Hollanda otomobil kültürü zayıf bir ülke, ne anlar turuncular arabadan
![Büyük gözlerle sırıtan yüz :smiley: 😃](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f603.png)
Yıllar önce Hollanda'dan bir müşterimizi karşılamıştık hava alanında, CEO düzeyinde bir adamdı. Range Rover'a binince ilk söylediği cümle ''Wow, nice car !'' olmuş. Ben gitmedim, patronum anlatmıştı. Büyük bir proje öncesi İzmir hava alanına karşılamaya gitmişlerdi. Daha sonra da rakı-balık yaptırmışlar. İşi almıştık ama
Japonlar iyi hoş ama aklı ve parası olan kimsenin Audi, Mercedes gibi araçlar varken gidip de Japon aracı alacağını sanmıyorum. Bazı modeller kronik sorunlu olabiliyor. Onun dışında arıza oranı, kullanım tarzı ve bakımla alakalı daha çok. Bir aracı, özellikle bir kadın kullanıyorsa zaten, geçmiş olsun. Hele manuel vites ise, her 20.000 km'de debriyaj baskı balata değişir.
Arkadaşınız ile 1 haftalığına araçları değiş-tokuş yapın. Sonra bir daha Yaris'e binebilecek misiniz bir bakın
Sadece arıza ve sorunsuzluk değil ki mesele. Aracın kullanım zevki, konforu da önemli. Tofaş, Albea gibi arabalar ile 1 milyon km yapıp motora anahtar değdirmeyen taksici, dolmuşçu arkadaşlar var piyasada. Bu mantıkla gidersek en sorunsuz araç Fiat diyebiliriz.
Almanya'da 2020 yılında yapılan bir araştırmaya göre, ''Fiat Tipo'' yani Türkiye'de ''Egea'' ismiyle satılan model, Almanya'nın en az arıza yapan aracı seçilmiş.
Nasıl olacak şimdi