WHIRLPOOL CORP. Yani Hotpoint Ariston İndesit grubu TÜRKİYE'den Çekilme Kararı aldı.

Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,611
çorludan bir arkadaşım aradı hayırdır vestel e ne oluyor teknosada vestel reyonlarını söküyolar dedi. valla heran her şey olabilir. vestel hisense olabilir dedim vestel whirpool olabilir dedim herkes birşeyler söylüyor.:alala

Yakında netleşir.:bilmiyom
Ayrıca o mağaza kepenk kapatıyor olmasın? :hmm
 
TEKNOwest Çevrimdışı
23 Eyl 2018
10,457
49
bilmiyorum en son duyduğum vestelden 200 beyaz yakanın işine son verildiği işçilere sıra ile ücretsiz 2 haftalık izinler durum pek içaçıcı görünmüyor.
 
TEKNOwest Çevrimdışı
23 Eyl 2018
10,457
49
sadece türkiyede değil dünyada bir kriz var malum fed faiz artırımı yapıyor. dolarlar amerikan bankalarına faiz karı için gidiyor. piyasada dolar olmayınca ticarette olmuyor.adamlar öylebir sistem kurmuşlarki. hiç biriş yapmadan sadece dolar kullanımından para kazanıyorlar.abd nin 15 tirilyon dolarlık milli gelirinin 11 trilyon doları dünya ticaretinde dolar kullanımından yani senyoraj hakkından geliyor.
 
T Çevrimdışı

tekinpasa

Yeni Üye
27 Ara 2018
8
48
Yıllardır forum ortamlarında yazdığım, ''Yurtdışı menşeli yatırımcılara, markalara, firmalara çok güvenilmemeli'' sözümün gereği oldu ve hepsine fesih ihtarnamesi gitti bir süre önce. Bu arkadaşların basit dükkan sahibi olanları da var, Koca bir şehre (büyükşehir) tek başına bakacak kadar iyi yatırım yapmış olanları da, gerisini siz düşünün artık.
Ben ariston servisiyim,hiçbirimize fesih göndermediler. Hali hazırda sözleşmelerimiz devam ederken,Vestel'le yapılan bir anlaşma hukuka ne kadar uyuyor.220 servis bunlara güvenip yatırım yaptı,yıllarca hizmet verdi.Karşılığında bize ne dediler"ne haliniz varsa görün".Bizde Servisler olarak yasal hak arayışı içerisindeyiz,ihtar gönderdik,gerekirse dava açacağız,o kadar servisi ve çalışanı bir kalemde silmek ne vicdana ne hukuka sığıyor.İyiki Türk Ceza Kanunu,Borçlar Kanunu ve Rekabet Kanunu var ülkemizde.
 
Son düzenleme:
meebbe Çevrimdışı

meebbe 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,426
32
Ben ariston servisiyim,hiçbirimize fesih göndermediler. Hali hazırda sözleşmelerimiz devam ederken,Vestel'le yapılan bir anlaşma hukuka ne kadar uyuyor.220 servis bunlara güvenip yatırım yaptı,yıllarca hizmet verdi.Karşılığında bize ne dediler"ne haliniz varsa görün".Bizde Servisler olarak yasal hak arayışı içerisindeyiz,ihtar gönderdik,gerekirse dava açacağız,o kadar servisi ve çalışanı bir kalemde silmek ne vicdana ne hukuka sığıyor.İyiki Türk Ceza Kanunu,Borçlar Kanunu ve Rekabet Kanunu var ülkemizde.
Aslına bakarsak ben sizin gibi ariston servislerini haklı buluyorum yıllarca bu firmaya güvenmiş hizmet vermiş kişiler olarak bence çekilme sonrası garanti hizmetini ve servisinide sizlerin vermesi gerek.Ha bundan sonra başka firmalar ile anlaşma yaparsınız yapmazsınız sizin tercihiniz.Mesala bildiğim şuan awox beyaz eşya sektörüne girecek birçok ariston servisi bunu kaçırmayacaktır bir yandan imkan sunsalar tabiki en iyi bildikleri ariston ürünlerinide desteği sunabilirler.

Şimdi vestel servis lerine birde sık arıza olasılığı olan ariston ürünleride yüklenirse vestel servislerinde kalitesi düşecek bence.

Bizim buradaki ariston servisinin önünden her iş çıkışı geçiyorum aynı şekilde vestel bosch unda.Aristonun önünde haftada 10 çamaşır makinesi görüyorsam vestelin ayda 5 adet görüyorumdur.Arıza sayısı elbet değişkendir ancak demek istediğim vestelin servis elemanlarının çoğu daha kendi vestel ürünlerine tam hakim değilken ariston ürünlerine ne kadar destek sunabilirler göreceğiz.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Ben ariston servisiyim,hiçbirimize fesih göndermediler. Hali hazırda sözleşmelerimiz devam ederken,Vestel'le yapılan bir anlaşma hukuka ne kadar uyuyor.220 servis bunlara güvenip yatırım yaptı,yıllarca hizmet verdi.Karşılığında bize ne dediler"ne haliniz varsa görün".Bizde Servisler olarak yasal hak arayışı içerisindeyiz,ihtar gönderdik,gerekirse dava açacağız,o kadar servisi ve çalışanı bir kalemde silmek ne vicdana ne hukuka sığıyor.İyiki Türk Ceza Kanunu,Borçlar Kanunu ve Rekabet Kanunu var ülkemizde.

''Gönderildi'' diyen sizin arkadaşlarınızdan birisi değerli kardeşim yoksa bana da vahiy yolu ile gelmiyor bilgiler. O halde ''Ben yanlış anlamışım demek ki '' diyeyim ortalık kızışmasın.

Ayrıca bu platformda size yapılanı reva görecek veya gördüğümüzü belirten tek bir cümle bulamazsınız. Servislerin hangi hazırlıkta olduğunu, Bu davaya talip avukat veya avukatların da ne talep ettikleri, karşılığında ne derece kesin bir şey vaat edemediklerini az çok biliyorum.

Sizlerin sözleşmesi devam ediyor lakin 1 Mart itibariyle hiç birinizin hizmet akitlerinin geçerli olmayacağı, Vestel ile anlaşma açıklanmadan bir ay öncesinde dahi sizler tarafından biliniyor, sizin wp grubunda bunlar yazılıp çiziliyordu. Kaldı ki bu konu bildiğim kadarıyla sınırlı sayıda kalan müdürleriniz tarafından sizlere bildirilmişti.

Haaa bunu kurum içi kanaldan bildirmiş de resmi yazı yollamamışlardır (Henüz) onu bilemem elbette.

Şunu da bilmenizi isterim ki, Zamanında Defalarca yetkili servislik sözleşmesi imzalamış birisi olarak size ''O sözleşmelerde açık bulmak zordur'' diyorum üzülerek. Yine de etkili bir avukat işi gücü bırakıp bu haksızlığa karşı mücadele verirse, ''Sömürüye karşı emekçinin zaferi'' olarak seve seve yaygarasını kopartırız burada :ok
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Aslına bakarsak ben sizin gibi ariston servislerini haklı buluyorum yıllarca bu firmaya güvenmiş hizmet vermiş kişiler olarak bence çekilme sonrası garanti hizmetini ve servisinide sizlerin vermesi gerek.Ha bundan sonra başka firmalar ile anlaşma yaparsınız yapmazsınız sizin tercihiniz.Mesala bildiğim şuan awox beyaz eşya sektörüne girecek birçok ariston servisi bunu kaçırmayacaktır bir yandan imkan sunsalar tabiki en iyi bildikleri ariston ürünlerinide desteği sunabilirler.

Şimdi vestel servis lerine birde sık arıza olasılığı olan ariston ürünleride yüklenirse vestel servislerinde kalitesi düşecek bence.

Bizim buradaki ariston servisinin önünden her iş çıkışı geçiyorum aynı şekilde vestel bosch unda.Aristonun önünde haftada 10 çamaşır makinesi görüyorsam vestelin ayda 5 adet görüyorumdur.Arıza sayısı elbet değişkendir ancak demek istediğim vestelin servis elemanlarının çoğu daha kendi vestel ürünlerine tam hakim değilken ariston ürünlerine ne kadar destek sunabilirler göreceğiz.


Size çok enteresan bir bilgi vereyim, Şimdiki Vestel servislerinin ve çalışanlarının çok büyük kısmı eski Ariston servisi veya çalışanıdır. (Bizim servisteki iki eleman mesela) ürünleri bilen, hakim olanı çoktur lakin her ne olursa olsun bana bu devir işlemi makul ve mantıklı gelmiyor.

Hotpoint grubu Vestel ile mi birleşti? Tamam kardeşim mevcut Hotpoint servislerini Vestel bünyesi altında toplayın, Zaten adamlar SAP CRM altyağısına hakimler, Siz de SAP CRM kullanıyorsunuz. Entegrasyon çalışması 1 hafta dahi sürmez. Al abicim Hotpoint ci kardeşlerimizi Manisa Vestel Akademi salonlarında 1 haftalık adaptasyon veya oryantasyon eğitimine, sonrasında aynı işlerini aynı şevk ile yapmaya devame tsin, Örnek 1 şehirde 2 adet vestel ve 1 adet Hotpoint servisi mi var dı? tamama abi şimdi 3 adet Vestel servisi olur ve hem Vestel hem Hotpoint grubuan hizmet vermeye devam etsinler. Bu oryantasyon sayesinde hem Hotpointci kardeşimiz Vestel dünyasından, hem de Vestel ci kardeşimiz Hotpoint dünyasından nasiplensin. Bu yöneticilerin 2 gram matematik bilgisi de mi yok?

X bolgesi 150.000 nüfus
X Bölgesinde 60.000 Vestel ve 30.000 Hotpoint müşteri portföyü var
X bölgesinde 2 vestel 1 hotpoint servisi var
X bölgesindeki Hotpointi kapatıp 30.000 potansiyel tüketiciyi mevcut 2 servise bölmek, Mevcut servislerin hizmet kalitesini ne hale getirecek?

Biraz mantık..
 
meebbe Çevrimdışı

meebbe 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,426
32
Size çok enteresan bir bilgi vereyim, Şimdiki Vestel servislerinin ve çalışanlarının çok büyük kısmı eski Ariston servisi veya çalışanıdır. (Bizim servisteki iki eleman mesela) ürünleri bilen, hakim olanı çoktur lakin her ne olursa olsun bana bu devir işlemi makul ve mantıklı gelmiyor.

Hotpoint grubu Vestel ile mi birleşti? Tamam kardeşim mevcut Hotpoint servislerini Vestel bünyesi altında toplayın, Zaten adamlar SAP CRM altyağısına hakimler, Siz de SAP CRM kullanıyorsunuz. Entegrasyon çalışması 1 hafta dahi sürmez. Al abicim Hotpoint ci kardeşlerimizi Manisa Vestel Akademi salonlarında 1 haftalık adaptasyon veya oryantasyon eğitimine, sonrasında aynı işlerini aynı şevk ile yapmaya devame tsin, Örnek 1 şehirde 2 adet vestel ve 1 adet Hotpoint servisi mi var dı? tamama abi şimdi 3 adet Vestel servisi olur ve hem Vestel hem Hotpoint grubuan hizmet vermeye devam etsinler. Bu oryantasyon sayesinde hem Hotpointci kardeşimiz Vestel dünyasından, hem de Vestel ci kardeşimiz Hotpoint dünyasından nasiplensin. Bu yöneticilerin 2 gram matematik bilgisi de mi yok?

X bolgesi 150.000 nüfus
X Bölgesinde 60.000 Vestel ve 30.000 Hotpoint müşteri portföyü var
X bölgesinde 2 vestel 1 hotpoint servisi var
X bölgesindeki Hotpointi kapatıp 30.000 potansiyel tüketiciyi mevcut 2 servise bölmek, Mevcut servislerin hizmet kalitesini ne hale getirecek?

Biraz mantık..


Valla doğrudur hocam haklısınız mantık çerçevesinde olması gereken budur.

ancak hangi ülkede olduğumuz malum.Asgari ücret 2000 li rakamlara yükselmişken ve zenginler hala daha zengin olmak için uğraşırken bu seneryo bana zor geliyor.Zira Edirne de servisle ara sıra görüşüyorum işlerin yoğun olduğunu ancak inatla eleman alınmadığı özellikle yazın yoğun klima montajlarına stajyerlerin alındığını söylüyordu.Şimdi ülkemizde 1 kişiye 100 iş yaptırmak varken sanmıyorum vestel bünyesine ariston servislerini katıp maddi yük getirsin.Tabi yine sen daha yakın olduğun için haberleri merakla belliyorum hocam.Bu işin sonu nereye varacak inanın herkes merak ediyor.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Valla doğrudur hocam haklısınız mantık çerçevesinde olması gereken budur.

ancak hangi ülkede olduğumuz malum.Asgari ücret 2000 li rakamlara yükselmişken ve zenginler hala daha zengin olmak için uğraşırken bu seneryo bana zor geliyor.Zira Edirne de servisle ara sıra görüşüyorum işlerin yoğun olduğunu ancak inatla eleman alınmadığı özellikle yazın yoğun klima montajlarına stajyerlerin alındığını söylüyordu.Şimdi ülkemizde 1 kişiye 100 iş yaptırmak varken sanmıyorum vestel bünyesine ariston servislerini katıp maddi yük getirsin.Tabi yine sen daha yakın olduğun için haberleri merakla belliyorum hocam.Bu işin sonu nereye varacak inanın herkes merak ediyor.


Bu işin sonu iyi yere varmaz Mert Kardeşim zira iyi bir gelişme gibi görünse de asgari ücretin 2020TL olması, SGK primi, yemeği, yolu ve yan giderleri ile tek bir personel maliyetinin 3500TL bantlarına dayanması, Buna paralel işletmelerin gelir düzeylerinin daralması, Personel maliyeti yksekliği nedeniyle PROFESYONEL işlerin AMATÖR kişilere yaptırılması gibi dertler ortadan kalkmamışken, Sizce Ariston servis kardeşlerimizin iş yükünün altından bu Vestel servisleri bu AMATÖR altyapısı ile nasıl kalksın.

Tamam bakın şimdi darılmasın Hotpointci kardeşlerimiz lakin onlar da PROFESYONEL hizmeti ne derece sunabiliyorlar o tartışılır zira bu kardeşlerimize firmaları yıllarca 16TL ye buzdolabı montajı yaptırtmış.

Uzun yıllar aynı şeyi yazdım, ARÇELİK de bulunan altyapı ülkemizde hiç bir serviste yok maalesef. Onlar da bozulmaya başladı o ayrı konu..
 
meebbe Çevrimdışı

meebbe 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,426
32
Bu işin sonu iyi yere varmaz Mert Kardeşim zira iyi bir gelişme gibi görünse de asgari ücretin 2020TL olması, SGK primi, yemeği, yolu ve yan giderleri ile tek bir personel maliyetinin 3500TL bantlarına dayanması, Buna paralel işletmelerin gelir düzeylerinin daralması, Personel maliyeti yksekliği nedeniyle PROFESYONEL işlerin AMATÖR kişilere yaptırılması gibi dertler ortadan kalkmamışken, Sizce Ariston servis kardeşlerimizin iş yükünün altından bu Vestel servisleri bu AMATÖR altyapısı ile nasıl kalksın.

Tamam bakın şimdi darılmasın Hotpointci kardeşlerimiz lakin onlar da PROFESYONEL hizmeti ne derece sunabiliyorlar o tartışılır zira bu kardeşlerimize firmaları yıllarca 16TL ye buzdolabı montajı yaptırtmış.

Uzun yıllar aynı şeyi yazdım, ARÇELİK de bulunan altyapı ülkemizde hiç bir serviste yok maalesef. Onlar da bozulmaya başladı o ayrı konu..


ne diyeyim hocam hayırlısı olur inş herkes ve ülkemiz için milletimiz için.Bu markayı yıllarca güvenip alıp yere göğe sığdıramayan bir sürü tanıdık akraba var.Ariston hotpoint fanatiği gibi kişiler tanıyorum.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bu işin sonu iyi yere varmaz Mert Kardeşim zira iyi bir gelişme gibi görünse de asgari ücretin 2020TL olması, SGK primi, yemeği, yolu ve yan giderleri ile tek bir personel maliyetinin 3500TL bantlarına dayanması, Buna paralel işletmelerin gelir düzeylerinin daralması, Personel maliyeti yksekliği nedeniyle PROFESYONEL işlerin AMATÖR kişilere yaptırılması gibi dertler ortadan kalkmamışken, Sizce Ariston servis kardeşlerimizin iş yükünün altından bu Vestel servisleri bu AMATÖR altyapısı ile nasıl kalksın.

Tamam bakın şimdi darılmasın Hotpointci kardeşlerimiz lakin onlar da PROFESYONEL hizmeti ne derece sunabiliyorlar o tartışılır zira bu kardeşlerimize firmaları yıllarca 16TL ye buzdolabı montajı yaptırtmış.

Uzun yıllar aynı şeyi yazdım, ARÇELİK de bulunan altyapı ülkemizde hiç bir serviste yok maalesef. Onlar da bozulmaya başladı o ayrı konu..
hocam birde 3 oldu yazıyorum sanırsam gözden kaçıyor.Bir derdimiz var ??????


Direk muhabbete gireyim?ABC çamaşır detarjanı aldık eşim uzun süreleri sevmediğinden günlük programı kullanıyor ancak bu abc detarjan eşime göre kalıntı bırakıyormuş malum vesteller günlük program da tek durulama yapıyor.Sizden ricam bu konuyu mühendis lere iletme şansınız var mı?Kcm 9914 ve diğerlerinde servis menü var mı?Varsa buradan bu kısıtı kaldırabilir miyiz?Bilginiz var mı yada mühendislere iletme şansınız var mı hocam.

teşekkürler...
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
ne diyeyim hocam hayırlısı olur inş herkes ve ülkemiz için milletimiz için.Bu markayı yıllarca güvenip alıp yere göğe sığdıramayan bir sürü tanıdık akraba var.Ariston hotpoint fanatiği gibi kişiler tanıyorum.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


hocam birde 3 oldu yazıyorum sanırsam gözden kaçıyor.Bir derdimiz var ??????


Direk muhabbete gireyim?ABC çamaşır detarjanı aldık eşim uzun süreleri sevmediğinden günlük programı kullanıyor ancak bu abc detarjan eşime göre kalıntı bırakıyormuş malum vesteller günlük program da tek durulama yapıyor.Sizden ricam bu konuyu mühendis lere iletme şansınız var mı?Kcm 9914 ve diğerlerinde servis menü var mı?Varsa buradan bu kısıtı kaldırabilir miyiz?Bilginiz var mı yada mühendislere iletme şansınız var mı hocam.

teşekkürler...


Vestel ile oldukça gerginim Mert Kardeşim, Neredeyse Resmi görüşme anlamında tüm ipleri kopartıp atmış durumdayım.
Markaya sevgim cidden çok büyük ancak şu an ki Mevcut yönetim ve hatta bazı yalaka tayfası müdürler ile olmuyor olmuyor olmuyor sevgili kardeşim.
Dikkat ettiysen uzun bir süredir Vestel içerikli sohbetlere pek dahil olmuyor ve hatta konuları, mesajları dahi okumuyor ancak sizlere olan sevgim ve saygım nedeniyle elimden geldiğince kestirip atmadan yüzeysel olarak da olsa biraz bilgi paylaşmaya çalışıyorum.

Neyse ki forumdaki bu anlamda yokluğumu sevgili TEKNOwest teknovest ve F fikoloji ustalarımız aratmıyor, herkesin derdine koşuyor lakin benim girdiğim gibi bir diyaloğa Vestel yönetimi ile girmek isterler mi bilmiyorum. (Aslında sanmıyorum)

Yine de ''kendileri adına ben karar veremem'' diyor ve bu etiketlere istinaden konuya dahil olacaklarını tahmin ediyorum. En azından Menfi veya Müspet bir fikir belirtirler :ok
 
meebbe Çevrimdışı

meebbe 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,426
32
Vestel ile oldukça gerginim Mert Kardeşim, Neredeyse Resmi görüşme anlamında tüm ipleri kopartıp atmış durumdayım.
Markaya sevgim cidden çok büyük ancak şu an ki Mevcut yönetim ve hatta bazı yalaka tayfası müdürler ile olmuyor olmuyor olmuyor sevgili kardeşim.
Dikkat ettiysen uzun bir süredir Vestel içerikli sohbetlere pek dahil olmuyor ve hatta konuları, mesajları dahi okumuyor ancak sizlere olan sevgim ve saygım nedeniyle elimden geldiğince kestirip atmadan yüzeysel olarak da olsa biraz bilgi paylaşmaya çalışıyorum.

Neyse ki forumdaki bu anlamda yokluğumu sevgili TEKNOwest teknovest ve F fikoloji ustalarımız aratmıyor, herkesin derdine koşuyor lakin benim girdiğim gibi bir diyaloğa Vestel yönetimi ile girmek isterler mi bilmiyorum. (Aslında sanmıyorum)

Yine de ''kendileri adına ben karar veremem'' diyor ve bu etiketlere istinaden konuya dahil olacaklarını tahmin ediyorum. En azından Menfi veya Müspet bir fikir belirtirler :ok

ne diyeyim hocam teşekkürler yinede.☺

Servis menü varmı onu merak etmiştim.Vestel servisleri çamaşır makinasında test modu açıyorlarmış nereden yapılıyor merak ettim.
 
TEKNOwest Çevrimdışı
23 Eyl 2018
10,457
49
malesef şuan ki yönetim tamamen anket müşteri memnuniyeti vs. işlere odaklanmış servisin sorunları varmı yokmu kale almıyorlar eski müdürler cihazlar hakkında bilgiliydi.daha fazla yetkiye sahiplerdi. simdi olumsuz bir durumunu yakaladıklarında ceza olmadı kapatmaya kadar gidiyor. önüne gelene servislik veriliyor adam işten anlamıyor digitürk yada dsmart bayisi servislik veriliyor.buadam buişi yaparmı yapamazmı diye düşünen yok.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri