Ayıplı Ürünlerin Garantileri Bitse Bile Değişim Yapılabilecek

TKartaL Çevrimdışı

TKartaL 

Süper Üye
5 Şub 2018
2,481
44
Yargıtay Hukuk Genel Kurulu, yeni bir karar ile garantisi biten ürünlerde de değişim yapılabileceğini belirtti. Artık ayıplı ürünlerin garantisi bitmiş olsa da bu ürünler yenisiyle değiştirilebilecek.

Yargıtay Hukuk Genel Kurulu, yeni bir karar imzalayarak tüketicilerin yüzünü güldürmeyi başardı. Yüksek Mahkeme, gizli ayıp taşıyan ürünlerin aradan yıllar geçse de yenisiyle değiştirilebileceğine karar verdi. Eğer ayıplı ürünün ayıbı gizlenmişse ve ürün devamlı olarak sıkıntı çıkartıyorsa, bu tür ürünlerde zaman aşımı olmayacağını belirten Yargıtay, “Satın alınan maldaki ayıp satıcının ağır kusur ve hilesi ile gizlenmişse, zaman aşımı süresinin işleyemeyeceğinin kabul edildiği vurgulanmıştır. Servisin tüketiciyi sonuç alamayacağı tamirlerle oyaladığı durumlarda da aynı uygulama söz konusudur” açıklamalarında bulundu.

Davacı E.Y., 2007 yılında son model bir buzdolabı satın aldı. Tam iki yıl sonra buzdolabının dondurucu kısmının eritmeye başladığını fark eden E.Y., durumu yetkili servise bildirdi. Serviste buzdolabının fanında sorun olduğu belirtildi ve buzdolabına yeni fan takıldı. Ardından 2010 yılında da aynı sorunla karşı karşıya kalan E.Y., yine servise gitti ve servis bir kez daha düzeltti. Aynı sorun üst üste defalarca kez yaşandıktan sonra E.Y., buzdolabında gizli ayıbın olduğunu öne sürerek tamiratı yapılan ürünü teslim almadı ve Tüketici Mahkemesi’nin yolunu tuttu.

Genel Kurul, gizlenen ayıplı üründe zaman aşımı mefhumunun uygulanamayacağına karar verdi​


Tüketici mahkemesinin yolunu tutan mağdur, her defasında cihazın düzeleceği umuduyla oyalandığını ve üründe bulunan gizli ayıp nedeniyle satış bedeli olan 8.323 TL ile tamir için alınan 950 TL’nin mağazadan tahsil edilmesini talep etti. Zaman aşımını gerekçe göstererek olaydan sıyrılmaya çalışan şirket ise davanın reddini istedi.

Yargıtay’ın bozma kararının ardından davalının temyizi üzerine dava dosyası Yargıtay Hukuk Genel Kurulu’nun önüne gitti ve ardından milyonlarca tüketiciyi ilgilendiren bir karara imza atıldı. Genel Kurul, gizlenen ayıplı ürünlerde zaman aşımı mefhumunun uygulanamayacağına hükmetti.

Eğer bir ürün ayıplıysa ve devamlı olarak aynı sorunu tekrar ediyorsa, garantisi geçmiş olsa dahi servise bir servet dökmek yerine hakkınızı aramanızı öneririz. Artık bu tarz ürünler ne kadar kullanılmış olursa olsun kullanıcıdan kaynaklı bir sorun olmadığı sürece yenisiyle değiştirilebilecek.

Kaynak : Webtekno

Ne diyorsunuz bu konu hakkında ?
 
A Çevrimdışı

Alperentoy

Süper Üye
12 Nis 2019
647
Yanılmıyorsam hukukta buna gizli kusur deniyor. Satış anında var olan (ama alıcının bilgilendirilmediği) kusurun sonradan tespit edilmesi ortaya çıkarılması durumu, bu hallerde zamandan bağımsız kesin olarak kusurun kaldırılması ve kaybın tazmin edilmesi zorunluluğu var. Karar bunun bir uygulaması örneği. Bir çok üretici bu nedenle kusur fark edildiğinde ürününü geri çağırıp, zaman zaman şahit olduğumuz gibi düzeltme yoluna gidiyor. Düzeltme yapmayanların ürünü de piyasadan toplatılıyor.
 
TKartaL Çevrimdışı

TKartaL 

Süper Üye
5 Şub 2018
2,481
44
Olmadı gidek basak atmaca elektroniği ? millet yazar kasa fırlatmaş , sende bı TV firlatirsin bende video alırım ?
Awox atmacanın değil ? İnanın o zaman aklıma gelmedi değildi. Videoya çekip youtube koyacaktım. Fakat o an imkanım yoktu. Hakkım olanı alamadım. Aslında o zaman verecektim mahkemeye ama işte oradaki teknisyen hakkı beyin yüzünden.. Adam orada bile benim için değişim yapmamız gerekiyor demiş ve Şirketten fırça yemiş... Tüketici kanunlarını hiçe sayarak çalışan bir firma yani iki yıl garanti veriyor ya ne için veriyor (tüketici kanunu gereği) anlamış değilim. Birde insanları hiçe sayıp dalga geçer gibi iş yapmaları yüzünden bunlara kafayı iyi taktım..
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Yerlerini basmayı da hak etmiyor değiller ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri