Evet, hatırlattığınız iyi oldu. Umarım Sevgili Tekinpaşa görür ve bilgi verir bize
Merhaba, Duruşmalar başladı. Durum yargıda olduğu için çok bir bilgi veremeyeceğim ama her marka için ışık görünecek,az kaldı inşallah ;)
Evet, hatırlattığınız iyi oldu. Umarım Sevgili Tekinpaşa görür ve bilgi verir bize
Merhaba, Duruşmalar başladı. Durum yargıda olduğu için çok bir bilgi veremeyeceğim ama her marka için ışık görünecek,az kaldı inşallah ;)
Yani madem o derece para verebilecek durumdasınız, Sanki Phılıps Maraton daha ideal bir tercih gibi geldi bana hele ki söz konusu elektrikli süpürge olunca.bu markanın elektirk süpürgeleri nasıl acaba bir model beğendim .fakat markaya tam güvenemediğimden almadım.ne dersiniz alayımmı acaba.toz torbasız model.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
SL C10 BQH MODELİ
Herkese merhaba.
Bende bir hotpoint aristonun magdur musterisi olarak sizden bi konuda bilgi almak istedim.3 yıl önce aldigim hotpoint buzdolabi garanti biteli2 ay oldu ariza yapti vestel servisi geldi bakti sistem tikanmasi yada gaz kacagi olabilir dedi atölyeye alip tespit etmemiz lazim eger sistem tikanmasi varsa fiyati 850 tl dedi.gaz kacagi varsa yapilmaz dediler bnde peki ben sizi arayacagim dedim tam istedigin zaman ararsin gelip aliriz Bu konuda kayit acacagim deyip gitti.ayni gun baska özel bir servis cagirdim.bn oda bakti arkasindan bir boru kesti hic gaz cikmadi dolaptan .usta bana gaz kacagi var dolap yapilmaz ya degisim talep et yada cöp bu dolap dedi bana
simdi şu genellikle tüm markalarda hemen hemen hpsinde gaz kacagindan kaynakli.sorunlarda tamiri mumkun degilmis yapilmadigi icin yari fiyatina veya ucretsiz degisim yapiyorlar.Ancak hotpoint vestele devir ettigi icin servis islerini vestel musteri hzmtlrini aradim.bana sadece satis sonrasi teknik destek yedek.parca hizmetlerini ustlendiklerini degisimle alaklai bir calisma.yapmadiklarini istersem dolabi servise gondermemi eger gaz kacagi varsa servisin teknim birimleryle iletisime gececeklerini ve teknik birim yapilabilecek islemleri degerlendirip bilgi verecegini soylediler. Burada cogu abilerimiz anladigim.kadariyla hotpoint magdruru servisti usta abilerimiz ban ayardimci olun rice ediyorum.ne yapmaliyim.
bunu bile bile hala Hotpoint alanlar var hocam.İş arkadaşıma anlata anlata bitiremedim böyle böyle marka çekildi ilerde sıkıntı yaşarsın ama nafile gittiler 3800 liraya Hotpoint aldılar neymiş büyükmüşmüş.Kuruluma Vestel servis gelince hakikat haklmıymışsın inş ilerde sorun yaşamayız dediler sonra .??Burada kanunen hatalı bir yaklaşım var.
Bir ülkede DEVLET, Eğer vatandaşına 10 yıl boyunca ürün garantisi veriyor ise (10 yıl hizmet alabilme hakkına paralel 10 yıl hizmet sunma zorunluluğu vardır üreticilerin. Bunun da garantörü DEVLET dir) ve bu kanuni hak ortada iken Ülkeden çekilme kararı alan bir marka, tüm yetkileri bir başka markaya devrediyorsa, Devralan marka kalkıp da ''Ben iyi yanlarını devraldım, Kötü yanları beni ilgilendirmiyor'' diyemez.
Yani onlar der de, DEVLET bunu kabul etmez.
Yasal olarak sizin haklarınız halen mahfuzdur, VESTEL istemese de size değişim hakkı sunmak zorundadır. Bunu da yasa yolu ile eğer bilmiyorlar ise (Biliyorlar da işlerine gelmiyor) VESTEL efendiye rahatlıkla öğretebilirsiniz.
Gelelim teknik kısmına.
HOTPOİNT dolaplarda bu zaten bilinen bir durum olmakla birlikte sadece HOTPOİNT markasına özel bir arıza değildir.
Borular her zaman çürüme yapabilir, delinebilir, sızdırabilir vs. Bunların müdahale edilebilen yerde olanları var, edilemeyen yerde olanları var ve hatta ne yazık ki kaçağın nerede olduğunu bulamayacağınız yerler dahi var o nedenle teknik onarım yoluna lütfen zaman, para ve stres yatırımı yapmayınız.
Sizin ilk ve tek yapacağınız şey, hakem heyetine giderek yasal yollardan VESTEL efendiye yaptırım uygulamak ve ÜCRETLİ DEĞİŞİM hakkınızı onlardan almaktır.
Yalnız,,,
Burada ister istemez bir handikap doğar.
Bu konuda da VESTEL efendiyi çok fazla suçlayamam.
HOTPOİNT dolapların 3000tl ye satıldığı dönemlerde VESTEL dolaplar 2000tl idi (Rakamlar farazidir)
Marka değeri adı altında yüksek bedellerle mal satan HOTPOİNT sizden parayı almış ve çekip gitmiş.
Kanuna göre hareket edilirse eğer, VESTEL size eşdeğer bir ürün sunmak ve ona göre fiyatlandırmak zorunda kalır.
Bu da demek olur ki normal şartlarda VESTEL dolapta birebir değişim yapacak olsa 6 ıncı özellik seviyesinde bir ürüne 6 ıncı özellik seviyesinde bir ürün verebilir iken, HOTPOİNT dolap yerine rakamsal anlamda aradaki açığı kapatabilmek adına HOTPOİNT fiyat skalasına göre 6 ıncı özellik seviyesinde bir buzdolabı yerine VESTEL skalasından 8 inci özellik seviyesinde bir ürünü size sunmak zorunda kalır.
Aslında teknik olarak kalite anlamında aralarında ZERRE KADAR fark yok iken, ''Zamanında size marka değeri adı altına yüksek bedel ile satılmış dolabın ceremesini ben neden çekeyim?'' diyor şimdi VESTEL efendi.
Biz burada her zaman eğri oturduk doğru yazdık, Bu doğrultuda VESTEL in burada haklı olduğu yer de var, haksız olduğu yer de var.
HAKSIZ çünkü eğer bu sorumluluğu üstlendi ise yerine getirmek zorundadır, ilk satırlarda yazdığım geçerlidir.
HAKLI çünkü HOTPOİNT yetkilileri apar topar bu ülkeden kaçarken vatandaşın başına neler geleceğini bile bile defolup gitti.
Aralarındaki anlaşmanın gereği ne yazık ki HOTPOİNT tarafından yerine getirilmediği, yedek parça stok aktarımlarının olması gerektiği gibi yapılmadığı herkes tarafından biliniyor.
Adamlar resmen kaçtı yahu..
İşin özeti şu;
Siz kanunen hakkını arayıp VESTEL efendiyi size ücretli değişim yapmaya mahkum edebilirsiniz lakin sorun şu ki VESTEL haklı olarak zaar etmeyi kabul etmeyecek ve size ona göre bir fiyatlandırma sunacaktır.
Bunun sonucunda da muhtemelen 3000tl örneğindeki buzdolabımızda olduğu gibi 3000tl lik bir buzdolabını size 2600tl teklifle sunacak ve prosedür gereği eski dolabınızı da alıp ELDAY projesi kapsamında geri dönüşüme sevk edecektir.
Diyeceğim o ki, hukuksal mücadelenizi kazansanız dahi rakamsal anlamda bu işten kârlı çıkacağınızı düşünmüyorum.
Eğer şartlar böyle ise, sinir stres olacağıma neden gidip zincir mağazaların birisinden ALTUS ve türevi ekonomik 3 yıl garantili bir ürün almayayım ki diye düşünürüm ben olsam. Tabi bu benim şahsi yaklaşımım olur.
Geçmiş olsun dileklerimle.
Burada kanunen hatalı bir yaklaşım var.
Bir ülkede DEVLET, Eğer vatandaşına 10 yıl boyunca ürün garantisi veriyor ise (10 yıl hizmet alabilme hakkına paralel 10 yıl hizmet sunma zorunluluğu vardır üreticilerin. Bunun da garantörü DEVLET dir) ve bu kanuni hak ortada iken Ülkeden çekilme kararı alan bir marka, tüm yetkileri bir başka markaya devrediyorsa, Devralan marka kalkıp da ''Ben iyi yanlarını devraldım, Kötü yanları beni ilgilendirmiyor'' diyemez.
Yani onlar der de, DEVLET bunu kabul etmez.
Yasal olarak sizin haklarınız halen mahfuzdur, VESTEL istemese de size değişim hakkı sunmak zorundadır. Bunu da yasa yolu ile eğer bilmiyorlar ise (Biliyorlar da işlerine gelmiyor) VESTEL efendiye rahatlıkla öğretebilirsiniz.
Gelelim teknik kısmına.
HOTPOİNT dolaplarda bu zaten bilinen bir durum olmakla birlikte sadece HOTPOİNT markasına özel bir arıza değildir.
Borular her zaman çürüme yapabilir, delinebilir, sızdırabilir vs. Bunların müdahale edilebilen yerde olanları var, edilemeyen yerde olanları var ve hatta ne yazık ki kaçağın nerede olduğunu bulamayacağınız yerler dahi var o nedenle teknik onarım yoluna lütfen zaman, para ve stres yatırımı yapmayınız.
Sizin ilk ve tek yapacağınız şey, hakem heyetine giderek yasal yollardan VESTEL efendiye yaptırım uygulamak ve ÜCRETLİ DEĞİŞİM hakkınızı onlardan almaktır.
Yalnız,,,
Burada ister istemez bir handikap doğar.
Bu konuda da VESTEL efendiyi çok fazla suçlayamam.
HOTPOİNT dolapların 3000tl ye satıldığı dönemlerde VESTEL dolaplar 2000tl idi (Rakamlar farazidir)
Marka değeri adı altında yüksek bedellerle mal satan HOTPOİNT sizden parayı almış ve çekip gitmiş.
Kanuna göre hareket edilirse eğer, VESTEL size eşdeğer bir ürün sunmak ve ona göre fiyatlandırmak zorunda kalır.
Bu da demek olur ki normal şartlarda VESTEL dolapta birebir değişim yapacak olsa 6 ıncı özellik seviyesinde bir ürüne 6 ıncı özellik seviyesinde bir ürün verebilir iken, HOTPOİNT dolap yerine rakamsal anlamda aradaki açığı kapatabilmek adına HOTPOİNT fiyat skalasına göre 6 ıncı özellik seviyesinde bir buzdolabı yerine VESTEL skalasından 8 inci özellik seviyesinde bir ürünü size sunmak zorunda kalır.
Aslında teknik olarak kalite anlamında aralarında ZERRE KADAR fark yok iken, ''Zamanında size marka değeri adı altına yüksek bedel ile satılmış dolabın ceremesini ben neden çekeyim?'' diyor şimdi VESTEL efendi.
Biz burada her zaman eğri oturduk doğru yazdık, Bu doğrultuda VESTEL in burada haklı olduğu yer de var, haksız olduğu yer de var.
HAKSIZ çünkü eğer bu sorumluluğu üstlendi ise yerine getirmek zorundadır, ilk satırlarda yazdığım geçerlidir.
HAKLI çünkü HOTPOİNT yetkilileri apar topar bu ülkeden kaçarken vatandaşın başına neler geleceğini bile bile defolup gitti.
Aralarındaki anlaşmanın gereği ne yazık ki HOTPOİNT tarafından yerine getirilmediği, yedek parça stok aktarımlarının olması gerektiği gibi yapılmadığı herkes tarafından biliniyor.
Adamlar resmen kaçtı yahu..
İşin özeti şu;
Siz kanunen hakkını arayıp VESTEL efendiyi size ücretli değişim yapmaya mahkum edebilirsiniz lakin sorun şu ki VESTEL haklı olarak zaar etmeyi kabul etmeyecek ve size ona göre bir fiyatlandırma sunacaktır.
Bunun sonucunda da muhtemelen 3000tl örneğindeki buzdolabımızda olduğu gibi 3000tl lik bir buzdolabını size 2600tl teklifle sunacak ve prosedür gereği eski dolabınızı da alıp ELDAY projesi kapsamında geri dönüşüme sevk edecektir.
Diyeceğim o ki, hukuksal mücadelenizi kazansanız dahi rakamsal anlamda bu işten kârlı çıkacağınızı düşünmüyorum.
Eğer şartlar böyle ise, sinir stres olacağıma neden gidip zincir mağazaların birisinden ALTUS ve türevi ekonomik 3 yıl garantili bir ürün almayayım ki diye düşünürüm ben olsam. Tabi bu benim şahsi yaklaşımım olur.
Geçmiş olsun dileklerimle.
Merhaba abi aciklamali vlbir sekilde cevap verdigin icin cok sagol yazdiklarinla tamamen hemfikiriz.hepsinin allah belasini versin ben gittim arcelikten yeni dolap aldim 4750 TL ödedim dolap geldi kurulumu yaparken igneden iplige kadar inceledim ama tabi bu şans işi birazda kimze ne zaman bozulacagini bilemez arcelikten alma sebebimde bu hic olmazsa bir muhatap bulabiliyorsun servisi hemen arka sokakta.aristona gelince hakem.heyetine gitsemde hakli ciksamda bir katakülle cevirecekler ben dolabi gene almayacagim bu tür firmalari iyi biliyorum çünkü bunun gibi firmalarin müsteri umrunda olmaz tek hedefleri büyümek büyümek cok para neyse olan oldu artik dolabi indirdim depoya orada cürüyecek belki motorunu felan satariz da azda olsa zararimiz gider.tekrar cevabiniz icin tesekkurlerBurada kanunen hatalı bir yaklaşım var.
Bir ülkede DEVLET, Eğer vatandaşına 10 yıl boyunca ürün garantisi veriyor ise (10 yıl hizmet alabilme hakkına paralel 10 yıl hizmet sunma zorunluluğu vardır üreticilerin. Bunun da garantörü DEVLET dir) ve bu kanuni hak ortada iken Ülkeden çekilme kararı alan bir marka, tüm yetkileri bir başka markaya devrediyorsa, Devralan marka kalkıp da ''Ben iyi yanlarını devraldım, Kötü yanları beni ilgilendirmiyor'' diyemez.
Yani onlar der de, DEVLET bunu kabul etmez.
Yasal olarak sizin haklarınız halen mahfuzdur, VESTEL istemese de size değişim hakkı sunmak zorundadır. Bunu da yasa yolu ile eğer bilmiyorlar ise (Biliyorlar da işlerine gelmiyor) VESTEL efendiye rahatlıkla öğretebilirsiniz.
Gelelim teknik kısmına.
HOTPOİNT dolaplarda bu zaten bilinen bir durum olmakla birlikte sadece HOTPOİNT markasına özel bir arıza değildir.
Borular her zaman çürüme yapabilir, delinebilir, sızdırabilir vs. Bunların müdahale edilebilen yerde olanları var, edilemeyen yerde olanları var ve hatta ne yazık ki kaçağın nerede olduğunu bulamayacağınız yerler dahi var o nedenle teknik onarım yoluna lütfen zaman, para ve stres yatırımı yapmayınız.
Sizin ilk ve tek yapacağınız şey, hakem heyetine giderek yasal yollardan VESTEL efendiye yaptırım uygulamak ve ÜCRETLİ DEĞİŞİM hakkınızı onlardan almaktır.
Yalnız,,,
Burada ister istemez bir handikap doğar.
Bu konuda da VESTEL efendiyi çok fazla suçlayamam.
HOTPOİNT dolapların 3000tl ye satıldığı dönemlerde VESTEL dolaplar 2000tl idi (Rakamlar farazidir)
Marka değeri adı altında yüksek bedellerle mal satan HOTPOİNT sizden parayı almış ve çekip gitmiş.
Kanuna göre hareket edilirse eğer, VESTEL size eşdeğer bir ürün sunmak ve ona göre fiyatlandırmak zorunda kalır.
Bu da demek olur ki normal şartlarda VESTEL dolapta birebir değişim yapacak olsa 6 ıncı özellik seviyesinde bir ürüne 6 ıncı özellik seviyesinde bir ürün verebilir iken, HOTPOİNT dolap yerine rakamsal anlamda aradaki açığı kapatabilmek adına HOTPOİNT fiyat skalasına göre 6 ıncı özellik seviyesinde bir buzdolabı yerine VESTEL skalasından 8 inci özellik seviyesinde bir ürünü size sunmak zorunda kalır.
Aslında teknik olarak kalite anlamında aralarında ZERRE KADAR fark yok iken, ''Zamanında size marka değeri adı altına yüksek bedel ile satılmış dolabın ceremesini ben neden çekeyim?'' diyor şimdi VESTEL efendi.
Biz burada her zaman eğri oturduk doğru yazdık, Bu doğrultuda VESTEL in burada haklı olduğu yer de var, haksız olduğu yer de var.
HAKSIZ çünkü eğer bu sorumluluğu üstlendi ise yerine getirmek zorundadır, ilk satırlarda yazdığım geçerlidir.
HAKLI çünkü HOTPOİNT yetkilileri apar topar bu ülkeden kaçarken vatandaşın başına neler geleceğini bile bile defolup gitti.
Aralarındaki anlaşmanın gereği ne yazık ki HOTPOİNT tarafından yerine getirilmediği, yedek parça stok aktarımlarının olması gerektiği gibi yapılmadığı herkes tarafından biliniyor.
Adamlar resmen kaçtı yahu..
İşin özeti şu;
Siz kanunen hakkını arayıp VESTEL efendiyi size ücretli değişim yapmaya mahkum edebilirsiniz lakin sorun şu ki VESTEL haklı olarak zaar etmeyi kabul etmeyecek ve size ona göre bir fiyatlandırma sunacaktır.
Bunun sonucunda da muhtemelen 3000tl örneğindeki buzdolabımızda olduğu gibi 3000tl lik bir buzdolabını size 2600tl teklifle sunacak ve prosedür gereği eski dolabınızı da alıp ELDAY projesi kapsamında geri dönüşüme sevk edecektir.
Diyeceğim o ki, hukuksal mücadelenizi kazansanız dahi rakamsal anlamda bu işten kârlı çıkacağınızı düşünmüyorum.
Eğer şartlar böyle ise, sinir stres olacağıma neden gidip zincir mağazaların birisinden ALTUS ve türevi ekonomik 3 yıl garantili bir ürün almayayım ki diye düşünürüm ben olsam. Tabi bu benim şahsi yaklaşımım olur.
Geçmiş olsun dileklerimle.
Geçmiş olsun, Allah tekrarını yaşatmasın.Merhaba abi aciklamali vlbir sekilde cevap verdigin icin cok sagol yazdiklarinla tamamen hemfikiriz.hepsinin allah belasini versin ben gittim arcelikten yeni dolap aldim 4750 TL ödedim dolap geldi kurulumu yaparken igneden iplige kadar inceledim ama tabi bu şans işi birazda kimze ne zaman bozulacagini bilemez arcelikten alma sebebimde bu hic olmazsa bir muhatap bulabiliyorsun servisi hemen arka sokakta.aristona gelince hakem.heyetine gitsemde hakli ciksamda bir katakülle cevirecekler ben dolabi gene almayacagim bu tür firmalari iyi biliyorum çünkü bunun gibi firmalarin müsteri umrunda olmaz tek hedefleri büyümek büyümek cok para neyse olan oldu artik dolabi indirdim depoya orada cürüyecek belki motorunu felan satariz da azda olsa zararimiz gider.tekrar cevabiniz icin tesekkurler
Merhaba, sonuca yaklasiyoruz. Insallah tum markalarin sapkasini onune koyacagi, servislere asarim keserim kapatirim tehditleri yapamayacaklari kararlar cikacak. Bir avuc servis bu hak arama mucadelesinde tum servislere ornek olacak. Ruzgar bizden yana esiyor ;) Turk milleti adina kararlar cikmaya basladiginda paylasacagim.Evet, hatırlattığınız iyi oldu. Umarım Sevgili Tekinpaşa görür ve bilgi verir bize
Çamaşır makinesinde bekleyebilecek durumunuz var ise bence HOOVER için kısa bir süre bekleyin lütfen. Görüşme halindeyim firma yetkilileri ile, Ürün ile ilgili ciddi iddiaları var, teknik detay istedim ama tüketiciye sundukları değil teknik müdürlüklerin takip ettiği ölçüde detay ;)whirlpool tekrar türkiye pazarına gelecekmiş, öyle bir dedikodu var. çamaşır makinesi alacağım biraz daha bekleyelim mi?