vestel klima ses sorunu

Y Çevrimdışı

yanki_h2d

Yeni Üye
14 Haz 2020
16
39
Zaten takmamışmıydı kompresörü :alala
Yoksa gelip ,çıkarttığı eskiyi takacak ,sattığı malın da parasını mı iade edecek acaba.Ben çok anlamam klimadan ama bu konuyu merak ettiğimden sordum sevgili yanki_h2d .

İlk takılan servisten alıp getirdiği yeni kompresör. Sonra eski taktı, yenisi bende kaldı(buradaki eski aslında benim eski değil-onu belirtmemişim, özür). Şimdi benim olan eskiyi takacak (bunada servise verdik geri alamayız demişti).
Belki de başka bir tane takacak. Bilmiyorum. Şu an hirbir şeyine güvenmiyorum. Bu yüzden taktırmak istemiyorum. Takarken kabloları bilerek yanlış bağlayıp klimanın hasar görmesine neden olabilir gibi ütopik düşüncelere girdik.


130048861225d9d7b.jpg
25848ef3f214acc31.jpg
3530cf11d9f00061e.jpg
 
Son düzenleme:
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
22,683
65
İlk takılan servisten alıp getirdiği yeni kompresör. Sonra eski taktı, yenisi bende kaldı(buradaki eski aslında benim eski değil-onu belirtmemişim, özür). Şimdi benim olan eskiyi takacak (bunada servise verdik geri alamayız demişti).
Umarım herşey istediğiniz gibi gelişir ,çok karışık bir durum çünkü, ortada 3 motor var görünüyor ,1.cisi kendi orjinal motorun ,2.cisi yeni dediği motor ve 3.cüsü senin olmayan bir motor.
Ben şahsen o tamirciyi bir daha evime sokmazdım ,tam bir üç kağıtçı görünüyor ,bunların iki yakası bu yüzden bir araya gelmez , ama "nasılsa motoru değiştireceğim" diyorsan ,gelsin kendi motorunu taksın ,yallah gitsin.Ben de senin aynı şartlarında servis çağırmıştım ,çocuklar geldiler ve "abi sen yanlış ayarlamışsın" dediler ,bir süre beklediler ,kontrol de ettiler ama sadece 50 tl servis ücreti aldılar.Aslında isteselerdi bana da "motor bozulmuş" veya "gazı kaçmış" diyebilirlerdi :)
 
Y Çevrimdışı

yanki_h2d

Yeni Üye
14 Haz 2020
16
39
Şimdi çoğu konuşmayı silmiş. 3.resimde görünüyor.İlk iki resmi daha önce kaydetmiştim(nasıl olduysa saksı çalışmış).
Eğer onun dedikleri çıkarsa gider eşşek gibi özür dilerim. Çıkmayacağını da hepimiz biliyoruz. Fatura önce kaybolmuş diyor. Servisten alırsam zor durumda kalırım diyor. Sonra abi servis üzerine 350-400 tl koyuyor o yüzden faturayı gösteremiyorum diyor. 600(KOMPRESÖR FİYATI)+400(YETKİLİ SERVİS İŞÇİLİĞİ)=1000TL YAPAR(sözde servis bu şekilde veriyormuş faturayı). Bana ne diyor 1200-1300tl. Ya nereden tutsan yalan. Eğer sen iyi niyetli olsan abi git serviste bunu 1000tl'ye yaptır. Bende 1650tl dersin.
Orijinali max 600tl olan motorun ikinci elini 400-700tl arasında satarmışım. O da tamirciye. Müşteriye daha fazla satarmışım. Hiç tutarlılık var mı?

Eşimde ben kapıyı açmam böyle insanlara diyor. Hamile olmasından dolayı fazla üzerine gidemiyorum. Büyük ihtimal defteri bu şekilde kapatacağız.

Biraz saflık, çokca iş(hak) bilmemezlik, biraz aptallık, biraz da basiret bağlanmasıyla başıma aldığım bu sorunda zaman ayıran herkese tekrar tekrar ne kadar teşekkür etsem azdır.
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
22,683
65
Şimdi çoğu konuşmayı silmiş. 3.resimde görünüyor.İlk iki resmi daha önce kaydetmiştim(nasıl olduysa saksı çalışmış).
Eğer onun dedikleri çıkarsa gider eşşek gibi özür dilerim. Çıkmayacağını da hepimiz biliyoruz. Fatura önce kaybolmuş diyor. Servisten alırsam zor durumda kalırım diyor. Sonra abi servis üzerine 350-400 tl koyuyor o yüzden faturayı gösteremiyorum diyor. 600(KOMPRESÖR FİYATI)+400(YETKİLİ SERVİS İŞÇİLİĞİ)=1000TL YAPAR(sözde servis bu şekilde veriyormuş faturayı). Bana ne diyor 1200-1300tl. Ya nereden tutsan yalan. Eğer sen iyi niyetli olsan abi git serviste bunu 1000tl'ye yaptır. Bende 1650tl dersin.
Orijinali max 600tl olan motorun ikinci elini 400-700tl arasında satarmışım. O da tamirciye. Müşteriye daha fazla satarmışım. Hiç tutarlılık var mı?

Eşimde ben kapıyı açmam böyle insanlara diyor. Hamile olmasından dolayı fazla üzerine gidemiyorum. Büyük ihtimal defteri bu şekilde kapatacağız.

Biraz saflık, çokca iş(hak) bilmemezlik, biraz aptallık, biraz da basiret bağlanmasıyla başıma aldığım bu sorunda zaman ayıran herkese tekrar tekrar ne kadar teşekkür etsem azdır.
Çıkmış,yatacaktım hadi bakayım foruma dedim :)
Üzülme ,bazen zararın neresinden dönülse kardır deriz ya ,sen sadece biraz pahalı tarafından döndün,en azından öyle de kendine ,mesajları okudum ,faturada ısrar etmen hoşuma gitti doğrusu,faturanın hesabını veremez zaten ,ama dediğim gibi ben bu adamı eve sokmam bir daha.
Adam gelsin ,"sök kardeşim motorunu,tak benimkini (acaba senin motor mu gelecek o da bir soru işareti) ,ver paramı" veya "elleme kardeşim hiç bir şeyi ,al bu motoru ,ver paramı geri" dersin diyeceğim ama "sen yaparmıydın" dersen yapardım inan.Üstelik "taktığın motorun faturasını illa istiyorum "deyip "kod numarasını ver ,servisten ben alacağım faturayı yarın" da derdim .
Aslında kızgınlıkla her şey olabilir ama,aslında gayet sakin fakat bilinçli olarak durmakta fayda var.İlla değiştirme yaparsa beklesin ,çalıştır klimayı bak ortama sonra gönder tamirciyi.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Değerli kardeşim;

O kompresörün üreticisi bile Toshiba iken, nasıl oluyor da Vestelin orijinali oluyor onu anlamak mümkün değil.

O kompresörün üreticisi Toshiba dır (GMCC = TOSH + MİDEA) ve dolayısı ile Toshibanın orijinal kompresörüdür Vestelin değil.

Vestel zaten burada Tosahibanın müşterisi konumunda oluyor.

Bu koşullarda usta bu kompresörü soğutmacılardan veya internetten değil de üstüne 400tl kâr koyan servisten aldı ise bu iş bilmezliğin ceremesini sen neden çekiyorsun?

Her şeyi geçtim bu ustanın ticari aklı bu ise 3 ay içinde batar ve dolayısı ile kendisinin bahsettiği gibi kimse onu piyasada tanıyabilecek kadar piyasada tutunamaz bile.

Konuya biraz da İNSAN gözü ile bakalım.

2600tl ye bu klimanın aynısının daha iyisi SEG marka adı altında zaten A++ olarak sıfır 2 yıl garantili satılıyor.

Eğer vicdanlı bir usta isen sadece senin cebinden 1510tl çıkacağını öngörüp de vatandaşı ''Abi sadece benim cebimden 1510tl çıkacak, sana maliyeti 2000tl yi bulacak, sen git taksitle yeni klima al'' diyemiyormusun?

Usta dilerse kendisi de gelip burada yazabilir ancak bizi az çok tanıdıysa (Hani onu piyasada tanırlar ya, bizi de iyi tanırlar) size yazdığı şeyleri burada yazarsa TAMAMINI ispatlı delilli çürüteceğimizi bilir o nedenle gelir mi bilemem ama kapımız açık, ekleyeceği veya ''YALAN'' diyeceği bir şey var ise ben yine de çağrımı yapayım.

Sonuç olarak bu konu başından sonuna kadar tam bir ticari ayak oyunu içeriyor.

Ustayı gömmeyelim şu konuda haklı çıkarmaya çalışayım (Diyeceğim ama..)

Özellikle ARÇELİK yetkili servisleri şunu çok yapar. Eğer işiniz düşer de ARÇELİK yetkili servisinden yedek parça isterseniz onlardaki mantık şudur.
''Hmmm şimdi sen benden kompresör istiyorsun, bu müşteri bana gelseydi ben bu kompresörü kaça takardım? 1000tl. Tamam al sana kompresör, fiyatı 1000tl''

Yani işçiliği malzeme fiyatına ekler öyle satar. halbuki kompresör 450tl dir.

İyi ama burada bizim yetkili servisten kompresör alma zorunluluğumuz yok ki. Soğutmacılarda (Yedek parça satanlarda yani) bu malzeme zaten var.

Kaldı ki hiç bir yetkili servis, 3 yılda 1 tane denk gelecek bir kompresör arızası için stoğunda kompresör bulundurmaz.

Şöyle düşünün lütfen. Kompresörün servise maliyeti 450tl diyelim. (Aşağıdaki rakamları sallıyorum)

9- 450tl
12- 600tl
18- 1000tl
24- 1400tl

4 ayrı BTU serisinden R22 1 adet ve R410 1 adet olmak üzere depomda 8 adet klima tutmamın maliyeti 6900tl (R32 den bahsetmiyorum daha yeni diye)

6900tl para yatıracağım ve 3-5 yıl boyunca bekleyeceğim ki bir kompresör bozulsun da ben de depomdan takayım diye.

Bir de şöyle bakalım konuya. 3 sene geçti bir kompresör lazım oldu diyelim, Sisteme sipariş giriyorum ertesi gün malzeme kapımda ve bana maliyeti de 450tl. Yani cebinizden 5 kuruş para çıkmadan ve istediğinizde ertesi gün kapınıza gönderen bir fabrikanız varken ve sizin yterinize depoda ücretsiz yedek parça bekletiyorken siz peşin para verip belirslizlik için depolama yapmayı mı tercih edersiniz?


Bu senaryodan hareketle ben o kompresörün gerçekten sıfır olduğuna da (Üstünde pas vardı dikkat ederseniz) aynı zamanda yetkili servisten alınmış olduğuna da şüphe ile bakarım.

Bunun dışında, size çıkarttığı hesaba göre 70tl ye kompresör söküp takan ustalar varmış (İnanılmaz ama gerçekmiş sanırım)

Oksijen tüpünün tamamı 60tl ye dolar. Size bütün tüpü kullandığını varsayalım (ki aslında biz bir tüp ile 2-3 ay iş yaparız)
Kaynak telinin paketi 100tl dir içinde 50 tel vardır ama size yarım tel dahi yeterli.
Gazın tüpü 250 ile 500tl arası değişir ki alacağınız tüpe göre gaz miktarı 5 litre 11 litre arasıdır, sizin kompresör sanırım 800gram civarı gaz alır.

Kendi beceriksizliği ve yanlış teşhisi nedeniyle salınan ve yeniden şarj edilen gazların ceremesini siz çekmek zorunda değilsiniz. Gaz toplama makinesine para vermesin diye gazı atmosfere salmak onun tercihi neticede. Dolayısı ile siz sadece tek bir gaz şarjından sorumlusunuz ki onun da maliyeti 50tl diyelim haydi babamız çok zengin 100 olsun.


Bakınız kalem kalem yazmaya çalışıyorum ama bir noktadan sonrası saçmalık, neden biliyormusunuz? Çünkü Klima işinde temel en büyük gider İŞÇİLİK İŞÇİLİK İŞÇİLİK dir başka bir şey değil çünkü usta çok emek harcar ve aldığı para da anasının ak sütü gibi helaldir.

Sizin olayda problem, ustanın ısrarla yalana sarılmasıdır. Çıkıp delikanlı gibi ''Aga, ben bu klimayı yaparım, 500tl işçilik + tüm masraflarımı alırım, masraf da ortalama 1000tl tutar, istiyorsan işe başlayalım'' demediği için siz bu sorunları yaşıyorsunuz.

''İyilik yapalım dedik zor durumda kaldık'' - ''bana maliyeti 1500'' bla bla bla yahu bırakalım artık bunları bir kenara ve ''Aga ben işi yaptım nerede benim 500 üm'' diyebilecek yüz var mı onu konuşalım. Bir dünya mevzu anlatıyorsun da ustacım iş olmuş mu? HAYIR. Teşhisin tutmuş mu? HAYIR. vatandaşa dürüst davranmışmısın? HAYIR. Devlete vergini ödemişmisin? HAYIR. O zaman neyi konuşuyoruz ki burada?

İstersen olaya bir de Vergi usul kanunu Madde 359 dan bakalım ha ustacım, ne dersin?

Değerli kardeşim. Biliyorum eşin hamile, biliyorum sen de canını sıkmak istemiyorsun ama ustamıza söyle, tatlı tatlı anlat, hakkını sana geri vermiyor ise hem devletimize konuyu bildir, yukarıda yazdığım maddenin gereğini devletimiz yerine getirir, hem de sadece bir dilekçe ile konuyu hakem heyetine taşı, devletimiz sizin hakkınızı söke söke alır merak etmeyiniz.

Söylediği hiç bir şey ama hiiiiiiç bir şeyin doğruluk payı yok açık ve net.

Bu işin ucu, siz gidip o Vestel servisi ile konuşmanıza kadar dahi dayanır, bakın bakalım gerçekten böyle bir kompresör satmışlar mı?

Belki de orada çalışan bir işçi depodan arakladı gizli gizli sattı adamın haberi bile yok ne biliyoruz ki?

Benim depomdan neler neler çalıp sattılar bir bilseniz. Sonra tespit ettik ve ben hiç elimi bile kıprdatmadım, devletime sadece bir dilekçe yazdım, hem sicillerine işlendi hem de ben zararımı tazmin ettim o kadar. Sizin uğraşmanıza gerek yok kardeşim, sinirinizi de bozmayın, kimse ile de tartışmayın, eşinizi üzmeyin. Verin şikayet dilekçenizi, bakın keyfinize.
 
Son düzenleme:
Y Çevrimdışı

yanki_h2d

Yeni Üye
14 Haz 2020
16
39
Değişik bir durumun içinde olduğumu düşünüyorum. Vestel yetkili servislerini aramaya başladım. Mersindeki bir yetkili servise vestel klimam var kompresör fiyatını öğrenebilir miyim dediğimde 1800tl dedi. Ben şok oldum. Dedim lan yoksa adamın günahını mı aldık. Sonra tamirci yetkili serviste 8 yıl çalıştığını söylüyordu. Acaba arkadaşlarını ayarlamış olabilir mi diye farklı illerdeki yetkili servisleri aradım. Adana fiyat veremeyiz dedi. Antalya fiyat verecek gibi oldu sonra sistem açılınca arayın dedi. (Burada da sisteme not düşüyorlar herhalde, bu numara ararsa bilgi vermeyin diye deli düşüncelere dalmadım değil.). İzmir'de bir yetkili servisi aradım. 825 TL olduğunu söyledi. Servisler arasında fiyat farkı olup olmayacağını sordum. Şu an sistemde görünen budur. Sistemimiz ortak. Zannetmiyorum fiyat farkı olacağını dedi. Daha sonra silifke vestel yetkili servisini aradım. Sadece kompresör değil ama toplam(kompresör + işçilik) fiyatı verdi. Silifke yetkili servis fiyatı toplam 950-1000 tl tutar dedi. Ben şok oldum. Ne yapacağım bilmiyorum. Yani sanki Mersin yetkili servisleride işin içindeymiş gibi geldi bana (emin değilim).
Kompresör kodu: 32002667
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Değişik bir durumun içinde olduğumu düşünüyorum. Vestel yetkili servislerini aramaya başladım. Mersindeki bir yetkili servise vestel klimam var kompresör fiyatını öğrenebilir miyim dediğimde 1800tl dedi. Ben şok oldum. Dedim lan yoksa adamın günahını mı aldık. Sonra tamirci yetkili serviste 8 yıl çalıştığını söylüyordu. Acaba arkadaşlarını ayarlamış olabilir mi diye farklı illerdeki yetkili servisleri aradım. Adana fiyat veremeyiz dedi. Antalya fiyat verecek gibi oldu sonra sistem açılınca arayın dedi. (Burada da sisteme not düşüyorlar herhalde, bu numara ararsa bilgi vermeyin diye deli düşüncelere dalmadım değil.). İzmir'de bir yetkili servisi aradım. 825 TL olduğunu söyledi. Servisler arasında fiyat farkı olup olmayacağını sordum. Şu an sistemde görünen budur. Sistemimiz ortak. Zannetmiyorum fiyat farkı olacağını dedi. Daha sonra silifke vestel yetkili servisini aradım. Sadece kompresör değil ama toplam(kompresör + işçilik) fiyatı verdi. Silifke yetkili servis fiyatı toplam 950-1000 tl tutar dedi. Ben şok oldum. Ne yapacağım bilmiyorum. Yani sanki Mersin yetkili servisleride işin içindeymiş gibi geldi bana (emin değilim).
Kompresör kodu: 32002667

Sistem ortak, hepsinin gördüğü fiyat aynı.

Normal şartlarda eskiden İFK listeleri yayınlanırdı vestelde (İşçilik Fiyat Kataloğu) Yedek parça saf fiyat 300 - vergili fiyat 400 (sallıyorum) Garanti dışı tavan satış fiyatı 500 şeklinde listelenir fiyatlar.

Yine eskiden bu fiyatları vestel kontrol ederdi.

Şimdi vestel garanti dahili işçilik fiyatlarını çok düşük tuttuğu için servis bari garanti dışından para kazansın diye çok kasmıyor anladığım kadarıyla.


Zaten sizin kompresör kesin değişecek mi ben halen ondan emin de değilim ki :)
 
meebbe Çevrimdışı

meebbe 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,463
32
Değişik bir durumun içinde olduğumu düşünüyorum. Vestel yetkili servislerini aramaya başladım. Mersindeki bir yetkili servise vestel klimam var kompresör fiyatını öğrenebilir miyim dediğimde 1800tl dedi. Ben şok oldum. Dedim lan yoksa adamın günahını mı aldık. Sonra tamirci yetkili serviste 8 yıl çalıştığını söylüyordu. Acaba arkadaşlarını ayarlamış olabilir mi diye farklı illerdeki yetkili servisleri aradım. Adana fiyat veremeyiz dedi. Antalya fiyat verecek gibi oldu sonra sistem açılınca arayın dedi. (Burada da sisteme not düşüyorlar herhalde, bu numara ararsa bilgi vermeyin diye deli düşüncelere dalmadım değil.). İzmir'de bir yetkili servisi aradım. 825 TL olduğunu söyledi. Servisler arasında fiyat farkı olup olmayacağını sordum. Şu an sistemde görünen budur. Sistemimiz ortak. Zannetmiyorum fiyat farkı olacağını dedi. Daha sonra silifke vestel yetkili servisini aradım. Sadece kompresör değil ama toplam(kompresör + işçilik) fiyatı verdi. Silifke yetkili servis fiyatı toplam 950-1000 tl tutar dedi. Ben şok oldum. Ne yapacağım bilmiyorum. Yani sanki Mersin yetkili servisleride işin içindeymiş gibi geldi bana (emin değilim).
Kompresör kodu: 32002667


Hocam iyi ki sizi buraya davet etmişim diyorum. Siz bence ödediğiniz ücretleri alın sonrasında yetkili servis çağırın.Anlatın durumu zaten sensörde sorun olduğu belirli.Başka türlü bitmez bu muhabbet adamın dürüst olmadığı Adem abinin dediği gibi baştan belli.Ayrıca siz klima ses yapıyor aşırı soğutuyor diye çağırmışınız . sorun halen çözülmemiş efendi gibi gelip yapmak zorunda yada söker gider parçasını , kompresörünü.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Hocam iyi ki sizi buraya davet etmişim diyorum. Siz bence ödediğiniz ücretleri alın sonrasında yetkili servis çağırın.Anlatın durumu zaten sensörde sorun olduğu belirli.Başka türlü bitmez bu muhabbet adamın dürüst olmadığı Adem abinin dediği gibi baştan belli.Ayrıca siz klima ses yapıyor aşırı soğutuyor diye çağırmışınız . sorun halen çözülmemiş efendi gibi gelip yapmak zorunda yada söker gider parçasını , kompresörünü.

Sevgili Mert, Zaten soğutma YAPIYOR olan bir klimada kompresör neden değiştirilir zaten en büyük muamma bu.

Ses için değiştirdi ama ses de gitmedi çünkü teşhis yanlış. Bu durumda hatalı teşhisin sahibi hatasını düzeltir, eski kompresörü yerine takar, yeni kompresörünü alır paşa paşa kendi deposunda 5 yıl saklar artık zira o kompresör kolay kolay kimsede bozulmuyor.

Olay bu kadar basit ama usta cebine giren para geri çıkmasın diye kırk takla atıyor şu an sorun bu :)


Edit: Davet etmen çok faydalı olmuş gerçekten ama bu kadar gerçek, sevgili kardeşimize fazla ağır gelecek ve pişman olacak bence geldiğine :kiskis
 
meebbe Çevrimdışı

meebbe 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,463
32
Sevgili Mert, Zaten soğutma YAPIYOR olan bir klimada kompresör neden değiştirilir zaten en büyük muamma bu.

Ses için değiştirdi ama ses de gitmedi çünkü teşhis yanlış. Bu durumda hatalı teşhisin sahibi hatasını düzeltir, eski kompresörü yerine takar, yeni kompresörünü alır paşa paşa kendi deposunda 5 yıl saklar artık zira o kompresör kolay kolay kimsede bozulmuyor.

Olay bu kadar basit ama usta cebine giren para geri çıkmasın diye kırk takla atıyor şu an sorun bu :)


Edit: Davet etmen çok faydalı olmuş gerçekten ama bu kadar gerçek, sevgili kardeşimize fazla ağır gelecek ve pişman olacak bence geldiğine :kiskis
Valla ne diyeyim ki hocam , işte olması gereken dediğiniz gibi ama insanın onuruyla alakalı bir durum işte.

Gerçekler acıdır hocam .?
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
ben bosch buzdolabının kompresörü yanınca sizin gibi dışardan bir ustaya taktırmıştım.(yeni sıfır komprseör takmıştı)fakat bir daha dolap eski soğutma performansını vermedi.yani düzgün esnaf kalmadı piyasada çoğu üçkağıtçı.
O güzel ustalar, O güzel atlara binip çekip gittiler ne yazık ki.

Şiirin tamamını yazmasam iyi olacak :)
 
Y Çevrimdışı

yanki_h2d

Yeni Üye
14 Haz 2020
16
39
meebbe'ye ayrıca teşekkür ederim. Beni güzel insanlarla tanıştırdığı için. Hiçbir kaygım ve endişem yok. Dün gece o sözleri yazdıktan sonra gayet rahat uyudum.
Klimacıdan ses seda yok. Gelecekti sözde. Galiba 1800tl'yi duyduğumu öğrenmiştir. Bende aramayınca. Konu kapanmış zannediyor olabilir. Hakem heyetine başvuracağım. Süreç nasıl işliyor hiç bilmiyorum. Kazanırım ya da kaybederim ondanda emin değilim. Çünkü elimde whatsapp görüşmelerinden başka bir şey yok.
Hakem heyeti süreci nasıl ilerliyor bilgi verebilir misiniz?

Başvuruyu yaptıktan sonra olumlu olursa (beni haklı görürlerse) ne olacak? Yani tamirciye fatura ne çıkacak. Ayrıca parayı nasıl alacağım. Eski kompresörümü gelip takar mı? Yani eski kompresörünün takılması ve para iadesi diye sonuç çıkar mı?

Olumsuz sonuçlanırsa tamirciye sizin hakkınızda şikayet oluşturuldu diye bilgi gider mi? En azından hakkında şikayet oluşturulduğunu bilsin isterim.(tabi olumsuz sonuçlanması pekiştireç görevi görebilir).
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
meebbe'ye ayrıca teşekkür ederim. Beni güzel insanlarla tanıştırdığı için. Hiçbir kaygım ve endişem yok. Dün gece o sözleri yazdıktan sonra gayet rahat uyudum.
Klimacıdan ses seda yok. Gelecekti sözde. Galiba 1800tl'yi duyduğumu öğrenmiştir. Bende aramayınca. Konu kapanmış zannediyor olabilir. Hakem heyetine başvuracağım. Süreç nasıl işliyor hiç bilmiyorum. Kazanırım ya da kaybederim ondanda emin değilim. Çünkü elimde whatsapp görüşmelerinden başka bir şey yok.
Hakem heyeti süreci nasıl ilerliyor bilgi verebilir misiniz?

Başvuruyu yaptıktan sonra olumlu olursa (beni haklı görürlerse) ne olacak? Yani tamirciye fatura ne çıkacak. Ayrıca parayı nasıl alacağım. Eski kompresörümü gelip takar mı? Yani eski kompresörünün takılması ve para iadesi diye sonuç çıkar mı?

Olumsuz sonuçlanırsa tamirciye sizin hakkınızda şikayet oluşturuldu diye bilgi gider mi? En azından hakkında şikayet oluşturulduğunu bilsin isterim.(tabi olumsuz sonuçlanması pekiştireç görevi görebilir).

Şu an önümde bir THH başvuru belgesi var incelememi bekleyen ki bizim heyetimiz bu dönemin gündeminde 10 ye yakın rapor oluşturdu o ayrı konu. Bu gün attığım 300 den fazla imzayı saymıyorum dahi :)

Öncelikle bu yola çıkmadan önce sizler için hazırladığım şu kılavuza göz atmanızda fayda var.


Yani hakem heyetine her şekilde mutlaka gidin. Süreç şöyle işler.

1- Elinizdeki tüm bilgi ve belgeler ile birlikte şikayet ve talebinizi oluşturan bir dilekçe hazırlayarak bulunduğunuz bölgede yetkili olan makama teslim edin (Nereye teslim edeceğiniz çalışmamda yazar)
2- Sizin dilekçeniz değerlendirilir ve KARŞI TARAFTAN konuya dair savunma istenir
3- Karşı taraf elindeki bilgi belge ve savunmasını ekler
4- Komisyon toplandığında bu isnat ve savunmayı inceler, değerlendirir
5- Sonuç ve karar bildirileri taraflara tebliğ edilir
6- Tüketici haklı çıktı ise kararın uygulanmasını karşı taraftan bekler
7- karşı taraf kararı yerine getirmez ise Eldeki karar ile İcra mahkemesine gidilir ve yapılan tüm masraflar + kararın çıktığı süre sonrası işleyen faiz + söz konusu bedel icra yolu ile tahsil edilir.


Tabi sizin daha önemli bir vatandaşlık göreviniz var. Bu durumu Gelir İdare Başkanlığına bir şikayet dilekçesi ile bildirmeniz gerekiyor zira ortada bir de devletimizden vergi kaçırılması söz konusu. Siz ısrarla istemenize rağmen fatura vermiyor mesela değil mi?
 
Geri
Üst Alt