vestel klima ses sorunu

Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Usta götürmüştür ne olacak
İşte ne demek istediğimi anlayan bir kardeşimiz :)

Eski kompresörünüzü ya alın, ya alın, ya da alın lütfen.

''Bunlar fabrikaya gidiyor, Aaabi zaten çöp, Bunları biz xyz projesi kapsamında antartikaya gönderiyoruz'' gibi söylemleri bir kenara bırakalım ve parasını çatır çatır ödediğimiz yeni kompresör klimamıza takılı haldeyken, malı satın alırken parasını ödediğimiz eski kompresör de lütfen çöpe atılacaksa dahi sizin tarafınızdan atılsın. (kaldı ki çöpe atılmasına gerek yok)


Aslında bana kalsa, ski kompresörünüzü yerine takıp, paranızı iade edip işe en baştan başlamalı ve arızayı doğru düzgün bularak yaptığı iş kadarıyla yine parasını almalıdır elbette.

Ustamızın emeğine saygısızlık etmiyoruz lakin o da lütfen bizim vatandaşlıktan doğan DOĞRU ve kaliteli hizmet alma hakkımıza saygı göstersin.


Sonra bana ''Adem hocam neden illa yetkili servis diye dayatıyorsun'' diye soruyorlar.

İşte bu yüzden arkadaş. Bu iş servis tarafından yapılsa şimdi yedi düveli ayağa kaldırmıştık çünkü resmi bir muhatap olurdu karşımızda..
 
Y Çevrimdışı

yanki_h2d

Yeni Üye
14 Haz 2020
16
38
İşte ne demek istediğimi anlayan bir kardeşimiz :)

Eski kompresörünüzü ya alın, ya alın, ya da alın lütfen.

''Bunlar fabrikaya gidiyor, Aaabi zaten çöp, Bunları biz xyz projesi kapsamında antartikaya gönderiyoruz'' gibi söylemleri bir kenara bırakalım ve parasını çatır çatır ödediğimiz yeni kompresör klimamıza takılı haldeyken, malı satın alırken parasını ödediğimiz eski kompresör de lütfen çöpe atılacaksa dahi sizin tarafınızdan atılsın. (kaldı ki çöpe atılmasına gerek yok)


Aslında bana kalsa, ski kompresörünüzü yerine takıp, paranızı iade edip işe en baştan başlamalı ve arızayı doğru düzgün bularak yaptığı iş kadarıyla yine parasını almalıdır elbette.

Ustamızın emeğine saygısızlık etmiyoruz lakin o da lütfen bizim vatandaşlıktan doğan DOĞRU ve kaliteli hizmet alma hakkımıza saygı göstersin.


Sonra bana ''Adem hocam neden illa yetkili servis diye dayatıyorsun'' diye soruyorlar.

İşte bu yüzden arkadaş. Bu iş servis tarafından yapılsa şimdi yedi düveli ayağa kaldırmıştık çünkü resmi bir muhatap olurdu karşımızda..

Mesajlarınıza yeni baktım. Bilgisayar başına oturmadan biraz önce usta ile görüştüm. Eski kompresörümü istedim. Yetkili servise geri veririz dedi. Daha sonra vestel müşteri hizmetlerini aradım. Eski ürünleri alıyor musunuz, böyle bir uygulamanız var mı dedim. Böyle bir uygulamamız yok dedi. Hele yetkili olmayan bir servisle işimiz olmaz dedi. Bende usta, vestel müşteri hizmetleri böyle böyle diyor dedim. Tedarikçimiz var bizim, tedarikçimizle bu şekilde anlaşıyoruz ki fiyatı biraz daha uygun olsun diye dedi. Yarın sabah gelecek yüz yüze görüşeceğiz. Olayı biraz daha irdeleyip kompresörümü geri alacağım. Kime vermiş, kimmiş tedarikçisi öğrenip kendim görüşeceğim.
Benim anladığım usta kompresörü tedarikçiden alırken geri iadesiz alıyor. Benim eski kompresörü taksa yeni kompresör elinde kalacak ve zarar edecek. Bu zarardan kaçınmaya çalışıyor. Fakat hiç bir suçu olmayan beni zarara sokuyor. Belki de tek suçum Adem beyin dediği gibi yetkili servisi çağırmamak.
Duygu sömürüsü olarak algılanmasın ama evde 4 yaşında bir kızım ve hamile eşim var. Kendimde şeker ve tansiyon hastasıyım. Bağırıp çağırıp olayı büyütmek istememin asıl sebebi budur. İnsani koşullarda elimden gelen hakkı arayacağım. Bu da bana 1650 tl'lik acı bir ders olur.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Birde orijinal kompresörün son kullanıcı fiyatını nereden öğrenebilirim?
 
meebbe Çevrimdışı

meebbe 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,433
32
Sota; Söylediğiniz işlemleri sırasıyla yaptıracağım.
meebbe; Anladım. Uygun sıcaklığa gelince devirin düşmesi gerekiyor ki seste azalsın.
Klimanın yazılımına göre değişmekle birlikte bendeki baymak sıcak kalkış özelliği deniliyor sanırsam , ortam çok sıcak bile olsa düşük devirden başlayıp kademe kademe yüksek devire çıkıyor kompresör .Dış ünite hemen arkada olduğu için sesinden de anlıyorum, belirli bir süre sonra son devirde çalıştığı için dış üniteden ses geliyor.Ortam ısınmaya başladıkça devir düşüyor .Hatta kompresör korumasından olsa gerek iç ortam istenilen seviyeye gelmese bile 30 dk sonra kompresör devri düşüyor.Belirli bir süre sonra tekrar yükselip set değerini yakalamaya çalışıyor.

tabi diğer markalards nasıl bilmiyorum.Ancak yeni klima düşünürseniz gözünüz kapalı baymak alabilirsiniz diyeyim ben nazar değmesin çok memnunum.
 
meebbe Çevrimdışı

meebbe 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,433
32
Mesajlarınıza yeni baktım. Bilgisayar başına oturmadan biraz önce usta ile görüştüm. Eski kompresörümü istedim. Yetkili servise geri veririz dedi. Daha sonra vestel müşteri hizmetlerini aradım. Eski ürünleri alıyor musunuz, böyle bir uygulamanız var mı dedim. Böyle bir uygulamamız yok dedi. Hele yetkili olmayan bir servisle işimiz olmaz dedi. Bende usta, vestel müşteri hizmetleri böyle böyle diyor dedim. Tedarikçimiz var bizim, tedarikçimizle bu şekilde anlaşıyoruz ki fiyatı biraz daha uygun olsun diye dedi. Yarın sabah gelecek yüz yüze görüşeceğiz. Olayı biraz daha irdeleyip kompresörümü geri alacağım. Kime vermiş, kimmiş tedarikçisi öğrenip kendim görüşeceğim.
Benim anladığım usta kompresörü tedarikçiden alırken geri iadesiz alıyor. Benim eski kompresörü taksa yeni kompresör elinde kalacak ve zarar edecek. Bu zarardan kaçınmaya çalışıyor. Fakat hiç bir suçu olmayan beni zarara sokuyor. Belki de tek suçum Adem beyin dediği gibi yetkili servisi çağırmamak.
Duygu sömürüsü olarak algılanmasın ama evde 4 yaşında bir kızım ve hamile eşim var. Kendimde şeker ve tansiyon hastasıyım. Bağırıp çağırıp olayı büyütmek istememin asıl sebebi budur. İnsani koşullarda elimden gelen hakkı arayacağım. Bu da bana 1650 tl'lik acı bir ders olur.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Birde orijinal kompresörün son kullanıcı fiyatını nereden öğrenebilirim?
Aman hocam sağlıktan öte birşey yok.Allah evlatlarınızı, eşinizi , sizlere bağışlasın ,sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin inş. diyorum


beni bir bilseniz nelerle uğraştım.Şuan kumtel,awox la uğraşıyorum.King eşimin mikserini yapmadı ,fabrikada kaybetmişler bağırış çağırış olmadan biraz tatlılıkta birazda haklı gerekçelerle sıfırını kopardım firmadan.(eşimlede mikser tartışması son buldu)?

ben alışığım da siz sağlığınız için üzmeyin derim kendinizi.Buradan öğrendiklerizle birlikte ustaya konu ile ilgili bildiklerinizi söyleyin,ima edin işten anladığınızı anlayınca zaten geri vites yapacaktır yada bir çözüm üretecektir umarım.
 
Y Çevrimdışı

yanki_h2d

Yeni Üye
14 Haz 2020
16
38
Aman hocam sağlıktan öte birşey yok.Allah evlatlarınızı, eşinizi , sizlere bağışlasın ,sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin inş. diyorum


beni bir bilseniz nelerle uğraştım.Şuan kumtel,awox la uğraşıyorum.King eşimin mikserini yapmadı ,fabrikada kaybetmişler bağırış çağırış olmadan biraz tatlılıkta birazda haklı gerekçelerle sıfırını kopardım firmadan.(eşimlede mikser tartışması son buldu)?

ben alışığım da siz sağlığınız için üzmeyin derim kendinizi.Buradan öğrendiklerizle birlikte ustaya konu ile ilgili bildiklerinizi söyleyin,ima edin işten anladığınızı anlayınca zaten geri vites yapacaktır yada bir çözüm üretecektir umarım.

İyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Size de kolay gelsin.
Umalım ki öyle olsun. Sabah gelecek bakalım neler olacak. Yarın bilgilendiririm.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Mesajlarınıza yeni baktım. Bilgisayar başına oturmadan biraz önce usta ile görüştüm. Eski kompresörümü istedim. Yetkili servise geri veririz dedi. Daha sonra vestel müşteri hizmetlerini aradım. Eski ürünleri alıyor musunuz, böyle bir uygulamanız var mı dedim. Böyle bir uygulamamız yok dedi. Hele yetkili olmayan bir servisle işimiz olmaz dedi. Bende usta, vestel müşteri hizmetleri böyle böyle diyor dedim. Tedarikçimiz var bizim, tedarikçimizle bu şekilde anlaşıyoruz ki fiyatı biraz daha uygun olsun diye dedi. Yarın sabah gelecek yüz yüze görüşeceğiz. Olayı biraz daha irdeleyip kompresörümü geri alacağım. Kime vermiş, kimmiş tedarikçisi öğrenip kendim görüşeceğim.
Benim anladığım usta kompresörü tedarikçiden alırken geri iadesiz alıyor. Benim eski kompresörü taksa yeni kompresör elinde kalacak ve zarar edecek. Bu zarardan kaçınmaya çalışıyor. Fakat hiç bir suçu olmayan beni zarara sokuyor. Belki de tek suçum Adem beyin dediği gibi yetkili servisi çağırmamak.
Duygu sömürüsü olarak algılanmasın ama evde 4 yaşında bir kızım ve hamile eşim var. Kendimde şeker ve tansiyon hastasıyım. Bağırıp çağırıp olayı büyütmek istememin asıl sebebi budur. İnsani koşullarda elimden gelen hakkı arayacağım. Bu da bana 1650 tl'lik acı bir ders olur.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Birde orijinal kompresörün son kullanıcı fiyatını nereden öğrenebilirim?
Bana cevap olarak yazdığınız mesaja baktım ve size öncesinde yazdığım şu satırlarda olayı nasıl da öngörebildiğimiz ortaya çıktı bakın.

''Bunlar fabrikaya gidiyor, Aaabi zaten çöp, Bunları biz xyz projesi kapsamında antartikaya gönderiyoruz'' gibi söylemleri bir kenara bırakalım ve parasını çatır çatır ödediğimiz yeni kompresör klimamıza takılı haldeyken, malı satın alırken parasını ödediğimiz eski kompresör de lütfen çöpe atılacaksa dahi sizin tarafınızdan atılsın. (kaldı ki çöpe atılmasına gerek yok)

O kompresörün Sıfırının fiyatı 578tl. Hem de vergisi dahil fiyat bu.

Konunun hassasiyetine istinaden para konusuna bilerek girmemiştim ama madem sordunuz yazayım dedim.

Ustamız şimdi sakın ''O fiyata getirsin bir kamyon alayım'' demesin çok zararlı çıkar zira bu fiyatın içerisinde satış kârı da dahil bak daha fazla kurcalamasın kurcaladıkça batacak yoksa :)

Hatta size kompresörün koduna kadar yazayım, ustamız bizi de dünkü çocuk zannetmesin. DA89X1C-20FZ3

Bu arada normal şartlarda klimanızın bağırmasının sebebi de aslında zaten bu kodlarda gizli.

İlk yazdığım mesaja bakın ve oradaki detayı görün. Olması gerekenden daha küçük kompresör kullanıp, yazılım ile üst frekansda zorladıklarını ve bu jnedenle bağırdığını yazmıştım. İşte bu kod aslında 9000btu klima kodudur ama bütün markalar bunu yapar, yazılımla oynayarak üst frekansa zorlarlar. Evimdeki Hotpoint de böyle.

Diyeceğim o ki. Ya bir suiistimal, ya bir art niyet, ya da bir işi bilmemezlik sonucu bu işin zararı size dokunmuş ve dokunmaya devam eder.

Topladığınız bütün veriler ışığında konuyu yasal yollara kadar götürebileceğinizi beyan ederek yol yakınken lütfen eski kompresörünüsü geri taktırın, paranızı geri alın, gerekirse işçiliğini ödeyin hiç sorun değil, lakin lütfen yetkili servisi çağırın, kompresör değişecekse dahi bırakın onlar değiştirsin.

Her şeyi geçtim, Siz bu ödediğiniz para için fatura almışmıydınız?

Almadıysanız işin içine Gelir İdare başkanlığını da sokarız ustanın başı vergi dairesi ile de derde girer ona göre sizin mağduriyetinizi gidersin, aldığı bedelin karşılığında faturasını da kessin ki devletimize vergisini ödesin, olması gerektiği gibi..
 
Y Çevrimdışı

yanki_h2d

Yeni Üye
14 Haz 2020
16
38
Bana cevap olarak yazdığınız mesaja baktım ve size öncesinde yazdığım şu satırlarda olayı nasıl da öngörebildiğimiz ortaya çıktı bakın.

''Bunlar fabrikaya gidiyor, Aaabi zaten çöp, Bunları biz xyz projesi kapsamında antartikaya gönderiyoruz'' gibi söylemleri bir kenara bırakalım ve parasını çatır çatır ödediğimiz yeni kompresör klimamıza takılı haldeyken, malı satın alırken parasını ödediğimiz eski kompresör de lütfen çöpe atılacaksa dahi sizin tarafınızdan atılsın. (kaldı ki çöpe atılmasına gerek yok)

O kompresörün Sıfırının fiyatı 578tl. Hem de vergisi dahil fiyat bu.

Konunun hassasiyetine istinaden para konusuna bilerek girmemiştim ama madem sordunuz yazayım dedim.

Ustamız şimdi sakın ''O fiyata getirsin bir kamyon alayım'' demesin çok zararlı çıkar zira bu fiyatın içerisinde satış kârı da dahil bak daha fazla kurcalamasın kurcaladıkça batacak yoksa :)

Hatta size kompresörün koduna kadar yazayım, ustamız bizi de dünkü çocuk zannetmesin. DA89X1C-20FZ3

Bu arada normal şartlarda klimanızın bağırmasının sebebi de aslında zaten bu kodlarda gizli.

İlk yazdığım mesaja bakın ve oradaki detayı görün. Olması gerekenden daha küçük kompresör kullanıp, yazılım ile üst frekansda zorladıklarını ve bu jnedenle bağırdığını yazmıştım. İşte bu kod aslında 9000btu klima kodudur ama bütün markalar bunu yapar, yazılımla oynayarak üst frekansa zorlarlar. Evimdeki Hotpoint de böyle.

Diyeceğim o ki. Ya bir suiistimal, ya bir art niyet, ya da bir işi bilmemezlik sonucu bu işin zararı size dokunmuş ve dokunmaya devam eder.

Topladığınız bütün veriler ışığında konuyu yasal yollara kadar götürebileceğinizi beyan ederek yol yakınken lütfen eski kompresörünüsü geri taktırın, paranızı geri alın, gerekirse işçiliğini ödeyin hiç sorun değil, lakin lütfen yetkili servisi çağırın, kompresör değişecekse dahi bırakın onlar değiştirsin.

Her şeyi geçtim, Siz bu ödediğiniz para için fatura almışmıydınız?

Almadıysanız işin içine Gelir İdare başkanlığını da sokarız ustanın başı vergi dairesi ile de derde girer ona göre sizin mağduriyetinizi gidersin, aldığı bedelin karşılığında faturasını da kessin ki devletimize vergisini ödesin, olması gerektiği gibi..

Değerli zamanınızı ve bilgilerinizi paylaştığınız için herkese çok teşekkür ederim.

Usta(!) sabah geldi. Eski bir kompresör taktı. Yeni olanda bende kaldı. Tedarikçisini söylememekte diretti. Israr edince en son yetkili servisten bir arkadaşı olduğunu söyledi. Şikayet edip işinden olmasından korktu. İsmini ve yerini söylemedi. Adem hocam ben dersimi aldım. Yetkili serviste yasal haklarım daha fazla. Yine de soramadan edemiyorum kimseye güvenemeyecek miyiz?
 
Son düzenleme:
meebbe Çevrimdışı

meebbe 

Süper Üye
25 Şub 2018
2,433
32
Değerli zamanınızı ve bilgilerinizi paylaştığınız için herkese çok teşekkür ederim.

Usta(!) sabah geldi. Eski kompresörü taktı. Yeni olanda bende kaldı. İşçilik ve yeni kompresör parası hariç diğerlerini aldım. Tedarikçisini söylememekte diretti. Israr edince en son yetkili servisten bir arkadaşı olduğunu söyledi. Şikayet edip işinden olmasından korktu. İsmini ve yerini söylemedi. Adem hocam ben dersimi aldım. Yetkili serviste yasal haklarım daha fazla. Yine de soramadan edemiyorum kimseye güvenemeyecek miyiz?
ee şimdi yeni kompresörü ne yapacaksınız hocam?sorun çözülmedi diye anladım ?
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Değerli zamanınızı ve bilgilerinizi paylaştığınız için herkese çok teşekkür ederim.

Usta(!) sabah geldi. Eski kompresörü taktı. Yeni olanda bende kaldı. İşçilik ve yeni kompresör parası hariç diğerlerini aldım. Tedarikçisini söylememekte diretti. Israr edince en son yetkili servisten bir arkadaşı olduğunu söyledi. Şikayet edip işinden olmasından korktu. İsmini ve yerini söylemedi. Adem hocam ben dersimi aldım. Yetkili serviste yasal haklarım daha fazla. Yine de soramadan edemiyorum kimseye güvenemeyecek miyiz?
Devlet dışında kimseye güvenemiyoruz ama devletimizin dahi tüketiciyi koruması gereken kanunlarında üretici faydasına açıklar var ise gerisini siz düşünün.

Elinizde size YENİ diye takılan kompresörün bir uzaktan, bir de etiketinin fotosunu paylaşabilirmisiniz rica etsem.

Gördüğüm kadarı ile yine zarar eden siz olmuşsunuz ama neyse artık ne yapalım, bir musibet bin nasihat ilişkisi diyelim biz buna.

Çok ağırıma gidiyor aslında vatandaşa bu yapılanlar biliyormusunuz?.

Bu koşullarda o kompresörü o ustaya satan(!) (gerçekten öyle bir şey var ise artık) usta o klima için gelip sizin evinizde hizmet verecek.

Konuyu bir de yetkili servisinden dinleyelim bakalım nasıl bir sonuç ile karşı karşıya kalacağız.

''Hayırlısı'' diyorum.
 
Geri
Üst Alt