Hi Level 49UHL650 3 Adet Ölü Piksel

M Çevrimdışı

merok

Aktif Üye
28 Mar 2020
57
43
A101 den aldığım kurulumu video çekerek kendim yaptığım vestel üretimi hi level tv de 3 adet ölü piksel çıktı iade etmek istiyorum prosedür nasıl ilerliyor yardımcı olursanız çok sevinirim.
 
F Çevrimdışı

fikoloji

Süper Üye
13 Eki 2018
16,634
selam.
kullanım kitapçığı 55. sayfada bu konuda dile getirilmiştir.
Adsiz9df0dcf2159c49d3.png


üretici nomal olduğunu belirtebilir. bunun belli bir miktarı ve bölgesi vardı ekranı 3 bölüyorlar ABC şeklinde isim veriyorlar A bölgesi 2 tanesi değişim sebebi, B bölgesi 5 e kadar normal C bölgesi 4 kadar normal gibi.

sizde çıkan kısımda önemli eğer servis gelip işlem yapmaz ise tüketici hakem heyetinde çözüm bulmanız gerekir.
 
M Çevrimdışı

merok

Aktif Üye
28 Mar 2020
57
43
[SUP]Bu açıklama yasal mı daha önce bu konuda vestelin tavrı nedir ?[/SUP]
 
F Çevrimdışı

fikoloji

Süper Üye
13 Eki 2018
16,634
[SUP]Bu açıklama yasal mı daha önce bu konuda vestelin tavrı nedir ?[/SUP]
tabiki yasal,
sonuçta adam kullanım klavuzunda yazmışım diyecektir. Milyonlarca pixel var bi kaç tanesi böyle olması sorun yok diyebilir.
servis çağırınız, sürece göre thh başvurunuz.
Daha önce emsal olarak forumda thh de çözüldü :)

kanuni olarak tam olarak şu diyemiyoruz 6502 tüketici koruma kanunu açık bir kanundur üretici kendine göre, tüketici kendine göre çekebilir. bu nedenle size thh ile en son iş çözülür dedim
 
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
439
tabiki yasal,
sonuçta adam kullanım klavuzunda yazmışım diyecektir. Milyonlarca pixel var bi kaç tanesi böyle olması sorun yok diyebilir.
servis çağırınız, sürece göre thh başvurunuz.
Daha önce emsal olarak forumda thh de çözüldü :)

kanuni olarak tam olarak şu diyemiyoruz 6502 tüketici koruma kanunu açık bir kanundur üretici kendine göre, tüketici kendine göre çekebilir. bu nedenle size thh ile en son iş çözülür dedim

Her ne kadar yasal olsa, ortada ilgili ISO standartları falan olsa da o kadar da haklı değiller. Kullanım kılavuzuna yazmaları çok anlamlı veya iyi niyetli değil ki. Neticede ürünün parasını ödeyip teslim alıp kutusunu açıp ve hatta kullandıktan sonra görüyoruz o uyarıyı. Kutu üzerinde kocaman "DİKKAT" ibaresi ile veya ön uyarı ile satsalar eyvallah derdim de, bu şekilde olmuyor.

Aynı paneli kullanıp sıfır ölü piksel garantisi veren monitör üreticileri de var mesela.

Bu arada, 55UD8200 tvde köşe ile kanal logosu arasında ölü piksel çıkmıştı, dert etmedim. Ortada olsaydı ne yapardım emin değilim. 4K cihazda o kadar batmıyor göze, en azından benim için.
 
M Çevrimdışı

merok

Aktif Üye
28 Mar 2020
57
43
Her ne kadar yasal olsa, ortada ilgili ISO standartları falan olsa da o kadar da haklı değiller. Kullanım kılavuzuna yazmaları çok anlamlı veya iyi niyetli değil ki. Neticede ürünün parasını ödeyip teslim alıp kutusunu açıp ve hatta kullandıktan sonra görüyoruz o uyarıyı. Kutu üzerinde kocaman "DİKKAT" ibaresi ile veya ön uyarı ile satsalar eyvallah derdim de, bu şekilde olmuyor.

Aynı paneli kullanıp sıfır ölü piksel garantisi veren monitör üreticileri de var mesela.

Bu arada, 55UD8200 tvde köşe ile kanal logosu arasında ölü piksel çıkmıştı, dert etmedim. Ortada olsaydı ne yapardım emin değilim. 4K cihazda o kadar batmıyor göze, en azından benim için.
Evet bende aynı şekilde düşünüyorum
 
F Çevrimdışı

fikoloji

Süper Üye
13 Eki 2018
16,634
Her ne kadar yasal olsa, ortada ilgili ISO standartları falan olsa da o kadar da haklı değiller. Kullanım kılavuzuna yazmaları çok anlamlı veya iyi niyetli değil ki. Neticede ürünün parasını ödeyip teslim alıp kutusunu açıp ve hatta kullandıktan sonra görüyoruz o uyarıyı. Kutu üzerinde kocaman "DİKKAT" ibaresi ile veya ön uyarı ile satsalar eyvallah derdim de, bu şekilde olmuyor.

Aynı paneli kullanıp sıfır ölü piksel garantisi veren monitör üreticileri de var mesela.

Bu arada, 55UD8200 tvde köşe ile kanal logosu arasında ölü piksel çıkmıştı, dert etmedim. Ortada olsaydı ne yapardım emin değilim. 4K cihazda o kadar batmıyor göze, en azından benim için.

şimdi bazıları camsili ekrana sıkıyor
üretici kutu üstüne kocaman dikkat cam sıkılmaz yazamaz.

bazıları havlu ile televizyonu siliyor
üretici kocaman çizilebilir dikkat yazamaz.

kimisi ayağını takmadan televizyonu sehpaya koyuyor
üretici yazamaz kocaman dikkat ayak tak

yani yazsa kutu kullanım kitapçığı olurdu :kas

biz burada vesteli yada lg yi savunmuyoruz, yasal presedür neyse bildiğimiz kadarı ile onu anlatıyoruz.
''kanuni olarak tam olarak şu diyemiyoruz 6502 tüketici koruma kanunu açık bir kanundur üretici kendine göre, tüketici kendine göre çekebilir. bu nedenle size thh ile en son iş çözülür dedim '' bir üst metinde bunu dile getirdim. yine arkasındayım, önce servise başvurun gerekli aksiyonu almaz iseniz thh başvurun.
 
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
439
Evet bende aynı şekilde düşünüyorum

Hangi üretici o?

Sanırım tam açık ifade etmemişim, o yüzden gelmiş bu soru. aynı "teknoloji" (LCD) paneli kullanıp... diye düzelteyim.

bir çok monitör üreticisinin sıfır parlak, ölü pixel vb garantili modelleri var. Amerika'da Vizio bir çok tv modeline bu tarz garanti veriyormuş. "zero pixel guarantee monitor, tv" diye google'da aratınca çıkıyor. Vestel de yapsın, yapmalı falan demiyorum, neticede kalitesi fiyatı ve kendini konumlandırdığı segment ortada. Ama garanti verenler var, Çin malı ucuz fasoncularda bile (örnek: vizio)

Daha da merak edip baktım, bu iso standardı Türkiye'de geçerli değilmiş:



Standart iptal görünüyor hala. Valla Vestel çözmez ise hakem heyeti kesin çözer bu durumda. Alın size argüman ve belge.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,622
Sanırım tam açık ifade etmemişim, o yüzden gelmiş bu soru. aynı "teknoloji" (LCD) paneli kullanıp... diye düzelteyim.

bir çok monitör üreticisinin sıfır parlak, ölü pixel vb garantili modelleri var. Amerika'da Vizio bir çok tv modeline bu tarz garanti veriyormuş. "zero pixel guarantee monitor, tv" diye google'da aratınca çıkıyor. Vestel de yapsın, yapmalı falan demiyorum, neticede kalitesi fiyatı ve kendini konumlandırdığı segment ortada. Ama garanti verenler var, Çin malı ucuz fasoncularda bile (örnek: vizio)

Daha da merak edip baktım, bu iso standardı Türkiye'de geçerli değilmiş:



Standart iptal görünüyor hala. Valla Vestel çözmez ise hakem heyeti kesin çözer bu durumda. Alın size argüman ve belge.

Bu bence yasalarla ilgili bir durum.
ABD, Kanada ve İngiltere bu konularda en iyileri diye biliyorum.

albanez albanez iyi bilir.
 
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
439
şimdi bazıları camsili ekrana sıkıyor
üretici kutu üstüne kocaman dikkat cam sıkılmaz yazamaz.

bazıları havlu ile televizyonu siliyor
üretici kocaman çizilebilir dikkat yazamaz.

kimisi ayağını takmadan televizyonu sehpaya koyuyor
üretici yazamaz kocaman dikkat ayak tak

yani yazsa kutu kullanım kitapçığı olurdu :kas

biz burada vesteli yada lg yi savunmuyoruz, yasal presedür neyse bildiğimiz kadarı ile onu anlatıyoruz.
''kanuni olarak tam olarak şu diyemiyoruz 6502 tüketici koruma kanunu açık bir kanundur üretici kendine göre, tüketici kendine göre çekebilir. bu nedenle size thh ile en son iş çözülür dedim '' bir üst metinde bunu dile getirdim. yine arkasındayım, önce servise başvurun gerekli aksiyonu almaz iseniz thh başvurun.

Şu yazdığınız şeyleri benim ifade ettiğim ile bir tutuyorsanız diyecek sözüm yok.
 
F Çevrimdışı

fikoloji

Süper Üye
13 Eki 2018
16,634
Şu yazdığınız şeyleri benim ifade ettiğim ile bir tutuyorsanız diyecek sözüm yok.
ben birliğinden değil örnekten yola çıktım. herşey kutunun üstüne yazılırsa ürün reklamını yapamaz. Adı üstünde bi kullanım klavuzu var gerekli argumanlar orada belirtilmiştir.
burası türkiye, servisin değitirmem dediğini thh değiştirtti. aynı benzer arızada thh normal dedi üretici ise sonradan sorun deyip değiştirdi.
bu nedenle kanunların önü açık diye belirttim.
 
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
439
Sanırım tam açık ifade etmemişim, o yüzden gelmiş bu soru. aynı "teknoloji" (LCD) paneli kullanıp... diye düzelteyim.

bir çok monitör üreticisinin sıfır parlak, ölü pixel vb garantili modelleri var. Amerika'da Vizio bir çok tv modeline bu tarz garanti veriyormuş. "zero pixel guarantee monitor, tv" diye google'da aratınca çıkıyor. Vestel de yapsın, yapmalı falan demiyorum, neticede kalitesi fiyatı ve kendini konumlandırdığı segment ortada. Ama garanti verenler var, Çin malı ucuz fasoncularda bile (örnek: vizio)

Daha da merak edip baktım, bu iso standardı Türkiye'de geçerli değilmiş:



Standart iptal görünüyor hala. Valla Vestel çözmez ise hakem heyeti kesin çözer bu durumda. Alın size argüman ve belge.

Konuyu biraz daha araştırdım. İptal edilen standardın yerine geçen bir kaç parça standart var. ISO 9241-302'den 307'ye kadar olan. Maalesef bu standartlar paralı olduğundan indirip bakamıyorum. Açık kaynaktan bu yeni standartlarda hatalı pikseller ile ilgili bulduğum bilgiler şöyle:

  • Class 0 panels are completely defect-free, including no full pixel or sub-pixel defects.
  • Class 1 panels permit any or all of the following:
    • 1 full bright (“stuck on white”) pixel
    • 1 full dark (“stuck off”) pixel
    • 2 single or double bright or dark sub-pixels
    • 3 to 5 “stuck on” or “stuck off” sub-pixels (depending on the number of each)
  • Class 2 panels permit any or all of the following:
    • 2 full bright pixels
    • 2 full dark pixels
    • 5-10 single or double bright or dark sub-pixels (again, depending on the number of each; no more than 5 bright (“stuck on”) subpixels are permitted).
  • Class 3 panels permit any or all of the following:
    • 5 full bright pixels
    • 15 full dark pixels
    • 50 single or double sub-pixels stuck on or off
Bu rakamlar her 1 milyon pixel için geçerli.

İlginç husus şu ki bu standarda uymak bir üretici için zorunlu değil keyfi.

Gelelim Vestel konuya nasıl yaklaşıyor:

Görebildiğim kadarıyla vestel tv etiketlerinde cihaz için bir sınıf beyanı yok.

Kullanım kılavuzunda konuyu şöyle ele almışlar:

55UD8200:

2. Ekran Teknolojisi hakkında uyarılar:
TFT ve Plazma teknolojiler dolayısıyla, ekranda aktif olmayan ya da sürekli beyaz,
kırmızı ya da mavi renklerde ışık veren pikseller olabilir. Bu durum ürünün performansını
etkilemez ve bir arıza değildir. Bu konu ile ilgili detaylar kullanım kılavuzunun ilgili sayfalarında verilmiştir. Üretici kriterlerin anlaşılamaması durumunda herhangi bir sorumluluk kabul etmez.

Kalın harfler ile belirttiğim yer zurnanın zırt dediği yer. Kılavuzu baştan sona Türkçe İngilizce taradım. O ilgili sayfalar yok, konu ile ilgili hiç bir detay verilmediği gibi ekranın Class 0 1 2 3 ne olduğu da hiç bir yerde belirtilmiyor. Herhangi bir TSE ISO standardına atıf da yok. Vestel'in her ne ise o kendi kriteri de ortada yok. Kriterlerini anlamazsak o da Vestel'in sorunu değilmiş.

Yukarıdaki bilgiler ve Tüketici hakları, garanti vb ileilgili mevzuata göre güzelce bir başvuru yapıldığında Vestel seçimlik hakkınızdan uygun gördüğünüz ne ise onu bir güzel yerine getirecek. Çift S kuralı burada geçerli.

Çok vaktim yok genel olarak bu ara. Corona mevzuları da yatışsın annemdeki Vestel'i değiştirtme yahut para iadesi yoluna gideceğim.(Para iadesi biraz yaş olabilir zira büyük kısmını mil ile ödemiştik.) Sonuçları mutlaka yazarım.
 
M Çevrimdışı

merok

Aktif Üye
28 Mar 2020
57
43
Konuyu biraz daha araştırdım. İptal edilen standardın yerine geçen bir kaç parça standart var. ISO 9241-302'den 307'ye kadar olan. Maalesef bu standartlar paralı olduğundan indirip bakamıyorum. Açık kaynaktan bu yeni standartlarda hatalı pikseller ile ilgili bulduğum bilgiler şöyle:

  • Class 0 panels are completely defect-free, including no full pixel or sub-pixel defects.
  • Class 1 panels permit any or all of the following:
    • 1 full bright (“stuck on white”) pixel
    • 1 full dark (“stuck off”) pixel
    • 2 single or double bright or dark sub-pixels
    • 3 to 5 “stuck on” or “stuck off” sub-pixels (depending on the number of each)
  • Class 2 panels permit any or all of the following:
    • 2 full bright pixels
    • 2 full dark pixels
    • 5-10 single or double bright or dark sub-pixels (again, depending on the number of each; no more than 5 bright (“stuck on”) subpixels are permitted).
  • Class 3 panels permit any or all of the following:
    • 5 full bright pixels
    • 15 full dark pixels
    • 50 single or double sub-pixels stuck on or off
Bu rakamlar her 1 milyon pixel için geçerli.

İlginç husus şu ki bu standarda uymak bir üretici için zorunlu değil keyfi.

302'den 307'ye kadar olan standartlardan 303 nolu olanın başlığı "Elektronik görsel görüntüleme için kurallar" Renk, görüş açısı, piksel sorunları, vb konular burada tanımlı.

İşin komik tarafı şu ki TSE bu 303 numarayı da iptal etmiş, diğerleri yerinde dururken:

Yani Türkiye'de piksel hatası ile ilgili halen bir standart yok. Bunun anlamı ne peki: Her piksel mükemmel olmak zorundadır. Tek hataya bile tahammül yok.

Gelelim Vestel konuya nasıl yaklaşıyor:

Görebildiğim kadarıyla vestel tv etiketlerinde cihaz için bir sınıf beyanı yok.

Kullanım kılavuzunda konuyu şöyle ele almışlar:

55UD8200:

2. Ekran Teknolojisi hakkında uyarılar:
TFT ve Plazma teknolojiler dolayısıyla, ekranda aktif olmayan ya da sürekli beyaz,
kırmızı ya da mavi renklerde ışık veren pikseller olabilir. Bu durum ürünün performansını
etkilemez ve bir arıza değildir. Bu konu ile ilgili detaylar kullanım kılavuzunun ilgili sayfalarında verilmiştir. Üretici kriterlerin anlaşılamaması durumunda herhangi bir sorumluluk kabul etmez.

Kalın harfler ile belirttiğim yer zurnanın zırt dediği yer. Kılavuzu baştan sona Türkçe İngilizce taradım. O ilgili sayfalar yok, konu ile ilgili hiç bir detay verilmediği gibi ekranın Class 0 1 2 3 ne olduğu da hiç bir yerde belirtilmiyor. Herhangi bir TSE ISO standardına atıf da yok. Vestel'in her ne ise o kendi kriteri de ortada yok. Kriterlerini anlamazsak o da Vestel'in sorunu değilmiş.

Yukarıdaki bilgiler ve Tüketici hakları, garanti vb ileilgili mevzuata göre güzelce bir başvuru yapıldığında Vestel seçimlik hakkınızdan uygun gördüğünüz ne ise onu bir güzel yerine getirecek. Çift S kuralı burada geçerli.

Çok vaktim yok genel olarak bu ara. Corona mevzuları da yatışsın annemdeki Vestel'i değiştirtme yahut para iadesi yoluna gideceğim.(Para iadesi biraz yaş olabilir zira büyük kısmını mil ile ödemiştik.) Sonuçları mutlaka yazarım.
Teşekkürler paylaşımlarınız çok faydalı oldu.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt