A101 Satışı NORDMENDE TV (Görüşünüz Lazım)

A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Bu tip servis ücretleri aslında ücretsiz olmalı. (ücreti satarken tvden çıkartma ama). Yada öyle olsun hadi 50 TL yetmiyor mu?
İş ASLINDA kavramına gelince aslında olması gereken neler neler var ancak tüm taraflar için var.

Üretici
Satıcı
Servis
Tüketici

Tamamının da sorumlulukları var hepsinin kaçtığı :)
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
G Güney_CAN Günaydın;

Aşağıdaki tabloyu sizin için paylaşıyorum. Foruma da genel bilgilendirme yaparım.

1 Temmuz itibari ile bu tablo geçerliymiş firma yetkililerinden gelen cevap bu yönde :ok


Yani sayın servisten FATURA almayı unutmayınız :kas

(Parayı alan vergisini ödesin elbette) O paranın 18 TL si Devletimizin.

ifk.jpg
 
E Çevrimdışı

Ersn82 

Yeni Üye
2 Ocak 2020
43
41
Kendileri para ödemeyecek ama satın alan kişi üstüne birde bu ücretleri ödeyecek güzel sistem.İş yaptıracak servis bulamayınca birde böyle deneyelim demişler.Ben tv sattım ne yaparsanız yapın diyor yani.Bir çok firma servise para ödemek istemiyor, ürünü satın alan bir çok kişi aldığı ürünle başbaşa kalıyor.Konuşulacak çok şey var ama denetleme ve insanların birçoğunda vicdan olmayınca hep sıkıntılar çıkıyor.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Kendileri para ödemeyecek ama satın alan kişi üstüne birde bu ücretleri ödeyecek güzel sistem.İş yaptıracak servis bulamayınca birde böyle deneyelim demişler.Ben tv sattım ne yaparsanız yapın diyor yani.Bir çok firma servise para ödemek istemiyor, ürünü satın alan bir çok kişi aldığı ürünle başbaşa kalıyor.Konuşulacak çok şey var ama denetleme ve insanların birçoğunda vicdan olmayınca hep sıkıntılar çıkıyor.
Hmmmmm yalnız bu zaten yıllardır var olan bir durum yeni değil.

Yıllarca Awox yetkili servisliği yaptım, belli bir ekrana kadar ücretsiz montaj hizmeti sunmuyorlar, 43'' montajı bile bir süre kaldırdılar sonra bayi tepkisi ile geri adım attılar. Onlar da bu sefer servise para ödemesin diye 35tl gibi KOMİK bir rakam belirlediler servise ödemek için.

Haaaa onu da ödemediler bana halen borçları var ödemiyorlar o ayrı konu. Bu arada bu gün icra müdürlüğünde AWOX markasını icraya vermek üzere işlem başlatacağım, öğleden sonra Fethiye ye gideceğim bunun için.

Yukarıdaki tabloyu birçok marka uyguluyor. Örneğin market televizyonlarının birçoğu bu şekilde. Arçelik için üretilen Keysmart sattılar ücretli montaj, Vestel in ürettiği Hilevel tv ler ücretli montaj, Dijitsu Digipoll vs vs bunlar ya tamamını ya belli bir kısmını hep ücretli montaj yapıyor.

Örnek olarak Arçelikten 39'' tv alın ücretsiz montaj hizmeti yok
Vestelden 32'' tv alın ücretsiz montaj hizmeti yok.


Adamlar size diyor ki ''ben bu ürünü bu fiyata bu özellikler ile satıyorum, ister alın, ister almayın.''

Ülkemizde düzgün servis sistemi olmama nedenlerinin en başında bu para sistemi gelir.

Adam parayı belirlerken bile adaletsiz.

Mesela Awox

Parayı kendisi ödeyecekse 35tl belirliyor
Parayı tüketici ödeyecekse 100tl diyor örneğin.


Bu firma hiç olmazsa baştan şartları açıklamış.

Şuradan alırsanız ücretsiz montaj, buradan alırsanız ücretli montaj.

Tüketici Ucuz olanı tercih edip ''Ben zaten kendim takabilirim'' diyorsa sorun yok. ''Yok abi benim elimden gelmez'' diyorsa ücretsiz montaj dahil satış yapan yerlerden ürün alabilir diyor sistem.

Ucuz satışın yolları bunlar.


Tamamen karşı olduğum bir durum o ayrı konu.


Klimada da yapıyorlar aynısını, Hayatımda duyduğum en saçma fikir ile adam klima fiyatından montaj işçiliğini çıkartıp rakam yazıyor. Satış rakamını düşük gören vatandaş oraya yöneliyor haliyle, sonra ''efendim montaj hariç'', yaaa bi yürü git..
 
E Çevrimdışı

Ersn82 

Yeni Üye
2 Ocak 2020
43
41
Benim takıldığım nokta zaten servis para vermemek için bunu müşteriye yansıtmak, ben sana vermem ama sen müşteriden al.Ayrıyetten ben Onvo tvler ve bu firma için bunu demek istemedim genel olarak bu böyle zaten.
 
A Çevrimdışı

ataseven 

Süper Üye
24 Tem 2017
1,975
garanti sıkıntısı olmasa çoğu kişi kendi tvyi kurar (sehpa üstüne).fakat burası türkiye kutuyu açarsın ne çıkacağı belli olmaz .
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Anladığım kadarıyla doğrudan ödeme sevmeyen bir millet olduğumuz için bu servis ücretleri bize ters geliyor.
Evet dolaylı yoldan yansıtılmasını seviyoruz. Hissettirmeden.

Firmalar açık açık belirtince rahatsız oluyoruz.


Basit bir örnek vereyim size. Dileyen girip araştırmasını yapabilir.

Bacanağa uzun zamandır ''Değiştir şu telefonunu elinde kalacak para etmeyecek sonunda'' derim zira ıphone 6 mı ne öyle bir şey kullanıyor.

Sonunda dayanamamış geçen Cumartesi Vodafone bayisine gitmiş.

Orada bir güzel kafalamışlar, ''Senin telefonu 1026tl ye sayabilirim abi'' demişler ve 3600tl ye Galaxy A12 yi vereceğiz demişler.

Buyurun Samsung Galaxy A12 fiyatı


smsng.jpg




Ben karşı çıksam da rahatsız olmuyorum.

Karşı çıkıyorum çünkü tüketici tepkisini öngörebiliyorum
Rahatsız olmuyorum çünkü üretim maliyetleri ile ülkenin durumunu biliyor/görüyorum

Yine de onlara karşı mücadeleyi hiç aksatmıyoruz o ayrı konu.
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
21,320
64
Orada bir güzel kafalamışlar, ''Senin telefonu 1026tl ye sayabilirim abi'' demişler ve 3600tl ye Galaxy A12 yi vereceğiz demişler.
Şaşırdım,sen bacanağın ilk arayacağı kişi olmalısın bu durumda "ne yapayım" diye adem :)
Bu bayram tüm sülaleye sms attım,"artık hiç bir şekilde elektronik ürünlere tavsiye desteği vermiyorum" diye .Çünkü ,adam el lambası alacak beni arıyor "alocum ne dersin" diye ,bırak cep telefonunu :haha Der ve susar :)
 
G Çevrimdışı

Güney_CAN

Yeni Üye
10 Mar 2021
12
44
G Güney_CAN Günaydın;

Aşağıdaki tabloyu sizin için paylaşıyorum. Foruma da genel bilgilendirme yaparım.

1 Temmuz itibari ile bu tablo geçerliymiş firma yetkililerinden gelen cevap bu yönde :ok


Yani sayın servisten FATURA almayı unutmayınız :kas

(Parayı alan vergisini ödesin elbette) O paranın 18 TL si Devletimizin.

ifk.jpg
Bilgi için çok teşekkür ederim A Adem Helvacı abim. Kurulumu bugün gelip yaptı yetkili servis, bırak faturayı servis formu bile doldurmadı. 4 vidayı sıktı, parasını aldı gitti.?

İşlem için form vermiyor musunuz diye sorduğumda, "kutudan çıkan garanti belgesine kaşemizi bastık, herşey yolunda abi ben kaydını yapacağım merak etme." dedi.? Bir an gözümün önüne o klasik sahne geldi;
-Garantisi var mı bu ürünün?
-Garanti benim abi!
???

Bu arada firmanın çağrı merkezini aradım. Ürünüm yetkili servis tarafından kuruldu ama hiçbir kayıt formu vs. verilmedi bu durum normal mi dedim. Kayıtlı görüşmeye de yansıyan telefona cevap veren bayan, "evet size form verilmesi gerekliydi" diyip görüşmeyi sonlandırdı. Yetkili servisi aramışlar, yetkili servis "elinde form kalmadığını, ileriki bir tarihte tüketici olarak benim yetkili servisi aramamı ve form talebinde bulunmamı" istemiş. En azından çağrı merkezindeki bayan durumu bana böyle iletti.

Merak ettiğim nokta, kağıt parçası alıp almamak değil ama cihazımın garantisinin sistemsel olarak kayda alınıp alınmadığının bilgisini teyit edebilmekti. Çağrı merkezindeki personelin cihazları seri numaraları ile izleyebilecekleri bir ekranları da yok demek ki bana "form'a gerek yok, ben görüyorum bugünden itibaren başlatılmış" vs. diyemiyor onun yerine 3'lü trafiği yönetiyor.(Ben - çağrı merkezi - izmirdeki yetkili servis)

Kısacası bu işler karışık işlermiş A Adem Helvacı abim.? Başını ağrıttıysam kusura bakma abim, yaşadığım tecrübeyi paylaşmak istedim sadece.
 
Son düzenleme:
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
21,320
64
Bilgi için çok teşekkür ederim A Adem Helvacı abim. Kurulumu bugün gelip yaptı yetkili servis, bırak faturayı servis formu bile doldurmadı. 4 vidayı sıktı, parasını aldı gitti.?

İşlem için form vermiyor musunuz diye sorduğumda, "kutudan çıkan garanti belgesine kaşemizi bastık, herşey yolunda abi ben kaydını yapacağım merak etme." dedi.? Bir an gözümün önüne o klasik sahne geldi;
-Garantisi var mı bu ürünün?
-Garanti benim abi!
???

Bu arada firmanın çağrı merkezini aradım. Ürünüm yetkili servis tarafından kuruldu ama hiçbir kayıt formu vs. verilmedi bu durum normal mi dedim. Kayıtlı görüşmeye de yansıyan telefona cevap veren bayan, "evet size form verilmesi gerekliydi" diyip görüşmeyi sonlandırdı. Yetkili servisi aramışlar, yetkili servis "elinde form kalmadığını, ileriki bir tarihte tüketici olarak benim yetkili servisi aramamı ve form talebinde bulunmamı" istemiş. En azından çağrı merkezindeki bayan durumu bana böyle iletti.

Merak ettiğim nokta, kağıt parçası alıp almamak değil ama cihazımın garantisinin sistemsel olarak kayda alınıp alınmadığının bilgisini teyit edebilmekti. Çağrı merkezindeki personelin cihazları seri numaraları ile izleyebilecekleri bir ekranları da yok demek ki bana "form'a gerek yok, ben görüyorum bugünden itibaren başlatılmış" vs. diyemiyor onun yerine 3'lü trafiği yönetiyor.(Ben - çağrı merkezi - izmirdeki yetkili servis)

Kısacası bu işler karışık işlermiş A Adem Helvacı abim.? Başını ağrıttıysam kusura bakma abim, yaşadığım tecrübeyi paylaşmak istedim sadece.
Güle güle kullanın,hayırlı olsun :ok
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri