Herkese merhaba arkadaşlar. Forumda yeniyim. Ülkeye geldiği ilk günden beri Amazon üyesiyim. Alışverişlerimde her zaman Amazon’da varsa belirli bir miktara kadar pahalı bile olsa Amazon’u tercih ediyordum. Kendisiyle çok iyi bir geçmişimiz var. Tabi Amazon böylesine müşteriye değer verirken ben de etik değerlerden güç taviz vermedim. Ülkede çakal çok maalesef. Neyse efendim Amazon’dan cep telefonları ,powerbank, mutfak eşyaları, kitap vs. Bir çok alışverişim oldu. Sağolsunlar karşılıklı güven ile sorunsuz bu güne kadar geldim. Evet bu güne kadar. Daha önce 3 taksit gösterdiği telefonu tek çekim aldı sorun etmedim. Kendilerinden baseus marka bir powerbank aldım. Çift çıkışlı. Biri USB-c diğer ise normal USB. iPhone se 2020 cihazımı şarj ederken type-c tarafından sürekli enerji kesip veriyordu ve sağlıklı şarj etmiyordu. Ben de normal USB tarafından şarj etmeye başladım. Bir süre sonra aynı sorun burada da baş gösterdi. Durumu Amazon’a bildirdim, kendileri ürünü göndermemi ücret iadesi yapacaklarını söylediler. Ben de zaten yeni bir powerbanke ihtiyacım olduğunu, ücret iadesi yerine hediye çeki tanımlamalarını rica ettim, kabul ettiler. Ürünü orijinal kutusu ve tam aksesuar olarak 05.09.2022 tarihinde kendilerine kargoladım. 07.09.2022 tarihinde ürün kendilerine ulaştı. 13.09.2022 tarihine kadar hediye çeki tanımlanmayınca, müşteri temsilcisi ile görüştüm. Kendileri kredi kartımda sorun olduğundan iade yapamadıklarını söylediler. Oysa ben hediye çeki istediğimi yineledim. Sorunu çözeceğiz dediler. Ara ara görüşmelerim 27.09.2022 tarihine kadar sürdü. Bu tarihte tekrar kendilerini aradım. Sorunun ne olduğunu sordum işin enteresan tarafı bir sebep de sunmuyorlardı. Bomba kısım geliyor, en son müşteri temsilcisi 139 tl olan iadenin 100 tl miktarını hemen, kalan 39 tl yi de 2 gün sonra yapacaklarını söylediler. Bu süreçte 220 tl olan alacağım ürün 450 tl oldu. Neden 2 taksit olarak hediye çeki tanımladıklarını sorunca, sistemsel hata dediler. Bakın abartmıyorum, aynen böyle dediler. Şimdiye kadar Amazon’un iyi müşteri deneyimini hiç kötüye kullanmadım. Hatta aldığım Spigen marka kılıfta solmalar oldu iade etmedim. 3 taksit sattıkları telefonu (kanunen yasak ama böyle bir seçeneği onlar koymuştu) tek çekim sattılar ki 3 taksit seçeneği ile satın aldım. Tek çekim yaptılar yine sorun etmedim. Toplam iadem de bi şarj aleti almıştım. Kablosu sorunluydu adaptör sağlamdı. Adaptör kalsın kabloyu iade etmek istiyorum dedim. Onlar da 40 tl hediye çeki tanımladılar kabloyu istemediler ki gerçekten sorunluydu. İki kitap da yırtık geldi (yüzlerce kitap aldım) durumu bildirdim kitap sizde kalsın ücret iadesi yapalım dediler. Biliyorum arkadaşlar uzattım ama uzun bir süreç kusura bakmayın. Neyse bunlar 2 taksit deyince benim şartel attı. Sanırım 3 kuruşa tamah eden timsahlardan sandılar beni. Dedim ki; ürün sizde kalsın, para iadesi de istemiyorum. Telefonu kapattım. Koca Amazon’un tek sefer ödeyebileceği 139 tlsi yokmuş sanırım. O sinir ile Amazon prime üyeliğimi iptal ettim ve hesabımı sildim. Neyse bunlardan 07.07.2020 tarihinde mi note 10 lite ve 07.04.2021 tarihinde iPhone se 2020 almıştım. Ve maalesef faturaları indirmeyi unutmuşum. Amazon zaten ne mail ile ne de fiziki olarak fatura göndermiyor. Sadece siparişlerim sayfasından o da web sayfasından erişilebiliniyor. Durumun farkına vardım ve hesabı geri açmak istedim nafile. Aynı mail ve telefon numarası ile yeni üyelik aldım durumu müşteri hizmetlerine bildirdim. Hesabımı sildiğim için fatura veremeyeceklerini söylediler. Kendilerine kanunen aldığım ürünün faturasını talep ettiğimde vermek zorunda olduklarını söyledim. Ayrıca ileride cihazların imei si klonlanırsa btk ya cihazın bana ait olduğunu ispatlamam için fatura ibraz etmek zorunda olduğumu söyledim. Ama her aramamda maalesef geçiştirildim ve en sonra yine yapacak bir şeyleri olmadığını. Hesap silindiği için fatura veremeyeceklerini söylediler. Ülkede tüketici sürekli mağdur ediliyor ama bu seviye olanı yoktur sanırım.
Adem Helvacı ve konu ile ilgili arkadaşlar istediğim tek şey iki telefonun da faturasını almak. Diğerleri umrumda değil. Nasıl bir yol izlemem gerekiyor? Şimdiden teşekkürler.