Ben direkt olarak iade ederim, neticede hakem heyetleri bunun için var. 14 gün hak bu nednele tüketicilere veriliyor.
Ürünü aldınız, ertesi gün kanallarda donma mı yaptı? Hemen servis aranır, bu sorun servis formu karşılığı kayıt altına aldırılır ve o formun bir nüshası ile ürün direkt olarak iade edilir bu kadar net.
Eğer sizler ürünleri iade etmezseniz, üreticiler ''Nasılsa satılıyor'' mantığı ile sizlere bu sonuçları yaşatır.
Siz zannediyorsunuz ki ''ben bir kişiyim, iade etsem ne olacak''
O iş öyle değil işte, siz bir kişisiniz birey olarak bakıyorsunuz ancak olay kitleye dönerse bazı önlemler daha hızlı devreye girer.
Darılıp gücenmece yok, bizim ülkemizde işler böyle yürüyor.
Siz satın aldığınız yere bir tane iade edeceksiniz tepkinizi dile getirerek,
Sise satan yer kendi satın aldığı yere bin tane iade edecek tepkisini dile getirerek.
Ona malı satan yer kendisine bağlı 4 toptancıdan 4000 tane iade alınca distribütöre diyecek ki ''Al kardeşim benim depondaki 20.000 tane ürünü, ben bunlarla uğraşamam''
Distribütör üreticiye diyecek ki ''Sözleşmede yer alan x-y maddeleri gereği Z Valör ödemeyi iptal ediyorum zira ürünlerin geri geliyor sahadan.
O zaman ben göreceğim o üreticiyi bak bir haftada sorunların çözümünü içeren bir yazılım Çin-Hng Kong- Güney Kore hangi gerizekalı yazdı ise bu yazılımı, işte oradan düzgün yazılım geliyor mu gelmiyor mu?
Bunun yerine ürünü halen elinizde tutup, ellerinde kıytırık bir A4 kağıdına imzalatılmış sözleşme sıkıştırılmaktan başka bir şey olmayan servislerden medet ummak, ülkemizde çözüm yolu değil maalesef.
Biz neden bütün mecralarda bu ürünlerin falsolarını yazıyoruz?
Neden deşifre ediyoruz her şeyi?
Sizler bunları görüp bilip
satın almayın diye.
Satın aldıktan sonra buradaki yazılanlara ben anlam veremiyorum, anlaşamadığımız nokta o.
Bakın mesela coşkun (
C
ckoca48 ) kendince şu açıklamayı yapıyor;
''Abi ben tv den memnunum, parasına göre de iyi mal ama bu renk sorunu beni benden alıyor. Fakat iade etmiyorum, beklemeye değer görüyorum düzelteceklerini umut ederek''
Biz ne yapıyoruz?
Üreticilere lisan-ı Münasip şekilde ''Kardeşim çözün şu sorunu'' diyoruz.
Üretici ne diyor? ''ürünlerin sorunları ile ilgili şikayetlere istinaden Çalışmalara başladık, Sizin bahsettiğiniz sarı renk sorunu için bize lütfen veri gönderin ilgilenelim''
Biz ne yaptık?, Sahada bizzat bu sorunu yaşayan vatandaşın evine gidip yerinde tespitini yaptık, ispat ettik ve verileri sunduk.
Şimdi birisi bana şunu söylesin.
Benim ne mecburiyetim var ki bununla uğraşayım?
Hiç kimse bana ''Servissin ondan mecbursun'' demesin, Ahan da bu mecrayı da okuduklarını bildiğim yöneticilerin önünde de açık açık yazıyorum ki kesinlikle hiç ama hiç bir mecburiyetim yok.
Ben neden servisim? İşte bunun için, şu sıkıntıları yukarıdakilere birinci elden iletebilelim diye girdim ben bu işe.
Yani ben de bilirdim Coşkun beni aradığında ''Aaaabi bu modeler böyle yapacak bir şey yok, müşteri hizmetlerini ara'' diyerek kestirip atmayı. Bir Allahın kulu da bana ''Sen neden böyle söyledin'' diyemez.
''BEN DERİM'' diyebileni varsa buyursun gelsin yazsın ahan da açık mecra ve Hodri Meydan diyorum.
Hiç kimse size, o ürünleri kusurları ile kullanın demiyor. Ya almayın, ya aldıysanız iade yollarını kullanın, ya da bunun ötesinde burada 10 yıl boyunca her gün gelip yazsanız da değişen bir şey olmaz, bir noktadan sonra okuyan da sıkılıyor artık açıkçası.
Ben her gün istisnasız şikayet sitelerinde belli markaları takip ederim hemen hemen birçok sektörden. Burada önemli olan ürünlerde sorun çıkması değil, firmaların bu sorunlarla ne kadar ilgilendiğir.
Beni tanıyan ve uzun zamandır bu forumda veya önceden olduğum yerlerde yazılarımı yakip edenler lütfen yazsın şuraya, ben 2 senedir bu üreticilerin üretimlerinde yazılım sorunu olduğunu, kanal listesi silme sorunları olduğunu yazmıyormuyum?
Yazıyorum da ne değişmiş iki senedir?
Hiç bir şey.
Ben aynı raporu sunduğum eskilerden (Şu an işten ayrıldı eski kadrodaydı) bir yöneticiye ''Müdürüm bu sorun ne oldu?'' dediğimde ''Hangi sorun?'' diye bana geri soru sorduğunu bilirim?
Bakarız, yeni gelen arkadaşlar da bize aynı şeyi yapıyor ise biz de tavrımızı o yönde takınırız.
Lakin kimse unutmasın bir önceki mesajımda yazdıklarımı, Biz VESTEL ile de bu yollardan birlikte geçtik.