TKartaL
Süper Üye
- 5 Şub 2018
- 2,481
- 45
Yargıtay Hukuk Genel Kurulu, yeni bir karar ile garantisi biten ürünlerde de değişim yapılabileceğini belirtti. Artık ayıplı ürünlerin garantisi bitmiş olsa da bu ürünler yenisiyle değiştirilebilecek.
Yargıtay Hukuk Genel Kurulu, yeni bir karar imzalayarak tüketicilerin yüzünü güldürmeyi başardı. Yüksek Mahkeme, gizli ayıp taşıyan ürünlerin aradan yıllar geçse de yenisiyle değiştirilebileceğine karar verdi. Eğer ayıplı ürünün ayıbı gizlenmişse ve ürün devamlı olarak sıkıntı çıkartıyorsa, bu tür ürünlerde zaman aşımı olmayacağını belirten Yargıtay, “Satın alınan maldaki ayıp satıcının ağır kusur ve hilesi ile gizlenmişse, zaman aşımı süresinin işleyemeyeceğinin kabul edildiği vurgulanmıştır. Servisin tüketiciyi sonuç alamayacağı tamirlerle oyaladığı durumlarda da aynı uygulama söz konusudur” açıklamalarında bulundu.
Davacı E.Y., 2007 yılında son model bir buzdolabı satın aldı. Tam iki yıl sonra buzdolabının dondurucu kısmının eritmeye başladığını fark eden E.Y., durumu yetkili servise bildirdi. Serviste buzdolabının fanında sorun olduğu belirtildi ve buzdolabına yeni fan takıldı. Ardından 2010 yılında da aynı sorunla karşı karşıya kalan E.Y., yine servise gitti ve servis bir kez daha düzeltti. Aynı sorun üst üste defalarca kez yaşandıktan sonra E.Y., buzdolabında gizli ayıbın olduğunu öne sürerek tamiratı yapılan ürünü teslim almadı ve Tüketici Mahkemesi’nin yolunu tuttu.
Tüketici mahkemesinin yolunu tutan mağdur, her defasında cihazın düzeleceği umuduyla oyalandığını ve üründe bulunan gizli ayıp nedeniyle satış bedeli olan 8.323 TL ile tamir için alınan 950 TL’nin mağazadan tahsil edilmesini talep etti. Zaman aşımını gerekçe göstererek olaydan sıyrılmaya çalışan şirket ise davanın reddini istedi.
Yargıtay’ın bozma kararının ardından davalının temyizi üzerine dava dosyası Yargıtay Hukuk Genel Kurulu’nun önüne gitti ve ardından milyonlarca tüketiciyi ilgilendiren bir karara imza atıldı. Genel Kurul, gizlenen ayıplı ürünlerde zaman aşımı mefhumunun uygulanamayacağına hükmetti.
Eğer bir ürün ayıplıysa ve devamlı olarak aynı sorunu tekrar ediyorsa, garantisi geçmiş olsa dahi servise bir servet dökmek yerine hakkınızı aramanızı öneririz. Artık bu tarz ürünler ne kadar kullanılmış olursa olsun kullanıcıdan kaynaklı bir sorun olmadığı sürece yenisiyle değiştirilebilecek.
Kaynak : Webtekno
Ne diyorsunuz bu konu hakkında ?
Yargıtay Hukuk Genel Kurulu, yeni bir karar imzalayarak tüketicilerin yüzünü güldürmeyi başardı. Yüksek Mahkeme, gizli ayıp taşıyan ürünlerin aradan yıllar geçse de yenisiyle değiştirilebileceğine karar verdi. Eğer ayıplı ürünün ayıbı gizlenmişse ve ürün devamlı olarak sıkıntı çıkartıyorsa, bu tür ürünlerde zaman aşımı olmayacağını belirten Yargıtay, “Satın alınan maldaki ayıp satıcının ağır kusur ve hilesi ile gizlenmişse, zaman aşımı süresinin işleyemeyeceğinin kabul edildiği vurgulanmıştır. Servisin tüketiciyi sonuç alamayacağı tamirlerle oyaladığı durumlarda da aynı uygulama söz konusudur” açıklamalarında bulundu.
Davacı E.Y., 2007 yılında son model bir buzdolabı satın aldı. Tam iki yıl sonra buzdolabının dondurucu kısmının eritmeye başladığını fark eden E.Y., durumu yetkili servise bildirdi. Serviste buzdolabının fanında sorun olduğu belirtildi ve buzdolabına yeni fan takıldı. Ardından 2010 yılında da aynı sorunla karşı karşıya kalan E.Y., yine servise gitti ve servis bir kez daha düzeltti. Aynı sorun üst üste defalarca kez yaşandıktan sonra E.Y., buzdolabında gizli ayıbın olduğunu öne sürerek tamiratı yapılan ürünü teslim almadı ve Tüketici Mahkemesi’nin yolunu tuttu.
Genel Kurul, gizlenen ayıplı üründe zaman aşımı mefhumunun uygulanamayacağına karar verdi
Tüketici mahkemesinin yolunu tutan mağdur, her defasında cihazın düzeleceği umuduyla oyalandığını ve üründe bulunan gizli ayıp nedeniyle satış bedeli olan 8.323 TL ile tamir için alınan 950 TL’nin mağazadan tahsil edilmesini talep etti. Zaman aşımını gerekçe göstererek olaydan sıyrılmaya çalışan şirket ise davanın reddini istedi.
Yargıtay’ın bozma kararının ardından davalının temyizi üzerine dava dosyası Yargıtay Hukuk Genel Kurulu’nun önüne gitti ve ardından milyonlarca tüketiciyi ilgilendiren bir karara imza atıldı. Genel Kurul, gizlenen ayıplı ürünlerde zaman aşımı mefhumunun uygulanamayacağına hükmetti.
Eğer bir ürün ayıplıysa ve devamlı olarak aynı sorunu tekrar ediyorsa, garantisi geçmiş olsa dahi servise bir servet dökmek yerine hakkınızı aramanızı öneririz. Artık bu tarz ürünler ne kadar kullanılmış olursa olsun kullanıcıdan kaynaklı bir sorun olmadığı sürece yenisiyle değiştirilebilecek.
Kaynak : Webtekno
Ne diyorsunuz bu konu hakkında ?