Fiat Palio 1.3 Multijet Kişisel KM Rekorumu Kırdım :)

T Çevrimdışı

tim_ozz 

Aktif Üye
29 Eki 2019
104
36
sidar2000 sidar2000, merhaba;

Bende 7 yıllık multijet kullanıcısıyım. Motul Türkiye'ye otomotive girdikten sonra Motul x8100 EFE yağ kullanıyorum. Daha önce Punto vardı. 2 yıldırda Egea kullanıyorum. Punto Euro 4 olduğu için 10-40w kullanılabiliyor fakat ben 10-30w kullanıyordum. Sesi baya azaltıyor motul. Bende 850-900 arasında km yapıyordum :) Adem Helvacı Adem Helvacı

Egea Euro5 onda talihsiz bir olay yaşadım. DPF tıkandı. Egsozcuya temizlemesi için verdim. Fakat onlarda temizlerken kırmış(gerçi kırmasalar bile bayağı dolmuş temizlenmesi imkansız gibi olmuş.). Parça fiyatı 13.500TL tabi mecburen biz bunu iptal ettik. Fakat araç rejenerasyondan çıkmıyordu. Yakıt çok arttı. Yine mecburiyetten Ecu'ya chip tunining yaptık. Hiç istemesem de egr'yi iptal etmek zorunda kaldık. çünkü motor yapısında dpf ten çıkan geri dönüş için egrye geri dönüyor. iptal edilmese oda çok kısa sürede tıkanacak dendi. Şimdi araç 120bg 250Nm civarında. Ben bunlara karşı olmama rağmen şu anda corona falan derken veremedik parçaya para. Sence yağı farklı bir yağ kullanmaya gerek var mı?
Bunları gerçekten hiç yaptırmak istemedim. Araç Euro 3'e döndüğünün bende farkındayım. Ülke normalleşince arabayı tekrar Euro 5e çeviricim insallah.
 
TEKNOwest Çevrimdışı
23 Eyl 2018
10,455
50
sidar2000 sidar2000, merhaba;

Bende 7 yıllık multijet kullanıcısıyım. Motul Türkiye'ye otomotive girdikten sonra Motul x8100 EFE yağ kullanıyorum. Daha önce Punto vardı. 2 yıldırda Egea kullanıyorum. Punto Euro 4 olduğu için 10-40w kullanılabiliyor fakat ben 10-30w kullanıyordum. Sesi baya azaltıyor motul. Bende 850-900 arasında km yapıyordum :) Adem Helvacı Adem Helvacı

Egea Euro5 onda talihsiz bir olay yaşadım. DPF tıkandı. Egsozcuya temizlemesi için verdim. Fakat onlarda temizlerken kırmış(gerçi kırmasalar bile bayağı dolmuş temizlenmesi imkansız gibi olmuş.). Parça fiyatı 13.500TL tabi mecburen biz bunu iptal ettik. Fakat araç rejenerasyondan çıkmıyordu. Yakıt çok arttı. Yine mecburiyetten Ecu'ya chip tunining yaptık. Hiç istemesem de egr'yi iptal etmek zorunda kaldık. çünkü motor yapısında dpf ten çıkan geri dönüş için egrye geri dönüyor. iptal edilmese oda çok kısa sürede tıkanacak dendi. Şimdi araç 120bg 250Nm civarında. Ben bunlara karşı olmama rağmen şu anda corona falan derken veremedik parçaya para. Sence yağı farklı bir yağ kullanmaya gerek var mı?
Bunları gerçekten hiç yaptırmak istemedim. Araç Euro 3'e döndüğünün bende farkındayım. Ülke normalleşince arabayı tekrar Euro 5e çeviricim insallah.
egr ve dpf iptali sonrası eksoz muayanesine girdinizmi? değerler nasıl çıkıyor.
 
T Çevrimdışı

tim_ozz 

Aktif Üye
29 Eki 2019
104
36
Hocam puntoda map ve maf sensörlerinin konumu çok kolay olduğu için canım sıkıldıkça kendim temizliyordum. egr ve emme manifoldunu sökmek biraz zor. Onları kapı önünde yapmak kolay değil. Siz 70.000 bakımında temizlettirebilirsiniz. Sadece egr değil emme manifoldunu söktürüp ikisini ultrasonik temizlik yaptırın. Tamirci belki sökmek zor geldiği için gerek yok diyecektir ama içini gördüğünüzde hak verirsiniz. Bu arada maf sensörü (debimetre) biraz kibar bir sensör temizlerken dikkat etmek gerekiyor. Manifold ve egr sökülürken motor suyunun bır kısmı dökülecek. Hazır dökülmüşken antifirizide yenilersiniz.
 
sidar2000 Çevrimdışı

sidar2000 

Aktif Üye
3 Ocak 2019
311
38
sidar2000 sidar2000, merhaba;

Bende 7 yıllık multijet kullanıcısıyım. Motul Türkiye'ye otomotive girdikten sonra Motul x8100 EFE yağ kullanıyorum. Daha önce Punto vardı. 2 yıldırda Egea kullanıyorum. Punto Euro 4 olduğu için 10-40w kullanılabiliyor fakat ben 10-30w kullanıyordum. Sesi baya azaltıyor motul. Bende 850-900 arasında km yapıyordum :) Adem Helvacı Adem Helvacı

Egea Euro5 onda talihsiz bir olay yaşadım. DPF tıkandı. Egsozcuya temizlemesi için verdim. Fakat onlarda temizlerken kırmış(gerçi kırmasalar bile bayağı dolmuş temizlenmesi imkansız gibi olmuş.). Parça fiyatı 13.500TL tabi mecburen biz bunu iptal ettik. Fakat araç rejenerasyondan çıkmıyordu. Yakıt çok arttı. Yine mecburiyetten Ecu'ya chip tunining yaptık. Hiç istemesem de egr'yi iptal etmek zorunda kaldık. çünkü motor yapısında dpf ten çıkan geri dönüş için egrye geri dönüyor. iptal edilmese oda çok kısa sürede tıkanacak dendi. Şimdi araç 120bg 250Nm civarında. Ben bunlara karşı olmama rağmen şu anda corona falan derken veremedik parçaya para. Sence yağı farklı bir yağ kullanmaya gerek var mı?
Bunları gerçekten hiç yaptırmak istemedim. Araç Euro 3'e döndüğünün bende farkındayım. Ülke normalleşince arabayı tekrar Euro 5e çeviricim insallah.

Hocam merhaba , Multijetlerde en sık yaşanılan sorun , egr tıkanması ve egr ye bağlı emme manifoldu tıkanması. Bunlar yasanilirsa araç çekişten düşer. Dpf ise eninde sonunda tıkanır. Bunlar dan yanık egzost gazı geçtiği için kurum yapar.

Etik olmasa da en doğru çözüm. Egr, dpf iptal edilmesi. Bunları iptal ettikten sonra yazılımsal olarak hata codu vermemesini ve çalışmasını engellemek. Zaten siz çoğunu yapmışsınız. Tavsiyem tekrar eski haline döndürmemeniz. Bu şekilde kullanmanız en ideali. + Eski haline dönerseniz. 1 kaliteli yakıt alın. İki trafikte çok fazla dur kalk yapmayın ( ki çok saçma ama böyle , tıkıyor)
Bazen devirli kullanıp , bildiğimiz güvenli bir yolda gaza basmak laizm. Araç kurum yaksın ve atsın diye.
Yağ olarak motül kullanın, işinizi çözer.

Benim arac 2008 model Doblo 1.3 75 HP egr fabrikasyon yok. + Dpf de yok. Ben şanslıyım :)
 
omrdml Çevrimdışı

omrdml 

Aktif Üye
19 Eyl 2019
354
Konunun dışına çıkmadan ben de birşey söylemek istiyorum. Bu Palio grubunda da Albea grubunda da 1.2 80bg motorda kullanılan cvt şanzımana ayrı bir hayranlığım var. O kadar güzel bir güç-tork dengesi oturtulmuş ki, YouTube videolarında da gördüm, 145km/h hızla seyrederken 2900-3000d/d çeviriyor araç. Bu ciddi bir yakıt ekonomisi sağlar. Ki sağlıyorda.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Konunun dışına çıkmadan ben de birşey söylemek istiyorum. Bu Palio grubunda da Albea grubunda da 1.2 80bg motorda kullanılan cvt şanzımana ayrı bir hayranlığım var. O kadar güzel bir güç-tork dengesi oturtulmuş ki, YouTube videolarında da gördüm, 145km/h hızla seyrederken 2900-3000d/d çeviriyor araç. Bu ciddi bir yakıt ekonomisi sağlar. Ki sağlıyorda.
Oldukça doğru bir tespit. Ben genelde her olaya aklımda kalsın diye rakamsal yaklaşırım.
Bu bağlamda 5 inci vites 3000 devirde normalde 100 ile giden bir araba yerine ben, 5 inci vites 2000 devirde 90 ortalama ile gidiyorum.

Kötü yanı ise, biraz daha yavaş gideyim desen vites düşürmen gerekiyor :kiskis
 
omrdml Çevrimdışı

omrdml 

Aktif Üye
19 Eyl 2019
354
Oldukça doğru bir tespit. Ben genelde her olaya aklımda kalsın diye rakamsal yaklaşırım.
Bu bağlamda 5 inci vites 3000 devirde normalde 100 ile giden bir araba yerine ben, 5 inci vites 2000 devirde 90 ortalama ile gidiyorum.

Kötü yanı ise, biraz daha yavaş gideyim desen vites düşürmen gerekiyor :kiskis

Uzun oranlı şanzıman candır Adem abi. Cvt o konuda çok esnek. Bir de yanlış hatırlamıyorsam Subaru şanzımanı var o makinalarda.
 
Geri
Üst Alt