standardında olsa 400 hatalı piksele kadar standart dahilinde serbest oluyor, var mı böyle bir dünya? :) Neyse, Vestel ortaya hiçbir keyfi ya da yasal kriter/beyan koymadığından dolayı ayıpsız ürün sunmak zorundadır, tek hatalı pikselden dahi sorumludur, nokta.
Aslında bu iso da iptal edildi. Üreticilerin uydurduğu kaynak gösterdiği durumdur. Tabiki burada bizim gibi bilgisi olan veya daha önce somut örneği olanlar devreye giriyor ve yönlendirme yapıyor. Vestel için değil bütün firmalar değişimden veya iaden kaçar. Nasıl olsa masraf der.
Bu nednle bazen ortada kalabiliyoruz. Thh çözüm süreci daha etkilidir.
 
M Çevrimdışı

merok

Aktif Üye
28 Mar 2020
57
43
Servis geldi ölü piksel değil toz pislik girmiş dedi Bunu anlamanın yolu var mı?
 
F Çevrimdışı

fikoloji

Süper Üye
13 Eki 2018
16,633
Servis geldi ölü piksel değil toz pislik girmiş dedi Bunu anlamanın yolu var mı?
Görsel ekleyiniz
Beyaz kırmızı yeşil sekilnde fonda olsun.
 
M Çevrimdışı

merok

Aktif Üye
28 Mar 2020
57
43
Yani sizin koyduğunuz o noktaya Vestel uymayabiliyor, o zaman zaten nokta değil virgül olmuş oluyor (Bizzat kendi telefonumda yaşadığım konu, resmi yazışmaları yayınlayabilirim) ne ilginçtir ki hakem heyeti de Vestel'i haklı buldu bu konuda. (karar yazısını da yayınlayabilirim) Neden? Çünkü patronların avukat orduları devletimizin bu kanunlarının arka kapılarını buluyorlar o yüzden.

İşin aslı, noktaları biz değil, kapitalist düzenin sahipleri koyuyor ;)

Eğer ortada kendileri adına reklam (Bakın müşteri bizim için ne kadar da önemli, aman da aman, hanimiş benim müşterim'' diye bunu sahaya tamponlayacaksa bir saniye bile diretmeden hemen değiştiriyorlar. Diğer türlü mutlaka resmi kurum kararına dair yazı gelene kadar diretiyorlar.

Buradaki temel amaç (Bunun da istatistiki verileri ortada) bu prosedürler ile uğraşmak yerine ''Amaaann kim uğraşacak'' diyecek olan ve diyen %53 lük kesimin oranını yükseltmek.

Bu durumda ortaya şu manzara çıkıyor. Vestele kızan ve onu cezalandırmak için Samsunga giden bir kitle var.

Peki Samsung da durum ne? Aynı. Samsung da kızan da Sony ye gidiyor, Sony ye Kızan Phılıps, Phılıps e kızan Arçelik, Arçelike kızan vestel diye bu döngü devam ediyor.

17.000tl lik Q60RAT model televizyonu 3 kere değiştirip sorunu çözemeyince ''Bakın kullanma kılavuzumuzda yazıyor, bu normal'' diyerek bunun bir arıza olmadığını öne süren Samsung efendinin hakkından henüz gelemedik ama halen mücadelemiz devam ediyor.

4 ay oldu bu lanet Samsung halen bu üretimin hatalı olduğunu kabul etmiyor ama biz devlet kanalı ile bunu ispat edip ücret iadesi alacağız buna eminim.

Diyeceğim o ki bu mevzu ve mevzular vestel özelinde değil, bu kapitallerin tamamı böyle.
Foto çekip atın buraya bakalım?
Görsel ekleyiniz
Beyaz kırmızı yeşil sekilnde fonda olsun.


IMG-20200330-WA0003.jpg


IMG-20200330-WA0004.jpg


IMG-20200330-WA0007.jpg


IMG-20200330-WA0008.jpg


IMG-20200330-WA0009.jpg


kırmızıda yakalayamadım
 
Geri
Üst Alt