- 23 Kas 2017
- 20,969
Konuyu biraz daha araştırdım. İptal edilen standardın yerine geçen bir kaç parça standart var. ISO 9241-302'den 307'ye kadar olan. Maalesef bu standartlar paralı olduğundan indirip bakamıyorum. Açık kaynaktan bu yeni standartlarda hatalı pikseller ile ilgili bulduğum bilgiler şöyle:
Bu rakamlar her 1 milyon pixel için geçerli.
- Class 0 panels are completely defect-free, including no full pixel or sub-pixel defects.
- Class 1 panels permit any or all of the following:
- 1 full bright (“stuck on white”) pixel
- 1 full dark (“stuck off”) pixel
- 2 single or double bright or dark sub-pixels
- 3 to 5 “stuck on” or “stuck off” sub-pixels (depending on the number of each)
- Class 2 panels permit any or all of the following:
- 2 full bright pixels
- 2 full dark pixels
- 5-10 single or double bright or dark sub-pixels (again, depending on the number of each; no more than 5 bright (“stuck on”) subpixels are permitted).
- Class 3 panels permit any or all of the following:
- 5 full bright pixels
- 15 full dark pixels
- 50 single or double sub-pixels stuck on or off
İlginç husus şu ki bu standarda uymak bir üretici için zorunlu değil keyfi.
Gelelim Vestel konuya nasıl yaklaşıyor:
Görebildiğim kadarıyla vestel tv etiketlerinde cihaz için bir sınıf beyanı yok.
Kullanım kılavuzunda konuyu şöyle ele almışlar:
55UD8200:
2. Ekran Teknolojisi hakkında uyarılar:
TFT ve Plazma teknolojiler dolayısıyla, ekranda aktif olmayan ya da sürekli beyaz,
kırmızı ya da mavi renklerde ışık veren pikseller olabilir. Bu durum ürünün performansını
etkilemez ve bir arıza değildir. Bu konu ile ilgili detaylar kullanım kılavuzunun ilgili sayfalarında verilmiştir. Üretici kriterlerin anlaşılamaması durumunda herhangi bir sorumluluk kabul etmez.
Kalın harfler ile belirttiğim yer zurnanın zırt dediği yer. Kılavuzu baştan sona Türkçe İngilizce taradım. O ilgili sayfalar yok, konu ile ilgili hiç bir detay verilmediği gibi ekranın Class 0 1 2 3 ne olduğu da hiç bir yerde belirtilmiyor. Herhangi bir TSE ISO standardına atıf da yok. Vestel'in her ne ise o kendi kriteri de ortada yok. Kriterlerini anlamazsak o da Vestel'in sorunu değilmiş.
Yukarıdaki bilgiler ve Tüketici hakları, garanti vb ileilgili mevzuata göre güzelce bir başvuru yapıldığında Vestel seçimlik hakkınızdan uygun gördüğünüz ne ise onu bir güzel yerine getirecek. Çift S kuralı burada geçerli.
Çok vaktim yok genel olarak bu ara. Corona mevzuları da yatışsın annemdeki Vestel'i değiştirtme yahut para iadesi yoluna gideceğim.(Para iadesi biraz yaş olabilir zira büyük kısmını mil ile ödemiştik.) Sonuçları mutlaka yazarım.
İyi de yukarıda durumu fikoloji açıklamış zaten, Vestel'le anlaşamazsanız işi THH ile çözersiniz diye.
Panelin sınıfını Vestel'in sizle paylaşması bir şey ifade etmez ki.
Çünkü bu paylaştığınız şey ISO kalite standartları, e bizim anayasamızdaki madde bunu referans almış mı?
Bu kısım önemli bence.