Akü takviye cihazı yapmak.

R Çevrimdışı

rabitelli

Süper Üye
20 Kas 2019
733
50
Merhaba.

Elimde 3 adet 12V 7ah kuru akü var. Bunları kullanarak bir takviye cihazı yapmak istiyorum. Nette genelde 18650 pillerden yapılıyor ama dediğim gibi hem elimdeki aküleri değerlendirmek, hem de aküyü söküp 4 kat yukarı taşıyıp şarj edip indirme derdinden sıyırtmak istiyorum.

Ehven denebilecek bir şarj cihazım var, idare eder (Einhell CE-BC 6 M) ama 4. kattan elektrik almak ya da dediğim gibi aküyü araçtan sök/tak taşı işi mesele.

Sarjı tam aküleri paralel bağla, dehle gitsin, nassolsa 12V diyen oldu ama yanılmıyorsam akü anlık olarak üstünde yazan kapasitesinin 4-6 katını verebilmekte. Sorunsuz olduğunu düşünürsek 3 adet 7ah akü paralelde 20ah gibi yapar, o da anlıkta 80 amper akım verir.

Dolayısı ile aküleri paralel bağladıktan sonra araç aküsü ile takviyeyi yapacak akü seti arasında bir devre olmasına gerek var mıdır, yoksa söylendiği gibi paralel bağladığım 3 akü ile takviye yapmak yeterli midir.?

Takviye yapayım derken havaya uçmak da var, tedirgin ediyor beni :sirit

Aracın bir sirion 1,3. 40ah akü var üzerinde.
Diğeri delta, 60ah akü var.

Çok fazla yatıyorlar, o yüzden bazan takviye yapmam gerekebiliyor.

Teşekkürler.
 
B Çevrimdışı

baran5454 

Süper Üye
14 Kas 2019
559
Elinizdeki aküler ile takviye yaptığınızda büyük ihtimalle çalıştıramayabilirsiniz. Araç akulerinde CCA değerleri vardır. Elinizdeki kuru akülerin Soğuk marş akımı değeri yeterli gelmeyecektir. Paralel aldığınız kablolar ve araç aküsü ile takviye aküsü arasındaki kablolar yeterli ise hiç bir sorun olmaz ve bence çalışmaz. İlk marş sırasında anlık olarak çekilen akım 100 amper üzerine çıkabilir.
 
R Çevrimdışı

rabitelli

Süper Üye
20 Kas 2019
733
50
B baran5454 Sota Sota
Yanıtlarınıız için çok çok teşekkürler.

Nette Laptop bataryalarından ya da ordan burdan çıkma bir sürü 18650 ile yapanlar var ya da powerbank kullananlar ama çoğunun click bait olduğu kullandıkları kablolardan belli. Herif ttr den yolunma 1,5'luk nyaf ile arabayı çalıştırıyor. :haha :sirit

Burada merak ettiğim; ufacık tefecik jump start zımbıırtıları yapılabiliyorsa (ki adamlar elbette direk cihazın bataryasını araç aküsüne bağlamıyor) ben de elimdeki 3 adet 12V 7ah akü ile ne yapabilirimi arıyorum. Akü grubumla takviye kablosu arasında bir devre ile durumu evirme şansımız yok mudur? Aradığım aslında bu. Ne bileyim; belki bir kapasitör grubu ile arada tampon bir enerji biriktirmek vb..??? gibi gibi gibi???
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,767
sistemi kurarsın kurmasına ama elinde kuru akü ani akım çekilmesine müsade etmez.

Bu durumu söyle açıklayayım, Arkadaşın 20 bilgisayarlı internet kafesi vardı. sık sık elektrik kesilmesi nedeniyle kesintisiz güç kaynağı kurulumu yaptık.
5kw 48v tam sinüs inverter kullandık.

ben 8x100amper akü kullanılmasını teklif ettim. Arkadaşın abisi pahalı olur diyerek 4x200a jel akü aldı.
Kurulum bitirdik teste geçtik güç aşımı yapmadığımız halde sistem off oldu. 15pc anca çalıştırabildi.

15pc çalışırken yük %70 civarıydadı buradan çıkan sonuç aküler istenilen sekilde akım veremediği için inverter gücü kesmek zorunda kalıyordu.
 
R Çevrimdışı

rabitelli

Süper Üye
20 Kas 2019
733
50
sistemi kurarsın kurmasına ama elinde kuru akü ani akım çekilmesine müsade etmez.

Bu durumu söyle açıklayayım, Arkadaşın 20 bilgisayarlı internet kafesi vardı. sık sık elektrik kesilmesi nedeniyle kesintisiz güç kaynağı kurulumu yaptık.
5kw 48v tam sinüs inverter kullandık.

ben 8x100amper akü kullanılmasını teklif ettim. Arkadaşın abisi pahalı olur diyerek 4x200a jel akü aldı.
Kurulum bitirdik teste geçtik güç aşımı yapmadığımız halde sistem off oldu. 15pc anca çalıştırabildi.

15pc çalışırken yük %70 civarıydadı buradan çıkan sonuç aküler istenilen sekilde akım veremediği için inverter gücü kesmek zorunda kalıyordu.
Bilgi için teşekkür. Ok; Açıklaman gayet güzel ve mantıklı. Tüm iş anlık çekilecek akımın karşılanabilmesi ile ilgili, bunda mutabıkız.

Kafamın basmadığı, 18650 ya da ne bileyim bir iki kuru akü kullanılarak yapılan ve piyasada satılan o ufacık tefecik jump starter denen zımbırtılar nasıl çalıştırmakta aracı. Powerbank olayının tamamen click bait olduğuna inandım zaten.

Yani demek istediğim, ve mutabık kaldığımız üzere; akü grubu ile direk takviye yerine ne bileyim marş motorunun anlık ihtiyacını karşılayabilecek bir kapasitör grubunu araya koymak ve aküler artı kapasitör gurubunu birlikte sürmek gibi fantazilerim olmuştu. Hani araya devre koymak derken bunu kastetmiştim ama sanırım değmeyecek.

Neyse; olmadı bi 8'lik çatalağıza ve 10ar dakikalık demonte/monte mesaisine bakar. Şöker, evde şarj ederim aküyü.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,767
Bilgi için teşekkür. Ok; Açıklaman gayet güzel ve mantıklı. Tüm iş anlık çekilecek akımın karşılanabilmesi ile ilgili, bunda mutabıkız.

Kafamın basmadığı, 18650 ya da ne bileyim bir iki kuru akü kullanılarak yapılan ve piyasada satılan o ufacık tefecik jump starter denen zımbırtılar nasıl çalıştırmakta aracı. Powerbank olayının tamamen click bait olduğuna inandım zaten.

Yani demek istediğim, ve mutabık kaldığımız üzere; akü grubu ile direk takviye yerine ne bileyim marş motorunun anlık ihtiyacını karşılayabilecek bir kapasitör grubunu araya koymak ve aküler artı kapasitör gurubunu birlikte sürmek gibi fantazilerim olmuştu. Hani araya devre koymak derken bunu kastetmiştim ama sanırım değmeyecek.

Neyse; olmadı bi 8'lik çatalağıza ve 10ar dakikalık demonte/monte mesaisine bakar. Şöker, evde şarj ederim aküyü.
18650 pillerde durum aynı notebook benzeri cihazlarda 5Amper anlık çıkış verebilmekte.
Çevrenizde elektronik sigara kullanan varsa bu durumu onlar çok iyi bilir birbirlerine pil önerirler :kiskis

Bahsettiğiniz yöntemleri denemek için tamamen mekanik araç lazım (doğan, şahin, hacı muro), şahsen kendi aracımda denemek istemem :kiskis
devreye verilecek fazladan gerilim o an açık olan çoğu alıcının yanmasına neden olabilir.
 
R Çevrimdışı

rabitelli

Süper Üye
20 Kas 2019
733
50
Sota Sota

Çok çok teşekkürler. Sök, taşı, şarj et, geri tak...

Şu an için anlaşılan o ki, en güvenli :sirit proses olarak elimde bu var gibi görünüyor.

Son bir soru daha; Araca bağlı olmayan sağlam bir aküyü, ruhunu teslim etmemesi için (olabildiğince uzun yaşatmak için) arada bir şarj etmek mi, yoksa sürekli olarak tampon şarjda tutmak mı iyidir.?
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,305
Bana kalırsa aracınızın aküyü neden bitirdiğine odaklanmalısınız. Eskiyse yenilemek, yeniyse bitiyorsa şarj dinamosu kontrolü yada aküyü yiyen kaçakları bulmak gerek. Bahsettiğiniz 18650 pilli olan cihazlar anlık olarak “booster” vazifesi görüyor ve işede yarıyor. Yani soğuk iklimlerde akünün zayıflamasından dolayı ilk hareket amaçlı daha çok tercih ediliyorlar. Komple şarj için kullananı ne gördüm ne duydum. Böyle durumlarda diğer kısımlara bakmanın daha doğru olacağı kanaatindeyim.
 
Umut Barış Çevrimdışı

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
21,009
Bilgi için teşekkür. Ok; Açıklaman gayet güzel ve mantıklı. Tüm iş anlık çekilecek akımın karşılanabilmesi ile ilgili, bunda mutabıkız.

Kafamın basmadığı, 18650 ya da ne bileyim bir iki kuru akü kullanılarak yapılan ve piyasada satılan o ufacık tefecik jump starter denen zımbırtılar nasıl çalıştırmakta aracı. Powerbank olayının tamamen click bait olduğuna inandım zaten.

Yani demek istediğim, ve mutabık kaldığımız üzere; akü grubu ile direk takviye yerine ne bileyim marş motorunun anlık ihtiyacını karşılayabilecek bir kapasitör grubunu araya koymak ve aküler artı kapasitör gurubunu birlikte sürmek gibi fantazilerim olmuştu. Hani araya devre koymak derken bunu kastetmiştim ama sanırım değmeyecek.

Neyse; olmadı bi 8'lik çatalağıza ve 10ar dakikalık demonte/monte mesaisine bakar. Şöker, evde şarj ederim aküyü.
Şöyle düşünün, marş motoru o kütleyi çevirmek için gereken devire çıkabilene kadar anlık yüksek akım çekecek.
Yani bir halatı bir kutuya bağlayıp anında 100 km hızla çekmek gibi düşünün.
Kapasitör bu sefer doyabilecek mi, o da anlık olarak çekilecek pik akımını karşılayabilmesi lazım.
Her türlü işe uygun akü lazım.
 
R Çevrimdışı

rabitelli

Süper Üye
20 Kas 2019
733
50
Bana kalırsa aracınızın aküyü neden bitirdiğine odaklanmalısınız. Eskiyse yenilemek, yeniyse bitiyorsa şarj dinamosu kontrolü yada aküyü yiyen kaçakları bulmak gerek. Bahsettiğiniz 18650 pilli olan cihazlar anlık olarak “booster” vazifesi görüyor ve işede yarıyor. Yani soğuk iklimlerde akünün zayıflamasından dolayı ilk hareket amaçlı daha çok tercih ediliyorlar. Komple şarj için kullananı ne gördüm ne duydum. Böyle durumlarda diğer kısımlara bakmanın daha doğru olacağı kanaatindeyim.
Yanıt için teşekkür, derdim şarj etmek değil, takviye ile çalıştırmak. Yani ilk hareket. Şarj cihazım zaten var. Kaçak falan yok. Araç yeri geliyor 2 ay yatıyor, marşa bile basılmıyor. Zırt vırt kutup başı sökmek de ayrı dert.
 
Geri
Üst Alt