muratala5361
Süper Üye
- 3 Şub 2019
- 1,906
- 22
Abi sen castrolü bırak hele yağ buluruz sanaEnson Castrol kullandım bir öncekinde mobil.mobil varken biraz daha sesli çalışıyor du 70000 bakımında motul deneyelim.
Abi sen castrolü bırak hele yağ buluruz sanaEnson Castrol kullandım bir öncekinde mobil.mobil varken biraz daha sesli çalışıyor du 70000 bakımında motul deneyelim.
egr ve dpf iptali sonrası eksoz muayanesine girdinizmi? değerler nasıl çıkıyor.sidar2000, merhaba;
Bende 7 yıllık multijet kullanıcısıyım. Motul Türkiye'ye otomotive girdikten sonra Motul x8100 EFE yağ kullanıyorum. Daha önce Punto vardı. 2 yıldırda Egea kullanıyorum. Punto Euro 4 olduğu için 10-40w kullanılabiliyor fakat ben 10-30w kullanıyordum. Sesi baya azaltıyor motul. Bende 850-900 arasında km yapıyordum Adem Helvacı
Egea Euro5 onda talihsiz bir olay yaşadım. DPF tıkandı. Egsozcuya temizlemesi için verdim. Fakat onlarda temizlerken kırmış(gerçi kırmasalar bile bayağı dolmuş temizlenmesi imkansız gibi olmuş.). Parça fiyatı 13.500TL tabi mecburen biz bunu iptal ettik. Fakat araç rejenerasyondan çıkmıyordu. Yakıt çok arttı. Yine mecburiyetten Ecu'ya chip tunining yaptık. Hiç istemesem de egr'yi iptal etmek zorunda kaldık. çünkü motor yapısında dpf ten çıkan geri dönüş için egrye geri dönüyor. iptal edilmese oda çok kısa sürede tıkanacak dendi. Şimdi araç 120bg 250Nm civarında. Ben bunlara karşı olmama rağmen şu anda corona falan derken veremedik parçaya para. Sence yağı farklı bir yağ kullanmaya gerek var mı?
Bunları gerçekten hiç yaptırmak istemedim. Araç Euro 3'e döndüğünün bende farkındayım. Ülke normalleşince arabayı tekrar Euro 5e çeviricim insallah.
sidar2000, merhaba;
Bende 7 yıllık multijet kullanıcısıyım. Motul Türkiye'ye otomotive girdikten sonra Motul x8100 EFE yağ kullanıyorum. Daha önce Punto vardı. 2 yıldırda Egea kullanıyorum. Punto Euro 4 olduğu için 10-40w kullanılabiliyor fakat ben 10-30w kullanıyordum. Sesi baya azaltıyor motul. Bende 850-900 arasında km yapıyordum Adem Helvacı
Egea Euro5 onda talihsiz bir olay yaşadım. DPF tıkandı. Egsozcuya temizlemesi için verdim. Fakat onlarda temizlerken kırmış(gerçi kırmasalar bile bayağı dolmuş temizlenmesi imkansız gibi olmuş.). Parça fiyatı 13.500TL tabi mecburen biz bunu iptal ettik. Fakat araç rejenerasyondan çıkmıyordu. Yakıt çok arttı. Yine mecburiyetten Ecu'ya chip tunining yaptık. Hiç istemesem de egr'yi iptal etmek zorunda kaldık. çünkü motor yapısında dpf ten çıkan geri dönüş için egrye geri dönüyor. iptal edilmese oda çok kısa sürede tıkanacak dendi. Şimdi araç 120bg 250Nm civarında. Ben bunlara karşı olmama rağmen şu anda corona falan derken veremedik parçaya para. Sence yağı farklı bir yağ kullanmaya gerek var mı?
Bunları gerçekten hiç yaptırmak istemedim. Araç Euro 3'e döndüğünün bende farkındayım. Ülke normalleşince arabayı tekrar Euro 5e çeviricim insallah.
Benim arabam bana ferrari nasılsa, o yüzden sorun yokKesin kullanın. Motoru korur , yüksek sıcaklıkta ve düşük sıcaklıkta koruma sağlar.
Not : aracınız Ferrari olmaz
Oldukça doğru bir tespit. Ben genelde her olaya aklımda kalsın diye rakamsal yaklaşırım.Konunun dışına çıkmadan ben de birşey söylemek istiyorum. Bu Palio grubunda da Albea grubunda da 1.2 80bg motorda kullanılan cvt şanzımana ayrı bir hayranlığım var. O kadar güzel bir güç-tork dengesi oturtulmuş ki, YouTube videolarında da gördüm, 145km/h hızla seyrederken 2900-3000d/d çeviriyor araç. Bu ciddi bir yakıt ekonomisi sağlar. Ki sağlıyorda.
Oldukça doğru bir tespit. Ben genelde her olaya aklımda kalsın diye rakamsal yaklaşırım.
Bu bağlamda 5 inci vites 3000 devirde normalde 100 ile giden bir araba yerine ben, 5 inci vites 2000 devirde 90 ortalama ile gidiyorum.
Kötü yanı ise, biraz daha yavaş gideyim desen vites düşürmen gerekiyor
Hayatımda ilk defa duyduğum bir kavram Uzun Oranlı ŞanzımanUzun oranlı şanzıman candır Adem abi. Cvt o konuda çok esnek. Bir de yanlış hatırlamıyorsam Subaru şanzımanı var o makinalarda.
Hayatımda ilk defa duyduğum bir kavram Uzun Oranlı Şanzıman
seviyorum arkadaş forumları, Herkesten bir şeyler öğreniyorsun ?