Akü takviye cihazı yapmak.

teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
22,683
65
Eğer bu akü kurtulursa, dükkanda 12 yıldır yatan bi akü var. Onun üzerinde uygulayacam en ağır fantağzilerimi.
(tabi plakalar toz olmadıysa)

Madem takviye cihazı yapamıyorum, kurtulursa yedekte takviye aküsü olur.

Ama bunun için elektrolit asit oranını öğrenmem gerek. %33 müydü, neydi...?
Benim çıkardığım akü 7 yıllıktı ve geri vermedim,evde kullanıyorum bazen elektrik kesilince,arada şarj ediyorum ama bu sene itibari ile 8.5 yıllık oldu halen kullanabiliyorum.Ben kapağı söküp biraz saf suyla soda karışımı koydum,ölçüyü bilmiyorum yazını okuyunca ölçtüm11v çıktı,genelde ölçerken bizim H4 far lambasını kullanırım ,çok akım çektiğinden aküdeki gerçek voltu görüyorum(veya ben öyle sanıyorum :) )
 
R Çevrimdışı

rabitelli

Süper Üye
20 Kas 2019
671
50
Benim çıkardığım akü 7 yıllıktı ve geri vermedim,evde kullanıyorum bazen elektrik kesilince,arada şarj ediyorum ama bu sene itibari ile 8.5 yıllık oldu halen kullanabiliyorum.Ben kapağı söküp biraz saf suyla soda karışımı koydum,ölçüyü bilmiyorum yazını okuyunca ölçtüm11v çıktı,genelde ölçerken bizim H4 far lambasını kullanırım ,çok akım çektiğinden aküdeki gerçek voltu görüyorum(veya ben öyle sanıyorum :) )
Valla emmi, bu bahsettiğim akü 2006 da sıfır aldığım doblodan, 2011 ya da 2012 de emekliye ayrılan akü. O gün bu gündür tükanda unutuldu gitti. Dediğim gibi, plakalar toza dönmedi ya da köprü möprü kesmedi ise, bir şekilde biraz oynayacam kendileri ile.
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
22,683
65
Valla emmi, bu bahsettiğim akü 2006 da sıfır aldığım doblodan, 2011 ya da 2012 de emekliye ayrılan akü. O gün bu gündür tükanda unutuldu gitti. Dediğim gibi, plakalar toza dönmedi ya da köprü möprü kesmedi ise, bir şekilde biraz oynayacam kendileri ile.
Oyna :) geçen bizim hanım bana "atacağım bunları" dedi , halbuki küçük balkon bana ait köyden kalanları oraya koydum :ok Bu arada benim 7 yıllık dediğim akü arabanın üzerinde kullandığım akü idi,markası "Energizer 55 A"lık dar akü (toyota) , hatta lastiklerde öyle idi yine konum vardı bu arada :)
Bir anımı yazayım ,2022 de vizeye gireceğim akü bitik,ha bire şarj ediyorum , vize öncesi Gaziemir-Torbalı yaptım şarj ettikten sonra, ardından doğru tuvturke,(akü zırt bitmesin diye) ,vizeye girdiğimde çocuğa "çocuğum motoru kapatma,aküm zayıf alamam ,ayın 19 zuna kadar" dedim :) Vizem şubar 1
(sanki yine bunu yazmıştım muhabbette) Meğer benim arabaya bakan aynı çocukmuş ,ona "DR arabam yaşayacak mı" dediğimde bana "aaa amca yine mi sen" demişti :haha1
Yani o akü halen bende ve gayet güzel kullanıyorum fakat son demlerini yaşıyor,anlıyorum :)
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
12 yıl yatan akü mortlamıştır.
İçini boşaltıp yıkayıp, karbonatlı su ile muamele edip tekrar bol bol yıkayıp, elektrolitle doldurmayı planlıyorum.

Zira zamanla plakalardan parçalar kopup tabanda kısa devreye neden olabiliyor.
Hücrelerin iç dirençleri sapıtabiliyor vb. iyi bir temizlik lazım yani öncesinde.
O zaman iş biraz karışık elinizde uygun hidrometre veya bomemetre olması lazım. Ayrıca sülfürik asit temin etmelisiniz. Aman dikkat sakın sulfirik asit üzerine saf su eklemeyin. Kabı patlatirsiniz. Su üzerine asit eklenir. Asit üzerine su kesinlikle eklenmemeli!! Gözlere ve ellere dikkat edilerek asit su üzerine mümkün olduğunca yavaş eklenmeli. Daha sonra bome ya da hidrometre ile yoğunluğu ölçülmeli. Kabiniz metal olmamalı cam olmalı. Karıştırırken hiç bir metal kullanılmamalı. Cam ya da plastik olmalı. Efe akuye göre 27oC de 1280 gr/cm3 (31.5 Bome) olmalı oranınız. Sulfirik asitlerin saflığı değiştiği için zaten %100 saflikta bulamayacağınız için bomemetre veya hidrometreye ihtiyacınız var. Akü için kalibre edilen hidrometreler var ondan alırsanız daha iyi iş görür. Eldiven gözlük kullanmanız hatalara karşı iyi olur. Çünkü asiti eklerken kabiniz aşırı ısınacak. Ne kadar yavaş ekleme o kadar az ısı.
Bana göre iş hem masraflı hem riskli direk saf su eklenip denenebilir.
 
Son düzenleme:
R Çevrimdışı

rabitelli

Süper Üye
20 Kas 2019
671
50
Üst kapağı söküp tapaları aldım.
Önceki tahminlerime benzer bir durum var: 6 hücrenin ikisi şarjda kaynama yapmıyor.
Voltaj 10,5'de. Bu 2 hücre için yapılacak bir şey var mıdır?
Bu gün pazar, tükanlar kapalı. Bu bahane ile, tapalar açıkken bir recond daha deneyip baksam mı.
Yoksa hiç uğraşmadan yarın yeni aküye mi yanlasam?

Marka önerileriniz ne olur.
Ortalamada 3,5-4 yılda mortluyor yeni aldığım aküler.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,102
Üst kapağı söküp tapaları aldım.
Önceki tahminlerime benzer bir durum var: 6 hücrenin ikisi şarjda kaynama yapmıyor.
Voltaj 10,5'de. Bu 2 hücre için yapılacak bir şey var mıdır?
Bu gün pazar, tükanlar kapalı. Bu bahane ile, tapalar açıkken bir recond daha deneyip baksam mı.
Yoksa hiç uğraşmadan yarın yeni aküye mi yanlasam?

Marka önerileriniz ne olur.
Ortalamada 3,5-4 yılda mortluyor yeni aldığım aküler.
gözlerdeki asit seviyesi ne durumda, kurşun plakaların üzerinde olmalı.
 
ytigi Çevrimdışı

ytigi 

VIP
4 Nis 2019
498
37
Aynı sorun bendede var bende şöyle birşey yaptım. Lağtop bataryasını dökerek 3s devre kartı alın nette makül fiyatta satılıyor bunu pillere kurup denedim sonuç başarılı çıktı kuru akü ile denedim kuru akü güç altında sıkıntı çıkarıyor


20240114_131004.jpg
20240114_130937.jpg
20240114_0102477a1191a97472b2af.jpg


Sonuç ilk marş basınca pilleri hemen sökün patlama riski var =) ama çalışıyor stop etmeyin biraz yol yaparak aküyü doldurmaya çalışın

20231022_15130324a2c40b3669f037.jpg
 
R Çevrimdışı

rabitelli

Süper Üye
20 Kas 2019
671
50
ytigi ytigi
Teşekkürler. Bi'şekilde bir takviye zımbırtıısı yapmam/edinmem gerektiğini zor yoldan öğrendim.
Şu anki derdim, eğer kurtarabilirsem elimdeki aküyü kurtarmak. Yoksa gitti 2500 😡
 
ytigi Çevrimdışı

ytigi 

VIP
4 Nis 2019
498
37
ytigi ytigi
Teşekkürler. Bi'şekilde bir takviye zımbırtıısı yapmam/edinmem gerektiğini zor yoldan öğrendim.
Şu anki derdim, eğer kurtarabilirsem elimdeki aküyü kurtarmak. Yoksa gitti 2500 😡


Laptop şarj cihazı ile şarj edebiliyoruz tartıyı artıya eksiyi eksiye bağlayın (çukur ucun içi artı, dış tarafı eksi) ben o şekilde 13.4 volt olaa kadar şarj ediyorum sonra kendi kendine 12.8 e düşüyor
 
R Çevrimdışı

rabitelli

Süper Üye
20 Kas 2019
671
50
Laptop şarj cihazı ile şarj edebiliyoruz tartıyı artıya eksiyi eksiye bağlayın (çukur ucun içi artı, dış tarafı eksi) ben o şekilde 13.4 volt olaa kadar şarj ediyorum sonra kendi kendine 12.8 e düşüyor
İdare eder bir şarj cihazım var zaten akü için. Ama akünün 1 ve 5 numaralı hücreleri şarj esnasında hiç tepki vermiyor. Desülfat zımbırtısı işini yaptım recond modda, sonra şarj ettim, hiç yeşermeyen akü boncuğu :haha (indikatör) yeşerdi amma şu geberik hücreleri nası yeşşerteceğim bilemedim. Şimdi de yavaş şarja aldım. Olursa olur olmazsa olmaz.
 
ytigi Çevrimdışı

ytigi 

VIP
4 Nis 2019
498
37
İdare eder bir şarj cihazım var zaten akü için. Ama akünün 1 ve 5 numaralı hücreleri şarj esnasında hiç tepki vermiyor. Desülfat zımbırtısı işini yaptım recond modda, sonra şarj ettim, hiç yeşermeyen akü boncuğu :haha (indikatör) yeşerdi amma şu geberik hücreleri nası yeşşerteceğim bilemedim. Şimdi de yavaş şarja aldım. Olursa olur olmazsa olmaz.
sülfatlaşmadan dolayı kısa devre olabilir bakım için akü suyu alın içindekini boşaltıp aldığınız akü suyunu asidini ekleyin :S
 
R Çevrimdışı

rabitelli

Süper Üye
20 Kas 2019
671
50
sülfatlaşmadan dolayı kısa devre olabilir bakım için akü suyu alın içindekini boşaltıp aldığınız akü suyunu asidini ekleyin :S
Aslında doğrusu; içindeki elektroliti boşaltıp, yıkayıp, saf su koyup şarj etmek ve bu işlemi 2 kez tekrar etmek. Sonrasında asitli su ekleyip baştan şarj etmek.

Aksi taktirde direk elektrolit koyup şarj edersek plakalardaki PbSO4 elektrolite karışıp doğru derişimin de üstüne çıkılmasına neden olmaz mı?
 
R Çevrimdışı

rabitelli

Süper Üye
20 Kas 2019
671
50
Bu arada bir soru daha: Araç çalışırken, akünün sağlıklı bir şekilde şarj olabilmesi için, multimetrede kaç volt okumalıyız? Bu gün hava 12 derece civarında iken marşa basmadan 12,64V olan yüzey voltajı, marşa basınca rölantide 13,8-13,9V oldu. Bu voltaj şarj için yeterli midir yoksa illa yola çıkıp yüksek devir mi çevirmeliyiz?
 
Geri
Üst Alt