Değerli kardeşim;
O kompresörün üreticisi bile Toshiba iken, nasıl oluyor da Vestelin orijinali oluyor onu anlamak mümkün değil.
O kompresörün üreticisi Toshiba dır (GMCC = TOSH + MİDEA) ve dolayısı ile Toshibanın orijinal kompresörüdür Vestelin değil.
Vestel zaten burada Tosahibanın müşterisi konumunda oluyor.
Bu koşullarda usta bu kompresörü soğutmacılardan veya internetten değil de üstüne 400tl kâr koyan servisten aldı ise bu iş bilmezliğin ceremesini sen neden çekiyorsun?
Her şeyi geçtim bu ustanın ticari aklı bu ise 3 ay içinde batar ve dolayısı ile kendisinin bahsettiği gibi kimse onu piyasada tanıyabilecek kadar piyasada tutunamaz bile.
Konuya biraz da İNSAN gözü ile bakalım.
2600tl ye bu klimanın aynısının daha iyisi SEG marka adı altında zaten A++ olarak sıfır 2 yıl garantili satılıyor.
Eğer vicdanlı bir usta isen sadece senin cebinden 1510tl çıkacağını öngörüp de vatandaşı ''Abi sadece benim cebimden 1510tl çıkacak, sana maliyeti 2000tl yi bulacak, sen git taksitle yeni klima al'' diyemiyormusun?
Usta dilerse kendisi de gelip burada yazabilir ancak bizi az çok tanıdıysa (Hani onu piyasada tanırlar ya, bizi de iyi tanırlar) size yazdığı şeyleri burada yazarsa TAMAMINI ispatlı delilli çürüteceğimizi bilir o nedenle gelir mi bilemem ama kapımız açık, ekleyeceği veya ''YALAN'' diyeceği bir şey var ise ben yine de çağrımı yapayım.
Sonuç olarak bu konu başından sonuna kadar tam bir ticari ayak oyunu içeriyor.
Ustayı gömmeyelim şu konuda haklı çıkarmaya çalışayım (Diyeceğim ama..)
Özellikle ARÇELİK yetkili servisleri şunu çok yapar. Eğer işiniz düşer de ARÇELİK yetkili servisinden yedek parça isterseniz onlardaki mantık şudur.
''Hmmm şimdi sen benden kompresör istiyorsun, bu müşteri bana gelseydi ben bu kompresörü kaça takardım? 1000tl. Tamam al sana kompresör, fiyatı 1000tl''
Yani işçiliği malzeme fiyatına ekler öyle satar. halbuki kompresör 450tl dir.
İyi ama burada bizim yetkili servisten kompresör alma zorunluluğumuz yok ki. Soğutmacılarda (Yedek parça satanlarda yani) bu malzeme zaten var.
Kaldı ki hiç bir yetkili servis, 3 yılda 1 tane denk gelecek bir kompresör arızası için stoğunda kompresör bulundurmaz.
Şöyle düşünün lütfen. Kompresörün servise maliyeti 450tl diyelim. (Aşağıdaki rakamları sallıyorum)
9- 450tl
12- 600tl
18- 1000tl
24- 1400tl
4 ayrı BTU serisinden R22 1 adet ve R410 1 adet olmak üzere depomda 8 adet klima tutmamın maliyeti 6900tl (R32 den bahsetmiyorum daha yeni diye)
6900tl para yatıracağım ve 3-5 yıl boyunca bekleyeceğim ki bir kompresör bozulsun da ben de depomdan takayım diye.
Bir de şöyle bakalım konuya. 3 sene geçti bir kompresör lazım oldu diyelim, Sisteme sipariş giriyorum ertesi gün malzeme kapımda ve bana maliyeti de 450tl. Yani cebinizden 5 kuruş para çıkmadan ve istediğinizde ertesi gün kapınıza gönderen bir fabrikanız varken ve sizin yterinize depoda ücretsiz yedek parça bekletiyorken siz peşin para verip belirslizlik için depolama yapmayı mı tercih edersiniz?
Bu senaryodan hareketle ben o kompresörün gerçekten sıfır olduğuna da (Üstünde pas vardı dikkat ederseniz) aynı zamanda yetkili servisten alınmış olduğuna da şüphe ile bakarım.
Bunun dışında, size çıkarttığı hesaba göre 70tl ye kompresör söküp takan ustalar varmış (İnanılmaz ama gerçekmiş sanırım)
Oksijen tüpünün tamamı 60tl ye dolar. Size bütün tüpü kullandığını varsayalım (ki aslında biz bir tüp ile 2-3 ay iş yaparız)
Kaynak telinin paketi 100tl dir içinde 50 tel vardır ama size yarım tel dahi yeterli.
Gazın tüpü 250 ile 500tl arası değişir ki alacağınız tüpe göre gaz miktarı 5 litre 11 litre arasıdır, sizin kompresör sanırım 800gram civarı gaz alır.
Kendi beceriksizliği ve yanlış teşhisi nedeniyle salınan ve yeniden şarj edilen gazların ceremesini siz çekmek zorunda değilsiniz. Gaz toplama makinesine para vermesin diye gazı atmosfere salmak onun tercihi neticede. Dolayısı ile siz sadece tek bir gaz şarjından sorumlusunuz ki onun da maliyeti 50tl diyelim haydi babamız çok zengin 100 olsun.
Bakınız kalem kalem yazmaya çalışıyorum ama bir noktadan sonrası saçmalık, neden biliyormusunuz? Çünkü Klima işinde temel en büyük gider İŞÇİLİK İŞÇİLİK İŞÇİLİK dir başka bir şey değil çünkü usta çok emek harcar ve aldığı para da anasının ak sütü gibi helaldir.
Sizin olayda problem, ustanın ısrarla yalana sarılmasıdır. Çıkıp delikanlı gibi ''Aga, ben bu klimayı yaparım, 500tl işçilik + tüm masraflarımı alırım, masraf da ortalama 1000tl tutar, istiyorsan işe başlayalım'' demediği için siz bu sorunları yaşıyorsunuz.
''İyilik yapalım dedik zor durumda kaldık'' - ''bana maliyeti 1500'' bla bla bla yahu bırakalım artık bunları bir kenara ve ''Aga ben işi yaptım nerede benim 500 üm'' diyebilecek yüz var mı onu konuşalım. Bir dünya mevzu anlatıyorsun da ustacım iş olmuş mu? HAYIR. Teşhisin tutmuş mu? HAYIR. vatandaşa dürüst davranmışmısın? HAYIR. Devlete vergini ödemişmisin? HAYIR. O zaman neyi konuşuyoruz ki burada?
İstersen olaya bir de Vergi usul kanunu Madde 359 dan bakalım ha ustacım, ne dersin?
Değerli kardeşim. Biliyorum eşin hamile, biliyorum sen de canını sıkmak istemiyorsun ama ustamıza söyle, tatlı tatlı anlat, hakkını sana geri vermiyor ise hem devletimize konuyu bildir, yukarıda yazdığım maddenin gereğini devletimiz yerine getirir, hem de sadece bir dilekçe ile konuyu hakem heyetine taşı, devletimiz sizin hakkınızı söke söke alır merak etmeyiniz.
Söylediği hiç bir şey ama hiiiiiiç bir şeyin doğruluk payı yok açık ve net.
Bu işin ucu, siz gidip o Vestel servisi ile konuşmanıza kadar dahi dayanır, bakın bakalım gerçekten böyle bir kompresör satmışlar mı?
Belki de orada çalışan bir işçi depodan arakladı gizli gizli sattı adamın haberi bile yok ne biliyoruz ki?
Benim depomdan neler neler çalıp sattılar bir bilseniz. Sonra tespit ettik ve ben hiç elimi bile kıprdatmadım, devletime sadece bir dilekçe yazdım, hem sicillerine işlendi hem de ben zararımı tazmin ettim o kadar. Sizin uğraşmanıza gerek yok kardeşim, sinirinizi de bozmayın, kimse ile de tartışmayın, eşinizi üzmeyin. Verin şikayet dilekçenizi, bakın keyfinize.