Amazon fatura vermeyerek mağdur ediyor

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
M Çevrimdışı

Muaddib 

Yasaklı Üye
5 Eki 2022
15
38
Herkese merhaba arkadaşlar. Forumda yeniyim. Ülkeye geldiği ilk günden beri Amazon üyesiyim. Alışverişlerimde her zaman Amazon’da varsa belirli bir miktara kadar pahalı bile olsa Amazon’u tercih ediyordum. Kendisiyle çok iyi bir geçmişimiz var. Tabi Amazon böylesine müşteriye değer verirken ben de etik değerlerden güç taviz vermedim. Ülkede çakal çok maalesef. Neyse efendim Amazon’dan cep telefonları ,powerbank, mutfak eşyaları, kitap vs. Bir çok alışverişim oldu. Sağolsunlar karşılıklı güven ile sorunsuz bu güne kadar geldim. Evet bu güne kadar. Daha önce 3 taksit gösterdiği telefonu tek çekim aldı sorun etmedim. Kendilerinden baseus marka bir powerbank aldım. Çift çıkışlı. Biri USB-c diğer ise normal USB. iPhone se 2020 cihazımı şarj ederken type-c tarafından sürekli enerji kesip veriyordu ve sağlıklı şarj etmiyordu. Ben de normal USB tarafından şarj etmeye başladım. Bir süre sonra aynı sorun burada da baş gösterdi. Durumu Amazon’a bildirdim, kendileri ürünü göndermemi ücret iadesi yapacaklarını söylediler. Ben de zaten yeni bir powerbanke ihtiyacım olduğunu, ücret iadesi yerine hediye çeki tanımlamalarını rica ettim, kabul ettiler. Ürünü orijinal kutusu ve tam aksesuar olarak 05.09.2022 tarihinde kendilerine kargoladım. 07.09.2022 tarihinde ürün kendilerine ulaştı. 13.09.2022 tarihine kadar hediye çeki tanımlanmayınca, müşteri temsilcisi ile görüştüm. Kendileri kredi kartımda sorun olduğundan iade yapamadıklarını söylediler. Oysa ben hediye çeki istediğimi yineledim. Sorunu çözeceğiz dediler. Ara ara görüşmelerim 27.09.2022 tarihine kadar sürdü. Bu tarihte tekrar kendilerini aradım. Sorunun ne olduğunu sordum işin enteresan tarafı bir sebep de sunmuyorlardı. Bomba kısım geliyor, en son müşteri temsilcisi 139 tl olan iadenin 100 tl miktarını hemen, kalan 39 tl yi de 2 gün sonra yapacaklarını söylediler. Bu süreçte 220 tl olan alacağım ürün 450 tl oldu. Neden 2 taksit olarak hediye çeki tanımladıklarını sorunca, sistemsel hata dediler. Bakın abartmıyorum, aynen böyle dediler. Şimdiye kadar Amazon’un iyi müşteri deneyimini hiç kötüye kullanmadım. Hatta aldığım Spigen marka kılıfta solmalar oldu iade etmedim. 3 taksit sattıkları telefonu (kanunen yasak ama böyle bir seçeneği onlar koymuştu) tek çekim sattılar ki 3 taksit seçeneği ile satın aldım. Tek çekim yaptılar yine sorun etmedim. Toplam iadem de bi şarj aleti almıştım. Kablosu sorunluydu adaptör sağlamdı. Adaptör kalsın kabloyu iade etmek istiyorum dedim. Onlar da 40 tl hediye çeki tanımladılar kabloyu istemediler ki gerçekten sorunluydu. İki kitap da yırtık geldi (yüzlerce kitap aldım) durumu bildirdim kitap sizde kalsın ücret iadesi yapalım dediler. Biliyorum arkadaşlar uzattım ama uzun bir süreç kusura bakmayın. Neyse bunlar 2 taksit deyince benim şartel attı. Sanırım 3 kuruşa tamah eden timsahlardan sandılar beni. Dedim ki; ürün sizde kalsın, para iadesi de istemiyorum. Telefonu kapattım. Koca Amazon’un tek sefer ödeyebileceği 139 tlsi yokmuş sanırım. O sinir ile Amazon prime üyeliğimi iptal ettim ve hesabımı sildim. Neyse bunlardan 07.07.2020 tarihinde mi note 10 lite ve 07.04.2021 tarihinde iPhone se 2020 almıştım. Ve maalesef faturaları indirmeyi unutmuşum. Amazon zaten ne mail ile ne de fiziki olarak fatura göndermiyor. Sadece siparişlerim sayfasından o da web sayfasından erişilebiliniyor. Durumun farkına vardım ve hesabı geri açmak istedim nafile. Aynı mail ve telefon numarası ile yeni üyelik aldım durumu müşteri hizmetlerine bildirdim. Hesabımı sildiğim için fatura veremeyeceklerini söylediler. Kendilerine kanunen aldığım ürünün faturasını talep ettiğimde vermek zorunda olduklarını söyledim. Ayrıca ileride cihazların imei si klonlanırsa btk ya cihazın bana ait olduğunu ispatlamam için fatura ibraz etmek zorunda olduğumu söyledim. Ama her aramamda maalesef geçiştirildim ve en sonra yine yapacak bir şeyleri olmadığını. Hesap silindiği için fatura veremeyeceklerini söylediler. Ülkede tüketici sürekli mağdur ediliyor ama bu seviye olanı yoktur sanırım. A Adem Helvacı ve konu ile ilgili arkadaşlar istediğim tek şey iki telefonun da faturasını almak. Diğerleri umrumda değil. Nasıl bir yol izlemem gerekiyor? Şimdiden teşekkürler.
 
BlackB Çevrimdışı

BlackB 

Süper Üye
25 May 2018
957
40
Merhaba,
Aslına bakarsanız bu konularda çok bir bilgim yok ama satın aldığınız ürünün faturasını size vermek zorundalar diye düşünüyorum. Üyeliğin iptal edilmiş olması satın aldığınız ürünlerin faturalarını ibraz etmelerini engellemez.. telefonla değil de yazılı olarak müşteri hizmetlerine yazın, IMEI nolarını belirterek, onlarda size yazılı olarak cevap versinler. hiç birşey olmasa da elinizde bu yazılı mail kalsın kanıt olarak.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Çok uzun ve karmaşık yazmışsınız.
Sipariş numarasınız varsa fatura talep edebilirsiniz. Hesabınızı bilinçli olarak silmişsiniz.
Elinizde sipariş numaranızda yoksa. Aynı bilgiler ile yeni hesap açmışsınız.
Şimdi sisteme girdiklerin'de yeni hesap bilgilerinizi görüyorlar. Elinizde Sipariş numaranız varsa faturandırma yaparlar kayıtlardan çıkar. Tek başına amazon suçlu değil.
 
M Çevrimdışı

Muaddib 

Yasaklı Üye
5 Eki 2022
15
38
Çok uzun ve karmaşık yazmışsınız.
Sipariş numarasınız varsa fatura talep edebilirsiniz. Hesabınızı bilinçli olarak silmişsiniz.
Elinizde sipariş numaranızda yoksa. Aynı bilgiler ile yeni hesap açmışsınız.
Şimdi sisteme girdiklerin'de yeni hesap bilgilerinizi görüyorlar. Elinizde Sipariş numaranız varsa faturandırma yaparlar kayıtlardan çıkar. Tek başına amazon suçlu değil.
Hocam Amazon suçlu. Sattıkları ürünün faturasını ibraz etmek zorundalar. Benim hesabı silmem beni bağlar. Müşteri talep ediyorsa faturayı vermek zorundalar. Kaldı ki bilgileriniz silindi diyorlar. Hesabı silsem bile en az 6 ay bilgilerimi yasa gereği saklamak zorundalar. Karmaşık oldu biraz ama süreç de uzun ve karmaşık.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Hocam Amazon suçlu. Sattıkları ürünün faturasını ibraz etmek zorundalar. Benim hesabı silmem beni bağlar. Müşteri talep ediyorsa faturayı vermek zorundalar. Kaldı ki bilgileriniz silindi diyorlar. Hesabı silsem bile en az 6 ay bilgilerimi yasa gereği saklamak zorundalar. Karmaşık oldu biraz ama süreç de uzun ve karmaşık.
Onlar faturayı kesiyor hesabına ilgili bölüme, yüklüyorlar. Hesabını sildiğin için bilgilerine ulaşamıyorlar. Senin bu bilgileri indirmen lazımdı. Biraz karışık orası yasal talep olması lazım. THH ye şikayet et talepte bulun.
Bilgilendirme açıklama yapmışlar sitelerinde.


Screenshot_2022-10-07-10-42-05-367_com.mi.globalbrowser.jpg




Screenshot_2022-10-07-10-31-19-070_com.chrome.dev.jpg
 
M Çevrimdışı

Muaddib 

Yasaklı Üye
5 Eki 2022
15
38
A Adem Helvacı YouTube da esiyorsun gürlüyorsun da sana 3 kanaldan da ulaşmaya çalıştım takmıyorsun bile. Bir cevap verme gereği duyacak mısın acaba? Çünkü ortada ciddi bir mağduriyet var? Haksızlığa uğradığımı belgeler ile ispatlayabilirim. Madem tüketici savunuyorsun bak burada biri var. Hayır niyetin siyaset ise başarılı olacaksın o da bir gerçek.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,622
A Adem Helvacı YouTube da esiyorsun gürlüyorsun da sana 3 kanaldan da ulaşmaya çalıştım takmıyorsun bile. Bir cevap verme gereği duyacak mısın acaba? Çünkü ortada ciddi bir mağduriyet var? Haksızlığa uğradığımı belgeler ile ispatlayabilirim. Madem tüketici savunuyorsun bak burada biri var. Hayır niyetin siyaset ise başarılı olacaksın o da bir gerçek.
Kardeş senin gibi kaç kişi destek istiyor bir bilsen?
Adamın hayatı bir tek forum ve youtube'dan mı ibaret?
Konuyu açmışsın, Adem Helvacı'yı etiketlemişsin, foruma girdiğinde görür elbet.
Bu üslupla destek alabilir misin sence?

Amazon'un fatura vermeme olayını ben de yaşadım, bazen o fatura sisteme düşmüyor.
Önemsiz ürünler olduğu için üstelememiştim.
Hesabı sildiğin için süreci biraz karmaşıklaştırmışsın kendi adına.
Elinde sipariş tarihi, numarası, hangi kart ile alındığı bilgisi varsa alırsın elbet.
Ama ne zaman gönderirler orası meçhul.
Müşteri hizmetlerini aramayı dene derim.

Kanun ne diyor bu konuda bilmiyorum, THH vs bir yol açıksa Amazon'u ilgili makamlara şikayet edebilirsin.
 
M Çevrimdışı

Muaddib 

Yasaklı Üye
5 Eki 2022
15
38
Kardeş senin gibi kaç kişi destek istiyor bir bilsen?
Adamın hayatı bir tek forum ve youtube'dan mı ibaret?
Konuyu açmışsın, Adem Helvacı'yı etiketlemişsin, foruma girdiğinde görür elbet.
Bu üslupla destek alabilir misin sence?

Amazon'un fatura vermeme olayını ben de yaşadım, bazen o fatura sisteme düşmüyor.
Önemsiz ürünler olduğu için üstelememiştim.
Hesabı sildiğin için süreci biraz karmaşıklaştırmışsın kendi adına.
Elinde sipariş tarihi, numarası, hangi kart ile alındığı bilgisi varsa alırsın elbet.
Ama ne zaman gönderirler orası meçhul.
Müşteri hizmetlerini aramayı dene derim.

Kanun ne diyor bu konuda bilmiyorum, THH vs bir yol açıksa Amazon'u ilgili makamlara şikayet edebilirsin.
Geldi bir tane özgürlük savaşçısı. Merhaba sana (: ben gerekeni yapacağım ama 3 yerden yazan adama da en azından kardeş sana döneceğim az sabır denir.
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,289
A Adem Helvacı YouTube da esiyorsun gürlüyorsun da sana 3 kanaldan da ulaşmaya çalıştım takmıyorsun bile. Bir cevap verme gereği duyacak mısın acaba? Çünkü ortada ciddi bir mağduriyet var? Haksızlığa uğradığımı belgeler ile ispatlayabilirim. Madem tüketici savunuyorsun bak burada biri var. Hayır niyetin siyaset ise başarılı olacaksın o da bir gerçek.
A Adem Helvacı yami sordunuz hesabi silerken? O da sil kardesim sana faturani vermek zorundalar mi dedi? Bu nasil uslup? Konuyu okudugumda uzulmustum lakin hakli davada nasil haksiz olunur savasi icindesiniz. Insanlarin baska isleri olabilir,neden hemen yaftaliyorsunuz? Kimsenin size degil 3 yerden 33 yerdende yazsaniz donus yapma zorunlugu yok diye dusunuyorum.
 
LİMAN Çevrimdışı

LİMAN

Aktif Üye
2 Nis 2018
240
54
Konuyu okuyunca , konu nereden nereye evrilmiş!
Amazon TR müşteri temsilcileri yaşanan sorunları kaynağı, daha 1 gün önce yaşadığım sorunu (Bu sorunla konuyu iyice değiştirmek istemem) en son üst düzey yönetici çözdü ve yapılanların yanlışlığını kabul etti. Mail ile sorunu iletseniz bile o maile de bir müşteri temsilcisi saçma sapan cevap yazıyor maalesef. Tüketici kanuna göre satış sözleşmesi varsa orada hükümler geçerli ya da firma size 6. cı mesajda paylaşılan bilgi gibi sitesinde bilgi vermişse o bilgiye dayanarak "ön bilgilendirmede bulunmuşum" diye işinden çıkabilir! Farklı da olabilir... Evet durum farklı da olabilir, kesin budur diyerek konu sahibini haksız çıkarma gayreti de anlamsız!
Benim gelmek istediğim konunun bambaşka noktaya gelmesi ve sorunu olana karşı tavır ve sorunu olanın karşısındakine karşı tavrı!
Neden hırsımızı karşımızdakinden çıkarmak derdindeyiz? Özellikle konu sahibi sakin bir şekilde düşündüğünde 7. ci mesajda yazdıklarını bir gözden geçirse "acaba haksız yere olayla ilgisi olmayan insandan hırsımı çıkarmaya mı çalışıyorum?" diye düşünür belki de.
Amazon, benim yaşadıklarımı size yaşatsalardı sinir krizi geçirebilirdiniz!
 
M Çevrimdışı

Muaddib 

Yasaklı Üye
5 Eki 2022
15
38
A Adem Helvacı yami sordunuz hesabi silerken? O da sil kardesim sana faturani vermek zorundalar mi dedi? Bu nasil uslup? Konuyu okudugumda uzulmustum lakin hakli davada nasil haksiz olunur savasi icindesiniz. Insanlarin baska isleri olabilir,neden hemen yaftaliyorsunuz? Kimsenin size degil 3 yerden 33 yerdende yazsaniz donus yapma zorunlugu yok diye dusunuyorum.
Bak hala ne diyor (: sormadım ama sildim. Sormam mi gerekiyordu? Sormadım ama bu işin içinden kendim çıkarım. Kendisi tayt üstüne don giyerek süper kahramanlık yapabilir. 😉
 
M Çevrimdışı

Muaddib 

Yasaklı Üye
5 Eki 2022
15
38
A Adem Helvacı yami sordunuz hesabi silerken? O da sil kardesim sana faturani vermek zorundalar mi dedi? Bu nasil uslup? Konuyu okudugumda uzulmustum lakin hakli davada nasil haksiz olunur savasi icindesiniz. Insanlarin baska isleri olabilir,neden hemen yaftaliyorsunuz? Kimsenin size degil 3 yerden 33 yerdende yazsaniz donus yapma zorunlugu yok diye dusunuyorum.
Beni iy oku kolpacı, tam bir kolpacı ve güce tapansın (: laflara bak. Yüksek perdeden konuşuyorsun ama seni ve arkanı görüyorum.

A Adem Helvacı yami sordunuz hesabi silerken? O da sil kardesim sana faturani vermek zorundalar mi dedi? Bu nasil uslup? Konuyu okudugumda uzulmustum lakin hakli davada nasil haksiz olunur savasi icindesiniz. Insanlarin baska isleri olabilir,neden hemen yaftaliyorsunuz? Kimsenin size degil 3 yerden 33 yerdende yazsaniz donus yapma zorunlugu yok diye dusunuyorum.
Benim sizin üzülmeniz ya da sevinmeniz umrumda değil. Ben bu işin içinden de çıkarım. Yasal haklarımı biliyorum/ öğreniyorum. Asıl sorun şu sizin gibi şahısa tapan insanlar/yaratıklar. İnsana tapma istersen. 33 yerden yazdım diyelim dönüş yapma zorunluluğu var ya da yok. Siz kimsiniz? Medya danışmanı mı? Kaç yaşındasın sen? Kendinden fazla bir şeyler bilene neden böyle tapıp savunuyorsun?
 
Son düzenleme:
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
581
44
M Muaddib
Öncelikle tavrınız hiç de hoş değil.
Nedenine gelirsek; siz hangi sıfatla kendinize dönüş yapılmasını bekliyorsunuz?
Danışmanlık için ücret ödediniz de A Adem Helvacı size geri dönüş mü yapmadı?
A Adem Helvacı 'nın sizin haklarınızı savunmak, içerik yapmak gibi bir görev tanımı mı var da size hakkınız olan hizmeti vermiyor?

Üç ayrı sosyal mecradan yazdığınız halde cevap alamamaktan yakınıyorsanız belki de sizden önce dört ayrı mecradan yazanlar olduğundan daha sıra siz gelmedi.

Bu forumda A Adem Helvacı veya bir başkasının size danışmanlık yapmak gibi bir zorunluluğu yok. Belki adam hasta ya da eşiyle zaman geçirmek istiyor. Belki de kendisine kafa izni verdi. Anında danışmanlık hizmeti alımı gibi bir talebiniz var ise gidersiniz bir avukata, ödersiniz ücretini, o zaman o avukattan bu hizmeti alma hakkınız doğar.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt