Normal şartlarda arıza yapan her ürünümüzü çöpe atıp gidip yenisini alabilecek ekonomik güce sahip olmadığımı zgerçeği üzerinden hareket etmek gerekir fakat ne yazık ki aynı ülke koşulları esnaf güvenilirliği konusunda da içimizi yaralayan olumsuz örnekler ile dolu.
Burada tartıya koymak ve değerlendirmek sizin inisiyatifinizde çünkü bir tarafta sıfır, 3 yıl garantili ve yeni teknoloji (Olduğu kadar) bir ürünü taksitle satın alabilmek ve eldeki diğer ürünün sağlam olan kısımlarını yedek paça olarak satıp kurtarabildiğin kadar parayı oradan kurtarabilmek, Diğer tarafta ise nasıl bir işlem yapılıp ne kadar daha çalışacağını bilmediğiniz ve belli bir yıl zatenm çalışmış olan ve hatta toplam ömrüne zaten ''ortalama 5 yıl'' dediğimiz bir ürüne PEŞİN para ödemek var. Ödeyeceğiniz para da ne yazık ki öyle 300-500tl gibi rakamlar değil.
Bana gelen resmi dosyalardan gördüğüm kadarı ile bakıyorum yetkili servis ile muhatapolmak da bu konuda çözüm değil çünkü yine böyle bir panel arızasında (Garanti harici ürün) yetkili servis ürünü alıp bir yıl garantili (!) şekilde ücretli COF onarımı yapıyor (Yaptırıyor kendi merkezlerinde) ve 1100tl de parasını alıyorlar. Aynı ürün 7 ay sonra arıza yapıp tüketici garantiden hizmet almak isteyince de ''Bunun paneli ölmüş, tamir olmaz, panelin yenisi de yok, size ücretli değişim yapalım'' diye çözüm sunuyorlar. Vestel efendinin zamanında bana da yaptığı gibi (Benim telefonum garantiliydi ve anakartını bulamıyorlardı) ücretli değişim dedikleri şey de maalesef, ürünün sıfırı 5000tl ise, sizin eski ürünü alıp size 4500tl ye yeni ürün vermekten ibaret. Ben zaten indirim kuponu cakkart cukkart gibi avantajları kovalasam internetten o fiyata ürünü satın alabiliyorum aslında
Tüketici şikayet edince dosya bana geliyor, inceledim, kayıtlara ulaştım ve tüketici sonuna kadar haklı. Neticede bir önceki arızası ile AYNI olan arızayı ilk gittiğinde paralı iş diye yapıp, ikinci gidişinde ise garantiden halletmeleri gerekiyor diye bunun paneli ölmüş diyen yetkili servisin ve Vestel efendinin aleyhine teknik görüşümü bütün dayanaklarım ile yazdım, diğer heyet üyesi arkadaşlar da altına imzayı bastı, ben kendim de imzaladım ve 5 oy ile Vestel efendiyi İzmir marşı eşliğinde tüketicinin sorununu ücretsiz çözmeye yolladık ancak ne olursa olsun o tüketici bu süreci sıkıntılı geçirdi. Haftalarca vestele efendi ile uğraştı ve üstüne Aylarca bizim dosyaya bakabilmemizi beklemek zorunda kaldı vs vs
Neden uzun uzun yazıyorum biliyor musunuz? Hani bazen bazı cevapları kendi bilgi birikimim ve tecrübelerim kapsamında kısacık cevaplıyorum ya, o zaman zannediliyor ki biz bol keseden sallıyoruz. Değil işte, şu forumda emek veren her bir kıymetli dostumuzun, ustamızın verdiği her cevabın altında inanılmaz bir bilgi birikimi ve yaşanmış tecrübeler var.
Sizi bu dar boğaz ekonomi ve güvensizlik ortamında piyasadaki tamirci esnafa gönderebilecek bir güvenimiz yok. Yetkili adı altında karışınızda duran servisin bu konuda eli kolu bağlı çünkü panel onarım merkezlerini servis kendisi seçmiyor. Vestel efendi ''Şuraya yolla'' diyor servisler de sevk ediyor. Bazen servisler kendi anlaşmalı panelcileri ile de çalışabiliyor duruma göre. Yani vestel eefendiye de güvenmiyoruz.
Diyeceğim o ki, yukarıda yazılanlar paralelinde sizin onarım işi sanki biraz sizi üzecek sonuçlar doğurur gibi. En tereddüt ettiğim kısım ise her zaman olduğu gibi bugün paneli tamir etirdiniz diyelim, 3-5 ay sonra ledler gitti bir o kadar da ona para vereceksiniz bu sefer.
Haaa ne olur? Ben bu kadar atıp tutuyorum ama basit bir Tcon arızası çıkar (Sanmıyorum ama) aslında kendiniz bile alıp takabileceğinzi bir kart ile 200-300tl ye çözebileceğiniz bir iştir bu sefer benim yüzümen zarar edersiniz.
O halde örneğin 120tl parayı gözden çıkarıp, en azından yetkili servise bir arıza tespiti de yaptırabilirsiniz isterseniz. Verirsiniz ürünü servise, alır götürür der ki ''X kartı arızalı 500tl'' ok yaptırır 1 yıl garantinizi alır geçersiniz (6 Ay yedek parça, 1 yıl işçilik) Baktınız servis size panel arızası diyor, 120tl verir tv yi geri alırsınız veya siz neyi uygun görürseniz artık