teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
23,124
65
Arkadaşım arabasını satmış, beni aradı "alocum 3 silindirli bakıyorum" dedi,çünkü artık büyük boyutlu (!) araba kullanmak istemiyormuş,hem park yeri hem yakıt tasarrufu falan diye de konuştu.Ne dersiniz ?
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
21,536
Aklında marka model var mi.?
1 ay Opel Corsa 1.2L 3 silindirli kullandım performans beklentisi yoksa sadece ekonomi odaklı düşünüyorsa evet alınır.
 
Salih445 Çevrimdışı

Salih445 

Süper Üye
21 Mar 2021
862
3 silindirlerin yenilerini tecrübe etmedim ama 10 yaş civarı arabalarda araçtaki titreşim çok oluyor ve sesi de rahatsız edici derecede yüksek oluyor. 3 silindir yapısı gereği titreşimli çalışan bir motor diye biliyorum, titreşimi kesmek için balans mili de koyuyorlar ayrıyetten motora.

Bilindik kendini kanıtlamış bir motor reno 1.5 fiat 1.3 gibi bence daha mantıklı olabilir. Benzinli olarak hiç bilmiyorum.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
21,536
3 silindirlerin yenilerini tecrübe etmedim ama 10 yaş civarı arabalarda araçtaki titreşim çok oluyor ve sesi de rahatsız edici derecede yüksek oluyor. 3 silindir yapısı gereği titreşimli çalışan bir motor diye biliyorum, titreşimi kesmek için balans mili de koyuyorlar ayrıyetten motora.

Bilindik kendini kanıtlamış bir motor reno 1.5 fiat 1.3 gibi bence daha mantıklı olabilir. Benzinli olarak hiç bilmiyorum.
Reno 3 silindir motorlarda şöyle bir handikap var.
1.motor titreşimli
2. motor devir saatinde oynama yapıyor
3. hareketli motor kulağı nedeniyle motorun ileri-geri hareketi hissediliyor.
 
Necati_Simsek Çevrimdışı

Necati_Simsek 

Süper Üye
29 Ağu 2018
636
56
Ben, tam 8 yıl 2006 model Seat Cordoba kullandım. Bu araçlarda 3 silindir, ilk çalışmada biraz gürültülü ama yolda giderken 80kmh geçince hiç ses falan kalmıyordu. Benim aldığımda aracım 120 bir kilometrede idi, 260 binde sattım. Yakıt konusuna gelince 90 kilometre hızla sabit giderseniz 100 kilometrede 4.2'ye kadar düşüyordu. Yol tutuşu bakımından, şuan kullandığım 2012 model Chevrolet Aveo aracımdan daha iyiydi. Aşağı yukarı her türlü konforu vardı. Hız sabitleme, far aşağı yukarı ayarı, ABS, EPC, 4 cam otomatik, çift airbag vs. vs.
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,926
40
Ben düşük km'li bir tane 308 bulmuştum, 207'nin üstüne ekleyip alma düşüncesi vardı. Benim tamirciye ilanı gösterdim, sakın 3 silindirli alma dedi bana. 3 silindirli araç çok fazla geliyormuş kendisine ve çok sorun çıkarıyormuş bu motorlar. Tabi her markada öyle midir bilemem ama en azından Peugeot 308'de öyle.

308 1.6 Blue HDI, Citroen C-Elysée 1.6 HDI, Ford Focus 1.6 TDI (2015 sonrası) gözün kapalı alabilirsin demişti.
 
Salih445 Çevrimdışı

Salih445 

Süper Üye
21 Mar 2021
862
Vallahi, özellikle motoru açıp da 3 pistonla haşır neşir olunmayacaksa, 3 silindir özelinde araç bakmak benim kafam yatmadı, araç temizliğine, yaygınlığına ve piyasadaki tecrübelere göre seçilmeli, renonun 1.5 dizelleri yakıt konusunda 1.3 multijetlerin bile altında diye biliyorum.

3 silindirlilerin yeni olanları sessiz ve yakıt olarak da iyi, lakin sıfır araç mı bakılıyor bütçe ne bu konuda hiçbir şeye değinilmemiş
 
R Çevrimdışı

rabitelli

Süper Üye
20 Kas 2019
829
51


Onno usta "alınmazcıların" ağzına ağzına vurmuş malum terlikle :haha

Alınır...
 
R Çevrimdışı

rabitelli

Süper Üye
20 Kas 2019
829
51
Ben almam aga alanda hayrını görsün. Benim bindiğim araba gaza koyduğumda gidecek...
Eee burası rampa, Iıı ben az yakarım diyen araba bana göre değil.
Ne yazık ki artık kodum mu uçacak motorları yok. D2 kasa doblom vardı, basarsan gider, basmazsan sakin yürürdü. Kayın ve maun pederceezime de D3 kasalardan aldık, aynı hacim ama yüksek beygir (yersen).

Aradan baya bi zaman geçti, adamcağız benim araca geçip bi dokundu gaza, suratını görmek lazımdı. Gidiyo bu beyaaa dedi :haha koca trakyalı...

Bi süre sonra serviste, aracı bize satan çocukla bu anıyı ve konuyu sohbetledik, bana dediği; euro normları ve emisyon derdi nedeni ile motorun yazılımla zaptedildiği, aynı şartlar altında bu d3 motorun bendeki d2 makinasını tokat manyağı edeceğini ve ne yazık ki her yeni nesilde bu euro, emisyon tantanaları nedeni ile atikliğin biraz daha kaybolacağından falan bahsetti. Doğru da demiş. Her yeni çıkan nesil biraz daha "sağırlaştırılıyor" yazılımla.

Rafinerin falan olacak ki şööyle 4-5 lt üstü bi atmosferik....:haha
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
21,536
Ne yazık ki artık kodum mu uçacak motorları yok. D2 kasa doblom vardı, basarsan gider, basmazsan sakin yürürdü. Kayın ve maun pederceezime de D3 kasalardan aldık, aynı hacim ama yüksek beygir (yersen).

Aradan baya bi zaman geçti, adamcağız benim araca geçip bi dokundu gaza, suratını görmek lazımdı. Gidiyo bu beyaaa dedi :haha koca trakyalı...

Bi süre sonra serviste, aracı bize satan çocukla bu anıyı ve konuyu sohbetledik, bana dediği; euro normları ve emisyon derdi nedeni ile motorun yazılımla zaptedildiği, aynı şartlar altında bu d3 motorun bendeki d2 makinasını tokat manyağı edeceğini ve ne yazık ki her yeni nesilde bu euro, emisyon tantanaları nedeni ile atikliğin biraz daha kaybolacağından falan bahsetti. Doğru da demiş. Her yeni çıkan nesil biraz daha "sağırlaştırılıyor" yazılımla.

Rafinerin falan olacak ki şööyle 4-5 lt üstü bi atmosferik....:haha
Bu yüzden sıfır araç almıyorum :kas
 
Geri
Üst Alt