Bu konu ile ilgili bizzat yazdığım ve heyete sunduğum, onaylanan bir yazım var. X marka buzdolabı, gövdede gaz kaçağı. Tamir edilemez bu arızalar. Teknik olarak gövde değişikliği gerekse de lojistik + işçilik maliyetleri düşünülünce saçma sonuçlar çıkar ve gereksiz zaman harcanır hem servis hem yönetim hem de tüketici adına.
O nedenle bu tarz durumlarda ücretli ürün değişimi önerirler.
Benim olayda ise tüketiciye önce kompresör değiştirip parasını almışlar. Kompresör yanmış, garantiden yapmışlar, yine yanınca bakıyorlar ki kılcal kaçak var.
Vatandaşa ücretli değişim önerilmiş o da bu bağlamda şikayeti olmuş.
Ben raporumun eksenini kusurlu hizmet ve gizli ayıp üzerine kurdum o şekilde sonuca bağladım ve elbette ki teknik argümanlarını dosyaya ekledim.
Heyet vatandaşı haklı bulmuş olsa da bu durum bu kararı karşı tarafın mahkemeye götürmeyeceği anlamına gelmiyor.
Aynı zamanda Samsung cep telefonu için de onlar garanti dışı bırakmış ancak ben yine sağlam argüman ile bırakın garantiye sokmalarını, elim o derece sağlamdı ki komple ürün değişimi yazdım, daha bu Cuma heyet onaylandı kararı yazıldı yani bu doğrultuda.
Heyetin ortak görüşü, Samsung markasının bu konuyu mahkemeye götürmeye dahi cesaret edemeyeceği yönde zira o derece sağlam temellere dayandırmışım konuyu ancak bizler finali bilemiyoruz özellikle bize bilgi verilmemişse
Gelelim ilgi alaka konusuna.
Bence bu konuda bizi en iyi sizlerin anlaması lazım zira forumda yaz(a)mıyor olsak da sizler adına halen çok ciddi bir mücadele içerisindeyiz arka planda.
Örnek veriyorum mesela bir haftadır youtube kanalımda hiç bir aktivitem yok, eskiden ayda ortalama 7000 civarı soru cevaplardım ancak artık bırakın bu rakamları karşılayabilmeyi, kanalda, forumda, twitter, mail, insta,wp ve aklınıza gelebilecek bana ulaşabildikleri her yerde cevaplayamadığım, birikmiş toplamda 20.000 den fazla soru var.
Yani yazmama hususu foruma özel değil, zaman yetersizliğinden genele özel.
Awox konusuna gelirsek.
İçerisinde iyiniyetli olduğuna inandığım değerli insanlar olmakla birlikte AWOX u eğer bir sistem olarak görüyorsak, hani şu amarigan filmlerinde çok kullanılan bir replik var ya hani ''....... the system'' dedikleri , hah işte AWOX sistemi tam da o yönde bir sistemdir.
Kurum değil kişi kararları üzerinden ilerleyen tipik geleneksel birey şirketi.
Baksanız ''Aaabai koca Can Holding, Koca TECONE Anonim Şirketi'' dersiniz de içini biz biliriz.
Bir tv değişiminden aciz, bir muhasebe tutmayı dahi beceremeyecek yapıya sahipler maalesef.
Servisleri bizden halktan insanlar olsa da büyük çoğunluğu samimiyetle yazıyorum ki şu bizim forumdaki derin teknik bilgiye sahip arkadaşlar kadar dahi bilgiye sahip değiller.
Evet iyi insanlar, eyvallah fakat biz iyilikten ziyade profesyonellik istiyoruz.
Var mı? yok..
Daha yetkili servisi olduğum dönemde dahi evrakını kendi ellerimle hazırlayıp verdiğim arkadaşım var ''Al git heyete teslim et'' diye.
Sonra da kendi ellerimle imzaladım seve seve zira çocuk daha o televizyonu
4 GÜN kullandı sadece, kalan 8 ayını servis(Ben) ve fabrika arasında
AYNI ARIZA için git gel yaparak geçirdi..
Bin kere söyledik zamanında, kırk kere yazdık aksaklıklara dair saha görüşlerimizi ancak kimse umursamadı.
Bakınız size 2018 yılında yolladığım sanırım 8-9 maddelik bir sahadan dönüş bilgisinin ekran görüntüsü paylaşayım.
Kimseyi töhmet altında bırakmamak adına bazı bölgeleri sansürledim. Yine de ana tema rahatlıkla anlaşılacaktır.
Bu yazıyı yazma sebebim ise, fabrikadakilerin sanki her işi kendileri mükemmel yapıyormuş gibi sabah sabah yolladıkları SAÇMA içerikli maillerden birisiydi.
Süslü püslü ablaları o koltuklara oturtup, ellerine kıytırık iki yetki vermekle bu işlerin olmayacağını biz bu yönetici tayfasına anlatamadık yıllardır.
Hanım ablamız diyor ki ''Seri numarası işlememişsiniz''
Yahu güzel ablam, seri numarası var da biz mi işlemedik?
Seri numarası neden yok?
E behey ilerizekalı, kırtasiye malzemesi gibi kağıt ile kapağa seri numarası yapıştırmışsın, yapışkanı ayrı dert, kendisi ayrı dert.
Daha SIFIR televizyonu kutusundan çıkartıyorum şekil bu. Sadece kapakta tek seri numarası, iç bölümde yok, başka yerde yok, kutusunu vatandaş attımı iş bitti.
2018 de rapor ettiğim ve bin tane örneğini yaşadığım konu ile ilgili olarak yeni yetme süslü ablamız 2020 de hesap sorar neden seri numarası işlenmediğine dair.
2017 2018 yıllarında ''Bu televizyonlar kanal listesi siliyor'' diye rapor etmişim, sene 2021 bu lanet tv ler halen kanal listesi siliyor.
Bu muhteremlerin bir genç mühendisi var ki evlere şenlik.
Adama diyorum ki ''xxx bey, tüketiciler bu konuda bilinçli, forumda yazılım desteği bekliyor insanlar, oradan yazılım sunarsak pozitif sonucu olur''
Beyzade bana cevap olarak ''E tabi alıştırdınız insanları, isterler elbette'' buyurdular.
Alıştırdınız insanları... ?
Adamın tüketicisine bakış açısı bu.
Yahu ADAM GİBİ tv yaptınız, hiç sorun çıkartmadı da, insanlar manyak mı yazılım arayıp dursunlar?
Sonra Adem helvacı Awox için neden destek vermiyor?''
Yahu şu maillere bir bakın, size paylaştığım sadece 2-3 örnek, ben yıllardır bunlarla uğraşıyorum.
Hizmet sunduğum tüketicimi sahiplenmişmiyim? Evet
Hizmet sunmadığım tüketiciyi dahi marka adına sahiplenmişmiyim? (Sosyal mecra desteklerim) Evet
Ekmek yediğim markayı, fabrikayı sahiplenmişmiyim? Evet
Yıllar geçmiş üstünden ancak değişen bir şey olmuş mu ? Hayır
Yahu bırakın onu bunu, kapanışımı istifamı sunalı aylar oldu, daha muhasebeleri hesabımı çıkartmayı BECEREMEDİ
Bir gün beni aradılar
''Adem bey xxxTl borcunuz var ne zaman hesabı kapatacaksınız'' diye. Dedim ki
''Şaka yapıyorsunuz sanırım, benim sizi aramam lazım hesabımı ne zaman kapatırsınız diye, siz mi beni arıyorsunuz para istemek için?''
Evet Adem bey çok malzeme çekmişsiniz.
Bu ikinci şaka olmalı, siz ücretli malzeme yollamazsınız, diğerleri de zaten garantili, garantili cihaza malzeme çekmeyip ne yapacağım öpücüklemi tamir edeceğim tv yi ?
Burada öyle görünüyor
Hanımefendi siz verdiklerinizi görmeyi tercih ediyorsanız o ayrı konu, elinizde yetkili servisin çektiği yedek parça listesi var, siz de sistemde yetkilisiniz, girin sisteme ve giriş yapılan hizmet formları ile kesilen faturaları karşılaştırın
Fatura işine muhasebe bakıyor
Muhasebenizi arayın o zaman
Velhasıl konuşma bu saçma çerçevede ilerledi, anladık ki bu hanımablamız yukarıda bahsettiğim ablalardan, Eşime rica ettim ilgilenmesi için, eşimin fabrikadan birileriyle (Kalanlarla tabi zira kimi arasa işten çıkmış) görüşmesi neticesi anladık ki bu muhteremler bizim AYLAR ÖNCE yolladığımız faturaları dahi işlememişler. İşlemeyi bırakın faturalarımız yok ortada. Allahtan aynı faturaları mail ile de yollamıştık kendilerine yine AYLAR EVVEL.
Vestelci dostlar bilirler, vesteli biz eleştiririz vs lakin bakınız 15 yıla yakın içlerindeydim, 25 indeki ödemelerin bir kere dahi olsun ben 26 sı olduğunu görmedim.. Bitti Bu Kadar.
Daha servisinin faturasını takip edemeyen firmadan biz neyin profesyonelliğini bekleyelim?
Firmalar şunu ARTIk anlamalı ki yıllardır söylediğim üzere mutsuz servis firma batırır bu kadar net yazıyorum
Daha neler neler yazarım da..