Airfel LTXN35UB İncelemesi

The_SreT Çevrimiçi

The_SreT 

TFC Team
18 Kas 2017
4,149
Dış üniteyi arkadan fotoya çektim dışarıya uzanan alüminyum boru vardı. Yani cihazın içerisi bakır değil alüminyum mu?
Hocam ürünün borusunun bakır olduğunu biliyoruz zira daikin sitesinde 4m bakır boru montaja dahidir yazmakta ama dış ünite içini bilmiyorum :bilmiyom
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
957
29
Tek sıkıntım dış ünite içerisi bakır mı? Işık tutuyorum bakır göremiyorum?
Biraz detaylı araştırma yaptım özellikle otomobiller için.

Genel notlarım şunlar;
- Tüm sistemin tek tip olması en iyisi. Alüminyum veya bakır. (Özellikle otomobillerde motor bloğu alüminyum ise soğutma radyatörü de alüminyum olmalıymış. Klima radyatörü kısıtlı hacimden ötürü çoğunlukla alüminyum oluyormuş blok radyatörü bakır olsa da.)
- Bakırın ısı iletkenliği daha yüksek ancak dayanımı düşük, alüminyumda durum tam tersi. Metalurjide alüminyum daha fazla soğutucuyu aynı net hacimde taşımak daha kolay. Dolayısıyla ısı iletkenlikteki dezavantajdan fazlasını geri kazanabiliyor.
- İki sistemin de korozyon riski var. Birbirlerinden farkı yok.
- Bakır; geri dönüşümde ve hammadde olarak daha değerli olduğu için alüminyuma karşı bu konuda önyargı oluşuyor.
- Bakırın işlenmesi daha kolay olduğundan alüminyumda üretime güven konusunda soru işaretleri mecburen oluyor. Üretim kalitesi ekstra önem kazanıyor.

Genel olarak dış ünite ile iç ünite arasındaki hattın taşıma verimi alüminyum söz konusu olduğunda daha yüksek. Ancak üretim kalitesi ekstra önem arz ettiğinden bu verimi pratikte yakalamaya çalışırken üretim kaynaklı riskler beraberinde geliyor.

Taşıma hattı ile ısı transfer peteklerinin aynı malzemeden olması konu klima gazıyken önemini yitiriyor. Ancak çevrim hattında gaz harici nem veya hava olmaması ek önem kazanıyor. (Vakumun önemi artıyor yani)

Şu anki en yüksek verim alüminyum petekler alüminyum borular gibi gözüküyor.
En yüksek sorunsuzluk güveni de komple bakır sistemde oluyor.
En düşük verim de bakır boru alüminyum petek kombinasyonunda oluyor.

Ancak alüminyum tercih edilip avantajı olan kapasite arttırımı kullanılmazsa verim artmak yerine düşüyor. Ek olarak her zaman üretim kalitesine bağlı riskler de devreye giriyor.
 
Pitbull Çevrimdışı

Pitbull 

Süper Üye
6 Tem 2020
1,106
43
Biraz detaylı araştırma yaptım özellikle otomobiller için.

Genel notlarım şunlar;
- Tüm sistemin tek tip olması en iyisi. Alüminyum veya bakır. (Özellikle otomobillerde motor bloğu alüminyum ise soğutma radyatörü de alüminyum olmalıymış. Klima radyatörü kısıtlı hacimden ötürü çoğunlukla alüminyum oluyormuş blok radyatörü bakır olsa da.)
- Bakırın ısı iletkenliği daha yüksek ancak dayanımı düşük, alüminyumda durum tam tersi. Metalurjide alüminyum daha fazla soğutucuyu aynı net hacimde taşımak daha kolay. Dolayısıyla ısı iletkenlikteki dezavantajdan fazlasını geri kazanabiliyor.
- İki sistemin de korozyon riski var. Birbirlerinden farkı yok.
- Bakır; geri dönüşümde ve hammadde olarak daha değerli olduğu için alüminyuma karşı bu konuda önyargı oluşuyor.
- Bakırın işlenmesi daha kolay olduğundan alüminyumda üretime güven konusunda soru işaretleri mecburen oluyor. Üretim kalitesi ekstra önem kazanıyor.

Genel olarak dış ünite ile iç ünite arasındaki hattın taşıma verimi alüminyum söz konusu olduğunda daha yüksek. Ancak üretim kalitesi ekstra önem arz ettiğinden bu verimi pratikte yakalamaya çalışırken üretim kaynaklı riskler beraberinde geliyor.

Taşıma hattı ile ısı transfer peteklerinin aynı malzemeden olması konu klima gazıyken önemini yitiriyor. Ancak çevrim hattında gaz harici nem veya hava olmaması ek önem kazanıyor. (Vakumun önemi artıyor yani)

Şu anki en yüksek verim alüminyum petekler alüminyum borular gibi gözüküyor.
En yüksek sorunsuzluk güveni de komple bakır sistemde oluyor.
En düşük verim de bakır boru alüminyum petek kombinasyonunda oluyor.

Ancak alüminyum tercih edilip avantajı olan kapasite arttırımı kullanılmazsa verim artmak yerine düşüyor. Ek olarak her zaman üretim kalitesine bağlı riskler de devreye giriyor.
Benim bildiğim alüminyum basınca daha dayanıksız ve uzun vadede gövdeden gaz kaçağı oluyor.
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
957
29
Benim bildiğim alüminyum basınca daha dayanıksız ve uzun vadede gövdeden gaz kaçağı oluyor.
İşte onun sebebi üretim kalitesi. Yoksa alüminyumun dayanımı daha yüksek. Örneğin bakırda 6mm olan genişlik alüminyumda 9mm yapılabiliyor. He tabi bunu 10-11 yaparsa bakır üretime göre daha dayanıksız bir üretim yapmış olur. Ama 9 yaptı diye de aynı dayanıklılık olmuyor. Metalurjisi daha zor olduğu için üretim standardının daha yüksek olması gerekiyor.
 
Pitbull Çevrimdışı

Pitbull 

Süper Üye
6 Tem 2020
1,106
43
İncelemeye ek olarak filtrelerin olduğu yerde kanatcıklar yamuk buna bağlı filtreye takılıyor. Elimle düzeltmeye çalıştım ancak bu kadar oldu.

IMG_20210807_205741d8c071bac2f018c4.jpg
IMG_20210807_2056254b77043de74434e3.jpg
 
A Çevrimdışı

albaywolf

Aktif Üye
17 Mar 2019
202
37
Güle güle kullanın. Bir şey sormak istiyorum dış ünite mutlaka balkon gibi kolay erişilebilir bir yerde mi olmalı? Montajı binanın balkon olmayan dış cephesine yapabiliyorlar mı?
 
Pitbull Çevrimdışı

Pitbull 

Süper Üye
6 Tem 2020
1,106
43
Güle güle kullanın. Bir şey sormak istiyorum dış ünite mutlaka balkon gibi kolay erişilebilir bir yerde mi olmalı? Montajı binanın balkon olmayan dış cephesine yapabiliyorlar mı?
Ben zemin kattayım istediğim yere yaptılar. Dış cepheyede montaj yapacaklardır.
 
Geri
Üst Alt