Vestel Tv Ses var Görüntü yok

N Çevrimdışı

NBKpro 

Aktif Üye
15 May 2021
191
Üretim için yapılan yatırım ile tamir için yapılan yatırım bir olmuyor 😊 artık garantili bir işlem de TV değiştirmek daha kolay geliyor
Müşteri memnuniyeti değil de kasa memnuniyeti bir tık daha ön planda yani. Markadan bağımsız olarak konuşursak bugün birçok firmada durum böyle.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Adem Helvacı Adem Helvacı abi keşke haklı çıkmasaydın bu sefer ama dediğin gibi yine aynı oldu tv. Şu aşamada ne önerirsiniz bana? Panel tamircisine mi götüreyim, yada hiç uğraşma yeni tv al mı dersiniz? Bu tv’yi bu haliyle satabilir miyim?
Normal şartlarda arıza yapan her ürünümüzü çöpe atıp gidip yenisini alabilecek ekonomik güce sahip olmadığımı zgerçeği üzerinden hareket etmek gerekir fakat ne yazık ki aynı ülke koşulları esnaf güvenilirliği konusunda da içimizi yaralayan olumsuz örnekler ile dolu.

Burada tartıya koymak ve değerlendirmek sizin inisiyatifinizde çünkü bir tarafta sıfır, 3 yıl garantili ve yeni teknoloji (Olduğu kadar) bir ürünü taksitle satın alabilmek ve eldeki diğer ürünün sağlam olan kısımlarını yedek paça olarak satıp kurtarabildiğin kadar parayı oradan kurtarabilmek, Diğer tarafta ise nasıl bir işlem yapılıp ne kadar daha çalışacağını bilmediğiniz ve belli bir yıl zatenm çalışmış olan ve hatta toplam ömrüne zaten ''ortalama 5 yıl'' dediğimiz bir ürüne PEŞİN para ödemek var. Ödeyeceğiniz para da ne yazık ki öyle 300-500tl gibi rakamlar değil.

Bana gelen resmi dosyalardan gördüğüm kadarı ile bakıyorum yetkili servis ile muhatapolmak da bu konuda çözüm değil çünkü yine böyle bir panel arızasında (Garanti harici ürün) yetkili servis ürünü alıp bir yıl garantili (!) şekilde ücretli COF onarımı yapıyor (Yaptırıyor kendi merkezlerinde) ve 1100tl de parasını alıyorlar. Aynı ürün 7 ay sonra arıza yapıp tüketici garantiden hizmet almak isteyince de ''Bunun paneli ölmüş, tamir olmaz, panelin yenisi de yok, size ücretli değişim yapalım'' diye çözüm sunuyorlar. Vestel efendinin zamanında bana da yaptığı gibi (Benim telefonum garantiliydi ve anakartını bulamıyorlardı) ücretli değişim dedikleri şey de maalesef, ürünün sıfırı 5000tl ise, sizin eski ürünü alıp size 4500tl ye yeni ürün vermekten ibaret. Ben zaten indirim kuponu cakkart cukkart gibi avantajları kovalasam internetten o fiyata ürünü satın alabiliyorum aslında :)

Tüketici şikayet edince dosya bana geliyor, inceledim, kayıtlara ulaştım ve tüketici sonuna kadar haklı. Neticede bir önceki arızası ile AYNI olan arızayı ilk gittiğinde paralı iş diye yapıp, ikinci gidişinde ise garantiden halletmeleri gerekiyor diye bunun paneli ölmüş diyen yetkili servisin ve Vestel efendinin aleyhine teknik görüşümü bütün dayanaklarım ile yazdım, diğer heyet üyesi arkadaşlar da altına imzayı bastı, ben kendim de imzaladım ve 5 oy ile Vestel efendiyi İzmir marşı eşliğinde tüketicinin sorununu ücretsiz çözmeye yolladık ancak ne olursa olsun o tüketici bu süreci sıkıntılı geçirdi. Haftalarca vestele efendi ile uğraştı ve üstüne Aylarca bizim dosyaya bakabilmemizi beklemek zorunda kaldı vs vs

Neden uzun uzun yazıyorum biliyor musunuz? Hani bazen bazı cevapları kendi bilgi birikimim ve tecrübelerim kapsamında kısacık cevaplıyorum ya, o zaman zannediliyor ki biz bol keseden sallıyoruz. Değil işte, şu forumda emek veren her bir kıymetli dostumuzun, ustamızın verdiği her cevabın altında inanılmaz bir bilgi birikimi ve yaşanmış tecrübeler var.

Sizi bu dar boğaz ekonomi ve güvensizlik ortamında piyasadaki tamirci esnafa gönderebilecek bir güvenimiz yok. Yetkili adı altında karışınızda duran servisin bu konuda eli kolu bağlı çünkü panel onarım merkezlerini servis kendisi seçmiyor. Vestel efendi ''Şuraya yolla'' diyor servisler de sevk ediyor. Bazen servisler kendi anlaşmalı panelcileri ile de çalışabiliyor duruma göre. Yani vestel eefendiye de güvenmiyoruz.

Diyeceğim o ki, yukarıda yazılanlar paralelinde sizin onarım işi sanki biraz sizi üzecek sonuçlar doğurur gibi. En tereddüt ettiğim kısım ise her zaman olduğu gibi bugün paneli tamir etirdiniz diyelim, 3-5 ay sonra ledler gitti bir o kadar da ona para vereceksiniz bu sefer.


Haaa ne olur? Ben bu kadar atıp tutuyorum ama basit bir Tcon arızası çıkar (Sanmıyorum ama) aslında kendiniz bile alıp takabileceğinzi bir kart ile 200-300tl ye çözebileceğiniz bir iştir bu sefer benim yüzümen zarar edersiniz.


O halde örneğin 120tl parayı gözden çıkarıp, en azından yetkili servise bir arıza tespiti de yaptırabilirsiniz isterseniz. Verirsiniz ürünü servise, alır götürür der ki ''X kartı arızalı 500tl'' ok yaptırır 1 yıl garantinizi alır geçersiniz (6 Ay yedek parça, 1 yıl işçilik) Baktınız servis size panel arızası diyor, 120tl verir tv yi geri alırsınız veya siz neyi uygun görürseniz artık :ok
 
Muhammet Sarıçam Çevrimdışı

Muhammet Sarıçam 

Süper Üye
20 May 2018
744
34
Normal şartlarda arıza yapan her ürünümüzü çöpe atıp gidip yenisini alabilecek ekonomik güce sahip olmadığımı zgerçeği üzerinden hareket etmek gerekir fakat ne yazık ki aynı ülke koşulları esnaf güvenilirliği konusunda da içimizi yaralayan olumsuz örnekler ile dolu.

Burada tartıya koymak ve değerlendirmek sizin inisiyatifinizde çünkü bir tarafta sıfır, 3 yıl garantili ve yeni teknoloji (Olduğu kadar) bir ürünü taksitle satın alabilmek ve eldeki diğer ürünün sağlam olan kısımlarını yedek paça olarak satıp kurtarabildiğin kadar parayı oradan kurtarabilmek, Diğer tarafta ise nasıl bir işlem yapılıp ne kadar daha çalışacağını bilmediğiniz ve belli bir yıl zatenm çalışmış olan ve hatta toplam ömrüne zaten ''ortalama 5 yıl'' dediğimiz bir ürüne PEŞİN para ödemek var. Ödeyeceğiniz para da ne yazık ki öyle 300-500tl gibi rakamlar değil.

Bana gelen resmi dosyalardan gördüğüm kadarı ile bakıyorum yetkili servis ile muhatapolmak da bu konuda çözüm değil çünkü yine böyle bir panel arızasında (Garanti harici ürün) yetkili servis ürünü alıp bir yıl garantili (!) şekilde ücretli COF onarımı yapıyor (Yaptırıyor kendi merkezlerinde) ve 1100tl de parasını alıyorlar. Aynı ürün 7 ay sonra arıza yapıp tüketici garantiden hizmet almak isteyince de ''Bunun paneli ölmüş, tamir olmaz, panelin yenisi de yok, size ücretli değişim yapalım'' diye çözüm sunuyorlar. Vestel efendinin zamanında bana da yaptığı gibi (Benim telefonum garantiliydi ve anakartını bulamıyorlardı) ücretli değişim dedikleri şey de maalesef, ürünün sıfırı 5000tl ise, sizin eski ürünü alıp size 4500tl ye yeni ürün vermekten ibaret. Ben zaten indirim kuponu cakkart cukkart gibi avantajları kovalasam internetten o fiyata ürünü satın alabiliyorum aslında :)

Tüketici şikayet edince dosya bana geliyor, inceledim, kayıtlara ulaştım ve tüketici sonuna kadar haklı. Neticede bir önceki arızası ile AYNI olan arızayı ilk gittiğinde paralı iş diye yapıp, ikinci gidişinde ise garantiden halletmeleri gerekiyor diye bunun paneli ölmüş diyen yetkili servisin ve Vestel efendinin aleyhine teknik görüşümü bütün dayanaklarım ile yazdım, diğer heyet üyesi arkadaşlar da altına imzayı bastı, ben kendim de imzaladım ve 5 oy ile Vestel efendiyi İzmir marşı eşliğinde tüketicinin sorununu ücretsiz çözmeye yolladık ancak ne olursa olsun o tüketici bu süreci sıkıntılı geçirdi. Haftalarca vestele efendi ile uğraştı ve üstüne Aylarca bizim dosyaya bakabilmemizi beklemek zorunda kaldı vs vs

Neden uzun uzun yazıyorum biliyor musunuz? Hani bazen bazı cevapları kendi bilgi birikimim ve tecrübelerim kapsamında kısacık cevaplıyorum ya, o zaman zannediliyor ki biz bol keseden sallıyoruz. Değil işte, şu forumda emek veren her bir kıymetli dostumuzun, ustamızın verdiği her cevabın altında inanılmaz bir bilgi birikimi ve yaşanmış tecrübeler var.

Sizi bu dar boğaz ekonomi ve güvensizlik ortamında piyasadaki tamirci esnafa gönderebilecek bir güvenimiz yok. Yetkili adı altında karışınızda duran servisin bu konuda eli kolu bağlı çünkü panel onarım merkezlerini servis kendisi seçmiyor. Vestel efendi ''Şuraya yolla'' diyor servisler de sevk ediyor. Bazen servisler kendi anlaşmalı panelcileri ile de çalışabiliyor duruma göre. Yani vestel eefendiye de güvenmiyoruz.

Diyeceğim o ki, yukarıda yazılanlar paralelinde sizin onarım işi sanki biraz sizi üzecek sonuçlar doğurur gibi. En tereddüt ettiğim kısım ise her zaman olduğu gibi bugün paneli tamir etirdiniz diyelim, 3-5 ay sonra ledler gitti bir o kadar da ona para vereceksiniz bu sefer.


Haaa ne olur? Ben bu kadar atıp tutuyorum ama basit bir Tcon arızası çıkar (Sanmıyorum ama) aslında kendiniz bile alıp takabileceğinzi bir kart ile 200-300tl ye çözebileceğiniz bir iştir bu sefer benim yüzümen zarar edersiniz.


O halde örneğin 120tl parayı gözden çıkarıp, en azından yetkili servise bir arıza tespiti de yaptırabilirsiniz isterseniz. Verirsiniz ürünü servise, alır götürür der ki ''X kartı arızalı 500tl'' ok yaptırır 1 yıl garantinizi alır geçersiniz (6 Ay yedek parça, 1 yıl işçilik) Baktınız servis size panel arızası diyor, 120tl verir tv yi geri alırsınız veya siz neyi uygun görürseniz artık :ok
Daha net bir cevap alamazdım. Teşekkür ederim abi. Tv bugün yine çalıştı. Şuanlık sorun yok yine. Gittiği yere kadar gitsin. Baktım ki artık açılmıyor, çağırırım servisi dediğin gibi arıza tespiti yaptırırım.
 
Muhammet Sarıçam Çevrimdışı

Muhammet Sarıçam 

Süper Üye
20 May 2018
744
34
ADA7D0C4-BE02-4F15-B865-7C978324892A.jpg
 
M Çevrimdışı

muratavsar 

Aktif Üye
11 Ara 2022
89
53
Günaydın. Panelin osilatör gerilimlerinden ya birisi ya da tamamı kesilmiş olabilir. Osilatör gerilimleri panelden panel değişen genelde 3 ayrı gerilimdir. 6.8V 8.9V 26.6V gibi değerlerdir ve bu gerilimler tv nin güç kartının haricinde ya Tcon kart ya da Buffer kart üzerinde özel olarak üretilirler. Eğer gerilim akışında, akışı engelleyecek nominal değerlerin üzerinde bir değer var ise sistem gerilimi keser ve dolayısı ile gerilimini güç kartından (Besleme kartı) alan ledler yanmaya devam ederken görüntüyü vermesi gereken panel beslenmediği için görüntü akışını alamazsınız.

Buna olası sebepler ise zor ama Tcon veya bıffer üzerindeki SMD kapasitörlerden birisinin arıza yapmış olması muhtemel olsa da sanki bu durum panel üzerindeki COF lardan birisinin üzerindeki chiplerden birisinin normalden fazla akım çekmesi ve bu akım çekişinin sistemin algılaması ile gerilimi kesmesi durumu gibi duruyor. Olasılık çok fazla. Ürünün yanında olan ve işi bilen birisi için tespit süresi ortalama 5 dakika.
Ustam 5 dk içinde ne yaparak anlaşılır anlatabilirmisiniz emeğinize sağlık ustam teşekkür ederim
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Ustam 5 dk içinde ne yaparak anlaşılır anlatabilirmisiniz emeğinize sağlık ustam teşekkür ederim
Tcon kart üzerinde DC 12V girişi görülmeli ve sonrasında buffer boardlar üzerine gidecek olan AVDD VDD VCC gerilimlerinin var olduğu teyit edilmelidir. Genel olarak bu değerler panel üreticisi ve panel boyutuna göre değişmekle birliklte 28.9 - 9.8 ve 6.9V DC gibi değerler olur. Bu değerler yok (birisi bile olmazsa olmaz) ise Tcon ve Osilatör sistemin işini yapmadığını O AN için düşünebilir ve panele giden iki adet Flex hattı birer birer olacak şekilde ayırabilirisniz.

Burada temel durum şu. Osilatör sistemler kısadevre korumalıdır o nedenle ileri noktada var olan kısadevreyi algıladığı için gerilim çıkışlarını kapatır. Burada Flexleri ayırmak, Tcon hattın kısadevreye düşmesini engellemek içindir. Tek tek yapılma nedeni ise ayırdığın hat değil bağlı kalan hattın görüntüyü basıp basmadığını kontrol etmek içindir. Ayırdığın hattan sonra görüntü geldi ise sorun ya o buffer board ya da ona bağlı OCF lardan birisindedir o hat üzerinden arızayı aramaya devam edersin. Değilse onu DİKKATLİ! şekilde yerine takar ve diğer hattı ayırır denersin.

Yukarıdaki denaryo voltajın YOK olması üzerine ilerledi, aynı senaryoda voltajın VAR olması durumunda aynı kontroller yeniden yapılabilir çünkü bazı durumlarda gerilim değil Video Mute hattı devreye girebiliyor.
 
M Çevrimdışı

muratavsar 

Aktif Üye
11 Ara 2022
89
53
Tcon kart üzerinde DC 12V girişi görülmeli ve sonrasında buffer boardlar üzerine gidecek olan AVDD VDD VCC gerilimlerinin var olduğu teyit edilmelidir. Genel olarak bu değerler panel üreticisi ve panel boyutuna göre değişmekle birliklte 28.9 - 9.8 ve 6.9V DC gibi değerler olur. Bu değerler yok (birisi bile olmazsa olmaz) ise Tcon ve Osilatör sistemin işini yapmadığını O AN için düşünebilir ve panele giden iki adet Flex hattı birer birer olacak şekilde ayırabilirisniz.

Burada temel durum şu. Osilatör sistemler kısadevre korumalıdır o nedenle ileri noktada var olan kısadevreyi algıladığı için gerilim çıkışlarını kapatır. Burada Flexleri ayırmak, Tcon hattın kısadevreye düşmesini engellemek içindir. Tek tek yapılma nedeni ise ayırdığın hat değil bağlı kalan hattın görüntüyü basıp basmadığını kontrol etmek içindir. Ayırdığın hattan sonra görüntü geldi ise sorun ya o buffer board ya da ona bağlı OCF lardan birisindedir o hat üzerinden arızayı aramaya devam edersin. Değilse onu DİKKATLİ! şekilde yerine takar ve diğer hattı ayırır denersin.

Yukarıdaki denaryo voltajın YOK olması üzerine ilerledi, aynı senaryoda voltajın VAR olması durumunda aynı kontroller yeniden yapılabilir çünkü bazı durumlarda gerilim değil Video Mute hattı devreye girebiliyor.
Ustam çok teşekkür ederim panel voltajim var flex sağlam vestel 48UA9300 televizyon 25.2 v -11.9 ve 3.1v var t-con kartına geliyor sağ sol ayırsamda fark etmiyor ekran yok arka ışık var panele dokunduğunda dalgalanma yapıyor çof larda yanik yok şase- tcon- panel işin içinden çıkamadım
 
Muhammet Sarıçam Çevrimdışı

Muhammet Sarıçam 

Süper Üye
20 May 2018
744
34
Tcon kart üzerinde DC 12V girişi görülmeli ve sonrasında buffer boardlar üzerine gidecek olan AVDD VDD VCC gerilimlerinin var olduğu teyit edilmelidir. Genel olarak bu değerler panel üreticisi ve panel boyutuna göre değişmekle birliklte 28.9 - 9.8 ve 6.9V DC gibi değerler olur. Bu değerler yok (birisi bile olmazsa olmaz) ise Tcon ve Osilatör sistemin işini yapmadığını O AN için düşünebilir ve panele giden iki adet Flex hattı birer birer olacak şekilde ayırabilirisniz.

Burada temel durum şu. Osilatör sistemler kısadevre korumalıdır o nedenle ileri noktada var olan kısadevreyi algıladığı için gerilim çıkışlarını kapatır. Burada Flexleri ayırmak, Tcon hattın kısadevreye düşmesini engellemek içindir. Tek tek yapılma nedeni ise ayırdığın hat değil bağlı kalan hattın görüntüyü basıp basmadığını kontrol etmek içindir. Ayırdığın hattan sonra görüntü geldi ise sorun ya o buffer board ya da ona bağlı OCF lardan birisindedir o hat üzerinden arızayı aramaya devam edersin. Değilse onu DİKKATLİ! şekilde yerine takar ve diğer hattı ayırır denersin.

Yukarıdaki denaryo voltajın YOK olması üzerine ilerledi, aynı senaryoda voltajın VAR olması durumunda aynı kontroller yeniden yapılabilir çünkü bazı durumlarda gerilim değil Video Mute hattı devreye girebiliyor.
Abi rica etsem yeni aldığım Samsung tv’nin paneli hakkında bilgi alabilir miyim senden?

07W236MTB00351
 
Geri
Üst Alt